természuetesen nem minden 1-es futamot végig mint írtam tavaly pl a magyar versenyt átaludtam kb.. de jó 85%-ot tuti végig láttam ez idõ alatt a versenyekbõl.
8-10 éves korom óta
Senna halálát már láttam a tv-be és akkor még "kicsi" voltam 10 körül.
Semmi csak mondtam hogy én nevetségesnek tartom az ilyen 17-19 futamos évadokat. MotoGP,Indy, és F1 az év nagyrésze ezek nélkül van viszont a sprintbe 52 hétbõl 36 verseny.... na látod ez már 1 álom :)
más: itt sem számít a kék zászló ha jól tudom sprintbe oválon belengetik de x nem köteles félre állni hogy y elmehessen. (mint F1) Indy-be ez hogy van ?
Nem hinném hogy F1-be mindenki esõért imádkozna aki szereti és nem úgy ül le hogy megszokásból nézem de úgyis uncsi lesz,,, hanem tényleg szereti annak jó kifejezetten a mostani évad. (pl nekem, tetszik )
IC jelenleg azon van hogy megerõsödjön és lesz 20-22 versenye a késöbbiuekben, 2012-tõl új kasztni és motorformula lesz (remélhetõleg több gyártóval) és akkor ki nem szarja le melyik a gyorsabb ha verseny az IC-ben van a vonaztozás meg az F1-ben? Mindenki esõért imádkozik hogy történjen ott valami...
"az Indianapolisihoz hasonló un. Super Speedwayek biztosították a jogot a Világ Leggyorsabb Versenysorozata elnevezésre."
F1 autó max. 18000 rpm 800 ló könnyebb össztömeg IC autó max. 10000 rpm 650 ló nehezebb össztömeg
road pályán semmi sem gyorsabb az F1 autótól.. a super spedway miatt viszont az IC a gyorsabb.
amig létezett a CC a 2650ccm torbó 1000 lovat is tudott de lekorlátozták 750 lóra..superspedwayen GDF tartotta a zárt pályás csúcsot (a mai napig) 241.xxx mérfõld
Ahoz képest, h 20:30-kor kellett volna kezdõdnie, már 20:22-kor a 7. körben van a verseny sárga zászló alatt. A fene sem érti, h soxor mit kavarnak ezek a jenkik, de nem ez az elsõ eset
Jah olvastam már, csak akkor nem értettem a dolgot, mikor néztem.
Texast nem nézte senki? Danica nagyot ment, ha jó autó van alatta, akkor tud-õ, hiába fikázták mostanában. Simona, meg majdnem megégette magát, illetve a keze meg is égett. Nem értettem mit töketlenkedtek a safetysek.
Azért az uccsó körben az a baleset...beparáztam egy kicsit még én is, hát akik ott voltak bazzz. Dario megérdemelte, pedig a vége felé azt hittem elúszik neki, mert emléxem mikor kiment Castroneves egy rövid rátankolásra, azt hittem kihúzza vele. Jó verseny volt, TK elõtt, meg a csapata elõtt is le a kalappal
Úgyláccik ez a hasmagasság téma nem csak a f1-ben téma...Persze mindig azt baxtatják aki az aktuális legjobb, most ugy e Penske. Mondjuk én régóta Ganassi drukker vagyok (Zanardi, Montoya mikor ment stb), de el kell ismerni, az idén eddig nem igazán jött ki nekik a lépés.
A csapattulajok becsapva érzik magukat a Penske által alkalmazott autómagasság állító rendszer miatt. Annyira, hogy tegnap írásos panaszt nyújtottak be az IRL-nek.
Mike Hull: "Egyértelmûen félre lettünk vezetve, talán mé hazudtak is nekünk. 2008 augusztusában azt mondták, hogy az autómagasság állítására alkalmas eszközt tilos használni, és ha ilyet találnak valakinél, leszereltetik.
Penske-ék állítólag használták végig tavaly, Brazíliában pedig az NHLR autón tûnt fel.
Hull: "Valaki észrevette Brazíliában, hogy a Newman Haas autón is van ilyen eszköz, ekkor emeltük fel a szavunkat. Addig a legtöbben azt hittük, hogy ez a megoldás tiltva van."
