Autóvásárlás előtt állok, tanácsot, útmutatást szeretnék kérni tőletek. Egy '96os E36 318is coupé a kiszemelt. Tudom, hogy öreg, de rettenetesen tetszik. Egy ilyen korú autón nyilván mindig tönkremegy már valami, de időm bőven lenne foglalkozni vele, a kérdés, hogy rámenne-e a gatyám is. A probléma csak ott kezdődik, hogy minden nap használni szeretném, ez mennyire felejtős egy ilyen kaliberű autó esetén? Igazából még nem éltem bele annyira magam, szóval nyugodtan le is beszélhettek. :)
Előre is köszönöm!
Hmmm egy M4 már lehet nem férne el ott ugyanilyen ívben, milyen jó is volt régen a kisebb kasztnikkal... :))
Fater 30 éves tapasztalata ex kamionsofőrként-autószerelőként. :D Magyarországi kutak közt is van különbség, hát még nemzetközileg. :D keress rá, biztos van erről cikk, én a kollégáitól is ezt hallom :)
Én normálisnak mondanám. Sok ember van eltévedve baromira azzal kapcsolatban, hogy minek mennyit kéne ennie.. Én simán bevállalnám a 330-at is (legalább is nem a fogyasztás tántorítana el), mivel nagyrészt pályán járok, szinte biztos vagyok benne, hogy jobban fogyasztana mint a 20i..
2005-s 325i-ben néha kidobja hogy az olajszint a minimum alatt van. Ez elég hihetetlen, hisz olajcsere után írta egyből, pedig megbízható autoszerelő végezte a szervízt (édesapám). Máskor pedig azt írja maximumon van az olajszint. Mivel nívó pálca nincs, ötlet? Olvastam, hogy szenzorhiba elég gyakori, fatert meg nem akarom zaklatni így is van elég gondja. :)
Más: Balelső hangszóró néha torzít nagy hangerőnél, de ha kicsit ráfogok abbahagyja. A védőrács rezonálna?
Köszönöm ! :)
Ha figyelsz rá, kisebb eséllyel fossa össze magát. Nem fog leesni róla a turbo, nem rúgja le magáról a kettőstömegűt (e46-hoz 280ezer kuplunggal), nincsenek mindenféle csillió bar nyomáson üzemelő ketyerék, úgy alleszusammen kevésbé hiszits. Hamarabb fűt télen, és KIBASZOTT jó hangja van.
Szubjektív: Nálam a dízel = szarrágás. Ha pedig feltételezzük valakiről, hogy szarrágó, akkor egyértelműen következik, hogy szervizelés-ügyileg is szarrágó, tehát sokkal nehezebb jó dízelt venni, mint jó benzinest.
Az általános tézis hogy egy benzinmotornak általában kevesebb a potenciálisan elromló alkatrésze, más, biztosabb technika ugye, de mára a károsanyagkibocsátási normák miatt már ez sem feltétlen igaz, mindent megbonyolítottak benne amit lehet és ami eredményt hozott, így rendes szívó benzinest már nem igen kapni, csak turbósat és persze a körítés sem az ami régen...ha van kinézett benzines autó, akkor érdemes utánanézni a motorkódnak a neten, főleg külföldi BMW-s fórumok felé kutatva, egészen biztosan kibukik a tulajok tapasztalataiból ha a bizonyos motor egy betegágy. Avagy főnyeremény. A szervíz nem feltétlen lesz spórolós, motortól függetlenül, német prémium ugye, de én inkább húznék a benzines irányba...már ha a várható éves futásod is összhangban van vele.
Még egy kis segítséget szeretnék kérni :) Dízel vagy benzines? Dízel ugye kisebb fogyasztás,de mi az ami a benzines mellett szól? Talán nem annyira szervíz igényes?
