Sztem nem fog a repmodell változni. Ezt bizonyítja, hogy kompatibilisek a 2004-es gépek, és látszik a videókon is, hogy a repülõk mozgása ugyan olyan mesterkélt, mint a régi verziókban. Szóval semmi repmodelt, és sérülésmodelt érintõ változás nem fog történni a progiban. Ne legyen igazam... A másik ami a cikkben szerepel, az optimalizálás kérdése. Felejtsük el. Ismerjük mindannyian az Ms-t, és a korábbi verziókat. Egyik se hallott róla.EZ se fog. Gépzabáló lesz, mint a régiek, csak több ficsörrel.
Frissíttem az FSX cikkemet. Az új híreket innen szemezgettem. Arra kérlek titeket, hogyha valami nem valósat állítottam, akkor hívjátok fel rá a figyelmemet.
faszák a videók igazi microsoft prezentáció. "its oooo 2D cockpit so its traditional 2D cockpit which we call 2D cockpit oooo because its not 3" :DDDDDDDD
Nem marad. Azt mondják, sokkal jobb lesz (pl. realisztikus termikek). Dehát mit is mondhatnának mást, nemigaz? Majd hiszem, ha látom... Hogy a képeken mit látsz az egy dolog, az csak a grafika.
Na most nekem is bejött. Viszont nem hiszem hogy fontos lenne az európai kiadás dátuma :) Aki meg akarja szerezni annak az amcsi dátum körül meglesz, akár legálisan is. Több fast preorder is van. Na meg más...
Pontosan Microsoft Flight Simulator X Publisher: Microsoft Game Studios Platform: PC Release Date: Oct 3, 2006 Release Region: North America Distribution: Retail
Microsoft Flight Simulator X
Publisher: Microsoft Game Studios Platform: PC Release Date: TBA (EU) Release Region: Europe Distribution: Retail
Az elõbb írtam hogy nehezen, most pl. sehogy. Úgy nézem, hogy nem béta, viszont a dátum az USA-ra vonatkozik. Az európai kiadás idõpontja nincs megadva.
Egy-két oldalon fellelhetõ hír szerint az FSX két változatban jelenik majd meg egy sima és egy delux edition-ben. Gondolom a nem delux butított lesz mint pl a 2002 non-pro. Az amazon.com-on lehet elõrendelni, a megjelenés szeptember 19. Doboz:
Tetszik az új renderelési technika. Na meg az "any altitude" :) ágyõ 100.000 feet korlát.
Én monnyuk egy helis küldetésben el tudnék képzelni egy sérült mentést a Mont Blanc tetejérõl, sárkányrepcsivel meg mondjuk vadszámlálást, vagy a vadkacsák útvonalának követését. A vihornyával ez az árkád-jellegû fasság abszolút LOL, akkormár inkább termikelés vagy lejtõzés. Bár ahhoz meg a vedör-endzsint kéne alapjaiból átírni, arra meg biztos lusták M$-éknél...
Az igazat megvallva már nem tudom mi az amit átküldtem és mi az amit nem... :D Szóval most csinálom a tartálykocsit, utána a lépcsõset, a többi kész. Aztán már csak pár gép kell a skanzenba (Mi-2, Li-2, Jak-40).
Hát ez a baj, hogy sokan sokat várnak tõle, és nem fog anynit adni. A küldik ellen én se vagyok, de ahogy elnézem ezt a vitorlás küldit, meg a sárkányosat, nem éppen vmi jó. Ennél ezerszer jobbaküldiket is berakhattak volna, és nem iylen hülye értelmetlen dobáljuk célba vmi szart vmi tök irreális céltáblákra. Igen sok küldi célt meríthettek volna a való életbõl, és nem kellett volna ilyen kitalált hülyeségeket csinálni.
Az errész az tecc, csak hát ahogy az extra repül...
