Lesznek a játékban kulcsfontosságú személyek, mint pl Oroszlánszivü Richard, Jeanne d'Arc, Barbarossa Frigyes, Szaladin, Timur Lenk stb., kiváncsi vagyok hogy nálunk kik lesznek azok, mondjuk van egy tippem, hogy vmelyik Hunyadi benne lesz, netán mindkettö (remélhetöleg), aztán meg még ki tuggya...
Kiváncsi vagyok, hogy fogják befejezni az 1530-as évvel, mert ez pont egy olyan évszám, mikor Europa benne volt a kakiban rendesen, elég mozgalmas idöszak volt, ugyebár a reformácio már elkezdödött söt már dultak is az elsö vallásháboruk (pl: schmalkaldeni), aztán V.Károly is épp uralkodása közepén járt, és kemény háboruit folytatta Itáliában és Fro-ban I Ferenc ellen. Aztán nálunk meg már elkezdödött az ország felmorzsolása a törökök által, ugyebár a svédek-dánok és lengyelek és litvánok is komoly háboruban álltak ekkor, vmint Amerika meghoditása és gyarmatositása éphogycsak 10 éve kezdödött el és ezután is még javában tart az 1550-es évekig. Tehát nemtom hogy szerencsés volt-e pont ez az évszám, lehet hogy egy kissé "nyugisabb" idöpontot kellett volna keresniük, mint pl 1490, mikor és mikortájt számos europai uralkodo elhalálozott és megkezdték a "nagyok" az uralkodásukat, valamint háboru szempontjábol is nyugisabb évszám volt. Jo persze akkor nem lehetne benne Amerika felfedezése, de amugy is csak kis szelete lesz a játéknak, igy meg pont akkor lesz vége a játéknak 1530-al, mikor épp belelendülnék a gyarmatositásba. Vagy akkor tolták volna ki a határt mondjuk 1560-ig, mikor egy kicsit lenyugodtak a kedélyek több helyütt egy kis idöre, és kicsit nyugisabbá vált a légkör eu szerte (nálunk is csak 6 év mulva indul meg a török ujra, söt esetleg lehetne 1566 is, ugyis akkor hal meg Szulejmán :) Azt viszont sajnálom hogy csak 1080-tol indul a game, igazán rakhatták volna itt is 1000-re az indulást, mint az elsö részben, igy szegény elsö királyaink kimaradnak a mokábol :) na bocs amiért hosszu voltam, de ugyis nagy volt a pangás...
Engem tulzottan ez nem villanyoz fel, sztem hülyeség összekötni egy évszámmal a két játékot, semmi köze nem volt a "két világ" történelméhez egymáshoz, Japán ugy el volt zárkozva az akkori Europátol (de még talán az ázsiai országoktol is), mintha egy ismeretlen földrész lett volna az europaiak számára. Szerintem badarság csak azért 1530-ban lezárni a Medieval 2-t, hogy aztán ott folytatodhasson az esetleges Shogun2, nem kell törvényszerüen a két játék vég és kezdö idöpontjának egyeznie. Inkább csinálnák meg a Medievalt 1000-1490ig (netán 1492?) és akkor igy kapunk egy szép teljes érett, és hanyatlo feudalizmust, a koraujkor kezdetéig. A koraujort meg feldolgozhatják teljes formában egy esetleges következö részben (mondjuk 1492-1789-ig, vagy 1815ig) A Shogun 2 meg mindettöl függetlenül, ha annyira ragaszkodnak a készitök az illeszkedéshez, kezdödhet szintén 1490-töl. Ugyis annyira hangoztatják, hogy méginkább történelemhüre akarják csinálni a M2-t a hires történelmi személyek bevonásával, akkor figyelembe vehetnék a korszak határokat is, hogy ne csak ugy belekezdjenek egy uj korszakba és aztán hirtelen vége legyen a játéknak. Nem hiába huzták meg a történészek a határt a 15. sz. végén, a 16. sz-tol rengeteg változás történt Eu szerte, mind gazdaságilag, mind katonailag, nem beszélve Amerikárol, ami egy uj korszakot inditott el ujfajta stratégiával és diplomáciával.
1530 augsburgi gyûlés török hódítás kezdete Pizzaro megkezdi Peru és az Inka birodalom meghódítását stb.
Ez egy vízválasztó év!
Szerintem ezen kárvitatkozni. A történelemnek sok köze nem lesz a játékhoz ilyen szempontból. Mire eljutsz 1530-ig lehet hogy a törökök már nem is léteznek.
