Condorhoz a magyarosítást honnan lehet letölteni? Sehol nem találom!
Gratulálunk Neki! Két éve épp hogy lecsúszott az aranyról, de másodjára sikerült neki! Úgy tûnik ez az év ilyen, másodjára minden sikerül mindenkinek De aki mindent megtesz a cél érdekében, annak elõbb-utóbb sikerülni fog
Nem sokat voltam otthon, most meg mindig van mit csinálni. Sajna nem is úgy jött ki ez az év repülés szempontjából, ahogy vártam, mert pl. a kéthetes táborból úgy 3-4 nap volt repülhetõ. Aztán majd lesz valami.
Hú, ez pazar ez az OLC-s térképes nyomonkövetés! :D Asszta, technológiai sokkot kaptam! Én is megcsináltam Condorban ezt a távot, minusz a visszaút és hát azért megdöbbent a hasonlóság - de bele se merek gondolni a különbségekbe! ;)
A reptéren mi a csepeli oldalon voltunk, ha jól tudom te viszont mávos vagy, így a másik térfélen lehettél. Bár ettõl még gondolom összefuthattunk volna a hangárok körül. :) Mi viszont a HA-VEQ Cessna mellett, a csaphoz közel hevertünk az árnyékban és tátottuk a szánkat, miután jól megreptettek minket. Csináltunk jó pár képet meg videót.
Láttam a szép Astirokat, az egy- és kétüléseseket is, az Április 4-et, meg hát a többit: Góbét, kanyócat, kahetet, (mávos starthelyen az 5058-ast) meg Pirátot is. Nálatok talán még egy Jantár is repült.
Sajnos nagyon tudnám élvezni a reptéri életet és a repülést is, sõt azt is tudom, jól is csinálnám, de: jó volt, hogy kimentem, mert így azt is be kellett látnom, hogy nem tudnék annyi áldozatot hozni az életemben, hogy minden hétvégét ott töltsek szezonban. Ez egész egyszerûen nekem most megoldhatatlan. És ez még csak az idõ része... De talán így van ez jól. Lehet, hogy késõbb még alakul az életem, és legfeljebb majd reptér felé alakítom. ;)
Na, megyek szimulátorozni. :D
Köszi :) Székesfehérvár hurok volt Ka-7-tel. Egész kellemes idõ volt akkor, stabil 3-4m volt egyszer, átlagban meg 2 körül mozogtak. Amúgy OLC
Szombaton kinn voltam én is, összefuthattunk volna :P
Gratula az elsõ vitorlás repülésedhez!:) És Paszkálnak is a koszorúhoz!:) Azzal viszont nem értek egyet, hogy a Movit egy sz*r. Nagyon is jó az:)
Hé, Paszkálnak gratula a múlt héten megszerzett ezüst koszorúhoz! :D
Nnna, újabb "elsõ repülésen" vagyok túl! Tegnap kimentünk egy barátommal kerékpárral Farkashegyre, és rögtön a kapuban Gyula bácsiba futottunk bele. Tíz perc múlva már a hátam mögött ült az öreg, én meg elõször életemben a Góbéban ülve csõröltem felfelé! :DD
Kérdezte az öreg, repültem-e már, mondtam igen, movittal, a nyáron. "-Az egy nagy szar!" -válaszolta. Ebben maradtunk, és még elkottyantottam, hogy szimulátorozok is. Aztán iskolakörön a hosszúfalon kicsit megkaptam a botot, bár ahogy a kormányokon éreztem, azért Gyula bá' nem bízta az életét egy idegenre. :) Termik még nem volt, nullák se jöttek, le is szálltunk.
Délutánig kibiceltünk, fotózgattunk, döglöttünk az árnyékban. Amikor megjöttek a tisztességes emelések meg a cumulusok, már csak két gép árválkodott a starthely mellett. Mindenki fönt volt. Mi meg szépen leléptünk.
:)
Jahát ekkora hátszéllel....öööö...cunamival a hátadmögött gyerekjáték lesz akkor... :D
Mert Zoli bácsi történetesen klubtagunk:D Ha minden igaz, õ fog vizsgáztatni engem is:D Velük indult be 1968-ban a Nyíregyházi Fõiskolán (akkor még nem így hívták) a pilótaképzés, benne volt az elsõ évfolyamban. Úgyhogy most örülni fog nekem:)
Könnyen meglehet, ismerõsnek tûnik a név, de passz, nem emlékszem már a biztosan - pedig mondta a Katika...
Hja, és az egészben az a legdühítõbb, hogy - szerintem - max 10 perces papírmunka volna, s erre kell várni hosszú heteket-hónapokat... :(
Megkockáztatom, tán még ott a helyszínen is kitölthetnék a vizsga után, miután kiszállunk a repülõbõl...