Úgy istenigazából a 98 és 2000-el toltam a legtöbbet, az azóta megjelent részek nem fogtak meg annyira, a 2004-el is azért játszok mert az elõbbiekhez képest tetszik a grafja, meg sok az addon, de ha mindenhol tele van addonal plusz kidolgozottabb géppel repülök könnyen megakad... egyenlõre valami radikálisan újat várok, lehet túlreagálom, de most látok rá esélyt
láttam egy videót, de azon csak repkedtek, a reptérrõl semmi nem volt, persze nem követem annyira, nyílván nem láttam, de ezek szerint akkor jó kis gáma lesz...
jah, ahham! Mivel valszeg jobban ertesz a repuleshez meg regebben vagy ebben a temaban otthon, valszeg igazad lehet. De legalabb mar ennyit is okosodtam. Bar kivancsi lennek tobb ember velemenyere is a dologal kapcsolatban. Koszonom amugy az epito jellegu kritikat, bevallom, h tevedhettem. Neztem amugy a honlapodat, mivel foglalkozol, ha szabad kerdeznem? Lattam ott remek dolgokat papirbol...meg eleg kozell allhatsz a repuleshez
Az il2ben sztem picit nagyobb a probléma mint egy eltúlzott párnahatás.A lock on odatapadása se könnyítés, hanem maga a tény ,hogy a srácok elbaszták, és ékes példája, hogy pont az hiányzik a progiból amirõl itt már egy ideje tépjük a billentyût, hogy hiányzik a flightmodel, és egy irtó nagy script a földetérés is.Valaki laikusként vki nem.:-) Most neked vagy a scriptelésrõl vagy az fs flightmodelrõl nicns fogalmad, mert pont ez a lényeg, hogy az fs nem olyan. Az fs minden helyzetben megpróbál fv-ekbõl építkezni, és ettõl olyan amilyen. A neten találhatsz fm szerkesztõ progit jó pézé, amivel beleláthatsz a lelki világába, és talán megérted, amit most még úgylátszik nem, hogy miben más az fs szar FM-je a többi progi nem nyilvános, de érezhetõen sántító flightmodeljtõl.Az X-plane is ilyen alapokon építkezik, és sokmindenben jobban, de az se az igazi. Ezt egyértelmûen elutasítom, hogy a flightmodel nem számít. Sõt, leginkább annak kéne számítani, és csak utánna az fsx csili-vili grafikájának.
Ja, még egy uccsó gondolat a témában. A legújabb Lock on (demó alapján ,mert a fullt ilyen állípotban nem vagyok hajlandó megvenni) jó példa rá, hogy ott igazából nincs fizikája a dolgoknak. Ha lenne egy "globálisan" megírt fizikai motor (talán mondhaton ezt), akkor nem fordulhatna elõ az, ami az FC-ben, hogy a szu-25 egész jól repül, végre van vmi kontaktus a föld és a gép között leszállás , felszállás közben, stb, míg az A-10-nél pl nincs. ÉS ez gáz, nagyn gáz.Hogy az AI mozgásáról ne is beszéljek, ami szintén ezt támasztja alá.
Áhh, iszonyat, bár kiváncsi leszek mit szól majd a gépem hozzá, a rakétás-kamion nagyon durva :D, remélem mostmár aktív lesz a repülõtér (autók jönnek-mennek, mozgó kapuk stb.)