1530 annyira vizválaszto év, mint 1080... Azért, mert volt egy birodalmi gyülés? 1555-ben is volt, söt az jelentösebb is. A törökök pedig nemtom mit kezdtek ekkor, de sztem te 100 évvel korábbra gondolsz(söt még több) Ugyebár 1 évvel korábban már Bécsnél jártak... Igazatok van hogy kár ezen vitázni, mert itt tényleg sajét kedvünkre alakitjuk a történelmet, és akár azték birodalmat is létrehozhatunk, csak ha már annyira hangoztatják most a készitök, hogy még történelemhübbre akarják csinálni a középkort, akkor idöben mért nem tartják meg a határt, akkor fölösleges átnyulni egy uj korba és mondjuk elkezdeni amerikát hoditgatni, ez lehetne egy következö részben, ahol még részletesebben ki tudnák dolgozni mind az ujkort, mind az uj kontinenst is. Az ebbe feccölt munkát pedig fordithatnák arra, hogy tényleg jol megcsinálják a középkort és rendesen odafigyelnek a részletekre, vagy akár a kezdést elörébb rakják, ezzel is növelik a játszhato középkori idötartamot. Zárásnak meg 1492 elég "vizválaszto" lenne szerintem (a következö részben pedig azzal kezdödhetne a játék, hogy megindul a verseny a hajos nemzetek között a teljes amerika felfedezésére és feldarabolására, igy viszont most csak a játék vége fele lesz rá idönk kiélni magunkat dél-amerikában)
Tényleg nincs értelme azon vitázni, hogy miért 1530. Nyílván elég uncsi lenne a játék, ha mindig minden úgy lenne, ahogy az megtörtént. Az sem biztos, hogy nem fedezheted fel az új világot mondjuk 1460-ban - lehet, hogy nem dátum, hanem pl. hajófejlesztés és tényleges felfedezés kérdése lesz. Sok-sok alternatív Európa fog majd mindenkinél kialakulni és majd mindenki meglátja, hogy neki mit hoz 1530!
Ja, és ha lesznek is új részek, nem vagyok benne biztos, hogy nagyon elõreszaladnának az idõben, legalábbis szerintem a XVIII. század közepénél nem hiszem, hogy elõrébb lépnek. Persze érdekes lenne globális méretû térképen játszani, de eléggé megváltozna akkor az egész stratégiája. Errõl jut eszembe: Europe Universalis III , ez is lesz "nemsoká".
Sztem azért is mindegy ez az 1530, mert a játékosok nagy része nem fogja az utolsó évig lejátszani. Én még a sorozat elõzõ részeiben sem jutottam el soha az utolsó évig, mindig hamarabb véget ért a játék. Bár most Amerika miatt lehet másként fogjuk csinálni. :)
Aki gondolja irja alá a peticiot, hogy csináljanak a készitök teljes multit is (ne csak csatákat) pticio
én ezrét nem mutliztam nagyon egyik tw-vel sem mert csatáknak nem sok teteje van , campaign a rulez :)
szeritnem emg pont forditva, nekem a game inkább a stratégiáról szol, és a csata a mellékes :) vagyis nem az mert ai csatákat kruva szarul számolja de ettõl még nem azok a lényeg szvsz :PPP legalábbis nekem :)
Én azon az állásponton vagyok, hogy az on-line kampány nem lenne rossz dolog. DE. Megvalósítása, és reális keretek közé süllyesztése - bár nem megvalósíthatatlan - iszonyat sok meló és malmozás lenne. Azt meg EZ nem éri meg. A Total War sorozat kampányai egyértelmûen egyjátékos felhasználásra készültek (lásd játékidõ, népek sokasága, és a többi), nem pedig táblás társasjátéknak. Az on-line kampány semmiképpen nem lehetne ugyanolyan, mint a single-player. Tehát újabb belenyúlás, újabb optimalizálás, újabb szarakodás... Ha ez a játék megjelenésének csúszását vonná maga után, ne csinálják meg. Ha ez azt jelentené, hogy emiatt hanyagolnak a fejlesztésben egyéb terveket, ne csinálják meg.