Larry Curry: "Mi nem állítunk olyat, hogy Penske-ék csalnak - szó sincs errõl. De sajnos vannak olyan dolgok ebben a szériában, amik nem annyira átláthatóak, mint lenniük kellene. Ha vannak nem egyértelmûen szabályozott területek, akkor a széria illetékeseinek világosan el kell mondaniuk, hogy milyen keretek között mozoghatunk. Tudnunk kell, hogy mit tehetünk és mit nem."
Az IRL egyébként a héten tájékoztatta a csapatokat, hogy ez a rendszer legális és mindenki használhat ilyet.
Hull:"Nekünk nem a Team Penske csapattal van bajunk. Problémánk az IRL-el van, és fõleg Les Mactaggarttal (az IRL technikai igazgatója). Pár évvel ezelõtt rákérdeztünk, hogy használhatnánk e egy hasonló szerkezetet, de Mactaggart nemet mondott és úgy általábosságban elmondta, hogy ilyen rendszerek tiltva vannak.
"Az IRL-nek kezelnie kell ezt a helyzetet. A héten kiadtak egy tájékoztatót, de ebben sem határozzák meg pontosan, mi a szerepe egy rugónak és az stabilizátorrúdnak. Jelenleg az a helyzet, hogy a csapatok szabadon kifejleszthetnek és beszerelhetnek olyan eszközt, amivel az autó magasságát tudják szabályozni. Ez azt jelenti, hogy pénzt kell költeni olyasmire, amit a nézõk nem is látnak, amitõl a verseny nem lesz jobb, az esélyegyenlõség pedig sérül."
A helyzet az, hogy az IRL-nek meg van kötve a keze... azzal, ha betiltják, azt is beismerik, hogy eddig engedték a Penske csapatot egy szabálytalan eszközzel versenyezni. Így tehát engedélyezik. A csapattulajok pedig ezért dühösek.
Név nélkül az egyik tulaj ezt mondta az AR1-nek: "Túl sok íratlan szabály van az IndyCar-ban, nincs olyan eljárás, mint a Champ Car-ban, ahol egy csapat bármit elõterjeszthetett, a széria illetékesei megvizsgálták és válaszoltak, majd automatikusan mindenki rendelkezésére bocsájtották. Megdöbbentõ dolgok zajlanak ebben a paddockban. Tréfásan ezeket "rakéta" szabályoknak hívják, utalva arra, hogy ha vmi nincs írásban megtiltva, akkor csak úgy hirtelen kitalálnak egyet és nem engedik bevezetni."
Wilson elmondta, hogy a DRR csapat is be fogja vezetni: "Nemrég még azt mondták, nem használhatjuk. Talán nem a megfelelõ kérdéseket tettük fel eddig. Ugyanakkor nem hiszem, hogy tényleg olyan nagyon számítana. Személyes véleményem az, hogy ez pusztán csak elvonja a figyelmet arról, amit a Team Penske csapat valójában csinál."
Így most már értem, hogy miért alakította meg így hirtelen Bernard ezt az új tecnikai bizottságot, ami hetente fog ülésezni a csapatok képviselõivel...
"Ha szaros szendvicset eszel, ne csodálkozz, hogy olyan az íze mint a szaré. Ha jó versenyt akarsz [te, a rajongó], mond meg nekik [az IRL-nek], hogy ahhoz jó versenyzõk kellenek!!"
"Szerintem John-ra változtatom a nevem. Olyan John-osan is érzem magam. Ahányszor beszélek egy IndyCar csapattulajjal, állandóan pénzt kérnek mint egy rossz kurva."
Chip Ganassi amúgy kb. hasonlóképpen vágott vissza Barber után, mikor arról kérdezték, hogy mi a véleménye Tracy kirohanásairól??
"Mi a faszt tett le az asztalra Paul Tracy az elmúlt idõkben? Ezt szeretném én tudni!"
Tracy nem sokat várt a reakcióval Twitteren:
"Lenyomtam mindkét versenyzõdet tavaly Indy-ben. No mit szólsz ehhez?"
Tracy bejelentve Indy500-ra a KVR #15-be..aztán majd ott bejelentik további 2 versenyét amit kanadában fut majd.
Power már unalmas....de ha megint nem õ nyer nem bánom :) Ganassi nincs a top 6-ba! Viszont mind3 Penske ott van!! Milka 4mp-el lassabb mint Hinch IL poleja.. Az a hír járja, ha Milka nem fejlõdik gyorsabban, akkor az IRL nem engedi indulni ott, ahol ilyen borzasztóan gyenge az oválok után..