Ha autópályán futotta a rengeteg kilométert és van rendesen vezetett szervízkönyve, benne a cserélt alkatrészekkel, esetleg azok közül is a nyelősebb tételekkel és a lekérdezhető adatok stimmelnek, akkor az sem az ördögtől való... Előfordul, hogy 1-2 éves prémium autókat is milliós nagyságrendű költséggel javíttatja az első tulaj, megunja a sz0pást, eladja, aztán a második tulajnak sok-sok évig nincs baja...rulettkerék. :D Utoljára szerkesztette: broman191, 2015.11.02. 18:49:44
Próbálok minél fiatalabbat venni, most szem előtt van egy 2010-es,164.000.km-el 4.000.000,néztem egy 2006-osat is az 3.000.000,de inkább rááldozom azt a pluszt és veszek fiatalabbat,úgy gondolom,jobban megéri,persze bele lehet nyúlni a fiatalabbnál is a rosszba,de úgy gondolom,hogy minél idősebb,annál előbb jöhetnek a gondok.
Ha évente nem fáj vagy félmillát beleszórni, akkor hajrá...persze lehet évekig jó lesz, aztán egyszerre jön majd az áldás, statisztikai számra gondoltam. :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2015.11.02. 18:34:15
Az pont határeset. Nekem dízel biztos nem kéne, figyelembe véve, hogy mennyi lóvét el lehet pirítani rá szervizben. Azon kívül amúgy, hogy tetszik, tisztában vagy vele, hogy mivel jár egy ilyen autó?
Sziasztok! Autó vásárlás előtt állok, a E90-es 330D BMW az ,ami tetszik,tegnap volt szerencsém egy ilyet kipróbálni,bár az chipelve volt kb 270 LE. Mit érdemes tudni erről a szériáról?
Majdnem elfelejtettem, kicsit ilyen régi fa hadihajó hangja van a kormányműnek, ott is bele fogok nézni 100-300k-s javításba. Szóval mindenképp gondold meg, hogy ezek a költségek neked beleférnek-e, mielőtt beleugranál egy ilyen autóba.. Ha nem gond, akkor csináld, mert amúgy baszott jó kocsi.
Szervizköltségek erre a két évre sztem olyan 300k körül voltak. Volt 3 vagy 4 kisszerviz (olaj, szűrők), egy klímatöltés, két hátsó hídszilent, egy bal első lengőkar, két törött külső kilincs (mert prémium mint a disznó, és fasza öregedő műanyagból van :D), izzók erre arra, egy vese (szintén öreg volt, és eltört a motorháztető lecsapástól :D), egy gyújtótrafó, egy termosztát, egy tágulási tartály kupak.. Új 17-es nyári garnitúra volt még 120k, meg egyszer a csajom letörte az első lökhárítót, de azt ne soroljuk a költségek közé..
A változó szelepvezérlés meg azóta szar, amióta megvan.. Ezt most akarom orvosolni.. Ez annyit jelent, hogy alacsony fordulaton nyögvenyelős az autó, kicsit rángat, kicsit nem megy.. Szar. Viszont 2000-es fordulat felett minden okés.. Netet bújva úgy tűnik, hogy az összes korabeli 6 hengeres benzinest érinti ez a probléma..
Nekem 20i-m van, csak 3as. Vegyesben 10et eszik. 15 évesen vettem, az elmúlt 2 és fel évben komoly baj nem volt vele.. Futómű hisztis, amúgy teljesen megbízhatónak mondanám..
Sziasztok! A véleményetekre lennék kiváncsi,mit szóltok ehhez a tipusu Bmw-hez?(Nem konkrétan erről a példányról lenne szó.! Nálunk eléggé olcsón vannak mostanság. Fogyasztás érdekelne,és leginkább hogy mennyire tartós ( én vigyáznák rá,de kitudja az előző tulaj )
Nem tudja valaki, hogy a váltó "dübögés" mitől lehet? Hajtom már lassan két éve, de ez nem hagy nyugodni, és ki szeretném nyomozni. :DD Mielőtt betolnám sebességbe, van egy mély tompa "döbb" hang. :D Ez akkor is van, ha nem kuplungolok, csak nekitolom az egyesnek a kart.. A hangon kívül más rendellenesség nincs. Valahonnan a lentről jön, kardán, váltó, difi, hardy, nem tudom. Valaki itt nem találkozott ilyennel?
