Igen, ennyi. Illetve a Gold verzióban volt még egy World Campaign, amiben valós(nak tûnõ) térképeken kellett nyomulni és az olasz csizmától indulva meghódítani a világot. Az is vmi 6-7 pályás volt, de jó nagy térképekkel. Na meg rengeteg egyedi scenario volt/van még hozzá, jórészt fan-made, de akkor az alapváltozatban még editor sem volt, ez a Gold-al együtt jött.
Én meg pont most vittem át a 7. pályát és simán beadta a 8-adikat csak ma már nem kezdek neki de betöltötte a pályát mikor kiválasztottam.
Milyen "taktikát" használtok a katonák "upgradelésére" ? Én azt csinálom, hogy mindig csak a frontvonalon lévõ katonai épületekbe engedek aranyérmét vinni összes többiben tiltva van teljesen :) Többibe minek vigyenek nem?
én úgy csinálom, hogy maxra teszem a létszámot minden kis putri barakkban, így mindenhol fejlõdnek a katonák. aztán mikor már szomszédságba kerülök barátságos népekkel, akkor visszaállítom a létszámot alapbeállításra,ezáltal képzetebb katonák is kerülnek a HQ/WH-ba!És majd mikor veszteségem lesz, akkor õk mennek utánpótlás gyanánt.de csak egy tipp...
Hogy kell a 3. pályán hajózni? :( Már van 3 hajóm de nem tudom, hogyan tudnám elindítani :(
Hi! Nem értem... Ahogy elindítom a gémet, fekete emberek jönnek ki a fõépületbõl, aztán kopik róluk a feketeség, olyanok, mintha sarasok lennének... Agyam eldobom! Ha az árnyékot is bekapcsolom, átkozottul vakítanak az emberek 3 gépbõl 2-n jelentkezett ez a problem. Mi lenne a megoldás? Szerezzek be újabb verziót?
Hajózás menete: Kell egy kikötõ, itt össze kell állítani egy expedíciót. Ha megvan és a hajó is, akkor hajón katt, majd az iránytûn ki kell választani (valamelyik nyíl világosabb színû), hogy merre menjen a hajó. Ha odaért kell építeni egy kikötõt. A szükséges anyagokat a hajók automatikusan felveszik és szállítják ide oda. Kb. ennyi.
nekem tovabbra sem tiszta ez a hajozas. 3-as palyan van kikoto, hajo is. a help azt irja, hogy az iranytun fenyesen jelenik meg az amerre hajozhat es arra klikkelve elindul. namarmost nekem egyik irany sem fenyes... viszont az egyik hajo magatol kering ket kikoto kozott es viszi az aranyermet. de en hogy tudok iranyitani egy hajot???
A 3as pályán nincs szükséged hajózásra... szárazföldön végigmész mint a tank és nyersz ennyi. Én 5ös pályán vagyok de még nem hajóztam..
Kipróbáltuk öcsémmel LANon. Szenvedés volt az egész. Ez a hódítási, támadási koncepció amúgy sem volt életképes már az eredeti részben sem. Plusz még az egész meg van fejelve azzal, hogy nem lehet menteni multi közben, ami szintén megbocsájthatatlan hiba egy ilyen hosszú játék esetében. Emellett több bug is van.
Szóval remekül idézi a régi Settlers2-õt, annak minden hiányosságával együtt, de multira teljesen alkalmatlan.
lehett ebben a gamben egyáltalán olyat csinálni hogy ki hivsz egy harcost és azzal fel fedezel területet és te magad irányitod????mert én ki kütttem aztat mán ment a kocsmááába:D és kész utána vissza megy a barrackba ilyet nem lehet csinálni??:'( ha nem akkor tök szar..:(
Bocs, ez a settlers. Olyat lehet hogy kiküldesz scoutot és önállóan körülnéz
egy kis segitség 1. Start game. 2. While ingame, hit RETURN or ENTER to access the console. 3. You can now use the following codes, has to be case sensitive:
GiveMeSomeMore = Gives +10 in everything FreedomOfMovement = Free Circumspection INeedSomeHelp = Wins the mission you're playing ShowMeTheWorld = Show full map TooFast = Runs game on mega fast speed
thx a segitséget én nem szeretem az age of empiret jobb ez a gazdasági csak azt hittem h ki lehet küldeni a csávokat stb..De akkor hogy lehet harcolni?????????és hogy lehet elküldeni az ellenséghez a katonákat ha csak szerencsétlen a kocsmáig tud menni???jo tom h ezek hülye kérdések de 3 napja van meg a game...