...egyébként minden egyéb esetben miattam aztán belerakhatják. :PPP
Így van, a total war sorozat inkább taktikai mintsem stratégiai játék, persze stratégia is van benne de elsõsorban a csaták a lényegek. Pont ezért lenne macerás a multi, mi van ha 7-8 csatát is lejátszanak a többiek akkor 3 órát várjak hogy rámkerüljön a sor? hehe Ha meg autoresolve-osak lennének a csaták azzal pont a lényeg veszne el szvsz ÉS emberi játékos ellen a gyengébb népeknek SEMMI esélyük sem lenne, csak egy példa a Rómából, ha a trákokkal vagytok mennyi esélyetek lenne egy emberi(!) szkíta játékos ellen?
Inkább lejátszható tengeri csatákat rakjanak bele :)
Jaja. Annyi csatát képtelenség TCP/IP-ben lejáttszani. E-Mail-ben esetleg lehetne megoldás, de akkor meg a szó szoros értelmében hónapokig tartana egy-egy játék. Én tudom, játszottam már CMBB-t E-Mailben, ami alapból lenne úgy 2-3 órás TCP/IP játék. :) Egy kampány meg azért nem 2-3 óra...
Tengeri csatát! AZT rakjanak bele! Aki meg netelni akar, az majd rizikózik onlány, a csatákat meg letolja MTW2-ben, aztán lássuk, meddig bírja... :P
Szerintem ugy kellene megcsinálni hogy lenne a nagytérkép, be lehet állítani abból mennyi számítson játéktérnek, meg meghatározni egy lépési sorrendet meg csatáknak prioritást..neten vagy lanon vagy hotseaten..ha csatára kerül sor hotseatben akkor lehetne választani hogy lanon vagy neten kerüljön sor rá, megcsinálná a szervert aztán becsatlakoznának a játékosok azt kapufa...nem lenne olyan nagy cucc..balanszt meg majd legfeljebb kikalapáljuk magunknak modokkal csak legyen meg az alapja ha mástnem.
Fölösleges ezen rágodni, ha a készitök ugy gondolják hogy meg tudják csinálni, akkor meg fogják, ha nem akkor meg ugysem foglalkoznak vele. Sztem ha berakják a teljes multit, akkor valszeg ilyen "nesztek" alapon, "ha van hozzá türelmetek akkor jo, jáccatok multiban" :) Olyan tul sok energiát biztos nem fektetnek bele, mert akkor még 2007 végén sem tudnák kiadni, de az tény hogy a singleplayer mintájára nem lehet olyan nagy etwas megcsinálni, csak kérdés hogy sok idömilliomos embert lehet e majd találni a servereken, esetleg az e-mailes verzio bejátszhat még, de hát az rettenetesen sokáig elnyulna... Én mindenestre kiprobálnám, max egy tapasztalattal gazdagabb leszek, ha szar :)
Szerintem pont, hogy "nagy etwas" lenne megcsinálni. És ezért nesztek alapon nem is fogják kiadni. Másrészrõl ha szar multit adnak ki, akkor azt lehúzzák az újságok, alacsonyabb lesz az értékelés, és talán kevesebbet vesznek majd belõle...ilyeneket pedig elég veszélyes kockáztatni.
Fõleg a középkorban volt egy csomó hajózó nép akiket a flottájuk tett erõssé mégis a játékban a szárazföldi csapatokat kell erõltetni mert a hajózós rész gyk nem is létezik, már a rómában is kiábrándító volt egy nyomorult biremét gályákkal végigkergetni a Földközi-tengeren mert csak a 4-5 csatában volt hajlandó végre elsülyedni.
Most majd az angoloknak a minõség helyett mennyiségre kell gyúrniuk hogy egy inváziót megakadályozhassanak plusz mivel a nehezebb játékfokozat (ahol végre élvezhetõen teljesít az AI) azt jelenti hogy autoresolve-nál a gép elõnyben lesz ezért legalább háromszor annyi hajót kell majd gyártaniuk mint az ellenfélnek, innentõl fölösleges a flottát erõltetni mert úgyis partra fog szállni náluk valaki.
A tengeri csaták fontos részét képezték az európai történelemnek viszont a játékban a tenger csak egy extra (és könnyû) terepakadály amin egy egy kör alatt elkészülõ csónakkal egy komplett zászlót át lehet dobni anélkül hogy a csapat bármilyen veszélybe kerülne. Ez már túl messze van a reálistól szerintem, ha ez így lett volna anno akkor most a japánok mongolul beszélnének az angolok meg spanyolul.