ezt neztem ki . http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201502251232081/sort/priceasc/radius/1500/page/1/model/5_series/fuel-type/diesel/postcode/cm235hf/onesearchad/used%2Cnearlynew%2Cnew/colour/black/body-type/estate/make/bmw/maximum-age/up_to_9_years_old/usedcars/price-to/8000?logcode=p
Amikor 2 eve vettem az elso kocsimat a gocompare avivat hozta ki nekem legjobb eredmenynek.azota is naluk vagyok.Az otthoni 12 evbol a felet tukroztek So 6 ev bonuszom van.
és videó, ha valakit érdekel : https://www.youtube.com/watch?v=Tis8ULXZ5uU Utoljára szerkesztette: mgerihun, 2015.02.11. 13:30:09
Stig, 3. éve vagyok kint. Első körben vettem egy öreg Mazda 626-ot, hogy legyen mivel közlekedni, kb fél évig használtam, addig volt rajta műszaki, majd jobbnak láttam eladni :) Ez kb 200-300 ezres kocsi volt. Majd vettem az RX8-at, 230 lovasat 1.400 fontért, kb 600e Ft, jó kocsi volt, semmi hiba nem jött elő nálam de annyi "jót" olvastam róla, hogy nem alakult ki bizalom, mindig bennem volt indításnál, hogy mi van ha most nem fog indulni? Bementem kereskedőhöz, hogy vegyek valamit olcsóbb biztosítással (12éve van jogsim, de bonuszokat nem lehet áthozni UK-ba, 0-ról indulsz és baromi drága. Nekem 2 év után Alfa-ra évi 1300font volt, BMW-re 1.600font kb 700.000ezer ft), ott találtam az Alfa Mito-t, 15e Km, 1.4 Turbo 135 lóerő. Beszámították RX-et 1.800fontért, maradék hitel, 9.000 Font volt alfa. Időközben asszonyt is felvették hozzánk cégnél, így fél év alatt kifizettük Alfát, így gondoltam lassan kezdhetem neki beadagolni BMW-t :) Kisebb nagyobb sikerrel.......de tudjátok, 50 nem és 1 igen, az igent jelent :P Szeptember óta nézegetem BMW-ket 335D remappal, vagy M3? Nehéz volt jót találni, jó évjárat, kevés km, vezetet márkaszerviz, minden létező extrával......Kereskedő beszámította Alfát 6.000fontért, tettem hozzá még kis önerőt, maradék hitel. 22.000Font volt a kocsi, 8.000 ezret raktam le kocsival, most nem fizetek sokkal több törlesztést mint alfánál. 1-1,5éven belül megpróbáljuk kifizetni, úgy a kamatok alacsonyan maradnak, THM 8%, nem 40% mint otthon :). Amit tudni kell UK-ról, 1 fizetésből nem jössz ki, csak párosan, mindegy, hogy asszony vagy barátok. Viszont ha 2 kereset van és találtok jó munkahelyet, akkor picivel több mint egy fizetés megmarad hó végén, de akkor "jól" élsz. Fizeted albérletet, havi 500-600font, fizeted M3-at :) kaját. veszel magadnak ami megtettszik, TV, telefon, ruhák stb...és még marad is 400-700ezer Ft havonta, aktuális óraszámok és havi bónusz fügvényében. De ha jó manuális váltos, cabrio, vagy régebbi, 2007-08-as évjárat, kevesebb extrával, azokat már 17.000 font környékén meg lehet venni.
