Nem lehet véleményt mondani! Jó mindketõ. 412-esek nem lesznek hosszú életûek mert amik nálunk vannak azok már kezdik elhagyni a sapkájukat. Magyarán rohad az oszlopok sarkainál. Nem túl nyerõ a rettentõ hosszú tengelytáv sem mivel 10 cm-rel kell csak kevesebb hely, hogy megforduljon a 435-öshöz (csuklós) képest a 412. A 260 asok felújítva nagyon szivetmelengetõek de a magas padlószint már elavultnak számít. Szóval személy szerint jobb szeretek az aszfalthoz közel lenni és az utasoknak sem kell annyit lépcsõzni. A 260-asban viszont nagyobb biztonságban érzem magam. 412-eseknek rengeteg baj van az elektronikájával. Mondjuk a vezetõk negatív véleményéhez hozzájárul az is, hogy az Ikarus sos-ben hajigálta össze a 412-eseket ami ahhoz vezetett, hogy egy csomó anyag kimaradt belõle. Szigeteléstõl kezdve a korrózióvédelemik nagyon sok minden. A dolog érdekessége, hogy a 412-esek megvételekor 1.5 szörös árat fizettek a külföldi hasonszõrû buszokhoz képest. Mindezt azért, hogy megmentsék a gyárat. 43 miller volt asszem az áruk. Végül mégis tönkre tették a gyárat. Egy Irismus nevû fantomcég vette meg a gyárat aki tudatosan felszámolta. Ezt a céget a Renault/Volvo/Mercedes/Fiat/Iveco közösen dobta össze. És ma vajon miért használunk Renault szer.kocsikat és miért vett a cég Volvó buszokat? Érdekes nem? :) Mindebben nagyon sokat közremûködött drága és hõn szeretett Antal miniszterelnökünk. Isten nyugasztalja jó mélyen. Az Ikarus egykor a világ legnagyobb autóbuszgyára volt. A 260-asok sikeréhez hozzájárult az is, hogy repülõgépmérnök-szakos tervezõk tervezték. És a 260-as volt a világ legbiztonságosabb busza. Szóval ha a 412-est vesszük a mai szinthez képest semmirevalóak. De a 260-asokkal szemben már vannak dolgok amikben többet, jobbat nyújt. Én 412-eshez vagyok szokva. Ha megszoknám a 260-ast lehet jobban szeretném.
Sosenám bántanálak :DD Köszi a kimerítõ választ, tanulságos volt :P Mivel én konkrétan a 260-asokon nõttem fel, és imádom õket úgy ahogy vannak ezért részrehajlok nemkicsit :DD
Tudjátok én azt a kort szerettem, amikor az (azt hiszem) ikarusz 255-ösök, sárga színbe, retkesen, és pöfögve járták debrecen útját. Amikor még (ezt magnumrolcsi tudja bizti) a 24-es még az egyirányú utcába fordult a kishegyesirõl :) Amikor kockaladák, skodák, trabantok, watrburgok voltak többségbe az utakon (trabantból 5 év tapasztalatom van :))
sziasztok, kaptam a napokban egy eredeti ikarus fordulatszámmérõ, azt szeretném megkérdeznni, tudja-e vki, hogy hogyan mûködik (megszakítóból kijövõ jelet hogy lehet a gyorsaságnak megfelelõen folyamatos árammá alakítani)
vagy ha tud vki olyan oldalt, ahol ez le van irva, nekem az is jó
most találtam a topikot, lesem az elejétõl és pont kérdezni akartam, h van-e róla képed? ezexerint nincs...
#3" border=0 resizemod="on" onload="rmw_img_loaded(this)"> Ez a kettõ asszem a legújabb fajta #3" border=0 resizemod="on" onload="rmw_img_loaded(this)"> #3" border=0 resizemod="on" onload="rmw_img_loaded(this)">
Igen van troli is, új fajta, asszem akus, mer mikor leeresztettel ment, akkor is kussolt :)
Dunaújváros fele Siófokról ilyen buszokkal szoktam nyomulni, amilyen a képen látható, csak persze Alba Volános színekben (sötét kék alapon fehér betûkkel, hogy Alba Volán).
Ha jobban megskubizod a képet, láthatod, hogy akár úgy is megoldhatták a kép készítésénél, hogy a buszt ketté vágták is beállították ebbe a "póz"ba õket :DDD
Jártál ma a Derék-Villencér sarkon? Valami postás kocsi belement az egyik buszba + egy másik kocsiba, és ez pont a kanyarba... kb. 15-20 percet állhattak ott a buszok. Ugyanis a kocsisok még éppen megfordulhattak, és a szervízúton vagy a füvön elmentek.. én is kénytelen voltam leszállni a 19-esrõl.
Amúgy érdekes, hogy a postás kocsinak szarrá tört az eleje, a busznak meg kicsit "eldeformálódott" a sárvédõje :)
Mit vársz egy 1,5 tonnás és egy 20 tonnás (nem tudom pontosan) jármû találkozásánál? Mondjuk van olyanis mikor a kocsinak semmi baja és a nagyobb jármû meg össze vissza tõrt.