És a zenéi is jók voltak, a fõcímdal pedig fõleg gyönyörû (Szállj sólyom szárnyán), ezerszer szebb mint a "Magyarország".... (Nem akarok semmilyen vitát kirobbantani ezzel kapcsolatban, csak véleményemnek adok hangot)
És? Akkor is fenakadtak ezen....Szerintem Franco Nero egy nagyon jó színész.... Hogy nem magyar? Kit izgat? Ha ilyeneken akadsz fent akkor közel sem jutsz ahhoz amiért a filmet készítették....
Kissé félreértettél. Nem azt mondtam, hogy egy film akkor jó, ha olcsó, hanem, hogy az a nagy dolog, ha valaki kevés pénzbõl tud jó és népszerû filmet csinálni
Tim Burton filmjeit én is szeretem (kivéve a majmok bolygója) mert eredeti a képi világa és általába valami klaszikus történetet jelenít meg (Batman, Álmosvögy, Karácsonyi LIdércnyomás). Steven Seagal filmjeit is szeretem, mert nem az a verekedõs film ahol a rosszfiú egyetlen ütéstõl elájul. Szeretem ezeket a filmeket, de a szinészi alakítások a nullához közelítenek benne. (tisztelet a kivételnek mint pl: Danny DeVito, Dustin Hoffman, Tom Hanks..) Egyikkötök sem jár színházba lefogadom és nem is tudjátok milyen az, amikor az ember észre sem veszi, hogy egy színdarabot néz, mert annyira jók a színészek. Ezek a Hollywoodi "színészek" mind csak azért vannak ott ahol vannak, mert egy épp beválogatták egy olyan szerepre amit el tudott játszani. A magyar színészektõl elvárják, hogy el tudjanak játszani 4-5 gyökeresen más karaktert és nem egy forgatáson, ahol ha elbassza akkor újra leforgatják, hanem egy színpadon ahol 2 órán keresztül végig koncentráltan kell azt nyújtani amit színészetnek neveznek.
És én nem azt mondtam, hogy minden magyar film kurva jó és minden amcsi film bárgyú szar, hanem, hogy mi a jellemzõ...
Magyar filmet sokkal szívesebben nézek meg, és eddig (szinte) sosem kellett bennük csalódnom! (legútobb az Üvegtigris 2 is hatalmas poén volt! :D)
A magyar filmekkel még van egy más jellegû probléma is (persze nem biztos, hogy probléma). Sokat közülük nem nagyon lehetne eladni nyugaton, mivel nem értenék meg az emberek. Gondolok itt például a Tanúra. Bármilyen zseniális legyen az a film (mert tényleg az), egy külföldi nemigen érti meg az élét, szatíráját, "mondanivalóját". Ralph Fiennes is panaszkodott a Napfény íze forgatásán, hogy az 50-es években játszódó jelenetekbe nagyon nehéz volt beleélnie magát, mert igazából nem értette, hogy mit, hogyan, miért. Ezért aztán saját bevallása szerint is kicsit szárazra sikeredett az alakítása. Ezért mondjuk nem tudom hibáztatni, hiszen semmilyen szinten nem volt része az életének az a rendszer, az a hangulat, az a világ. Nyilván, azok többsége, aki ide ír, szintén nem volt részese ennek, de mi mégis ismerjük a dolgot a szüleink, nagyszüleink történeteibõl (meg hát a csapból is ez folyik még ma is). Szóval ebbõl a szempontból sok magyar film igen sajátságos, és a legtöbb ember számára nehezen érthetõ. Na már megint mennyit jár a szám...
"Egyikkötök sem jár színházba " és ezt mibõl gondolkodtad ki? mert bár nekem elég sokat autóznom kell a színházig, azért a havi 2-3elõadás mindig belefér/éredeklõdésbe-anyagiakba/. tehát: hátrébb az agarakkal!!!
én nem kétlem, sõt tudom, hogy jó színész, csakhát ugye a téma a honfoglalás, a magyarság ,a kialakuló MAGYARORSZÁG volt, remélem azért ez is feltûnt a fõcímdal mellett...
és hát azért erre a szerepre illett volna magyar szereplõt választani. szerintem találtak volna rátermett karakter.
nem azt nézem, hogy amerikai-e, vagy magyar-e a film...
