Jah értem. Hát igen mindenki tud mutogatni a másikra.De az tényleg álságos dolog lenne,hogy a buszsofört vennék elõ,egy lerobbanás esetén.Én nem ismerek olyan sofört aki bele lát a gépegységekbe,és tudja,hogy le fog robbani,és nem veszi át a buszt.Persze,vannak esetek amikor árulkodó jelek vannak arra,hogy vmi nem jó.
én azt mondom, hogy mindenki csinálja azt amit szeretne... egy darabig, amíg bírja a megaláztatást és a folyamatos stresszet. Ha meg nem, akkor sok munkahely van még a földön... ki lehet fogni kis szerencsével egy jobbat
Gondolom manapság a bkvnál mindig vannak árulkodó jelek pffff MAGYARORSZÁG 2007 BKV
Átgondolva ezt még1x.... biztos vannak úgymond "extrém" esetek, mikor az ember nem tud elszakadni a helyérõl, mivel a munkatársak normálisak... csak a vezetõséggel és az "éhes zsebekkel" van gondd.... meg lehet érteni ezeket a söfõröket... õk az igaziak, akik mégis csinálják, és nyelnek... le a kapalappal
Ennél mondok sokkal egyszerûbb esetet. Minden reggel köteles vagy megnézni a gumiabroncsok állapotát. Ha külsõ sérülés van rajta, köteles vagy a gumiszerelõt odahívni, hogy adja rá áldását. De hogy nézed meg a gumi belsõ oldalát? Mégjobb, a hátsó ikerkerék belsõ kerekét? Szóval még annyi esélyed sincs, hogy a kresznek megfelelj, nemhogy a támadási felület(ek)et megszûntesd magadon. És ha a terhelés hatására széddurran a kerék, azt mondják, hogy lejárdáztad a gumi belsejét. 200.000 darabja a guminak. És a magyar szereti kitömni a buszt. Amit valahol megértek hisz a szolgáltatás színvonala kritikán aluli. A Hasadéknál eldurran és hivatalosan akkor húzák rád a vizes lepedõt ha akarják. A gumis persze nem engedi ki a buszt, viszont pár perc alatt a kívülrõl jól látható külsõ kerék külsõ falán lévõ sérülét úgy szereli meg, hogy a belsõ kerékkel kicseréli.
Ebben tökéletes igaza van,bár a kresz,vagy egyéb jogszabály elõir kötelezettségeket elindulás elött,és a soför gyakran kerülhet támadások célpontjává ez miatt.Meg a gumisokat se kell félteni!
Ez tipikusan az a téma ami minden évben elõkerül,de eddig ami látszik,az a diák kedvezmény csökkentése,ja és hogy folyamatosan emelkednek a menet illetve bérletjegyek.Az utobbi kettõ még érthetõ is.
Ez csak egy példa. De ha konkrétan nem viszed ki a busz, mert nem felel meg az elõírásoknak, akkor megkérdik, hogy hogyan lehet, hogy nap-mint nap veled van a gond. Miért csak Te nem viszed ki a buszokat? Egy fecske nem csinál nyarat, mint már mondottam. És van rá esély, hogy megszórnak a jövõ havi beosztásban beugróval és/vagy garázstartalékal (amit nem sok ember szeret) és ha úgy van, még a csuklós vonalról is levesznek, hogy annyival is kevesebbet vigyél haza hó elején. Idõsebb kolégák emlékeznek még rá, hogy egykor még a végállomások is tele voltak alkatrésszel. Ezzel szemben most siralmasak az állapotok. De ami a BKV-nál zajlik, az megy az egész országban. Nincs elszámoltatás, számonkérés, csak szabadrablás, mert engedjük. Mostanában a nyugdíjkorkedvezmény a leginkább felkapott téma. Pedig ennél sokkal súlyosabb a helyzet. Ha a BKV buszviszonylatait (mert csak azoknál lehet jó pénz zsebre tenni) átjátsszák a Nógrád volán és a VT Transman kezére, megszûnik a szakszervezet. És annyi fizetésemelést kapunk amennyit adnak. Ha ugrálsz kibasznak. Ha pedig még kissebb alvállalkozóknak adják tovább, akkor még inkább igaz lesz. És a szakszervezetek egykori szétrombolása újabb fejezethez ér. Nem azért lesz gazdaságos egy BKV mert lecseréljük a vezetõt 20.000.000-ért, hanem mert irgalmatlan pénzeket fognak visszatartani a bérfejlesztések kárára. Az utasok szempontjából ez elsõ látásra jól hangzik. Új busz, tisztaság. Viszont az eddig is elég szánalmas szellemi színvonal a buszvezetõknél még "érdekesebb" lesz, mivel 2/3-ad ennyi pénzért nem fog épelméjû ember dolgozni egy maszeknak aki késik a fizetéssel, nem ad cafetteriát, sem semmit. Énekeljünk, tapsoljunk, és bátran tegyük fel a gyerekünket arra a buszra. Az útvonalról meg inkább az ügyfélszolgálatot kérdezzük meg hacsak nem tudunk üzbégül.