HOgyan támadsz? beosztod a katonáidat, hogy a htá mellett legyenek legtöbben (vagy mondjuk töltsd felmaxramindet. Aztán kijelölsz egy ellenséges õrtornyot ami a határod közelében van és megtámadod. Abból és a környezõ õrtornyokból kijönneka katonák majd szépen elkezdik kiegyelni egymást:) aki magasabb szintû általában az gyõz (több sört meg aranyat kapott) Majd ha elfogíyott az ellen befoglalod az épületet és megpróbálja feltölteni az új épóületeket katonával... Ha úgy látod jónak mehetsz tovább a köv épületre vagy megerõsítheted azt a helyetújabb õrtornyokkal.. ne felejtsd el az uta t kihúzni az ujonnan szerzett toronyhoz különben nem kapnak aranyat a katonák.
Egyébként azt figyeltem meg a játékban, hogy lehet 15 farmom és 10 halászkuckóm valamint 5-6 pig farmom a hozzájuk tartózó slaughterhouseal akár, akkoris rohadt ritkán visznek a hajók kaját az expedíció által felfedezett aranybányás szigetekre.
Próbálkoztam raktározódott kenyér kitolásával a fõépületbõl, de olyan szintû forgalom van már ilyenkor az utakon, hogy esélytelen megtömni vele a kikötõt.
A következõ pályán(8.) tuti, hogy fogok legalább 3-4 storehouset építeni, és a fõépületben blokkolom a kajabevitelt meg a fát, mert itt már 1-2nél mire egy másodszintû nyersanyag elindul hetek eltelnek a játékban és addig az ellenfél fejlõdik(mondom ezt úgy, hogy olyan összetett úthálózatom van, hogy na).
Erre persze elõtte nem gondoltam...lehet újrakezdem a 7. pályát mert nem vagyok túl elégedett
Ahogy én csinálom: -Storehouse-ok kb. 1 képernyõ távolságra (800x600-ban), olyan helyre, ami "fõúton" van. A kikötõk magukban raktárak is, melléjük nem kell még egy. -Ahol kialakult a fémipar (iron smelter, smithy, metalworks), a legközelebbi storehouse-ba irányítom a fegyvereket és a sört (az összes többin letiltom). Idõvel újabb ilyen központokat kell kiépíteni, mert a bányák úgyis kimerülnek. Elõre fel szoktam építeni a azükséges házakat, majd letiltom a mûködésüket. Így ha a régi telepet fel kell számolni, akkor elég csak újraaktiválni az üres épületeket, azonnal lesz ember. Persze, ha van elég nyersanyag, akkor 3-4 központ is üzemelhet egyszerre. -Ha egy belsõ területen lévõ raktárban már sok (kb. 50+) cucc van valamibõl, és kicsi a kivitel, nincs forgás, akkor azt abban a raktárban letiltom. Így idõvel a külsõ, határmenti raktárak is feltöltõdnek, gyorsulnak az építkezések. -Ahol lehet és van hely, több központot alakítok ki. Nem csak egy helyen van pl. erdész, favágók és fûrészmalom, hanem 3-4 képernyõnként, lehetõleg egy-egy raktár közelében. Ugyanígy az élelemtermelés is. -Ha hajózás van, az új szigetekre is önálló központokat igyekszem rakni (elsõsorban fa és kõ, másodsorban élelem (ha kell), legvégül az egyebek, ha van rá igény). Bár idõbe telik, mire felépülnek, késõbb bitang gyorsan lehet ezekbõl terjeszkedni. -Vigyázni kell arra, hogy egy zászlónál max. 6 termék várakozhat (az eredetiben legalább kétszerennyit elbírt), tehát ha nincs elég raktár, vagy túl messze vannak, akkor könnyen kialakulhatnak torlódások. Egyébként ez a modern változat okosabb ilyen téren, az AI (a gépi ellenfelek esetén is), gyorsan tud reagálni, és pillanatok alatt talál (ellenfél esetén épít) kerülõutakat, tehát ez azért valamennyire ellensúlyozza ezt a hátrányt. -És legvégül, de nem