Na mindegy. :(((
Én is motoros PPL-re várok, de ez szerintem indifferens az átfutási idõ tekintetében. :)
Ama bizonyos hölggyel (A.-né Katika) én is beszéltem már, de az sajna semmit sem jelent. Õ max annyit tehet hogy a kupac tetejére rakja a papírodat. Egy ember van aki ezt intéz(het)i, de õ hetente 1x jár be Ferihegyre, a többi napokon vidéken vizsgáztat...úgyhogy fasza, lehet bízni a jószerencsében... :(
Azt hallottam, hogy hetekig képesek kiállítani egy szakszó betétlapot, ráadásul egyik nyíregyi haveromnak kereken 2 hónap után küldték a motoros PPL-t... Viszont a szakmai vezetõm bíztatott, hogy õ ismeri a hölgyet aki ezzel foglalkozik, így lehet el tudja intézni, hogy ne kellen túl sokat várnom a szakszómra:D
Most hívtam a hatóságot, sikerült a vitorla PPL elméleti:D Már csak egy reptechnikai vizsga, és szakszós leszek:D
Üdv.: Szatyi
télleg, valaki akinek megvan eredetibe nem akar vmikor onlány condorzani a speedbattle-n?
Olyan rég volt már itt szó Condorról. Kicsit bohóckodtunk... :)
A vesztes fél tuti hogy csalásra hivatkozna:) Ilyenkor sajnos csak úgy lehet megoldani, ha a holtversenyesek közül egyiket se veszik fel:( Nekem szerencsém volt, mert holtversenyben voltam ugyan, de még belefértünk a 7 fõbe.
Üzenem a felsõoktatási HQ-ra, hogy kõ-papír-ollóval gyakorlatilag bármilyen vitás kérdés eldönthetõ. Akár még a holtversenyes helyek sorsa is. Mindenki jól jár. ;)
Infót sajnos nem fogadnak el, csak mûszakit.
Azzal is számolj, hogy jövõre szerintem nem 7 hely lesz meghirdetve, hanem 5 vagy 6. Idén csak azért volt 7 hely, mert az elõzõ két évben is kevesebbet vettek fel a meghirdetettnél, holtverseny miatt, és idén is 6 került be a 7 helyett, pedig nagyon kicsi a valószínûsége, hogy akár 2 embernek is ugyanannyi pontja legyen:S Most is ketten voltunk 456 ponttal, és a 7. helyen úgy hallottam többszörös holtverseny volt:S
hát ha sikerült összehozni az okj-t akkor tuti megyek:) csak az a gond h azzal is csak 462 pontom lenne, ami azért necces, azzal a 6 ponttal simán feljebb mehet a határ ha egy erõsebb évfolyamot fogok ki:S
viszont még azt kéne kideríteni hogy milyen okj-t fogadnak el oda...csak mûszakit, vagy infót is? mert a felvi könyvben csak annyi van hogy szakirányú végzettség kell, hát köszöntem, ezzel ki vagyok segítve... nem tudsz errõl vmit?
Bocsi, de nekem még mindig nehezemre esik elhinni:D Ha legalább annyira fanatikus vagy, mint én, akkor biztos lehetsz benne hogy bekerülsz:) Csak kitartás!
Az új játékom:-) Csak az a baj, hogy még 11 hónapot kell rá várnom:(
Szatyi, gratulálok!!! :DDDD
Le a kalappal. ;)
Köszi:)
Brian! Aztán hajrá, teperjél, tegyél meg minden tõled telhetõt, hiszen látod, nekem is bejött:) Ha igazán el akarsz érni valamit, elõbb-utóbb el is fogod! Kitartás!
Még most kezdem el feldolgozni, hogy tulajdonképpen mit is jelent ez:) Bõ 2 és fél év múlva lesz egy CPL szakszóm mûszerrel meg C kategóriával, és mindezt az állam fizeti:DD
hát grat:) nekem szerintem majd okj, aztán énis megpróbálom:) 24 pont kellett volna...ha jelentkeztem volna:D de idén esélytelen volt:P
nah gratulálok, aztán a malévig meg se állj:D
Bakker, jövõ nyáron motoros PPL:DDD Hihetetlen, még most sem hiszem el:DDD
Sziasztok!