Ugy gondolodm az egyik probléma az,hogy maga a soför társadalom se tart össze,ugy mint korábban,és ha nem viszel ki egy buszt,akkor téged szivatnak mert te vagy " olyan finnyás",hogy nem viszed ki.Hogy mit lát az utas,és mit jelent ez "privatizáció",soför szemszögbõl nézve,majd kiderül,de a kilátások nem túl biztatok,bár ilyen mélységben nem ismerem a Transmanosokat,meg Nográd volánt se.
Nincs ötleted mivel lepd meg magad,uto Mikulásra,vagy karácsonyra,agy csak ugy?Van egy tippem: Ikarus Naptár Mgerendelés után 2 napon belül elvileg szállitják.A rendeléshez nem szükséges regelni.
Én is most találtam rá,ezért nem linkeltem be korábban.De ha cakli-pakli 3000 Ft alatt megáll,szóval,ha van egy kis pénzed,vagy lesz akkor érdemes beruházni,függetlenül attól,hogy már van egy naptárad!:)
Hát, nem is tudom mit mondjak. Semmi közöm nem volt sem nekem, sem családomnak a gyárhoz, valahogy mégis érzékenyen érint a dolog. Ismét látszik, milyen gerinctelen politikusokkal, és üzletemberekkel vagyunk körülvéve...
Viszont az csak a sima ikarusra vnoatkozik. De nem értem akkor miért hungarian bus néven csinálják a bizniszt ha egyszer megvette az Ikarus nevet :S Úgy tudom az Ikarus EAG nevet még bárki megveheti.
Akkor írnám is: Ugye az ikarus 400.as típuscsalád elõdjeként elkészült a 372-es modell 4 ajtóval (232. old). Ezt a technikát miért nem alkalmazták a késöbbi modellekben? Miért preferálták a 415-ös sorozatot amikor ott volt a 480-as is amelynek nem 740 hanem cask 535 mm volt a padlószintje. Sõt! Az 1977 és '86 közt gyártott reptéri buszoknak 300mm volt a padlószintje és még így is tágas volt az utastere (272. old)
Igen,ezt én is korábban megirtam a forumban,amikor az ARC buszokról került szó.De egyébként ha megnézed,amig nem használtak DAF motort 3 teljes értékû volt,a 415-ön. A reptéri busz meg orrmotoros volt,azért volt olyan tágas.:)
"A reptéri busz meg orrmotoros volt,azért volt olyan tágas.:)" A mostani buszokban meg hátulra rakják a motort és akkor ezért olyan szûkeke belülrõl? miért nem rakjál most is az elejébe?
Pécsett üzembe helyeztek kettõ GPS-es tájékozató táblát, elvileg kiírja hogy hány perc míg a megállóba ér az adott busz és a térképen is vannak pontok a megállóknál (és a megállók közt 1-1) ami felvillan ha oda ér a busz. Van rajta két hangszóró, de azok még szerintem nem mûködnek. Pár napja mikor arra jártam láttam mûködés közben (tesztüzem) de ma abszolút nem mûködött. Csináltam egy képet:
Az Ikarus nagyon sokáig alkalmazta az orr motoros megoldást,igaz ennek,az volt az oka,hogy alvázas tipusok voltak azok,kivéve az IK 55/66-ot. Én ugy tudom azért hagyták el az orr motort,mert az ajtó elrendezést nem tette megfelelõen lehetõvé.Meg a padlószint,illetve kardánalagút helyigénye.Ami a farmotor mellet szolt akkor, kisebb zaj,jobb utazási komfort,könnyebb szerelhetõség,meg még voltak,csak az nem jut eszembe most.Én ugy tudom elképzelni a legalacsonyabb padloszintet,ha a hajtást,hibrid modon viszik át,kerékagyba épitet villanymotorral.De egy biztos,a padloszint csökkentésnek,a jelen épitési modszer mellet,kezdenek a határára érni.
