Szerintem nem feltétlenül csúsztál le errõl az idényrõl, ugyanis a legtöbb helyen még nem kezdték el a szezont, és az elméleti vizsgának (és az orvosinak is) csak az elsõ egyedülrepülésig kell meglennie, tehát a gyakorlattal párhuzamosan is csinálhatod. Szóval még nem maradtál le semmirõl. Én azt mondom, három hónap alatt el lehet jutni az egyedül repülésig, tehát ha a csúszás miatt egy-két hónappal késõbb kezdesz mint a többiek, nyár végére kirepülsz egyedül:) Azt javaslom érdeklõdj a pasquale által említett helyeken, meg még esetleg Budaörsön, bárhol örömmel fognak fogadni:)
Én csepeli létemre Gyúró-t , Farkashegy-et, illetve még Hármashatárhegyet tudnám javasolni. Szerintem a legszimpatikusabb helyre látogass ki és kérdezõsködj stb. Azért kormánnyal elég érdekes lehet condorozni, én trim-re használom a kormányt :D
udv, kiprobaltam a Condor szim-et, es teljesen elvarazsolt, pedig racing kormannyal repultem . Hirtelen felindulasbol meg is rendeltem egy saitek botkormantyt.
Altalaban ezek a fellangolasok nalam nagyon hamar letunnek, de most ugy erzem a valosagban is erezni akarom ahogy a legaramlatok a vallukra vesznek es ha van hozza eleg erzekem, meg is szeretnem szeliditeni oket. Ki tudja, talan ez az amit mar olyan regen kerestem. Jelenleg Szigethalmon-on lakom (BP alatt) es klubot keresek ahol melyebben megismerkedhetek a repulessel, melynek kesobb, talan tagja is lehetnek. Google-ztam a Tokol-i repteret de nem talaltam semmit, gondolom ott nem mukodik vitorlazoklub. Hozza kell tenni hogy 196cm magas 110 kilos emberrol van szo, szoval nem vagyok biztos benne hogy beferek e egyaltalan egy ilyen madarba. Azzal tisztaban vagyok hogy errol az idenyrol lecsusztam (elmeleti felkeszites csak telen van ahogy elnezem), de sebaj, iden marad a Condor. Egy szo mint szaz, kozeli lehetoseget keresek ahova leruccannek egy napra eles bevetesre es korulszaglaszni kicsit.
Köszi! Igen, de ez úgy lett ennyi, hogy suli helyett is vontatni jártam:DD
Ma meglett a vontathatóim:) Nagyon sz*r idõben repültünk, egyik körön úgy szakadt az esõ, hogy pár pillanatig nem láttam a vontatógépet... Utána mintha kisimult volna a levegõ:) De az elsõ két-három körben küzdeni kellett rendesen. Idei teljesítményem eddig 19 felszállás, 2 óra 37 perc repült idõ:)
Megjegyzés: 3 nap alatt több felszállást csináltam, mint tavaly egész évben...
Nem tudom, hogy ki mond ilyen fassagokat, mindenesetre elegge tavol all a valosagtol...:/ Mindegy, ezt mar megszoktuk. De inkabb nem mondok semmit, mert mar estem abba a hibaba, hogy visszaolvastak a fejemre, amit itt felirtam. (Igaz, ez most jogos lenne, amit mondanek.)
Ma is voltam a reptéren, 7 kört vontattam, utolsó 3 egyedüli volt:) Ma sokkal faszább volt, mert nem volt olyan dobálós idõ, és jobban is ment mint tegnap. Holnapra maradt 7 kör, ha minden igaz le is vizsgázom.
Azért nem lepõdtem meg, mert úgy tudom hogy mindig itt lógsz suli helyett:DD
Legközelebb ha erre jársz írj egy-két nappal elõtte, és akkor összefuthatunk:)
Én is kicsit fosok attól a 7 körtõl, de péntekig be kell fejezni:)
pff 7 körtõl be fog durranni a karod:D bár én inkább azt választanám, mint a földön ülést...tegnap közölték h a mára tervezett berep elmarad...pedig tökjó idõ volt...úgyhogy még 1 hétvégét pihenünk Miskolcon:S
Negyed 3-kor én már nem voltam ott, de amúgy vontattam én is. 6 kört terveztünk mára, az 5. után azt mondtam hogy mára ennyi elég volt:D Az elején megvoltak a szokásos botladozások (nameg a féléves kihagyás), de a végére egészen belejöttem. Kedvezményes árú vontatás viszont csak péntekig lesz, úgyhogy a következõ két napban 7-7 kört kéne repülnöm hogy befejezzem... Holnap már biztos jobb lesz, ha minden igaz már vontatok egyedül is.
