Amúgy részemről nincs harag. Dobok is egy kavicsos fotót, mint (majdnem) természeti jelenség...
Magyarázat hozzá: a kavicsokon szerelmespárok nevei vannak :)
Ezek a te szavaid, amikkel leminősítetted a fotómat: " Mert nekem csak egy hanyagul beszórt zenei CD/DVD bolt polcának tűnik, semmi másnak. Alul belóg a fapolc egy része, ami semmilyen módon nem illik bele a fotóba, a DVD-k elrendezése is csak egy nagy káosz, ráadásul igénytelenül (vonalak), a jobb középen becsillanó világítás meg ugye a kép jobb oldalát szinte értékelhetetlenné teszi..."
degradál jelentése 1, lealacsonyít, leminősít, lenéz.
De ha a fenti idézetet nem leminősítésnek, hanem dícséretnek szántad, akkor én kérek elnézést..
A természetet mindketten kedveljük, csak én nem fotózgatok már ott. Eleinte igen, mára már csak kirándulgatok. Ha tehetem a többi túratársam igényeihez viszonyulva. Ami a jó benne, hogy bármerre elindulhatsz az ösvényeken, mindig láthatsz valami újat. Elég sok személyes tapasztalatom van kirándulásokról (főleg a Bükkben), így talán érthető is, hogy nincs természetfotókból nagy hiányom..
A virág direkt válasz volt musachy virágára. Megláttam abból a szögből, és az ő fotója ugrott be. Ha figyelted volna azt is, neki is ment az a kép "válaszként"..
Egyébként igen ritkán fotózom a természetet (minek is tenném, ha van itt igazi természetfotós is), úgyhogy ahelyett, hogy degradálod őket, inkább becsüld meg....vagy csinálj szebbet..
Senki sem születik profi fotósnak. Készült több fotó is akkor és ott, de valamiért ezt tartottam meg. Lehet, épp a bal szélen lévő emberi sziluettek miatt...
Amit leírtál nincs is baj, mások vagyunk. De amikor a világot jársz és kattintasz figyelhetnél az aproságokra, ennek a képnek az esetében a balra belogo emberekre. Sokat lehet fejlődni ha ezekre figyel az ember.
Igen, ebben lehet valami. Látom én is, hogy a te fotóid technikai szempontból teljesen rendben vannak. Tartalmi szempontból, viszont semmi extrát nem adnak. Csak sima uncsi természetfotózás. De elhiszem, hogy van akinek ez jön be..
A magam részéről, ha amatőr szemlélődőként kérdezel, én inkább nézek egy picit rosszabb minőségű, de több mondanivalóval bíró képeket, mint a természet alkotta füves jellegteken tájképeket. Csak járok valahol a nagyvilágban, meglátok valami különlegeset, valami emberit, és már nyúlok is a masinámért...
Látom nem ismerted ezt a mondást. :) Mindne képre rá lehet huzni az elvágyodást és a társas magányt. Csak vicceltem :) Ha megfogadsz eg yjótanácsot akkor egy képhez amit az átlag ember nem tud rendesen értelmezni vagy nem tudja mit lát, akkor oda nem árt egy pár soros leírás vagy a kép története hogy jobban tudjanak vele azonosulni. Elhiszem hogy az a 4 aludoboz tika kincs, gyüjtöttem egy ideig én is. De maga a kép az fos. Telibevakuzott nem megtervezett. De így hogy leírtad késöbb hogy ezek a dobozok valami ritkaságfélék így a kép megitélése is változik.
Rojtosra nyomogattam már a billentyűket, jöhet is egy következő a "meg nem értett" fotóim közül...
Van egy szép régi mondás erre: mindenki magából indul ki. Ha neked az elvágyódás és a társas magány ugrik be ha arra a képre nézel, akkor a belsődben valahol ez a dolog ott is van...
Az adott fotó készítésének pillanatában is, és most is, ha utólag a képre nézek, én az emberi kreativitás csúcsát látom bennük. A földön állítólag csak a delfin intelligensebb mint az ember. De mégis, a föld összes élőlénye közül, egyedül csak az ember képes egy aludobozt alkotni, rá képet, festményt, egyedi mintát és szöveget helyezni. Senki más. Megannyi doboz és rajtuk különböző kompozíciók, annyiféle ember a földön. Egyetlen különbség van jelenleg az ember és a doboz közt: az ember és a hozzá tartozó ujjlenyomat teljesen egyedi. Nincs belőle kettő. Az aludobozból viszont léteznek klónok. Létezik egy doboz tökéletes mása, akár több tízmillió példányban is.