Azért a conectok még mindig elég sûrûn dobják be a törölközõt. Elvileg már egy vonalon sem szabadna 260-as Ikarusnak járnia, de mindig látni egyet-egyet,280-asokról nem is beszélve. Lekopogom, eddig még karcmentes állapotban vannak az utastájékoztató táblák!
Szerintem jelenleg nem az lenne a feladat hogy a padló magassága csökkenjen (jelenleg 300mm körül van). Azt úgy kéne szvsz megoldani hogy a buszmegállókat magasítják meg (sztem max 5-10cm bõven elég).Úgy vélem a mérnökök legfontosabb feladata az utastér belsõ szélességét növelni (2,1-es üléselrendezés) és a dobogókat megszûntetni. Ezt és a padlómagasság csökkentését szerintem a kissebb kerekek alkalmazása könnyítené meg, bár biztos ennek is megvannak a technikai akadályai, nehézségei.
Hát ez rossz hir,hogy ki fognak szorulni a 200-asok.Én nem lepödök meg azon,hogy a mercik bedöglenek.Ez eddig is igy volt,és akm-ek gyülésével csak jobban elõ jönn.
Vannak országok ahol,ezt a magas megálló tipust használják. Én se tartom hülyeségnek,de ugy látszik nem ez lett népszerû. A kis keréknél lásd Credo,hát nem nyerõ.Az egyik ilyen gond,a tengelyterhelés,iletve a gumik terhelhetõsége,plusz a befogadó képesség. Meg nem biztos,hogy a maximális szélességet lehet alkalmazni.
Sikerekben gazdag és Balesetmentes utazást mindenkinek az Új Évben is!
Az év elsõ képe legyen ez a gyönyörûen megmunkált és megformázott fa botváltó egy 266-os Ikarusból! Sajnos a mai váltókaroknál a költséghatékonyság miatt mûanyagból készülnek és formájukat tekintve elég egyszerûek
Hát igen most már ezzel is sporolnak. És merre utaztál? Sajna a 266-osok is vesznek ki az állományokból.
Még a nyáron csináltam a képet amikor is mentem hazafele a mamámtól :)
"Sajna a 266-osok is vesznek ki az állományokból." Konkrétan azt sem tudom hogy ez a busz, jár-e még mert pár hete vett a Pannon volán fapados credokat (20db és 30milla/db)
Jah értem,hát én se tudom,hogy most mennyi 266-osa van a Panonn volánnak,de van egy olyan érzésem,hogy lehet,hogy az õ állományukban van a legtöbb.Nálunk szerintem a Zala Volán állományában már nincs is 266-os. Pedig komfort szintre,nem biztos,hogy rosszabb egy Credonál.
De igen,ott vannak,talán máshol nincsenek is az országban. sajna eddig személyesen még nem volt alkalmam látni. Ma halottam a rádioban,hogy egyes területeit nem lehet semmivel se megközelíteni!:D
A szóló buszt még én sem láttam eddig, de nem vagyok túl bizakodó: Az összes ülés dobogóra került, viszonylag szûk belül, a motor is több helyet vesz el az utastérbõl mint egy átlagos busznál, a nyitható ablakfelületek méreeste is kicsi (de legalább szionte az összes ablak nyitható). Ahogy elnézem a beszállítók közt sincs igazán magyar cég. Egyszóval semmivel sem nyújt többet egy ARC-nál vagy ALFA-busznál.
Nagyon kicsik a kerekei és az elsõ lámpák is elég fantáziátlanok. A városi széria már szerintem sokkal esztétikusabb, a nagyobb üvegfelületek miatt nekem az már külsõre bejön.