Beszelj Gorka Ewaval. O a Vadkeleten a repulosok tanulmanyi felelose. (42/599-400, 2473-as mellek.) Vagy Szeles Papaval. (Szelestey Gyula) Ponthatar az mindig azoktol fugg, akik oda jelentkeznek. Iden 7 hely lesz (akarki akarmit mond, annyi lesz), szoval nem lesz olyan huzos, mint tavaly. (2006-ban 6 hely volt, akkor volt 140 a hatar, 2007-ben volt 4 helyre 143) Most van ez a 480 pontos cucc, becsulni se lehet. A 460 tuti. Tehat 2 emelt szintu, es 95%-ra megirva. Legalabb. Abba gondolj bele, hogy tavaly az is megkapta a max. pontot, aki 90%-ot irt, meg az is, aki 100%-ot. Most aki 90%-ot ir, az 90 pontot kap. Ha valaki 90%-ot ir mind a kettobol emelt szinten, akkor 440 pontja lesz, igy azok jutnak be, akik 1-2%-al jobbat irtak. Tehat eros lesz a verseny.
Masik: azt irod a jelentkezesi lapra, hogy kozlekedesmernoki - legikozlekedesi hajozo szakirany (most mar igy hivjak), amugy nem csak logisztika van, hanem repulogepszereloi. Ugyanolyan, mint a pilota, csak nem CPL-t kapsz, hanem szerelo szakszot, mert nyaron szerelos gyakorlatok lesznek. Olyan, mint a regi "uzemfenntarto" szak.
sziasztok! beszéltem Vadkelettel, hát ez a nõ...aztmondta h tavaly 130vmennyi volt a határ...inkább nem mondtam Neki semmit...nem tudtok 1 ponthatárt becsülni? lehetõleg vki akinek van vmi belsõ infója... amúgy erre hogy kell jelentkezni? mer ugye a felvételi lapba csak szakot lehet írni, ez meg szakirány...logisztikára meg kösz de inkább nem mennék:)
Nalunk is ez van:) Most meg majd 4-ig voltak cumok. De jo lenne egy sajat bringa...megtekertem volna oket:)
Bagolyrol: mi mindannyian ertesultunk rola, de a media valahogy lesz.rja, hogy mi van.:( Kapjak be.
Sziasztok! Az lhbc.hu-n olvashatjátok Bagoly beszámolóját a világbajnok repülésérõl. (Csak ha még nem értesültetek róla.) Különben mifelénk is egyik nap gyönyörû idõnk van, aztán másnapra zárt felhõzet. Ez váltakozik.
Nalunk volt egy valagnyi. Csak ugy tombolt a jo ido. De keso delutanra megint zart felhozet lett...
Fiuk, ha megremeg kezemben E dus neduvel telt pohar S a ven Kaszas gepem szarnyanal Mar vegoramra var, Ne sirjatok, elrendelem mar reg A tort, mit ertem uljetek, S ha megis elmennek kozuletek, Fiuk! Ne sírjatok. Repuljetek!
A neten fellelhetõ összes cikk navigátort említett.
Mostmár tudjuk: Lükõ Zsolt fõtörzsõrmester hunyt el:((
Minyon nincs navigator. Van gepparancsnok, masodpilota, meg fedelzeti technikus.
A legutolsó hír szerint amit olvastam a navigátor szenvedett halálos balesetet:(
Hat most egy ideig nem lesz az, hogy haversagbol elviszunk valakit... Ugyanis aki a szemelyzeten kivul volt, az elvileg nem lehetett ott. Reptechnikai jellegu feladatnal nem lehet senki se elvileg a rakterben. Basszameg!! Sejtem, hogy kik lehettek, mert egy cimbora nemreg kerult at Minyora, es meg nem volt ejszakaija... Basszameg!!
A legfrissebb hírek szerint 4 katona volt a gépen. Kettes súlyosan, egy könnyebben sérült, egyikük viszont életét vesztette:(( Én is nagyon remélem, hogy nem fogok ismerõs neveket hallani:((
Minyo, az ott levo MG-s placcra, ahova ki szokas telepulni. Tobb informacio nyema. Ketten megvannak, megserultek, de ugy nez ki vannak meg es ejszaka a kutato-mentosok nincsenek mindig a helyzet magaslatan... bar most nincs olyan rossz ido, talan megtalaljak idoben a tobbit. (Csak ne a barataim legyenek azok...tul nagy mar a marvanytabla.)