Vasárnap
17:00 - 17:15 - Indy Lights - Bemelegítés
18:15 - 18:45 - IndyCar - Bemelegítés
19:40 - 20:45 - Indy Lights - Verseny / 45 kör
22:15 - 00:30 - IndyCar Series - Verseny / Indy Grand Prix of Alabama / 85 kör (TV: VERSUS)
És megint övé a pole...Csúcs ez a fazon. Most kinyomozom mikor is lesz a verseny a mi idõnk szerint:-)
Hát Powernek ez is simán meglehetett volna, csak nem értem mért jött ki olyan korán a pitbe...
Az ígéreteknek megfelelõen radikálisan megváltozott az Indy500 rendezése, tehát a kvalifikáció menete.
A Pole Day két részbõl fog állni: egy délelõtt 11-tõl délután 4-ig tartó edzésbõl, amin mindenki részt vehet és eldõl az elsõ 24 hely sorsa. Az ezután fél5-tõl 6-ig tartó második szakaszban a leggyorsabb 9 versenyzõ vesz részt, õk a "Fast Nine" és egy szétlövéssel döntik el az elsõ három sor sorrendjét.
Az elsõ szakaszban mindenkinek 3 lehetõsége lesz próbálkozni, a másfél órás etapban résztvevõk viszont már csak két alkalommal futhatnak neki (egyszer kötelezõ).
A pénzdíjak is emelkednek: az eddigi 100 ezer helyett 175 ezret kap a pole pozíciós, a második helyezett 75 ezret, a harmadik 50 ezret.
Mind a 33 induló pontokat kap a kvalifikációs eredményétõl függõen!
A háromnapos helyszíni nézõszámot egyébként 100 ezer fölé várják. Mindezt úgy, hogy eleve csak 35 ezer jegyet adnak el vasárnap, mert jelenleg nincs akkora parkolókapacitás a pálya körül, hogy több embert elbírjon.
Power:
"I'm hoping it's a pretty straightforward race, but that never seems to be the case in IndyCar."
legyen igaza :)
born April 22, 1972 in Caracas pardon 38 éves lesz.
38 éves..azért nem mondanám, hogy ronda lenne :) csak az ow nem az õ világa..viszont az ilyen transam meg alms kategóriákban elég jól nyomta.
Pruett szombati írásában Powerrõl és mérnökérõl, David Faustino-ról lehet olvasni, akik már 2007-ben is együtt dolgoztak a Champ Car-ban és félmondatokból megértik egymást, aztán Sarah Fishernek még mindig furcsa, hogy saját autóját más vezeti viszont a csapat érdekeit tartja szem elõtt, Hunter-Reay imádja az andretti csapatot és reméli, az Indy 500 után is folytathatja, a japán média pedig több taggal képviselteti magát Barberben mint az amerikai:
Milka pedig tényleg fejlõdik, már majdnem pólos idõt ment tegnap! ...de Vernay még lenyomta.:D
Outside pole for Milka! After setting a qualifying time at St. Pete that would have placed the determined Venezuelan in the middle of the Indy Lights grid, I'm proud to announce that Duno, while still qualifying on the last row for the IndyCar race, put in a lap of 1:15.422 that was almost clear of J.K. Vernay, the fastest Indy Lights qualifier, who grabbed pole with a 1:14.872. At this rate of improvement, Robin Miller's favorite driver could be on pole for the Lights race at Long Beach next week.
Danica:
“There’s just not enough action,” Patrick said of racing on road courses. “If you pay attention very closely to the race as a fan, you can find the excitement in strategies and how it’s playing out, but you really need to know what you are looking at and you need to have people that are telling you what’s going on because it’s difficult to tell if you are just sitting at home.”
:DD
hát igen ez nem ovál páya :pp
mindenki arra panaszkodik, hogy nehéz itt elõzni..szóval nem számitok olyan jó versenyre mint az eddigi 2 volt..