Nah, ez preciz valasz:)A scriptelesben nagyon idegesito tulajdonsaga ezen progiknak, irtovicces tud lenni pl Lock On-ban az atesesi procedura, PF-ben talan annyiranem is feltun. A Lock on-ban a leszallasnal odatapado kerek egyertelmuen konnyites, bar ha igazan finoman teszed le a gepet, nem erzekelheto nagyon. Viszont a Pacific Fightersben leszallas szerintem nem gaz, ha rendes haromkerekes leszallas, akkor nem pattog el. Lehet h kicsit tulszimulaltak a legparna effektust. Igazabol jo lenne megkerdezni egy igazi pilotat, mondja el a velemenyet a progikrol, kivancsi lennek, mit mondana rajuk, mert mi csak laikuskent allunk a dolgokhoz, probaljuk elkepzelni, h minek kell tortennie, miert tortenik ez. Idojarasi korulmenyekben szvsz egyertelmu az FS folenye, nem is szoltam le, mondandom lenyege amnnyi volt, h ha meg az eddiginel is jobban szimulaljak ezt es a repulogepmuszerek, kapcsolok, avionika stb kezelest, akkor tovabbra sem fog erdekelni h mennyire realisztikusnak erzem a repmodellt. Egyebkent sem annyira fontos a repmodell ebben a jatekban, ugyanugy agyonscriptelt az egezs, de teljesen masfajta elvezetet nyujt szamomra, es szerintem masok szamara is. Annyira nem baj, h furan esik le az egbol a gep, ha nem is arra lett kitalalva. Plusz igen keves forduloharcot kell vivni egy 747-essel, vagy akar egy cessnaval, szoval itt inkabb az utvonalrepules, stb a lenyeg. A legfontosabb elvarasom az uj jatekkal szemben tovabbra is a mar emlitett muszerfal finomitasok.
Mélységesen 1et kell értsek Zacsival. Annyit fûznék még csak hozzá (talán már nem is elõször... :D), hogy érdekes módon ezt az átesés-dugóhúzó stb. script dolgot simán megoldották már ezer éve az R/C szimulátorokban. Ott már hosszú évek óta lehet normálisan átesni, csúsztatni, kést repülni, legyezõfordulót csinálni, míg az FSben mindezt a mai napig képtelenség megcsinálni. Jójó, persze az FSnek sokkal komplexebb a mûködése, sokkal összetettebb az egész, mint egy "egyszerû" R/C szim, de szerintem ez akkorsem lehet ok a fos FMre. Szóval részemrõl ha navigálni akarok, akkor FS, ha pedig érsózni, akkor az R/C szim. Optimista módon remélem, hogy ezen a téren a két stuff közti hatalmas szakadék az FS-X világrajöttével csökkenni fog...
Tényleg jelentõ a különbség köztük.Az fsben állítólag ne mérzed ha csúszik a gép, az Il2ben meg nem is csúszik. A légcsavaros gépeknél megszokottal ellentétben az il2ben az oldalkormány használata leredukálódik célzásra, illetve fel és leszállásra. Repülés közben nem is igen kell használni... Ja bocs, azóta van új flightmodel az il2höz. Ahol végre repülés közben taposni kell a pedált. Bár az uccsó verzió amit próbáltam ultragáz volt a levegõben, hogy a föld irányíthatatlanságról már ne is beszéljek. Érdekes fordulat, de az il2 korábbi FMjében a földi irányíáts jó volt a farokfutósokkal, az orrfutósokkal meg szinte lehetetlen. Ez most megfordult. De ha itt tartunk, pl az il2 és a lockon is elég szarul viselkedika földetérés pillanatában. Az il2ben olyna furcsán taszítja a föld a gépeket, ami lássuk be nem áll közel a valósághoz. A Lockoban meg pont az ellentéte. Ott letapadnak a égpek a földre. Még ha egy futót érintek oda, akkor is hirtelen lebassza magát 3pontra. Hogy az elpattanásáról már ne is beszéljek... Ja persze tudom, ott a flaming cliffs, amiben húdejó a FM. Hát tényleg jó, de csak a szu-25 féléknél.Az A10 pl ucsan úgy letapad a földre leszálláskor. De elég csak a Lockon oldalszeles fel és leszállását említeni. Hát nem tudom honnan másolták bele a "fizikai" modelt, de ezért már általános hetedikben megbuknának fizikából. Fura, hogy említed a valós repülési-idõjárási körülményeket. Pont