A játékban az uralkodik a tengeren akinek több kikötõje (X idõ alatt legyártott több hajója) van és nem az akinek nagyobb hagyományai és jobb tengerészei, szerintem igenis dobott volna a játék hangulatán a tengeri csaták bevezetése ahol kevesebb hajó is gyõzhetet volna a több ellen.
nem arról szólt de hiányosság, hozzátartozik azokhoz az idõkhöz egyszerüen, ez kb olyan mintha a köv tw-ben nem lenne ezentul ló, mert minek az, nem hiányzik az nekem ugyis gyalog járok a suliba..., emg tényleg mit számitottak a hajók a középkorban, elvégre csak országok sorsát tudták emghatározni néha...
nekem hiányoznak a tengeri csaták! Mind a Romaból mind a Medievalbõl
Nah közellenség lettem hirtelen. :D
Én nem foglalkozom a hajókkal. Romeban sem használok egyet se. Engem az nem érdekel. Ha hajózásra vágyom keresek valami jó kis vitorlás hajós játékot :D.
És nem olyan mint a ló :)
Persze lehet menni tüntetni, meg aláírást gyûjteni. De a fejlesztõknek igaza van. Sokkal több idõt venne el az hogy normálisan meg legyen csinálva, mint amekkora haszna lenne a játékban. Szerintem megduplázná a fejlesztési idõt (a valós fejlesztési idõre gondolok). Ha ez az ára nem kellenek hajók. Lehet hogy élvezném a hajós csatákat, új színt hoznának a játékba, de én nem a hajózás miatt szerettem bele a TWbe (mivel az nem volt még Shogunban), hanem azért mert óriási seregek csapnak össze földön :))
Kövezzetek meg!
Lehet, hogy ez a jó megközelítés, mert a Sógunból nekem sem hiányzott, hiszen a csaták döntõ többsége szárazföldön játszódott, de európában a hajózásnak sokkal nagyobb hagyománya volt, és ezért szeretném én is vezényelni a kicsiny flottáimat, ha már egyszer ez a hadszintér.
Ha jól emléxem az EU-ban sem lehet lejátszani a tengeri csatákat. Már egy olyan gagyi tengeri csatával is többre mennénk, mint a patrician sorozatban. De mivel a játékon magán nem fognak túl sokat fejleszteni, simán beleférhetne az idejükbe egy jól megcsinált hajós rész. Legfeljebb akinek nem hiányzik, az továbbra is a gépre bízná...
nemtudom miért akarja mindenki azt a tengeri csatát jó lenne meg minden ,de nekem nem hiányzik,helyette összetetebb gazdaság,kereskedelem,diplomácia,utánpótlási útvonalak,jobb ai, na ezek hiányoznak.meg amugyis a középkorban nem volt nagy jelentösége a tengeri hadviselésnek leszámitva egy egy nagyobb csatát,és népet pl vikingek,de igazából a gyarmatosításokkal nött meg a szerepük,szóval ha a köv total war ebben a korban játszodna oda már feltétlen kéne ,de ebben a korban inkább dolgozzanak a fentebb leírtakon,szerintem.
írták itt egyesek valóban voltak nagy hajós népek europában,meg hagyományai ,de szerintem a középkort mégsem ez a fegyvernek határozta meg,igaz voltak sorsdöntö csaták tengeren,de mint a készitök is mondták ez a szárazföldi hadviselésre koncentrál nem volt tervük hajókat belerakni eddig,és szerintem még reménykedni is hülyeség volt benne ,hogy lesznek benne ,mert azt az elsö információk megjelenésével a legnagyobb ujításként irták volna,szerintem a következö részben lesznek,bár ki tudja.nekem nem nagyon hiányoznak.
" Szerintem megduplázná a fejlesztési idõt (a valós fejlesztési idõre gondolok)" ne nevettes már pls, szvsz ha csak a hajós csaták berakása megduplázza a fejlesztési idõt egy cégnél akkor a fejlesztõk felét ki kéne rugni mert vagy nem értenek ahoz amit cisnálnak vagy basznak dolgozni... :)
Huhh ezt at uj gamespotos cikket nem is láttam ezek a képek nagyon jol néznek ki. bár már szívesen látnék képeket a kampány maprol is söt az jobban érdekel.ja és mégvalami nemtudom irták e itt ,de azt olvastam ,hogy itt nem lesznek csata tárképen határok mint rome-ban medievalb-an,hanem csak terep akadéjok lehetnek mint áthatolhatatlan hegységek stb szoval nem szoritják a csatákat határok közé ,de igy el sem lehetmenekülni olyan hatékonyan mint eddig.