Felvettek!!!!:DDDD Szeptembertõl a Nyíregyházi Fõiskola állami finanszírozású LÉGIKÖZLEKEDÉSI HAJÓZÓ hallgatója vagyok!!!!!:D:D:DDD
Másodjára sikerült!! Hihetetlen:DDDDDD Nálam boldogabb ember most nincs az tuti:DDDD
Na én megyek is feldolgozni, majd ha megnyugodtam még jövök erre:D:D
Szatyi
Én nem értem meg, mert hótra semmi közünk a nagyvasakhoz, akármilyen pálya is van Ferihegyen. Megvan adva a légterünk, meg lépcsõház, azt betartva repülünk, akkor mif.sznak itt QNH-zni? Na mindegy, én részemrõl eddig is, eztán is tojom le magasról (QFE szerint :D), ha helyben vigéckedek QFE-ben teszem hameg útvonalra, akkor meg a tájékoztató úgyis mondja a légpréselést. :)
Há hogy ne kelljen a pilóta bácsiknak még a fejszámolás amúgy alsós szintû használatának nehézségeivel is megküzdeni a légtér és egyéb magasságok megállapításához, hiszen õ azé van ott ,hogy repüljön és nem azé, hogy ilyes bonyolult számolást végezzen.
Avagy inkább 760 Hgmm-re, hiszen ilyen skála van a magasságmérõn:)
Dunakeszit mondjuk megértem, mert az ICAO térképen a légterek alsó és felsõ magassági határa AMSL-ben van megadva, és mint tudjuk Dunakeszi környékén elég sok légtér van amit figyelembe kell venni. Mindenesetre elég körülményes lehet így repülni. Akkor ti felszállás elõtt nem 0 méterre, hanem 1013,25 HPa-ra állítjátok a magasságmérõt, vagy hogyan oldjátok meg?
Tényleg a tengerszinthez állítottátok a magasságmérõt, vagy csak elírtad?:D QNH: tengerszinhez viszonyított magasság QFE: repülõtérhez viszonyított magasság
Bocs hogy beleszólok, de szerintem utóbbit akartad írni:)
Én szombaton csak 4m-t tekertem ka7-tel, de úgy ahogy mondod, teljesen nyugodt volt, igaz igc-n csak 2,5 az átlag, mert az elején rosszul indult, de volt pár percig stabil 3,5 - 4 - 4,2. Aztán hamar 1800as(qnh)alapon voltam :)
Bizony hogy 5 méter, de még milyen:D Teljesen nyugodt, semmi turbulencia, a gép meg se rezdült:) Elõször csak 3-3,5 volot, utána szépen beerõsödött ahogy közeledtem az alaphoz. Az alap elérése elõtt kicsivel kivettem, hogy ne szívjon be a felhõ, de így is féklapozni kellett, mert a horizontot már nem láttam, csak lefelé:) Ezt hívják harangnak, és tényleg pont olyan, mintha egy harangba emelkednél bele, vízszintesen semmit nem látsz, de még kis szögben lefelé sem, csak teljesen magad alá:) Leírhatatlan élmény, ennél már csak az lehet jobb ha bele is emelkedsz a felhõbe, de mûszer jogosítás híján ezt most kihagytam:D
Van itt valaki Farkashegyrõl vagy HHH-rõl? Szeretnénk kimenni egy üzemnapon plénszpottolni, kerékpártúrával egybekötve.
Hm?
na ez azért már mégis csak sok:) 5m???:D eddig nekem is csak egyszer volt ilyen:P ehhez képest én másfél órát Fokáztam a hétvégén 1200as alap mellett:) persze hogy vontattam 3E ft-ért és épp egy C vizsgára valót repültem, utána meg egy 200m-es csõrlésbõl fennragadtam:)
Sziasztok!
Én kellemesen töltöttem a hétvégét, ugyanis vitorláztam:) Megint repültem egy órát, úgyhogy most szépen gyûlik a repidõm:) Ráadásul életemben elõször egy stabil 5 méterben sikerült emelkednem:DD Eddig azt hittem, hogy csak legenda:DDD 900 méteren fogtam, pillanatok alatt fenn voltam 1800-on felhõalapon:)
Hasonló jókat mindenkniek! Üdv.: Szatyi
Megállt az idõ és úgymaradt. Egy hete mindenki szabin van és nem vitorlázik, nem ír, vagy épp mindenki dolgozik és/vagy vitorlázik, azért nem ír a fórumra?
Én mondjuk épp csak internetközelben vagyok, se repülõ, se szimulátor már jó ideje. Csak a nyaralás. Pedig már de szántanám a virtuális eget! (Legalább azt.)
Pa, HA-MIC
És este 8kor ette le öket a penész. Irigy voltam.....:(
Nem kellett neki fehér sapka, mivel feltolta a szemüvegét a homlokára, az pedig ugye szûri az UV fényt.