De amikor kiemelek ebből a tízmillióból egyet, vagy egy párt, vagy egy szettet és lefotózom, akkor az emberi kreativitás egy bizonyítékát örökítem meg. Lesz, akinek csak egy újabb felesleges kacat lesz a többi közt, ennyit lát majd a képből. De lesznek páran, akik kiszúrják egyből, hogy mondjuk a fotón szereplő 3. dobozt évtizedek óta vadásszák a gyűjteményükbe. És már csak miattuk is jó, hogy erről is készült egy pillanatkép egyszer valamikor...
Szép idézet. Saját? Nehéz rá reagálni, mert nem tudni, hogy sértésnek, vagy jelzésnek szántad. Bár én egy szóval sem állítottam magamról, hogy művész lennék. Fótóművész meg pláne nem... Azért köszi, hogy ez ugrott be egyből..
Látom a régi jó kis "direkt nem akarlak érteni" módszert alkalmazod. Kiemelsz egy szövegrészt abból amit elmondtam, direkt kihagyod a "szerintem" jelzőszót, hogy aztán kedvedre oszthasd az észt arról, ahogy "szerinted" jó lenne.. Majd végezetül odavágod, hogy részedről ezzel be is fejezted a trécsikét a témáról....ügyes!
Ez amolyan sakk-matt stratégia, amivel azt sugallod a másik felé, hogy tökmindegy mit mond vagy gondol, úgyis neked van igazad oszt pont. Nem rossz módszer, magam is alkalmazom néhanap ha unom a diskurzust valamiről.
Az én hibámként állítottad be önnön hibád, konkrétan, hogy hanyagul, félvállról értelmezed más fotóját, és kerülöd a kép részleteiben való elmerülést. Neked csak egy cd egy idegen ország, egy tőlünk tökidegen nép zenei kultúrája. Neked csak négy sima flakon egymás mellet a képen egy olyan doboz kompozíció, amit a világon! csak egyetlen országban gyártanak így ebben a formában.
Mit is mondhatnék erre? Talán csak annyit, hogy minden fotónak, képnek van mondanivalója. De ez nem kell, hogy ugyanazt jelentse mindenkinek. Neked csak szemét, mi másnak érték és fordítva: nekem csak szemét, mi másnak érték.
Tudod az régen rossz, ha nem is akarsz valamit megérteni, de ugyanakkor valahol meg érthető is. Te a fotózáshoz értesz. Hol, milyen szűrőt, milyen ISO beállítást, mekkora zoom-ot stb. érdemes használni, makró vagy tájkép móddal lehet e egy mozzanatot látványosabban megörökìteni. Még azt is simán el tudom rólad képzelni így ismeretlenül az eddigi szóhasználatod alapján, hogy 100 képből 80 tökéletesre sikeredik. De profi nem ettől leszel. A profinak 1000 képből csupán 1 lesz jó, de az aztán tényleg, a többi meg szemétrevaló kukatöltelék.
Hogy kíváncsiságod is kielégítsem, pont letojom, hogy 10 emberből mennyinek is tetszenek a fotóim. Én szerencsére nem ebből élek, tehát megnyugodhatsz: nem fogom elvenni előled a kenyérrevalót.
Diskurálgatnék még szívesen, de szerintem mi már mindent megbeszéltünk a témáról. Ó, még egy apróság: nyugodtan egyetlen szó nélkül továbbgörgethetsz minden fotót amit tőlem itt, vagy bárhol máshol látsz. Hidd el: nem fogok megsértődni...
"attól lesz jó egy fotó, hogy ott és akkor meglátsz egy pillanatot amit megörökítesz"
Ez nem igaz :) Ettől még nem lesz jó egy fotó. Ha így lenne, akkor minden fotó jó lenne. Nyilván ez is szubjektív fogalom. Egy fotó jóságát szerintem az dönti el, hogy hány embernek tetszik (ugyanazokért) az okokért. Ha csak a fotósnak tetszik az sem baj, de akkor az csak neki mesél valamit, más nem fogja kitenni a falára. A CD-s képpel nekem a technikai hibáin kívül az a bajom, hogy egyszerűen eszembe nem jut az a mondanivaló amit te mögé szeretnél rakni. Ugyanez igaz a flakonos képre is. Azzal a hasonlattal tudnék élni a képeiddel kapcsolatban, hogy bár ugyanazt a nyelvet beszéljük, de számomra vagy túl elvontan fogalmazol, vagy érthetetlenül beszélsz, de nem értem.
Azért kíváncsi lennék, hogy 10 embernek ha megmutatod ezeket a képeket, előzetes komment nélkül mennyien mondanák el a képeidről azt, amit te mögéjük látsz?
Nem kérek kiselőadást minden fotód mellé, csak szerettem volna megérteni mi a célja a képidnek, de ezennel kiszállok és nézelődöm másfelé.