Csak át kéne emelni az imperial glorybol a hajozást, ott jol megcsinálták, max a grafikusoknak lenne egy kis plusz munkájuk, mig megalkotják a korhü hajokat :)
Igen, de azt vedd figyelembe, hogy az Imperial Glory mekkorát bukott, annak tulajdonképpen csak a hajós része lett jó. Nem szeretném, ha a hajós rész miatt bukna meg a TW szárazföldi része!
A hajózás megdup...?! Öt-hat 3D-s hajómodell, víz, meg némi fegyver. Sérülés, támadás, kész. Ennyi. {Nézz be a Platós Ifa topicba, ha nem hiszed, hogy nem három év lenne egy ilyen szart összerakni. ^^) Hajó mozog, ágyúz, süllyed. Nem kell több, mégis mekkorát dobna rajta, hoppá van.
Ennek ellenére azt mondom: Engem nem zavar, hogy nem lesz tengeri csata a játékban. Engem AZ zavar, hogy van olyan elmebeteg, aki kiröhögi a tenger szerepét egy Total War-ban, de egy online kampányért odaadná négy kezét meg hagyná, hogy 2160-ban jöjjön ki a játék. :P
????
Ezt végképp nem értem. Ha nem tetszik a hajókázás, nyomsz egy "Autoresolve battle"-t, és ende, mintha mi sem történt volna. De a SZÁRAZFÖLDI rész hogyan BUKHATNA a TENGERI rész miatt? Mi a jó'sten van má' ma, ennyit szívtam volna? Szárazföldi csatázol, és hirtelen beszaggat a tengerrõl egy fregatt, ami rontja az összképet, vagy micso...? Esküszöm, többet kéne aludnom. Ezt nem bírom felfogni.
ugy érti ,hogy a szárazföldi részt kevsébé dolgozzák ki és jobban rágyurnak a tengerire szárazföldre kevesebb ujitást raknak be és elbasszák gondolom igy érti.
Nem a dolog nem ilyen egyszerû, hogy pár hajómodell(és fõleg nem 5-6, elõre látom milyen sírás lenne hogy ez a hajótípus kimaradt, meg az nem így volt...) puff-puff és kész. Úgylátom, jobb ha Quote-olok: Creating full-scale 3D naval battles is a massive task; creating them to the standard we'd want to achieve for a Total War game is an even bigger one. Consequently, we decided not to embark on such a task this time around.
Szerintem nagyon leegyszerûsíted a fejedben a naval battleöket. Ha ennyi lenne a csata mint amit mondasz nagyon gyorsan megunádd és auto resolvokat nyomogatnál. Csak azért látod most így, mert vágysz rá. Ha az ember nagyon vágyik valamire képest azt nagyon kiemelni a valóságból. Az ember ilyen. Vedd ezt figyelembe. Ugyan nekem nincs semmilyen tapasztalatom játékkészítésben, de ismerek olyat akinek van....
Pont azért mondtam a fejlesztési idõ megduplázását (és direkt írtam hogy itt a direkt fejlesztési idõre gondolok, ami kódolás, modellezés, zeneszerkesztés, hangok ez "csak" pár hónap. Egy játék készítésénél az elõkészítés hosszabb, mint a "tényleges" munka). Mert abszolút jogosan mondja, hogyha már berakják a hajós csatákat, akkor azt olyan szinvonalon szeretnék, hogy az megfeleljen a földi szinvonalának.
A bukást én itt az Imperial Glory-ra értettem, illetve azzal húztam párhuzamot. Pontosan azért amit fentebb említek. A kiadók általában eléggé megkötik a fejlesztõk kezét (nem mindíg, de általában ez a helyzet) idõ szempontjából. Ergo ha egyszerre akarják mindkettõ "tökéletesre" akkor az kicsúszhat a megadott fejlesztési idõbõl, és annak az lenne az eredménye, hogy az egyiket, vagy mindkettõt végül összecsapnák, ha nem hagyja magát a kiadó. Nem azt mondom hogy ezt tuti fix, de láttunk már rá példát.
Ezért mondom, hogy nem fontos a hajócsata, mert azt az idõt amit azzal töltenének töltsék a szárazföldi csata, AI jobb kidolgozásával, hiszen akármennyire is fontos volt a hajózás akkoriban, a csaták többsége szárazföldön zajlott. Hacsak nem lehet folyókra felhajózni és onnan ágyúzni, akkor a hajócsaták elég kis és a játék szempontjából nem túl fontos részét képezik a dolognak....