az fsnek említed, most ebben pl veri az általad említett progikat. Az il2-ben ilyen egyáltalán nincs (jó tudom van benen vihar meg ilyenek, de az lószar azzal a felhõzetel...), a Lcokonban sincs. Elég sokat IFReztem csak úgy poénból az általad említett mûhorizontos dolog miatt, mert az tényleg elismerésre méltó, hogy jól lehet benne mûszerek alapján repülni. De egy ügye nem FM kérdése. Viszont maga az idõjárás a lockonben szintén gáz. Ismét csak a szélre térnék ki, ami elrontja az egész leszállási procedúrát az irreális mozgások maitt, illetve a turbulencia... NEm tudom honnan jött az ötlet, hogy éppen egy ilyen szar nagyfrekvenciás kis amplitúdójú rezgést szuperponáljanak rá a gép mozgására, de jól elcseszték. Persze az FS turbulenciája se túl jó, de egy jó FM-lel elviselhetõbb mint pl a Lockon. Ez il2bõl ez erõseb hiányzik, mert bár elvileg van benne az idõjárás még így is vajnak tûnik. De az idõjáráshoz tartozik a látótávolság is. Az il2ben mivel az idõjárás állítás szinte lehetetlen, vagyis csak az elõre definiáltak közül lehet válogatni, illetve a mission editorban még egy két paraméter állítását ránk bízzák, de ezt leszámítva az idõjárás állítás lehetõsége ZÉRO. A lockonban már nagyobb lehetõségeink vannak, de furcsa módon pont a leggyakoribb látótávolság értékeket nem lehet beállítani. Akkor most hogy is van a valós körülmény? ha jól emlékszem 30 vagy 50kmtõl felfelé, illetve 1kmtõl lefelé lehet állítani a dolgokat. ÉS a köztes 2-3-4-5-...10-...-20? FS ebben megint csak jobb... De térjünk vissza az FMhez. Az átesés kérdése megint egy kényes kérdés a repülõszimulátorokben, és modellezve még nem láttam sehol, vagyis igen. Az X-planeben, bár az annó nekem elszállt átesés közben division by zero val, ami röhögésre késztetett. :-D Az X-planet leszámítva csak az FS ami még számol ezzel a dologgal, és talán még jól is számol, de a gépekben megírt FM nincs jól paraméterezve hozzá, ezért elõfordulnak néha perpetum mobilek az fsben átesés közben. De bár úgy tûnik mégis, de a többi progiban nem igazán beszélhetünk átesésrõl. Az il-2-ben órákig el lehet görlcsolni a kisebességû repüléssel, hogy ki miylen lassan meddig bír fentmaradni, de pár óra múlva ráérez mindenki, hogy itt vmi sántit. tényleg elkápárztató ,hogy a gép dugóba esik, de sokadikra érezni, hogy ez csak egy scriptelt esemény, ami miatt bármilyen helyzetbõl dugzóva a gép szinte tök ugyan úgy viselkedik. NEm túl jó szerintem. De a scriptelés tényét legjobban a Lockonban érezni, fõleg ha emlékszem még a demójára. Azóta csak finomítottak az átmeneten, hogy ne tûnjön fel senkinek, de hihetetlen volt, ahogy átesés pillanatában a gép beugrott a zelõre meghatározott helyzetébe, ahonnan megkezdte az elõre beprogramozott repülési pályáját. Röhejes volt, ahogy a leszállás is. Azóta csak finomítottak az átmeneten, és nem javítottak az egészen. DE ugyan az tapasztalható a gép remegésére is, ami a leválást próbálja szimulálni.Persze megint elõjön az, hogy a flaming cliffs. De ismét csak az van, hogy ott nem minden gép modelje változott meg olyna szinten mint a sz-25. Így ha belegondolok a Lock on esetében nem lehet azt modnani ,hogy ennek a proginak jobb a FM-je , mint mondjuk az FSnek, hanem hogy a Su-25-nek jobb az FMje mint az egész lockonnak, vagy az fsnek.:-) ÉS még folytathatnám a két program hibáinka sorolását, amitõl azok se tûnnke valósabbnak mint bármely másik. Egy szó mint 100%, amit te vagy esetleg más olyan jónak érez, az attól még nem jó.És jöhetsz itt %-okkal, hogy szted menynire valós az a progi, az attól még nem igaz.Szóval ha neked azok a valósabbak, akkor játsz azokkal szívesebben, ne mfog érte senki haragúdni.