Jó szelet! Szatyi
Szatyi!
Csak nem teged vontattak ma negyed harom korul?:) Az egyik forduloban mint ha sok lett volna a lab...
Nalunk meg 123-as Merci. Egyenesen 3 darab. Jo az, elpusztithatatlan. Igaz, a repteri igenybevetel neha megviseli oket, de a hegesztokeszuleket nem veletlenul talaltak fel.:)
Nyíregyen meg egy jobbkormányos automata váltós Mitsubishi terepjáró van:D
Egyébként Békéscsabán meg egy Moszkvicsunk van (meg egy Renault rapid).
Nektek Volkswagenetek van? Nekünk UAZunk xD azért jó, mert nem kell kímélni, és ráadásul minden sz*rral elmegy... üzemnapokkor én is csinizek képeket és felvágom ide
Szatyi, minden epeszu ember, aki vontathatoit csinal, megkerdezi elso korben az ismeroseit, hogy nem csinal-e valaki eppen vontatoit, mert jo lenne koltsegtakarekossagi szempontbol:)
(Mondom en, akinek meg mindig nincs vontathatoija. Tudom, tul raeros vagyok.)
Amugy Vadkeleten tenyleg jo otlet, mert ott eleg sok a vontatokepzes (sokan csinalnak a foiskola utan).
Nem is mondtad, hogy már van vontathatóid:) Nekem is mázlim van most, mert Nyíregyen motoros pilótákat képenek át vontatásra, így megoszlik a vontatások költsége:)
Na Szolnoki RE-s gépek összerakva, már csak a berepülésük van hátra. Viszont ma meglett az ismeretfelújító vizsgám, úgyhogy jövõ héten nyíregyen csinálom a vontathatóit
Hát attól a gépeket még mi összerakjuk, a berepülést sztem halasztják
Hali, igen, ismerem Szatyit:) Én tavaly kezdtem el vitorlázni, és le is tettem a b-t és a c-t egyhuzamban:) idén jöhet a d vizsga, a vontathatói, aggregátort is megakarok tanulni kezelni,meg persze piszoksokat akarok repülni:)
Szasztok, most találtam meg ezt a topikot, tt végre itthon érezhetem magam kb 2 hét erejéig, aztán kifelé a reptérre és vihornyázni észnélkül:D
Vagy DCT LHPR na, igy egyszerubb...:) Na inkabb elmegyek aludni, sok volt a mai nap navigaciobul.:)
Mielott valaki belemkot: tudom, hogy a VOR frekit (115,1) nem irjuk bele az ilyesmibe:) Szoval igy lenne, ha flajtplenbe irnad, hogy DCT GYR R 116 D 3,5
Gliderpilothoz hasonlóan én is kettõs klubtag lettem, beléptem a nyíregyházi Albatrosz Vitorlázórepülõ Egyesületbe:) Egyelõre olyan sokat nem fogok sajna Nyíregyen repülni, mivel általában reggeltõl késõ délutánig iskolában vagyok:S De itt gyakran szokott lenni hétköznap délutánonként üzem. Majd meglátjuk:) Az biztos, hogy majd vizsgaidõszakban rengeteget lehet hétköznap is repülni:DD
Jó szelet mindenkinek!:) Szatyi
Igen ott nyomja :) Én (sajna :)) csak 2 vontatásos és 4 csörléses gyakorlatba hozókat csináltam hétvégén .
Na ittvan:2008. 03. 30. Elég durva, 97 felszállás volt, és a kezdõk ígyis csak 2-3 kört tudtak nyomni.
