A csapattulajok becsapva érzik magukat a Penske által alkalmazott autómagasság állító rendszer miatt. Annyira, hogy tegnap írásos panaszt nyújtottak be az IRL-nek.
Mike Hull: "Egyértelmûen félre lettünk vezetve, talán mé hazudtak is nekünk. 2008 augusztusában azt mondták, hogy az autómagasság állítására alkalmas eszközt tilos használni, és ha ilyet találnak valakinél, leszereltetik.
Penske-ék állítólag használták végig tavaly, Brazíliában pedig az NHLR autón tûnt fel.
Hull: "Valaki észrevette Brazíliában, hogy a Newman Haas autón is van ilyen eszköz, ekkor emeltük fel a szavunkat. Addig a legtöbben azt hittük, hogy ez a megoldás tiltva van."
Larry Curry: "Mi nem állítunk olyat, hogy Penske-ék csalnak - szó sincs errõl. De sajnos vannak olyan dolgok ebben a szériában, amik nem annyira átláthatóak, mint lenniük kellene. Ha vannak nem egyértelmûen szabályozott területek, akkor a széria illetékeseinek világosan el kell mondaniuk, hogy milyen keretek között mozoghatunk. Tudnunk kell, hogy mit tehetünk és mit nem."
Az IRL egyébként a héten tájékoztatta a csapatokat, hogy ez a rendszer legális és mindenki használhat ilyet.
Hull:"Nekünk nem a Team Penske csapattal van bajunk. Problémánk az IRL-el van, és fõleg Les Mactaggarttal (az IRL technikai igazgatója). Pár évvel ezelõtt rákérdeztünk, hogy használhatnánk e egy hasonló szerkezetet, de Mactaggart nemet mondott és úgy általábosságban elmondta, hogy ilyen rendszerek tiltva vannak.
"Az IRL-nek kezelnie kell ezt a helyzetet. A héten kiadtak egy tájékoztatót, de ebben sem határozzák meg pontosan, mi a szerepe egy rugónak és az stabilizátorrúdnak. Jelenleg az a helyzet, hogy a csapatok szabadon kifejleszthetnek és beszerelhetnek olyan eszközt, amivel az autó magasságát tudják szabályozni. Ez azt jelenti, hogy pénzt kell költeni olyasmire, amit a nézõk nem is látnak, amitõl a verseny nem lesz jobb, az esélyegyenlõség pedig sérül."
A helyzet az, hogy az IRL-nek meg van kötve a keze... azzal, ha betiltják, azt is beismerik, hogy eddig engedték a Penske csapatot egy szabálytalan eszközzel versenyezni. Így tehát engedélyezik. A csapattulajok pedig ezért dühösek.
Név nélkül az egyik tulaj ezt mondta az AR1-nek: "Túl sok íratlan szabály van az IndyCar-ban, nincs olyan eljárás, mint a Champ Car-ban, ahol egy csapat bármit elõterjeszthetett, a széria illetékesei megvizsgálták és válaszoltak, majd automatikusan mindenki rendelkezésére bocsájtották. Megdöbbentõ dolgok zajlanak ebben a paddockban. Tréfásan ezeket "rakéta" szabályoknak hívják, utalva arra, hogy ha vmi nincs írásban megtiltva, akkor csak úgy hirtelen kitalálnak egyet és nem engedik bevezetni."
Wilson elmondta, hogy a DRR csapat is be fogja vezetni: "Nemrég még azt mondták, nem használhatjuk. Talán nem a megfelelõ kérdéseket tettük fel eddig. Ugyanakkor nem hiszem, hogy tényleg olyan nagyon számítana. Személyes véleményem az, hogy ez pusztán csak elvonja a figyelmet arról, amit a Team Penske csapat valójában csinál."
Így most már értem, hogy miért alakította meg így hirtelen Bernard ezt az új tecnikai bizottságot, ami hetente fog ülésezni a csapatok képviselõivel...