A mûhorizont problémára visszatérve. Ezért azt a régóta szídott, és csak foltozgatott grafikai endzsint kéne szídni az fsben, ami már évek óta megkeseríti az életünket, mert azok a mûsezrek is tudnának 30FPSsel nagyon pontosan szaladgálni, ha végre változtatnának rajta. Amúgy most is elérhetó jópár gép,aminél mondjuk VCben a mûszerek kifogástalanul precízen, és gyorsan mûködnek, csak vas is legyen alá.:-( DE általában pont az FPS megtartása amitt csökkentik le a mûszerek FPS-ét, így jól érezd mikor azt mondod, hogy szaggat. Tényleg szaggatnak.:-(
FIgyelj, nem istenitettem. A ket orosz eredetu jatekhoz viszonyitottam a repmodellt, es jelentos kulonbseg van koztuk. Olvasd csak el megegyszer, legyszives!!! 100%-ban valos aerodinamikai modellel szerintem PC-s jatekban a kozeljovoben nem talalkozunk majd, de engedd meg h azt szeressem, amelyik nekem jobban tetszik, es valoszerubbnek tunik, megha az is csak ...monjuk 50%-ban realisztikus(csak egy pelda a szam, nem kell kotozkodni, mennyi az annyi). Mar akkor jobb, mint egy gyengebb jatek, aminel ez a szam mondjuk csak 30%.. Aki meg full realt akar, az meg gyujtson peezt, nem olyan elerhetetlen egy ppl. Amugy eszembe se jutott, h jatszott mas is az alltalam emlitett progikkal:PPP Szerintem a repulojatekos forumozok csak kb 90%-a :D Talan pont ezert mertem osszehasonlitani oket.
Az általad ismert orosz progik repmodeljében is bõven van mit kifogásolni, bár ez nem változtat azon ,hogy az fsben mi szar, de nem kell azért úgy isteníteni mert te játszottál két orosz progival is. Hát tod mi is játszottunk velük.. :-P
hat, idokozben letoltodott a jatekrol belinkelt video, nekem mar arrol is ugy tunik, mintha zsinoron huznak a repuloket :((((
En csak azt remelem, h javitanak a repulesi modellen, mert ket orosz progit is ismerek, ami leiskolazza az FS-t ilyenm teren, es ott is keszul mar uj, OLEG-ek osz korul megjeleno 2.vh-s szimulatorarol olyanokat olvastam, h ihhaj:) A masik dolog, ami engem nagyon bosszantott az FS2004-ben, h az anlog muszerek iszonyatosan pontatlanok. Mennyivel nagyobb elmeny nezni egy mig29 muszerfalat Lock On-ban pl... Hat persze, mert pl az AI (ADI) szinte egy fokos kiterest is szepen jelez, erezni hogy mozog a muhorizont, stb, ellenben FS-ben olyan volt az egesz, mintha szaggatna az egesz muszer:) Hu, hanyszor megbuktam ILS vizsgan miatta.. na jo, valamire ra kell fognom :P De ha a repmodellen nem is javitanak, remelem meg tovabb toljak a progit a valos repulesi-idojarasi korulmenyek lemodellezese fele. Ha sikerul, talan akkor is szeretni fogom, ha tovabbra sem lehet majd erzesre repulni a gepekkel, mert szinte semmi informaciot nem nyujt a repmodell arrol, h pl tul szuk a fordulo, vagy eppen csuszik a gep, stb. stb
Az jó lenne ha 2006-ban jönne mert akkor még nincs DX10 és legalább faszán lehet majd látni ha már lesz Vista mivel tud többet a DX10 mind a 9.