Nem fujom fel, csak tudom, mi megy ott, es ilyesmi forumbeiros tapasztalatom nekem is van sajnos.:( Nem reszleteznem, ha nem baj. Lenyeg az, hogy ezekben az idokben nyugi legyen.
LHKE-n szerintem Pinyoek nagyot neztek, hogy mi a sz.t keres itt ez a sok turista:D
Sajnos pedig az ellenségeskedés, irigykedés nagy magyar jellemvonás. Az csak jó, hogy itt nem ennek lehetünk tanúi. Viszont lássátok, csodáljátok: Az LHBC honlapon egy cikk, és egy kis videó arról, hogy nálunk is leszállt a legnagyobb repülõ! (ami a csabai csíkon leszállhat) Na elég szenzációhajhász volt a beharangozóm?:D Tehát: lhbc.hu
Jol van, mert nem kene neked is elmelyiteni a HSE/SZRE/TVSRE vitat.
Egyszer ott le kene mindenkinek ulnie a Kanyarban es tartani egy "bekepipa sorozest". Nagy a veszely, (ld. LHUD), ossze kell fogni, nem pedig egymasra mutogatni.
Pedig nem az akart lenni Csak simán meglepõdtem, hogy ilyen színvonalas meghívót kaptam a közgyûlésre
Ma megkaptam a Szolnoki Repülõ Egyesülettõl az elsõ meghívót, hát el vagyok ájulva! Ilyen színvonalas, nyomdában készült, versidézettel ellátott meghívót eddig repülõ egyesülettõl még nem láttam, csak a ballagási meghívóm hasonlított hozzá:)) Meg vagyok nyugodva, hogy jó klubba léptem be
Hetvegen mintha lett vona a Dunantulon egy kis zivi...
Valamelyik évben még zivatar is volt februárban, ami azért ritkaság:D
Szerintem, ha most kitoltuk volna a bringakat, lazan lehetett volna nyomni egy fel-egy orat. Felenk is uvoltottek a cumulusok:) Bezzeg juliusban alig voltak:D
Sziasztok! Ma elég szép felhõk voltak felénk, csak hogy a témához csatlakozzak
Természetesen mint mindig, most is Románia fele van a szebb idõ:D
Itt valami nagyon nem stimmel. Most akkor ki hazudik? Ugyanis itt tényleg ~650 millióról beszélnek, itt viszont már "csak" ~138 milliót említenek. Ez aztán az árleszállítás! :-D
Akár így akár úgy, én nem adnék egy lyukas garast se ezért a szarért, mégha vihornya orra van, akkor se. :-P
Pedig esküszöm nem néztem meg a kép nevét:D Általában rossz, mert eltakarja a Napot, és így nem lesz elég hõenergiája a felszínnek ahhoz hogy termikeket indítson el. A tiszta kék ég és a hûvös reggel a legjobb, fõleg hidegfront után két három nappal.
Majd belejössz te is:) Amúgy nem biztos hogy eltaláltam, mert 100%-ig én is csak a Cumulust ismerem fel:DD Na meg a zivatarfelhõt:D De szerintem ezek altocumulusok:)
Ne is mondjátok! Mondjuk nálunk kicsit kellemetlen szél volt. Láttátok a Légcsavar 2-t?:D Van egy új mûsor Lég-tér névvel az M1-en, neten meg lehet nézni, eddig 2 rész van. (Hátha valaki nem olvassa az indexet). Valahogy kicsit olyan érzésem van vele kapcsolatban, hogy valakinek az ismerõsének az ismerõse a két mûsorvezetõ, akiknek nem valami nagy a gyakorlatuk, de gyorsan be kellett tenni õket valahova. De lehet, hogy csak én érzem õket kezdõnek a szakmában:) Különben nem lenne rossz (bár nekem a Légcsavar jobban bejött), csak pl az elsõ két részben is voltak már átfedések, erre azért figyelhetnének szerintem.
Ez a Gladiators of the Sky 22 font, most neztem. 8 ropi, plusz a szallitas, legyen akkor egy 10es. Szerintem megeri. Ugyanugy mint a Condor. Az is egy 10 ropi korul van, most szerintem azt erdemes megvenni. Flajtszimulatorer (FS 2000, FS x) en sem adok penzt.