A fotó a teljességet ábrázolja. Tökéletes harmóniában sorakozik fel egymás mellett egy teljes széria. A jelen maga a doboz, a múlt a rajzok rajta a jövő meg a fotó, ami generációkon át megörökít egy pillanatot, ami egykoron a jelen volt, de addigra már csak a múlt pillanatképe...
Remélem nem fogsz minden fotóm mellé kiselőadást kérni... De ha kihagytam valamit, azért jelezd csak nyugodtan..
Ha mindenki maskepp ertelmezi akkor nincs is semmi m9ndanivalo.....Nincs mit ertelmezni.
Nos..
ad1) a piacos vélhetően tudatosan egymás mellé el kívánta helyezni a lemezeket jól láthatóan, hogy megmutassa a nagyvilágnak a portékáit. ad2) eleve úgy kezdtem, hogy HAZAI szem és fül számára szokatlan. A kompozíció másik értelmezését már leírtam. Fogadd el, nem én találtam ki. ad3) egy fotónak nincs szubjektív értelmezése. Mindenkiben más érzéseket kelt, mindenki mást lát benne. Te egy hanyagul odavetett cd lemezkirakatnak látod. Én annak, hogy a ciprusi emberek másfajta zenéket hallgatnak mint mi magyarok. Persze erre te is mondhatnád, hogy az irániak is más zenéket, meg a törökök is és a franciák is mást kedvelnek, tehát az érvem sz@r. Erre meg én jegyezném meg, hogy lehet, de ez egy ciprusi cd polc pillanatképe, nem iránié vagy nem hazaié. Értelmezd ahogy jól esik. Vagy ne értsd, ha úgy tetszik. Szerintem attól lesz jó egy fotó, hogy ott és akkor meglátsz egy pillanatot amit megörökítesz. Neked emlék marad, másnak meg csak egy hanyagul elkészített sz@r értelmetlen fotó. Ha így nézzük, értelmetlen bármit is fotózni, hisz a fotóson kívül mindenki más másként fogja értelmezni. Kivételek talán csak a tájképek...
Nem árt úgy elhelyezni a képelemeket a képen, hogy egyrészt látszódjanak is (megfelelő expozíció), másrészt érthető legyen mit szeretnél közvetíteni a képpel. Ez a kép számomra is csak egy véletlenül elkattintott, tudatos tervezéstől mentes CD polc benyomását kelti. Én elfogadom, hogy számodra egyértelmű mit akartál megmutatni a képpel, de ez nem segít. Nem az a lényeg, hogy te mit akartál, hanem hogy mi megy át.
"itt egy hazai szem és fül számára szokatlan kompozíció" - hátööö... A kompozíció az mindig tudatos emberi tervezés, a képen szereplő elemek elhelyezését és egymáshoz való viszonyának meghatározását jelenti. Nem bántásból írom, de őszintén kérdezlek téged, hogy szerinted ez egy tudatos emberi tervezés, amit lefotóztál, és megmutattál a fotódon? Mert nekem csak egy hanyagul beszórt zenei CD/DVD bolt polcának tűnik, semmi másnak. Alul belóg a fapolc egy része, ami semmilyen módon nem illik bele a fotóba, a DVD-k elrendezése is csak egy nagy káosz, ráadásul igénytelenül (vonalak), a jobb középen becsillanó világítás meg ugye a kép jobb oldalát szinte értékelhetetlenné teszi. Számomra alulszaturált, és életlen, de ez a kettő a feltöltés tömörítése miatt is lehetséges.
Beelőztél, most látom csak Dobáld hát azokat a mü...izé mikrofotóidat. Nem is olyan rosszak azok.. Utoljára szerkesztette: Zephyr Retiring, 2018.07.21. 19:26:21
bár akár még védjegyként is megállná a helyét, ha minden fotójához használná a kedves kolléga. De így önmagában egyetlen kép erejéig csupán, eléggé mű-kép érzetét kelti. Ami pedig a torrentjelet illeti, azt meg nem én találtam ki..sajnos
Ami a torrentet illeti, sokan meg u-nak nézik. utorrentnek nevezik a mikrotorrentet.
Az vízjelként szerepel és amint a kolléga megjegyezte az a "mü" a védjegyem... A többi képre lusta voltam rátenni, meg telefonnal nehezebb lenne nekem.
Messziről jött ember azt mond amit akar..gondolom ismered. A lebutítást azt még megértem (magam is alkalmazom fotóim esetén), de a torrentjel a kép bal felső sarkában kissé összezavart a #23341-esed esetében. Az meg mit keres ott?
Ha jól számolom, a harmadik. Azt hittem kiderült a szövegből...
Magam is totál amatőr hobbifotós vagyok, annál is inkább, mert telefonnal fotózok leginkább és a képet "lebutítva" rakom fel, ha felrakom. Van ugyan rendes(ebb) gépem is, de a jó öreg Samsung C-115 mindig kéznél van.