Sziasztok! A véleményetekre lennék kiváncsi,mit szóltok ehhez a tipusu Bmw-hez?(Nem konkrétan erről a példányról lenne szó.! Nálunk eléggé olcsón vannak mostanság. Fogyasztás érdekelne,és leginkább hogy mennyire tartós ( én vigyáznák rá,de kitudja az előző tulaj )
Nekem 20i-m van, csak 3as. Vegyesben 10et eszik. 15 évesen vettem, az elmúlt 2 és fel évben komoly baj nem volt vele.. Futómű hisztis, amúgy teljesen megbízhatónak mondanám..
Szervizköltségek erre a két évre sztem olyan 300k körül voltak. Volt 3 vagy 4 kisszerviz (olaj, szűrők), egy klímatöltés, két hátsó hídszilent, egy bal első lengőkar, két törött külső kilincs (mert prémium mint a disznó, és fasza öregedő műanyagból van :D), izzók erre arra, egy vese (szintén öreg volt, és eltört a motorháztető lecsapástól :D), egy gyújtótrafó, egy termosztát, egy tágulási tartály kupak.. Új 17-es nyári garnitúra volt még 120k, meg egyszer a csajom letörte az első lökhárítót, de azt ne soroljuk a költségek közé..
A változó szelepvezérlés meg azóta szar, amióta megvan.. Ezt most akarom orvosolni.. Ez annyit jelent, hogy alacsony fordulaton nyögvenyelős az autó, kicsit rángat, kicsit nem megy.. Szar. Viszont 2000-es fordulat felett minden okés.. Netet bújva úgy tűnik, hogy az összes korabeli 6 hengeres benzinest érinti ez a probléma..
Majdnem elfelejtettem, kicsit ilyen régi fa hadihajó hangja van a kormányműnek, ott is bele fogok nézni 100-300k-s javításba. Szóval mindenképp gondold meg, hogy ezek a költségek neked beleférnek-e, mielőtt beleugranál egy ilyen autóba.. Ha nem gond, akkor csináld, mert amúgy baszott jó kocsi.
Sziasztok! Autó vásárlás előtt állok, a E90-es 330D BMW az ,ami tetszik,tegnap volt szerencsém egy ilyet kipróbálni,bár az chipelve volt kb 270 LE. Mit érdemes tudni erről a szériáról?
Az pont határeset. Nekem dízel biztos nem kéne, figyelembe véve, hogy mennyi lóvét el lehet pirítani rá szervizben. Azon kívül amúgy, hogy tetszik, tisztában vagy vele, hogy mivel jár egy ilyen autó?
Ha évente nem fáj vagy félmillát beleszórni, akkor hajrá...persze lehet évekig jó lesz, aztán egyszerre jön majd az áldás, statisztikai számra gondoltam. :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2015.11.02. 18:34:15
Próbálok minél fiatalabbat venni, most szem előtt van egy 2010-es,164.000.km-el 4.000.000,néztem egy 2006-osat is az 3.000.000,de inkább rááldozom azt a pluszt és veszek fiatalabbat,úgy gondolom,jobban megéri,persze bele lehet nyúlni a fiatalabbnál is a rosszba,de úgy gondolom,hogy minél idősebb,annál előbb jöhetnek a gondok.
Ha autópályán futotta a rengeteg kilométert és van rendesen vezetett szervízkönyve, benne a cserélt alkatrészekkel, esetleg azok közül is a nyelősebb tételekkel és a lekérdezhető adatok stimmelnek, akkor az sem az ördögtől való... Előfordul, hogy 1-2 éves prémium autókat is milliós nagyságrendű költséggel javíttatja az első tulaj, megunja a sz0pást, eladja, aztán a második tulajnak sok-sok évig nincs baja...rulettkerék. :D Utoljára szerkesztette: broman191, 2015.11.02. 18:49:44
Még egy kis segítséget szeretnék kérni :) Dízel vagy benzines? Dízel ugye kisebb fogyasztás,de mi az ami a benzines mellett szól? Talán nem annyira szervíz igényes?
Az általános tézis hogy egy benzinmotornak általában kevesebb a potenciálisan elromló alkatrésze, más, biztosabb technika ugye, de mára a károsanyagkibocsátási normák miatt már ez sem feltétlen igaz, mindent megbonyolítottak benne amit lehet és ami eredményt hozott, így rendes szívó benzinest már nem igen kapni, csak turbósat és persze a körítés sem az ami régen...ha van kinézett benzines autó, akkor érdemes utánanézni a motorkódnak a neten, főleg külföldi BMW-s fórumok felé kutatva, egészen biztosan kibukik a tulajok tapasztalataiból ha a bizonyos motor egy betegágy. Avagy főnyeremény. A szervíz nem feltétlen lesz spórolós, motortól függetlenül, német prémium ugye, de én inkább húznék a benzines irányba...már ha a várható éves futásod is összhangban van vele.