Remélem elég érthetõ voltam, és mindenki érti az álláspontom tisztán. Nem áll szándékomban azonban bárkit is meggyõzni, lehet reménykedni, szidni, ami csak jól esik. Én meg majd mosolygok :) és a vizi csata siratása helyett dupla annyi "büdös" franciát fogok kiiartani szárazföldön :D.
volt ilyen naval battle mod rome hoz senki se probalta?
nekem megfelelne a jelenlegi hajos modszer csak ne igy legyen hogy1 hajo 50 legenyseg es x hajoval se lehet elsullyeszteni korokon at gyakorlatilag eveken at uldozod azt a nyamvadt 1 db hajot hogy elsullyeszd :) na ezt ha modositjak akkor ok ;-)
BS: The Americas are to be included on the same map. Sailing across the Atlantic will take a few turns, though, and will only be possible later in the campaign. There'll be a historical event that unlocks technology that will allow factions to travel across the Atlantic, around the time that people started suggesting that the world might be round.
peldaul gondoljatok csak bele, nehany kor alatt at lehet hajozni atlantin! akkor felveti a kerdest mennyi kor lesz 1 ev? mennyit mennek hajok, most romeban kb sicilybol 3-4 ev elhajozni egyiptom kornyekere ha jol emlekszem! remelem ezt nem basszak el megint!
oks :) ettõl függeltenül éna tengeri csatára még mindig azt mondom hogy nemakarásnak nyögés a vége, ennyi itt a lényeg a többi mese habbal, de végülis lelkük rajta :)
Azthiszem 6 hónapos rendszer lesz. Illetve nem ezt mondta pontosan, ahnem egészen pontosan azt, hogy: The campaign will feature summer and winter turns as in Rome, but we're trying to get away from the idea that a turn represents a specific amount of time. The history of the period will unfold in around 225 turns.
Ez azt jelenti hogy 450 év 225 kör alatt fog eltelni ami vicces, mert az 2 éves köröket jelent . Ez érdekes Inkább ezen kéne aggódni, mint a tengeri csatán, mert ha ez így van akkor ez nagyon nagy gáz!
te tisztában vagy vele mennyi iedig tartana ezt elporgramozni hogy ne 2 éves turnusok legyenek? igy csak 2063ban jelenne meg4!! vagy nem lennének lovak a gameban miatt...
irtam ,hogy volt néhány ország/város/birodalom aminek jelentös hajo flottái voltak,de a közékort akkoris döntöen a szárazföldi hadviselés határozta meg
én meg remélem, hogy a princesskék meg combfixben fognak rohangálni
Ha 2 éves periodusok lesznek akkor kapják be ...és akkor fasza lesz mer majd 10év alatt talán el is lehet jutni Amerikába. ennyi idö alatt vazz gumicsonakon is megkerülöm a földet...2 szer... És amugy is ez mekkora oltás lenne már az eddigi játékaik után, akkor már igy télleg a francnak csinálják meg 1530-ig, ha ilyen gyökerek akkor inkább csinálják csak 1300ig....és igy még meg sem fogom venni na demaj meglássuk
Sima hajókkal és rögtön azután hogy visszaszerzem az atlanti kikötõinket
Arra gondoltam hogy a hajózásban nagy hagyományokkal rendelkezõ népek kapjanak spéci egységeket (mint a Scipiknek a rómában a corvus és a decere) és azok a népek akik NEM voltak annyira tengerre termettek csak normál hajókat kapjanak, így még autoresolve-nál is értelme lenne az egésznek pl a spanyol vagy velencei hajók sokkal erõsebbek lennének ezért kevesebb is elég lenne belõlük és egyszerre több nép ellen is harcolhatnának a tengeren de mégis lenne esélyük a gyõzelemre.
Az se lenne rossz ha a városok bevételei nem teleportálódnának rögtön a közös kasszába hanem szállítani kéne az aranyat. Mondjuk az Újvilág bevételeit hajókon kéne európába hozni amiket ha legyõznek csatában akkor a szállítmány egy részét a gyõztes kapná meg :) (Persze a játék nem ebben a korban játszódik) Úgy általában jobb lenne ha egy város csak annyit költhetne egységekre/épületekre amennyit ténylegesen termel és az extrát oda kéne szállítani, rómában idegesített hogy a világ végén kolbászoló diplomaták a frakciójuk teljes vagyonával bizniszelhettek mindig :/
Na ja nem lenne rossz ,de könnyü se lenne kivitelezni,ez legyen a legnagyobb hibája szerintem.