Nem szeretem a magyar filmeket, kevés jó magyar filmet láttam igazából, de a Kontroll egyike ezeknek. Amerikai oldalon is vannak hihetetlen gáz filmek és nagyon jók is egyaránt. Olyan vitákba ne menjünk bele, hogy a színészek közül ki az igazán jó színész, mert majdnem az összesnek van egy szinte ismeretlen vagy nem nagyközönség számára, hanem egy szûk célközönségnek készült ilmje, amiben igazán kiderül mit is tud az illetõ. És ez azért lehetséges, mert általában teljesen más karaktert játszik. Egy színész tehetségét többek között az mutatja meg mennyire képes többféle karaktert eljátszani nagyon szép teljesítménnyel. Szerintem nagyon jó példa rá egy mostanság feltörekvõ csillag, Cillian Murphy. Nagyon szeretem a játékát, hiába játszik a filmjeinek többségében gonoszt, ettõl még nagyon jó színész marad. Mert nem az számít, hogy gonosz (tehát nem játszik egy szerepet), hanem az, hogy az milyen gonosz. Vegyük az egyik utóbbi filmjei közül a Red Eye-t, azt a filmet is a színészi játék emeli 75% közelébe. Vegyük a Batman Begins-t, ahol õ Madárijesztõ, nagyon jól játssza azt a szerepet is. Vegyük a 28 nappal késõbb végét, nem gonosz, de negatív figura lesz belõle, egy 20 percre. Nagyon jól játssza az életéért küzdõ, kissé kiszolgáltatott embert. Vagy akkor vegyük másik kedvencemet, az abszolút mestert, Christian Bale-t. Batman Begins-ben szépen játssza Batmant, Az Amerikai Psycho-ban zseniális, mondhatni a legtökéletesebb játéka, aztán pl. Equilibrium-ban is nagyot alakít. A lényeg, hogy egy színész minél több profilba belepasszoljon és ne csak rábízzák a szerepet, azzal a szöveggel, hogy "játszd el".
azért vannak jó magyar filmek, ilyen a már említett a Kontroll vagy a Miniszter Félrelép, Valami Amerika, Tanú... Persze az amerikaiak csinálják a legjobbakat de õk sokkal több pénzbõl is gazdálkodhatnak.
Ki nem szarja le, hogy külföldön siker lenne-e? Most itt vagyunk magyarországon. Ezzel az erõve a Grease-t sem érhetnénk itt, mert nem tudjuk milyen volt az 50-es évek beli USA...
Nem tudok mit hozzáfûzni a színházas kijelentéshez. Aki nem látja be, hogy színházi szerep eljátszása sokkal nagyobb tudást igényel mint egy szar amcsi kommerszfilmé, annak nem tudok mit mondani
ezt mindenki belátja
te nem látod be, hogy nem ez volt a probléma a színházas kijelentéseddel:)))
A legjobbakat? Ezt így egy kicsit húzós kijelenteni. Azt elfogadom, hogy a leglátványosabbakat, a legnagyobb költségvetésûeket, de nem csak ez számít egy filmnél. Elõnyben vannak az amerikaiak, hisz õk eleve több filmet csinálnak, mint a többi nemzet, de nekem a francia, spanyol és magyar filmek is tetszenek általában. Az amerikaiak is készítenek mûvészfilmeket, de úgy érzem, te a kommerszekre gondoltál.
Szerintem a Kontroll, A tanú, az Üvegtigris 1-2, az Argo, és a Pogány Madonna mindent üt. Nincs az az amcsi film, amely jobban a magyar szivekhez tudna szólni, mint ezek a filmek. És hogy miért? Mert lehet bármennyire jó egy amcsi film, de nem a mi véres valóságunkat ábrázolja, hanem az amerikai álmot. És ezért jók a magyar filmek. Van bennük egyfajta önírónia, hogy nem egy csodálatos kitalált világot akarnak mutatni, hanem a valóságot a maga paródiájában. És mi ezt szeretjük nézni. És ez jó!!!
Hát ez az. És mégvalami! Kurvára undorító, hogy az összes amcsi film egytõl-egyik happy-enddel végzõdik. Ha egy horrort vagy egy akciófilmet reklámoznak, teljesen felesleges megnézni, mert a végén úgyis életben marad a fõhõs.
Hát igen. Csak két amerikásított magyar filmet említenék amelyek nagy bukások voltak pedig látványban súrolták egy amerikai film szintjét: Hídember Sorstalanság
Mindkettõ tipikus amerikai minta: maximum látvány, no történet
Nagyon igazad van, függetlenül attól, hogy az Argo pl. nem tetszik nekem, de annak nagyon örülök, hogy a Pogány Madonnát megemlítetted. A Kojak Budapestent is ide sorolnám még egy csomó más magyar film mellett.
Az amerikai filmek amik érdemesek akár még a kiírásra is: Állj ki mellettem Kramer kontra Kramer Diploma elõtt Dzsentlemanus A hét mesterlövész (szamuráj) ...
Amerikai história X, Amerikai szépség, Az õrület határán, Millió dolláros bébi, Titanic , Mátrix-trilógia , Ütközések, stb.
Az alapfelvetés pedig ostoba általánosítás. Magyar filmbõl is ugyanúgy van jó és rossz, színészbõl dettó. Nem a pénz és nem is a nemzetiség tesz egy filmet jóvá vagy rosszabb. Maximum a mennyiség más: nálunk jóval kevesebb film készül és sokkal nagyobb durranásnak tûnik, ha egy film befut. Arról nem is beszélve, hogy a jó és a szórakoztató kategóriáknak nem feltétlenül kell egybeesniük: más az, amikor az ember kikapcsolódásból néz meg egy filmet és azt soha többet és más az, amikor annyira jó, hogy DVD-n is megveszi, aztán akár évente egyszer újranézi.