Ha figyelsz rá, kisebb eséllyel fossa össze magát. Nem fog leesni róla a turbo, nem rúgja le magáról a kettőstömegűt (e46-hoz 280ezer kuplunggal), nincsenek mindenféle csillió bar nyomáson üzemelő ketyerék, úgy alleszusammen kevésbé hiszits. Hamarabb fűt télen, és KIBASZOTT jó hangja van.
Szubjektív: Nálam a dízel = szarrágás. Ha pedig feltételezzük valakiről, hogy szarrágó, akkor egyértelműen következik, hogy szervizelés-ügyileg is szarrágó, tehát sokkal nehezebb jó dízelt venni, mint jó benzinest.
2005-s 325i-ben néha kidobja hogy az olajszint a minimum alatt van. Ez elég hihetetlen, hisz olajcsere után írta egyből, pedig megbízható autoszerelő végezte a szervízt (édesapám). Máskor pedig azt írja maximumon van az olajszint. Mivel nívó pálca nincs, ötlet? Olvastam, hogy szenzorhiba elég gyakori, fatert meg nem akarom zaklatni így is van elég gondja. :)
Más: Balelső hangszóró néha torzít nagy hangerőnél, de ha kicsit ráfogok abbahagyja. A védőrács rezonálna?
Én normálisnak mondanám. Sok ember van eltévedve baromira azzal kapcsolatban, hogy minek mennyit kéne ennie.. Én simán bevállalnám a 330-at is (legalább is nem a fogyasztás tántorítana el), mivel nagyrészt pályán járok, szinte biztos vagyok benne, hogy jobban fogyasztana mint a 20i..
Fater 30 éves tapasztalata ex kamionsofőrként-autószerelőként. :D Magyarországi kutak közt is van különbség, hát még nemzetközileg. :D keress rá, biztos van erről cikk, én a kollégáitól is ezt hallom :)
Autóvásárlás előtt állok, tanácsot, útmutatást szeretnék kérni tőletek. Egy '96os E36 318is coupé a kiszemelt. Tudom, hogy öreg, de rettenetesen tetszik. Egy ilyen korú autón nyilván mindig tönkremegy már valami, de időm bőven lenne foglalkozni vele, a kérdés, hogy rámenne-e a gatyám is. A probléma csak ott kezdődik, hogy minden nap használni szeretném, ez mennyire felejtős egy ilyen kaliberű autó esetén? Igazából még nem éltem bele annyira magam, szóval nyugodtan le is beszélhettek. :)
Előre is köszönöm!
Én vettem kicsit kevesebb mint 3 éve egy 98-as e46-ot, és mentem vele 60 ezret. Kétszer fordult elő, hogy nem tudtam használni pár napig, ennyit meg tudok oldani bármikor (egyszer a hűtőrendszer szétugrott, és erősen folyt belőle a víz, másodszor meg az egyik hátsó hídszilent széthullott, és olyan ocsmány módon kopogott, hogy nem volt szívem menni vele).
A gatyád rámegy dolog hozzáállás kérdése. Az alkatrész nem nagyon olcsó, viszont van minden bontva, ha van türelmed..
Ismerős érzés. Viszont BMW fanatikusként más nem is jöhetne szóba. Így most szántam rá magam, hogy megvegyem életem első autóját (29évesen), ami egy 97-s E36 318i lesz.
A "gatyád rámegy" fogalmat számtalan ismerőstől megkaptam most...persze olyanoktól akiknek sosem volt BMW-jük :)
A BMW nem autó, a BMW életérzés. Egy vírus ami gyorsan fertőz, üres pénztárcát és mámoros fílinget hagyva maga után'
Nézd át alaposan, figyelj a típus hibákra. - főként a hátsó kerekeknél rozsdafoltok - első ajtók alja, pereme rozsdásokdik - csomagtartónál rozsdafoltok - dízeleknél adagoló hiba
Rám is furcsán néztek, egy ember volt, akinek tetszett az ötlet de ő 10 éve 1-es Golfokat épít a két kezével, tehát elfogult az idősebb autók terén. :D Szóval ő fog elkísérni megnézni az autót, figyelni fogunk ezekre a hibákra, köszönöm!