Ebben az esetben nem igaz a "Google is your friend" jelmondat, mert nem találtam meg Meg kell várni sajnos, hogy valaki megvegye és feltegye, vagy legyél Te az, aki megveszi
Szervusz! Ha ketten fogjátok használni ugyanazt a regkódot, akkor akié a regkód, azt örökre kitiltják a Condor szerverekrõl.. Ezért figyelmeztetnek a szerzõk arra, hogy senki ne adja ki másnak a regkódját. Mindemellett, kimutatja a program azt is, ha ugyanazzal a regkóddal, de más néven repül valaki. A program egyébként nem drága, ahogy az elmúlt évben már valaki leírta, két baráti sörözés árából megvan. Szerintem pedig egy másik ok arra, hogy aki használni akarja, az vegye is meg, hogy Urosék azért nem kevés energiát öltek bele a programba, aki pedig valakinek a munkáját használni szeretné, az legalább ennyivel tisztelje másnak a befektetett energiáját, hogy megveszi a terméket.
Sziasztok! A fájlkicserélõs verzióról csak annyit (hallottam egy barátomtól), hogy ha mondjuk ki akarod próbálni, hogy milyen, akkor érdemes megnézni, a frissítések meg nemtudom hanyadiktól kezdve azt csinálják vele, hogy 5 perc után kilép a játék, szóval nem szabad frissíteni (az eredetit persze igen:)) Szóval lehet vele multiban is nyomni, csak akkor dob ki, ha két ugyanolyanserial-ú játszik egyszerre, mivel amit letöltesz, az is eredeti, csak sokan használják azzal a seriallal. Szóval akkor dob le, ha mindkettõtöknek ugyanaz, tehát mindkettõtöknek a "feltört" van meg.
Most veszem észre hogy már Language Pack-ok is vannak, rég nem jártam a honlapon:)
Üdv ismét itt!:)
Úgy tudom fájlcsrélõkrõl le lehet tölteni, de ha multiplayerben is akarod használni, akkor inkább érdemes megvenni. Ugynis olyan másolásvédelem van rajta (valaki javítson ki ha tévedek), hogy ha valaki fölmegy multizni egy nem jogtiszta Condorral, akkor valahogy fölisemri hogy ugyanaz a serial kód többször is elõfordult már, és akkor nem csak a te Condorodat tiltja le, hanem mindenkiét akinek ugyanazzal a serial kóddal van meg.
Kétféle lehetõség közül lehet választani: vagy küldik postán a cd-t miután megérkezett hozzájuk a pénz, vagy közvetlenül le is töltheted. A fizetésnek is kétféle módja van, levonják a kártyádról vagy átutalással. Utóbbi kicsit biztonságosabb:)
Valamint ha megvan az alapjáték, akkor érdemes letölteni a legújabb frissítést hozzá, ezek ingyenesek. Az alap programban csak Szlovénia van, de ingyenes scenery-k is vannak a honlapon, köztük Magyarország is.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Valamelyikõtök le tudná nekem írni hogy hogyan tudnám legegyszerûbben megszerezni a Condort? Elõre is köszönöm!
Na jó, még egy utolsót: most látom csak, hogy ezt az egy videót lehet megnézni, a többi fizetõs..
Igazából ezek nagyon profin megcsinálták! Gyorsan elmondták a lényeget szép képekkel, riportokkal. Ez tényleg megfoghat akár egy laikust is:)
http://video.airsportslive.com/index_54_gb_HU.html?&session= pl ez a videó jön be alapból.
Na még Violinnak: igen, van ilyen, a Gliding Grand Prix-n. http://www.airsportslive.com/ itt keresgélve mindent megtaláltok. De mondom: ami nekünk rohadtjó kép, az másnak még lehet érdektelen.:(
Csokamera meg elfer a gepeken, ugyhogy lehet csinalni 1-2 franko felvetelt, ami mehet a tv-ben.