Te is félreértettél. Én nem azt mondtam, hogy az összes amerikai film szar(lásd #117) és az összes magyar film jó. Komolyan mondom át kellene nevezni a fórumot 'értéktelen amcsi filmek és színészek'-re
Én csak azt akartam feldobni témának, hogy a tipikus amerikai filmkészítés nem áll másból mint a pénzzel teletömött kutyafaszát sem érõ kommersz-szarokból...
Ha te a Mátrixot egyántalán nézhetõnek titulálod, nemhogy jónak, akkor kár vitatkoznunk tovább. Benne van a legszarabb filmek között amiket valaha láttam
Bocs hogy kötekedek, de lehet hogy a mátrixnak semmi mondanivalója, egyszerûen csak egy szimpla JÓ akciófilm. Többet ne is várjunk el tõle. Én kérek elnézést Garfield nevében hogy felsorolta. Mellesleg ott van a felsorolása mellett a smile. Szerintem õ sem gondolta komolyan.
#110: Hát ez az. És mégvalami! Kurvára undorító, hogy az összes amcsi film egytõl-egyik happy-enddel végzõdik. Ha egy horrort vagy egy akciófilmet reklámoznak, teljesen felesleges megnézni, mert a végén úgyis életben marad a fõhõs.
Vizsgáld meg, hogy a hetente bemutatott 2-3 amcsi film melyik kategóriába tartozik. Nem hinném, hogy bárkinek is meglepetést okoz, hogy általában kommerszfilmek
A Mátrix az egy szégyen. Sajnos volt szerencsém az elsõ és a második részhez is. Unalmasak és értelmetlenek voltak. (Elvont, de nem elgondolkoztató) Akiket ismerek, és szeretik, azok is legfeljebb Kenau Reeves miatt. A Millió dolláros bébit alig bírtam nézni, elég durva volt.
Olyan szinten általánosítasz, hogy az már fáj. A színházas kijelentéseddel sem értek egyet. Mármint hogy sokkal keményebb munka lenne a színház, mint a film. Nem lehet a kettõt összehasonlítani, egész más jellegû dolog. Kb. olyan, mint a koncertezés, meg a stúdiózás. Sok olyan "kezdõ" zenész, aki már túl van x koncerten és vihogva stúdióba vonul, hogy "na, két perc alatt felrántjuk a cuccot", iszonyú nagyod puffan. Egész más jellegû munka a kettõ. Más jellegû profizmus, más jellegû koncentrálás. Figyelmedbe ajánlom a színárnyalatokat. Nem csak fekete és fehér van ám.
Most már elmondhatnád, hogy melyik magyar filstúdióban, filforgalmazónál eetleg színházban dolgozol, mert úgy tûnik nagy szakértõje vagy a témának... Esetleg résztvettél már filmforgatáson? Színházi színész vagy?
"Hát ez az. És mégvalami! Kurvára undorító, hogy az összes amcsi film egytõl-egyik happy-enddel végzõdik. Ha egy horrort vagy egy akciófilmet reklámoznak, teljesen felesleges megnézni, mert a végén úgyis életben marad a fõhõs."
Te hol élsz te nyomi? Láttad már mondjuk Skeleton key, Descent címû filmeket?
És Te vaj ki vagy, hogy mindenkit lenyomizhatsz,barmozhatsz aki más véleményen van? hány Magyar filmet láttál? Az amcsi filmek nagy része szájbarágós szar nullikus amcsiknak, hogy még gondolkozni se kelljen rajta
Kulturáltan csak kulturlényekkel lehet véleményt cserélni de aki lebarmoz mindenkit aki más véleményen van avval nem... Megnézett néhány magyar tömegfilmet és máris megvan a véleménye minden magyar filmrõl Ráadásul egy Angol filmet hoz fel példaként a nagyszerû amerikai filmgyártás védelmében... NO COMMENT
Ha már francia film, akkor nekem inkább a Nikita és Leon a profi ugrik be, mint igazán jó alkotások (Az véletlen, hogy mindkettõ Luc Besson munkája). A Funes-Richard-Depardieau féle filmekkel sincs semmi baj, de azok csak afféle limonádék, bennem legalábbis nem hagytak túl mély nyomot. Igaz, Depardieau-nek vannak komolyabb filmjei is. Óh, és csaknem elfelejtettem, a Jöttünk, láttunk, visszamennénk filmek! Hát azok valami szenzációsak!
ha mér francia film, akkor szerintem godard és truffaut, nem? az említett besson-féle kommerszek elõtt még próbálkozott is valami értelmessel luc, ld. nagy kékség, metro