Egyébként szüleim egy '89es E30-at használnak, jövőre lesz 20 éve, hogy náluk van, tulajdonképpen abban az autóban nőttem fel, nem is volt kérdés, hogy mit veszek, "ha nagy leszek". Azt a "nyugodtan le is beszélhettek" dolgot még én sem gondoltam komolyan szerintem. :D Utoljára szerkesztette: gotchaaa, 2016.03.04. 23:05:01
Az autó jól megy, a kormány a futómű, a motor úgy tűnik rendben van. Belülről hibátlan az autó, a motoros deréktámasztól a tolótetőn át az ülésfűtésig minden elektromos kütyü működik.
Viszont az említett rozsdásodások itt is jelen vannak, csomagtér, első fényszórók alatt, a bal hátsó sárvédő még elmegy, viszont a jobb oldali sárvédőn sajnos van egy kb. 2 ujjnyi lyuk :( mennyibe kerülhet annak az elemnek a cseréje?
Érzésre az első sárvédő panelek 15 rongy körül vannak (nyilván fényezetlenül), a hátsókat viszont lakatolni kell.. Attól függ mennyiért csinálják meg. Utoljára szerkesztette: SötétBarom, 2016.03.08. 14:52:50
A legszebb szerintem túlzás, de stílusos az biztos. Nem semmi a gyártósor, lehetett benne sz0pás, amíg összeállították & beállították mindezt. A BMW gyár után szinte komédia volt a csatorna production videói között nézelődve az amerikai Corvette gyártást megnéznézni...egyenruhás munkások? Maximálisan sugárzó rendezettség mindenfelé? Ugyan már...változó hosszúságú farmergatya, mindenféle színű póló /némelyik ovis pizsamafelsőbe hajló mintázatú kivitelben/, rágózó John, random 200 kilós mekifan Murica' man itt-ott, kosz erre-arra...[sóhaj] a NY-EU azért NY-EU... :D Utoljára szerkesztette: broman191, 2016.04.08. 20:10:00
Csak a Trabant gyárban gondolom legyintettek volna rá, ha annyi illesztési hézag eltérés van az ajtónál lent-fent mint a hetesnél... Kíváncsi vagyok, hogy meddig kézimunkázhatott vele az emberünk, bár benne van a pakliban, hogy gyakorlatból helyére rántotta azt a 2-3 tizedet tűrésen belülre elsőre...
Üdv fanok! Remélem jó helyre írok, és tud nekem valaki segíteni! Van egy 95-ös e36-osom, és gyárilag ugye 15-ös felnije van. Én szeretnék rá venni 17-es felniket, de rengeteg méret van belőlük. Azt tudom, hogy a jukosztás 5x120-as (azt hiszem), de hogy mekkorát tehetnék fel 17-es felniből, azzal már gondban vagyok. Aki tud kérem segítsen méretbeli tanácsot adni! Köszönöm előre is!
DSC failure, autonak a hangja is fura. 325i e90 2005, ötlet?
A DSC a fékekkel operál, így ha valami gebasz van vele, a fura hang lehet fék. Lehet, hogy valamelyik keréken lehalt a jeladó.. Csatit rá kell dugni, és megnézni konkrétan mit mond az auót.
Nekem az E46-ba most ugrik bele egy új kuplung, szelepfedéltömítés, kettőstömegű, meg egy két apróság.. Ugyan ez a motor. Betegágy. BMW. Az hogy érdemes-e foglalkozni vele, egyéni preferencia és buxa kérdése :DD
Autó csere előtt állok és képbe jött az E39 is. Nagyjából átnéztem az alkatrész árakat és ugyanazon az árakon mozog mint a mostani autómnak. Igazából arra lennék kiváncsi,hogy rozsda fronton mennyire porlad szét? Azt tudom,hogy az első sárvédőket szereti csámcsogni,ezek viszont cserélhető elemek. Hátsó sárvédőív,küszöb,ajtók alja mennyire rohadós? 2002-2003 körülieket nézegetek,kombiban. Ha ez számít. Mintha azt olvastam volna valahol,hogy az 520-ban nincs kettőstömegű. Automatával is megvenném,nem félek tőle,mondjuk itt nem tudom,hogy motortól függően került-e másfajta (erősebb-gyengébb) váltó bele. Mert ha a 20i-be is azt az automatát rakják,mint a 30i-be akkor bírnia kell bőven a kisebb teljesítményt,természetesen a rendes használat és szervizelés mellett.
Ja meg a másik,vezérlés csere,ott a láncot milyen időközönként kell cserélni? Meg a vízpumpát. Vanos rendszerrel mekkorát lehet szopni,ha befosik? Illetve van-e valami karbantartása ennek?