utolsósorban: érzésem szerint kevesebb a kõ, mint az eredeti játékban, tehát meg kell fontolni, mit építünk. A katapultok gyakorlatilag elfelejthetõk: nagyon pontatlanul céloznak (az eredetiben sokkal jobbak voltak) és csak pocsékolják az értékes alapanyagot. Mivel a katonai épületek már fejleszthetõk (ha az alapmezõ támogatja), a HQ közelébe, veszélytelen helyekre csak barakkokat tegyünk, a többire guardhouse-ot. Watchtower-t csak akkor, ha már elértük az ellenfél határait, de ekkor is barakkal kezdjünk, aztán majd felfejlesztjük (ha eredetileg nagy mezõre tettük). A legnagyobb fortress megépítése idõrabló, kõpazarlõ és felesleges. Ha a támadók - védekezõk arányát kb. 1:2-re vesszük (az alsó csíkot a max-ról kb. középre húzzuk), bõven lesz elég katona az ellenséges támadások idõben történõ visszaverésére és a támadásra is. Úgy vettem észre, a gép fordítva csinálja, azaz többet tartalékol támadásra és kevesebbet a védekezésre.
Ati 9600XT (128mb) és 5.8-as Catalyst, szóval nem értem... Lehet, hogy venni kéne egy másik VGA-t :)
Szia...
Igen kb énis így nyomom mostmár, sokmindennel egyetértek amit írtál, és köszönöm a kommented. Talán egyedüli amivel nem értek egyet az a katapult építésének szükségtelensége és pontatlansága.
Én nem akartam elhinni, hogy milyen pontatlan, mondom biztos valami bug vagy más, hogy mindig mellédobja a követ ezért fogtam és rögtön a határvonal mellé vagyis lényegesen közelebb építettem a lerombolandó épülethez...2.ra lerombolódott...Mindenek ellenére felesleges e és nyersanyagzabáló? Nos van olyan helyzet mikor egy õrtorony közelében van az ellenfél HQ ja esetleg egy fortress vagy valami és kijön segíteni kb 10 katona :)) Ráadásul 7. pálya környékén már barnacsuklyások jönnek akik a generalokat is idõnként aprítják. Namost ha a kérdéses õrtorony pl aranybányáknak "biztosítja a helyet" vagy fontos nyersanyagnak de nem akarok katonát pazarolni(talán mert épp akkor kezdett el áramlani az aranyérme és most fejlõdnek) tökéletes megoldás egy katapulttal lerombolni azt az õrtornyot... Hogy nyersanyagzabáló e? Én építkezek mint a vadállat(módszeresen) nálam is több helyen vannak "fatermelõ" részek, rengeteg farm stb... de nem éreztem, hogy kevés lenne a kõ...Valahogy az az ami sosem fogyott még el és mindig volt belõle bõven. Nálam ami hiány az a kard és a pajsz(de ez gondolom mindenkinél), ezért mikor már nem "terjeszkedek nyersanyaggyártó" épületekkel csak katonaival a szerszámgyárba nem megy szén csak a fegyverkovácshoz meg a Mint be az arany mellé.
Bányák közül messze a szénbányát tartom a legfontosabbnak egyébként az arany mellett. Hú mennyi hülyeséget írtam...Na visszaveszek :)
Na ja, közelrõl sokkal pontosabb, de a gép elég sûrûn építkezik, a katapult meg - ha nem figyelsz oda rá - elkezdi lõdözgetni a távolabbiakat is. Oké, kikapcsolható, de ekkor állandóan figyelni kell, hogy mikor épít a gép közeli tornyot. Az eredetiben a katapult funkciója azért jobban tetszett, sztem használhatóbb volt. Mindegy, ki ki a stratégiája szerint. :)
A kõhiány probléma nálam a 2. pályán jelentkezett elõször, akkor elég komolyan - elsõsorban a katapultok miatt. De utána találtam bányákat, és rendezõdött a helyzet. Most a 3. pályán vagyok, ott egyelõre nincs gond (közvetlenül a hq mellett van egy nagy csomó bányahely).