Lehetne ilyet csinalni. Nem egy 750-es tavot (az van a Nemzetin dogivel), hanem ilyen 100-as haromszogeket. Fordulopontra kib..ni a tribunt, lehet arulni a jegyeket, a celegyenesben aranyarban egy vegsiklo vizet dobo vitorla, amint 200-al suvit, azert latvanyos. Odatenni valami szakkomentatort (en mar tudom is, hogy kit), o meg magyaraz. Esetleg valami jobb gyomru mediaszemelyiseget elvinni egy ketulesesben. Lehet vele showt csinalni, es nem is kicsit.
Szia! Teljesen megértem a problémát, amiben igazad is van, és gondolom ezt mindenki látja a repülõs társadalomban, viszont ami a baj: a média határozza meg, hogy mi fut be és mi nem. A technikai sportok, és így a sportrepülés is -sajnos be kell vallani- egy laikusnak unalmas. Még az autó-, motor-sportokban izgalmasok a fej-fej melletti küzdelmek, a látható sebesség (esetleg), a vitorlázórepülésben az egyes versenyzõk akár tíz kilóméterekre lehetnek egymástól, és nem lehet valami izgalmas, ahogy szinte állnak a levegõben, vagy ahogy húsz-harminc percekig (végsiklásban meg még tovább) csak siklanak és nem történik semmi. Néha felhozza a média (Gulyás Gyuri, Bagoly), amikor valami nagyobb eredmény van, mert azért egy VB ezüst vagy egy világrekord érdekli az embereket, vagy a mûrepüléstõl eláll a lélegzetük, de ebbõl is kielégítõ mondjuk kétévente a kecskeméti repülõnap. Igazából a repülés-fanatikusokon és a pilótákon kívül ez senkit nem hoz lázba. Ez még nem is lenne baj, mert a média mindent megetet a nézõkkel/olvasókkal, csakhogy a repülésben nincsenk túl nagy reklámfelületek sem... Ha az egész gépet teleragasztják, akkor sincs akkora bevétel belõle, hogy megérje (az eget meg nem festhetik be ugye...) És emellett a közvetítéshez helikopterek vagy repülõk kellenének. Plusz azt azért mindenki tudja, hogy az autó hogy mûködik, de azt is legalább nagy vonalakban meg kellene akkor értetni az emberekkel, hogy a repülõ szélcsendben is tud repülni, és hogy egyáltalán miért nem esik le. A foci viszont már több mint 100 éve a köztudatban van, és amíg a magyar emberek megrekednek a 6-3-nál, addig van benne üzlet. Ennyi. Minden a pénzrõl szól, és a repülésben, ami túllép a Bochkor-féle berregésen, nincs semmiféle kereslet. Pl. én a forma-1-e sem értem, hogy miért olyan jó. Egy versenyt nem tudtam végignézni. És mégis az egész világon néik, nem párezer ember. Ezért már megéri pumpálni bele a pénzt. A focit is sztem átlagosan legalább minden magyar háztartásban nézi valaki, ha nem többen. Még ez is megéri. Talán ha 50 km-es regatta versenyeket rendeznének úgy, hogy a gépek gépágyúval lövik egymást a jobb helyért és benzin lenne a ballaszttartályban, hogy nagyobbat robbanjon a gép, ha eltalája egy légvédelmi rakéta (ami szintén nehezítés lenne), és az egészet háton kellene repülni, akkor el lehetne adni a vitorlázórepülést is. De akkor is legalább az egész Alföldet parcellánként el kellene adni a különbözõ cégeknek, hogy reklámot fessenek rá.
Az se jo, mert elobb-utobb zoldterulet csak a termeszetvedelmi teruleteken lesz. Az a gond, hogy a kutya se figyel rank. Mert a vitorlazo murepulo csapat idei vb gyozelmerol is csak egy nyulfarknyi cikk volt a Nemzeti Sportban. A legnagyobb mediaerdeklodes a Gulyas Gyuri tavalyi vb masodik helye utan volt. Megvolt a Fabry show, utana el is felejtodott a dolog, van helyette foci. Korulnezek barhol, mutatjak a biztos tehetseges focistakat, igaz, hogy pumpaljak bele a penzt, de eredmenyt nem nagyon latok. Biztos velem van a problema, hogy azt veszem eszre, hogy baze, megint nem jutottunk ki se vb-re, se eb-re, de azert megy bele a penz.
