Akkor mondom másképp: létérdeke volt, amiért minden eszközt bevetett. Tegyük fel, hogy nem fekszik be, és úgy gondolja hogy neki az imázs fontosabb. Ezzel nem csak pénztõl esik el, de nem lesz jelen egy olyan piacon, ahol a vetélytársa, az MS jelen van. Nem egyszerûen kurválkodásról van szó, hanem fennmaradásról, létérdeknek is lehet nevezni, ha így jobb. Ugyanis azzal, hogy ha nem ezt tenné, önmagát zárná ki, és hosszabb-rövidebb úton de aláírná a végrendeletét. Ha nem teszi meg õ, megteszi más. Amit Te mondasz, hogy imázs különféle részeit nehéz visszahozni, stb. A globalizé nevû játékban ez a fene tudja hogy mûködik. Én legalábbis nem tartom annyira erõsnek és tudatosnak a viselkedést az imázs és a márkák felé, mint ahogy azt Te mondod. Pl. amikor az MSN egész egyszerûen törölt blogokat kormánykérésre. Volt felháborodás? Volt. Történt bármi is?!? Ezek után pedig megalakult egy szövetség, ami azt mondta, hogy õk márpedig nem fognak befeküdni Kínának. Komolyan foglalkoztat, hogy kik lehetnek vajon a tagjai...
Yahoo-t soahsem szertettem, kínai kommunistákat meg pláne nem...
Ott a pont. És had egészítsem ki: teljesen mondvacsinált okok miatt, vagy amiatt, hogy mondjuk Magyarországra levetítve kritizálni merted volna nyíltan az elnököt.
kiváncsi vagyok mit szólnátok ha a yahoo segítsége miatt benneteket ültettek volna le 10 évre
Azok a managerek, akik ezt leszerveztek a kinai hatosagokkal nyilvan mas premizalasi rendszerben dolgoznak, mint akik a Yahoo markanev epiteseert felelosek.
Ez közel sem ennyire egyszerû, mint ahogy ezt Te most látod. És a Yahoo élõ példája lesz annak, hogyan rontsa le nemzetközileg egy cég a nagy nehezen felépített márkája nevét. Ha majd a net-en az aktivisták ráizgulnak a témára és lépten nyomon abba fogunk ütközni, hogy a Yahoo kommunista, akkor Te sem ennyire egyszerûen fogod ezt nézni. Nagy hiba volt egy ilyen cég részérõl, hogy a rövidtávú profitért beáldozta a márkájának a színvonalát, a nevét. A Yahoo kurvát csinált magából és most széttett lábakkal hever a kínai kommunista rezsim ágyán, aki a jelek szerint azóta már többször meg is hágta ahogy azt kell.
Természetesen most lehet olyan demagóg dolgokat mondani erre, mint hogy "az üzlet kurvulás" és stb, csak azért vedd figyelembe, hogy ez egy tévhit. A nemzetközi piacon, de még kisebb piacokon is nagyon komoly üzleti tényezõnek számít a színvonal, egy márka értéke, és a Yahoo ezt eljátszotta, visszamosakodni pedig évekbe fog tellni.
Nem értem, mi a probléma? Kína nagy lehetõség nekik (is). Ha választhatnak, hogy
a. bemennek az országba, jelentõs profitot kaszálnak, és mindezért csak együtt kell mûködniük. vagy b. nem mûködnek együtt, Kína kigolyózza õket onnan (pl. egyszerûen kiszûr mindent ami yahoo), és csomó pénztõl elesnek ezzel.
Akkor vajon melyiket választanák, hmm-hmm, roppant komoly dilemma. Akárhogy is nézzük, Kínában sok a netezõ, és még szinte senki nem használja. Meg lehet csinálni, hogy valaki azt mondja, õ erkölcsös, ez milyen csúnya dolog, meg minden. Akkor megy más, pl. az MSN, aki úgyszintén nagyon komolyan együttmûködik.
És mocskos Yahoo.
Amúgyis mindig unszimpatikus volt :D
De azért ez... hányok az ilyentõl. Együttmûködni ilyen államvezetéssel... hogy nem sül le a cipõtalp vastag bõr a mocskos képükrõl. Remélem egyszer az USA-ban is lesz kommunizmus, hadd tudják meg õk is hogy milyen.