gyárilag lehetne nappali "Angel Eyes" is xenon... illetve gyári bmw felni, de teljesen eltekerve kormányt hozzáér karosszériához. Jó, nagy kár nem keletkezik gumikban, mert csak forgolódásnál jöhet elő, majd oda kell rá figyelni, azért erre figyelhettek volna :) Csak, hogy negativat is írjak :D Utoljára szerkesztette: mgerihun, 2015.02.08. 00:06:47
Fehérben lenne az igazi, majd vár ár egy átfújás valamikor :) Kereskedőnél volt egy piros is, nem szeretem azt a szint, de jól állt neki. Bal első lámpamosó búra kellhetett valakinek, az hiányzik, e-bayen hajtom, de ez legyen a legnagyobb baja :) 700km-el ezelött volt BMW márka szervizen a könyv szerint, így remélhetőleg nem jön elő semmi idő előtt....
-2 és 3 fok között mozog a klima pár napja, így igen, minden nagyobb indításnál kifarol. Nem azt mondtam, hogy szembe sávban állt meg, csak, hogy érezhetően elindul a segge közepesen gyenge kitörésnél is, nem kell lepadlózni hozná, de rx8-as is hajlamos volt rá télen, mint minden hátsókerekes. No para, nem veszem fel, lehet én fogalmaztam hülyén :) Amúgy teljesen le van folytva motor, nem tudom, hány lóerővel gazdálkodik téli beállítások mellett, de 420 lóhoz aktiválni kell sport+ fokozatot és M-es beállításokat, amihez kikapcsol minden biztonsági extrát, 1-2 kivétellel, így ezt még nem állt módomban próbálgatni, majd ha javúlt picit az idő.
Itt van pár kép, telósok, nem túl jók, szünetben csináltam, majd szabadnapomon kimegyek fényképezővel :)
szintén no offense de egy 300 le-s autót csak úgy tudsz vezetni ha gyakorolsz vezetni egy 300 le-s autót szvsz... hiába vett volna egy 180 lóerőset az nem fogja eldoni seggét egy előzésnél sem kb így sem tudott volna erre jobban felkészülni. lehet tévedek. jöhetnek a képek!
nem akarok nagyon okoskodni,de vettél egy 300+ lőerős autót amit egy sima előzésnél nem tudsz kezelni........biztos,hogy ekkora bömbivel kellett indítanod? csak mondom no offense
Itt most jó nagy hó van én az egykettes puntómat pörgetem, nem is tudom mit művelnék egy M3-mal... :D Lehetne egy fura kérdésem? Megkérdezhetem hogy kb mennyi idő alatt jött rá össze a pénz?
Na megvan a kicsike, ma reggel hoztam el munka elött, késtem is fél ótát :) de drágalátos cég kitalálta, hogy 12 órás müszakok jönnek 3 napig zsinorban, gondolom valentin nap vagy mi miatt, így mosott sz...r-ként nem fogom tudni kiélvezni, kedd-szerda szabadnap, majd addig max bújom kézikönyvet szünetekben :) 2009es E92 M3 91e km, minden létező extrával, kivéve napfénytető :P DSG váltos. Elég hamar meg lehet szokni, jó nagyon a váltó, csak hajlamos hamar harapni. 40es temponál csináltam előzést, 60ra gyorsított kb, de már kidobta seggét legvisszafogottabb beállítások melett is:) Le vannak fagyva utak M és sport fokozatot így még nem mertem kipróbálni, időm sem volt még rá, hogy őszinte legyek :( Majd dobok fel képeket :)
UK-ban élek, itt veszek, EU-s TüV vagy mit kell adniuk festésről és be kell vezetni forgalmiba, illetve töréseket kötelesek jelenteni DVLA (jármű hatóság) felé garázsok, 4 törés besorolás van UK-ba, eladásnál fel kell tüntetni ezeket ha van, illetve rendszám alapján bárki utánanézhet előtörténetnek, nem kell külön bevizsgáltatni. Ennek elmulasztása a kocsi értékéne töbszöröse lehet bírságban, így nem érdemes ezzel játtszani :)
Pontosan neked találták ki az autó fóliázást! Nem festegetnék autót hogy utána meg azt mondják törve volt. Na meg olcsóbb is a fólia.