Hát nem túl bíztató jövõkép ez a magyar sportrepülésnek... Nem is tudom, hogy jövõre mire számítsunk!Tényleg az lesz a megoldás, hog ya repülõklubok vesznek egy földet és új repteret csinálnak?! Már amelyik olyan helyzetben van... Szücsi! Most akkor mi lesz veletek? Megint leköltöztök hozzánk vagy még nincs semmilyen terv?
Egy átgondolatlan f*szság ez az egész terv...
Amugy addig jo, amig a HM-e a placc (nem, nem kerjuk a HM vs. SZRE szoparbajt a teruletrol, hogy kie es kie volt eredetileg, mert azzal a vitaval is tele van a tokom), es most az a lenyeg, hogy nyugi legyen a repteren, es az allandonak mondhato szajhuzogatas ellenere ossze kell fogni. Mert amig hivatalosan katonai tartalek repter, addig nem nyulhatnak hozza ezek a dilettansok.
Hehe, en ugy tudtam eddig, hogy Gyor a vizek varosa, mert 3 folyo is egybe folyik ott (plusz a Marcal, ugyhogy inkabb 4.)
Amugy ez egy orbitalis baromsag. Megneznem azt, hogy a Kilian Laktanyaba ki-be jarkaljanak a kamionok mert kettos hasznositasu repuloteret akarnak belole csinalni... Mondjuk a mellekletet is nezzetek meg, mert az a marha, aki beirta a javaslatait, az tette oda a repuloteri terminalt. 10-es sorszam. Csak annyi a kerdesem, hogy megis hova a f.szba? Masik, amin rohogok mar egy fel oraja, hogy ez a marha szerintem eleteben nem hallott a LCN/PCN indexrol, kulonben nem irna ekkora baromsagot. LHSN-en az LCN 16, a PCN 10.9. Ami annyit jelent, hogy a betonra max. egy B737-es tud leszallni, es az is minimalis uzemanyag toltessel, es minimalis hasznos teherrel (nem kotrom elo a 737-es PCN gorbejet, de korulbelul csak a szinte tokures geppel lehetne LHSN-en leszallni, de ugy meg mi ertelme?), szoval ha oda ilyesmivel akarnak repulni, akkor minimum fel kell szedni az aszfaltot, es betonbol kell epiteni egy uj kifutot. Elarulom, nem ket filler. Masreszt meg kozlekedesmernoki tanulmanyaimbol ugy remlik, hogy a Tisza khm. nem igazan alkalmas teherhajozasra.
Harmadreszt meg erdekes a kettosseg a munkaban. (Munkaban, fercmu, b..meg.) 278. oldal: "nagy múltú hagyományokra tekintenek vissza a légi sportok is a Szandai réten lévõ sportrepülõtérre támaszkodva." aztan 117. oldal: "A jelenlegi használat egyébként korlátozza a bevásárlóközpont tovább fejlesztését, de a technikai sportokhoz szükséges építményi bõvítést is." Ha ugy elismerik, hogy nagy multuak a legi sportok, akkor mi a francert epitenek bevasarlokozpontot? 153. oldal: "a jelenleg HM kezelésében lévõ sportrepülõtér, melynek honvédségi kezelésének megszûnése estén, a város nagyszabású rendezvényterülete itt alakulhatna ki." Es hogy miert? "Összességében az akcióterületen a fejlesztések alapvetõ célja a városi, kistérségi, és régiós rendezvények számára kulturált és természeti környezetben gazdag, környezeti ártalmaktól mentes, nagykiterjedésû, mûszaki infrastruktúrákkal jól ellátott és könnyen megközelíthetõ terület biztosítása." B..meg, a sportrepuloter nem ezt a celt szolgalja? Odamegy a gyerek a jo levegore, tologatja a gepeket, cipeli a svancot, es a legfontosabb: repul. Nem a varosban egy diszkoban szivja/issza/kolazza szet az agyat, meg letesit meggondolatlan nemi kapcsolatot a diszko wc-jeben. Inkabb repterre megy az ember, mint focizni, ahol mast nem lat az ember, mint a palya szelen eldobalt sorosdobozok, meg szemet, meg "k...va anyad b...d meg a ravatalon, hulye biro!". Igen, kulturalt szorakozas. Anyatokkal szorakozzatok kulturaltan.
Most veszem észre hogy a teljes szolnoki programot bemásoltam. A repülõterünk kisajátításáról az 5.3-mas pontban olvashattok.