Hangulatos a játék. A katapultokkal kapcsolatban egy dolgot nem értek: Nekem nem rombolta le az õrtornyot, de minden találata után kihúztak egy enemy fickót belõle. Ez normális? Mondjuk emlékeim szerint régen is így mûködött ez az installáció.
Csak akkor robolja le az épületet ha már üres. Ha van mindig utánpótlás, akkor eltarthat egy darabig.
Köszönöm, már értem. Volt utánpótlása, mert az HQ-ja mellett volt a tower-e. Én meg kissé már messze a legközelebbi storehoustól. Egy darabig hajigáltam, aztán meguntam és lerohantam. Oszt jónapot! :-)
Remélem lesz majd valamikor küldetés CD pluszban. Vagy valami Gold féle verzió. Már saját magam szerkesztem a pályákat, és így egy kissé unom.
Egy kicsit pontosítanék az elõléptetésekkel kapcsolatban, amibõl az is kiderül, hogy nem annyira felesleges az a fortress.
A katonák upgrage-léséhez ugye aranyérme kell. Csakhogy egy arany nem csak egy katonát lehet elõléptetni. Tegnap figyeltem, mert rémlett nekem valami a régi játékból. Szóval:
Vagy egy õrtornyunk, a hat férõhelyes a limes (határ) mentén. Teljesen fel van töltve hat újonccal. Érkezik az elsõ aranyszállítmány, bebattyog vele a futár a kapun. Mi történik? Az egyik újoncból tizedes (corporal) lesz. Jön a következõ aranyérme, ám ekkor már nem csak a tizedes lesz õrmester, hanem még egy újoncból tizedes. A harmadik érme hatására pedig az õrmester tiszt lesz, a tizedes õrmester, egy harmadik újonc pedig tizedes. Végül a negyedik érme tábornokot csinál a tisztbõl, tisztet az õrmesterbõl, õrmestert a tizedesbõl és tizedest egy negyedik újoncból.
Azaz, semmiképpen nem kifizetõdõ a barakkban egy szál magában üldögélõ katonát képezni, mert amig egy private-bõl tábornok lesz egy szem magában, addig hat aranyat vesztünk, ahhoz képest, mintha nem egy nagyobb épületben, többedmagával képeztük volna. Persze ez nem számít ha van elég arany. De ha nincs, akkor igen.
Ebbõl a szempontból a leghatékonyabb képzés, ha minden helyõrségben letiltjuk az aranyszállítást, kivéve egyet, amely legalább hat férõhelyes, és abban képezünk ki rotációs rendszerben mindenkit.
kijött az elsõ patch hozzá: settlers_2_10th_anniversary_9800.exe remélem jön a törés is hozzá:)
honnan lehet ezt a patch-et letölteni?
innen...német nyelvû az oldal, de a patch angol.. egyébként hamár itt tartunk nem tud valaki megoldást rá, hogy le lehessen fordítani a játékot magyarra.. a nyelvi txt fileok kódolva vannak valahogy:(
Üdv! A 8. pályán, egy szép nagy vulkanikus cuccra rakott a gép. Meg tudná mondani nekem valaki, hogy a farmok tudnak azon a területen vetni? Vagy egyedüli megoldás a kaja szerzésre, ha elmegyek a pálya szélére és halászokat rakok dögivel?
simán lerakod a farmot és kész. Nem kell komplikálni semmit. De ha nagyon kevés a kaja a tescoban mindig tudsz vásárolni.
Na, végülis vagány nagyon a játék, de én csak ismerõsnél játszhattam vele. Vennem kéne egy 1 gigás memóriát, mert csak úgy jött be a játék, hogy a textúrák csak néhány helyen jelentek meg. :(
akkor az biztos nem memória gond. nekem 256MB memóriám van, és max grafikán megy