Sziasztok! Akkor felkavarom kicsit az állóvizet!:p Tegnap repültem Piráttal 2 órát. Baromi jó idõ volt, egy 2,5-3 méteres emelésbõl emelkedtem el, utána is voltak 3 méterek, volt, hogy egyszerûen mindenhol emelt:) (ez 3 órakor volt, akkor kaptam gépet) Voltak viszont nagy merülések, -3 méterek nagy területeken. Viszont este 5kor még a vaj levegõbn volt egy-egy gyenge termik (-0,5, volt, hogy az egybe is belerugott) Mikor meg leszálltam meg már kb vaj volt minden. Na ennyi, képek készültek az üzemnapon, ha van igény rá, belinkelem:) (nem én csináltam õket)
Micsoda szakbarbar szoveg, legalabb irtal volna a zolderdorol meg a kekibolyarol, fujj...
De tenyleg jo szoveg. Igaz, a csapsurlodasnak van nalam egy kis athallasa... Velem van a baj?
Azért írtam ide, mert gondolom ide leginkább mûszaki érdeklõdésûek járnak:))
Kicsit elkésve, de találtam egy jó locsolóverset:) Csak jövõ ilyenkor még emlékezzünk rá:DD
Éles sarok kezdõ törés, Bordástengely, reteszkötés, Csapsúrlódás tangens ró-val, Megjöttem a locsolóval.
A pilóta szerintem koppig az ellenkezõ irányba csûrt, de a Blanik stabilitását nem ismerem:)
Amikor megy ki az emberke a szárnyra és erre elkezdene spirálozni a pilóta, akkor kéne az ernyõs arcát megnézni :D
Hát ez elég különleges és nem hétköznapi :D Így dekk nélkül siklószáma eléggé lecsökkenhetett. Lehet így olcsóbb kiugraniuk? nemtudom miért csinálták, de egy 2-3000 méteres vontatásnak is lehet ára
Eddig egyszer repültem Ka-7-tel, a Góbé után elég szokatlan volt. Viszont rendesen tudtam vele tekerni, és a Pirat elõtti ellenõrzõn is megfeleltem vele, úgyhogy szerintem jóindulatú:DDD
Szia! Segelflug.de-n a kleinanzeigen (apróhirdetés) menüpontban megnézheted a doppelsitzer-eket. Szerintem Twin acro nincs fönt, de twin astir az van. Annál drágáb szerintem az acro egy fél-egy misivel biztos.
Blanikok terén járatlan vagyok, de azt tudom,hgy a késõbbi típus T elrendezésû vezérsíkot kapott. Az ASK-13 szemtelenül drága. Biztos meg van az oka, hogy miért. Én nem tudom. Szerintem nálunk nem is honos. A Twin Acro szintén méregdrága. Kiképzésre a Twin Astir szerintem jobb, és az ára is elérhetõbb. (Kb 5 millától) Hátránya, hogy kevés olyan bika aggri van nálunk, amellyel csõrölhetõ. A vontatásos kiképzés meg ugyebár megint drága. Marad tehát a jó öreg Ka-7. Megfizethetõ, kellõen jóindulatú. De nem mûanyag.
Na akkor a hátsó garázsból meg ilyen-olyan helyekrõl összeakasztunk a 3-ból egyet, aztán repülök vele négyet:p Majd megbeszéljük szakosztálygyûlésen! Okké Mackó? Beszéljünk inkább a táborról. Kihirdethetem?
"Van olyan pilóta ebben az országban akinek nincs Góbé típusa?" NINCS!
a condorosok közül jelentkezzen már az aki a mostani 18m-es taskot le tudja repülni:)(újzéland) picit idegesít hogy 1800ig tudtam kigeberegni úgy hogy egy hegygerinc sincs 2000m alatt, a hegycsúcson lévõ elsõ fordulópontról nem is beszélve:)
Bakker! Van olyan pilóta ebben az országban akinek nincs Góbé típusa? Jó, persze csak viccelek...miért ne lehetne. Nálunk most érkezett az elsõ Ka-7-es.(magántulajdon) Én a fent látható HA-5405-ös góbéval mentem el egyedül.(bár asszem ezt már párszor leírtam...vagy nem?)