Királyak a képek Gliderpilot (Tomi..ugye?) De hol a buksidról a fehérsapka?:P:P
Ja és az Alba tényleg felkenhetett volna egy vontatmányt... Viszont ahhoz képest meg semmit nem csinált csak kb 50 méteren elment a reptér fölött.
Na errõl nem hallottam, hogy kocsit zúzott volna, viszont azt hallotam, hogy a falu utolsó házára vagy annak a kertjébe esett... Azt mondták, beért volna, ezt nem tudom, viszont kb 10-12 méteres szembeszélben 50 méteren motort nyitni az álmoskönyv szerint se jó. Egyébként pár kép dunaújból, meg rólam is, amint egy ASH-25ösben vigyorgok:D Még szerintem gyarapodnak a képek. Üdv
Ha már Dunaújnál tartunk! Szerda délután utaztam vissza Miskolcról Pécsre, nyílván útbaejtettem a dunaúji repteret, gondoltam bekukkantok a versenyre. Mikor bekanyarodtama reptérre épp lõtték fel a mezõnyt, ment a vontatás. Nézelõdtem 10 percet, majd indultam tovább a 6-os fõúton. Mielõtt beértem Dunaföldvárra, a fõút felett kb terep 50 méteren áthúzott felettem egy L-29 Albatros! Pécsig röhögtem, hogy 5 kilóméterrel feljebb épp 5-6 motoros gép vontat, mindenfelé az égbolton vitorlák egy Alba meg 50 méteren csúszkál az égen alattuk, köztük. Érdekes volt!
Persze mivel indexes a cikk, így erõs fenntartásokkal olvasom. Namajd holnap kimegyek a reptérre és kiderítem mi is volt. Az a tuti.
Gratula:) A Góbé után én is csúszkáltam kicsit a Pirattal, sokkal nagyobb láb kell neki fordulóban, mivel rövidebb a törzse, ráadásul az oldalkormány is kisebb. De hamar hozzá lehet szokni, és érdekes módon amikor visszaültem a Góbéba, ösztönösen a kisebb "Góbés" lábmozgást használtam:) Viszont az utóbbi idõben a Góbéval is Pirátosan szállok le, a könnyebbhez jobban hozzá szokik az ember:D De így is szép azt mondják:)
nah én megrepültem a Foka5-t:D az elsõ felszállás 10perces iskolakör volt vontatásból, a második meg 4:20percre sikeredett:D megint le lettem b@szva h deszkaseggû vagyok:)) amúgy sokkal sokkal jobb mint a Pirát:) nagyon király h fekszel benne, siklik is rendesen és furcsa mód sokkal kevesebbet csúszkáltam vele mint a Piráttal, szóval ennek nem olyan hatástalan az oldalkormánya:)
szal király nap volt:) rem holnap is alakul valami:)
Egy kicsit késõn, de rendeltem ICAO térképet, betervezek magamnak néhány 100 km-es hurkot meg háromszöget, megpróbálok belõle minél többet lerepülni még idén, a továbbiakat majd meglátjuk:) Jövõre jó lenne repülni legalább egy 300-at:)
Felánk nem volt ilyen jó idõ, pont kifogtam egy kétórás periódust amikor el tudtam indulni, és oda is értem:) Miest leszálltam Szoboszlón, rögtön be is sz*rt az idõ, nem nagyon tudtak fennmaradni csõrlésbõl. Nekem is jó lenne egy új típus, de nálunk az a baj a gépparkkal, hogy a Pirát és a Nagycirrus között nincs semmilyen ugródeszka:S Van egy magántulajdonú KA-6-os, állítólag lehet rá típust csinálni, lehet hogy megpályázom. Azt mondják kicsit jobb mint a Pirát, viszont utána még mindig nagy a lyuk a Cirrushoz. Na nem baj, sok távot kell repülni, és pár év múlva lehet hogy ideadják:D
gratula:) nálunk most a hétvégén állítólag született egy 5ésfél óra, meg egy 6 és fél:) így van egy újabb koszorúsunk:)...de repültek C vizsgát, vontathatóit, több 6 és 7 órát, meg 300as háromszögeket is:) úgyhogy bomba idõ volt, amit én sajna a tiszalöki strandról figyeltem végig, de holnap már én is harcba szállok az újabb távomért és remélhetõleg tábor végéig a Foka5 típusomért:)
A mai naptól ezüstkoszorús vitorlázórepülõ vagyok:D A táv Kenderes Hajdúszoboszló, 58 km, 1 óra 37 perc alatt teljesítettem:D Ha minden igaz július folyamán szakszós leszek, utána év végéig minél több távot szeretnék még repülni:) A következõ is Kenderes-Szoboszló lesz, de az hurok útvonalon:)