#1 Power (Verizon Team Penske): "Nagyszerû dolog lenne, ha holnap az élen tudnánk maradni és megnyernénk a versenyt, de ha mégsem így történik majd, a lényeg, hogy ne kövessek el komolyabb hibát. Tudtuk, hogy mennyire fontos a jó kvalifikáció, hiszen nagyon nehéz itt elõzni. Holnap nagyon sok múlik majd a gumistratégián. Szép számban lesznek kinn nézõk, akik remélhetõleg jó versenyt fognak látni. Szerintem megtudjuk nyerni zsinórban a harmadik versenyünket is, bár nem lesz könnyû."
#2 Conway (Dreyer & Reinbold Racing): "Életem legjobb eredményét sikerült elérnem, ezért nagyon izgatottan várom a versenyt. Nagy köszönettel tartozom a csapatomnak, rengeteg idõt áldoztak a hétvégi felkészülésre."
#3 Castroneves (Team Penske): "Mindenhol nagyon fontos a rajtpozíció, de itt különösen. A gyors kanyarok miatt amikor egy másik autó mögött mész, olyan, mintha oválon versenyeznél. A stratégiákban azonban sokkal nagyobb különbségek lehetnek, mint máshol. Két tankolás között rengeteg kört tudunk majd teljesíteni, ezért holnap valószínûleg sokan sokféle dologgal fognak majd próbálkozni. A Team Penske csapat mindenesetre ma újra nagyon jó munkát végzett."
#4 Andretti (Andretti Autosport): "Szerintem sikerült jól döntenünk a gumikat és minden mást illetõen is, a sikerhez pedig jó döntéseket kell hozni. Ma már olyan szoros a mezõny, hogy a legjobb hatba bejutni is eredmény."
#6 Sato (Lotus - KV Racing Technology): "Fantasztikus nap a mai, nagyon elégedettek vagyunk. Februárban itt ülhettem elõször IndyCar autóba, így ma sokkal magabiztosabbnak éreztem magam az autóban és a pályán. Tegnap minden edzésen egyre jobb és jobb lett az autó, ma pedig eljutottunk a legjobb hat közé, ez fantasztikus!"
#8 Kanaan (Andretti Autosport): "Kockáztattunk és az utolsó gyors körre változtattunk egy nagyot, de nem úgy sült el a dolog, ahogy terveztük. Ha sikerült volna, most kényelmesen hátradõlve nevetgélnénk, ehelyett most azon tûnõdünk, miért nem jött össze. De hát mit lehet tenni, ez van és kész. Sokkal jobbak vagyunk, mint azt korábban várták tõlünk, a mezõny pedig nagyon szoros. Egy autónk ott van a legjobb hatban, ami a csapat teljesítményét dicséri."
#11 Wilson (Dreyer & Reinbold Racing): "Egy tizeddel maradtunk le a top6-tól. A fekete Firestone gumik nagyszerûen mûködtek, a pirosakon viszont megingott az autó egyensúlya és nem tudtam a legjobb formámat nyújtani. Nehéz lesz holnap elõzni, de a csapat mindent elkövet annak érdekében, hogy az élre kerüljünk. Conway eredményének viszont nagyon örülök."
#12 Mores (KV Racing Technology): "A KV-s mérnökök elõrántottak a kalapból egy olyan dolgot, ami sokat dobott az autó teljesítményén tegnaphoz képest - ennek az eredményét láthattuk ma az idõmérõn. Szerintem még ennél is tudunk jobbak lenni, összességében azon jó kvalifikáció volt, az idei legjobbom. A versenyre még javulnunk kell egy kicsit."
#14 Hunter-Reay (Andretti Autosport): "Próbálunk felzárkózni már az elsõ edzés óta, de az IZOD autónak még mindig nincs meg a megfelelõ egyensúlya. Egyszerûen nem jó vezetni az autót, így nem is tudtam jó helyre kvalifikálni magam. Még nem igazán érezzük ezt a pályát."
Nemtom az idén megveri-e vki Powert road vagy street pályán...Megint poleból indul.
Sztem ehez még egy órát hozzá kell adni, mert Alabama 7 óra eltolódással van tõlünk, nem 6-al, mint múltkor Florida. A 2. szabadedzés is most megy, nem pedig 22 és 23 közt.
Én tavaly mindig úgy néztem, h ment a race controll, meg kerestem egy másik streamet, legtöbbször veetle-t, ha volt, azt váltogattam:-) A race controllon a rádió közvetítés hangja ment, szerencsére sosem egyszerre volt reklám a rc-n, meg a tv-s streamen:-)