Én is mindig mindenből a legjobbat raknám bele csak sajnos nincs rá lehetőségem. Igazából a kérdésem inkább arra vonatkozik, hogy ezek mind jók hozzá csak működésben vagy minőségben van köztük differencia, vagy nem mindegy, hogy melyiket veszem ezekből mert lehet, hogy nem passzol az enyémbe valamiért. Mint ahogy anno a fékbetét, hogy kihozott 30 félét ehhez a típushoz, aztán be is sz*ptam az elsővel mert nem olyan volt a füle mint amilyen kellett. :D
Ez a Vectra pedig elkapta a gumifalat.....a jobb oldala sérült,valamennyi látszik belőle.
Valami hasonló de nem metál... a Tóth Jenő megint meglepett minket valamivel...Admiral A 2,6s egy leirás szerinte de szerintem 2,8 S vagy H Utoljára szerkesztette: Kicsizoli, 2015.05.17. 12:54:53
Mennék, de az autó behalt. Megint előjött a múltkori probléma, hogy nem megy az autó. Viszont most már majdnem itthon voltam, és elkezdtem próbálgatni, hogy mire mit csinál. Most nagyon erős a gyanúm, hogy a probléma a fojtószelepháznál lesz, vagy a gázpedál jeladójánál. Nem rángatott az autó, nem dadogott, viszont hol megindult hol nem. Nekem egyből vmilyen kontakt hiba ugrott be, mert teljesen olyan volt.
Vectránál nem tudom hogy van,de szerintem annál is jobb elöl a lökhárító mögött megy egy kábelköteg,ilyen flexicsőben,lehet az sérült. Vagy a kerekeknél a vezetéket átnézni,lehet ott van szakadás. Vagy - most jutott eszembe - az ABS reléjét is megnézheted,hátha csak az mondta be az unalmast.
Igazából nem is az zavar, hogy nem működik az ABS hanem, hogy ott világít a műszerfalon. Az a baj azt se tudom, hol kezdjek neki átnézni, hibát keresni és ez az ismerős egyből a vezérlőt akarta lecserélni nem kis pénzért és mondtuk neki, hogy egyelőre nem cseréljük és ha tényleg egy kábelhiba akkor hiába cserélek akármit is, mert ugyan úgy hibát jelez majd. Utoljára szerkesztette: bboyatty, 2015.05.13. 21:45:41
Más: Úgy néz ki bemondta az unalmast az ABS vezérlő, vagy agy vagy tudja a fene, hogy nevezzem, legalábbis autószerelő ismerős megdugta a hétvégén az autót és azt a hibát adta a fedélzeti a teszternek. Azt nem tudom, hogy nem-e valamelyik jeladó szállt csak el mert, régebben is játszotta, hogy felgyulladt az ABS jelzőlámpája de újraindítás után legtöbbször nem jött vissza. Akkoriban is rá lett dugva gépre de nem mutatott semmi hibát. Esetleg valami tapasztalat ezzel kapcsolatba? Mert látván az árakat könnybe lábadt a szemem...:P
Örömmel értesítünk, hogy a Te autód is a kiállítók között van! Várunk szeretettel a tulajdonosok kiállítására az Opel családi napján, a Legendák Találkozásán 2015. május 16-án, szombaton."
Hátha esetleg érdekel valakit. Link 3.0 BMW dízel motor van benne + nagyobb töltés + chip.....kb 230-240 lóerő lehet. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.05.10. 20:24:09
Végül mókolás lett. Alumínium ragasztóval körbe lett ragasztva. Célnak megfelel egyelőre
Kicsit más... Megnéztem a kormánynál mi a bánat kattog, hát nem az index. Ahol van a szallagkábel közvetlenül a kormánykerék mögött, onnan hallok valami kattogást. Megpróbáltam leszedni, de sajnos nem jött össze. A légszákot leszedtem, alatta egy 22-es anyacsavar van, egy ilyen biztosító szerű alátéttel, és hiába szedtem le nem jön le a kormány, túlzottan meg nem mertem erőltetni. Gondolom van hozzá vmi spéci szerszám, vagy nem tudom... Mind1 én nem szenvedek vele, majd elviszem a szerelőhöz, hogy nézze meg mi a [email protected] van.
Kar csere meg nem bonyolult. Le kell venni a kormányoszlop burkolatot,aztán csak ki kell húzni a kart a csatiból,lehet segíteni kell egy kicsit csavarhúzóval. Még egy dolog ezzel kapcsolatban,ha tempomatos,akkor figyelni kell,hogy benzinesbe való kell,3 vagy 4 vezetékes. Míg a dízelé csak kettő. Ha pedig nem tempomatos,akkor mindegy,Agilától az Omegáig egyformák.
Hát azzal is azt hiszem az lesz a legjobb ha kiszenvedem, és utána veszem meg, csak így szétbontva nem szívesen hagyom itt. Mind1 végülis ezt meg tudom oldani, de ha vissza kell vinni mert nem jó akkor ugyan ott vagyok, csak még megy a variálás is. Utóbbival kapcsolatban meg egyetértünk. :)
Mondjuk a Bárdinál sokszor "félre vezető" a leírás. De gyártótól függ mennyibe kerül. A többire így most nem tudok kielégítő választ adni. Szerintem vegyél egy új kart,kedvezménnyel lesz 3000 ft maximum,az nem egy horribilis összeg,mégha nem is az lesz a rossz,legalább új lesz benne. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.05.07. 11:08:18
Értem, köszi a segítséget! Most néztem bárdiban 4000-5000ft környéke, és abból lejön a kedvezmény, és van is nekik.
Egyébként toronycsapágynál néztem, hogy van egy rakat féle ugyanahoz a típushoz. Egyik 5000 a másik meg 2x-3x drágább. Valamelyiknél írja hogy rúgóstag támcsapággyal, valamelyiknél meg hogy magasabb... Lehet tudni hogy ezek mit jelentenek?
Műanyag vacak az indexkar belseje,el tud kopni. Vagy bontottan veszel másikat,vagy újat. Automega gyárt ilyeneket,nem is vészes az ára. Én cseréltem a mostaniban,tempomatos,új 4-4500ft volt. Enyém az nem ugrott vissza sokszor ha egyenesbe fordítottam a kormányt,meg le voltak kopva a piktogramok.
Igen egázbowdenes. Hát az lenne a legjobb, bár nem mondom most csinálta másodjára. Viszont nem éreztem, hogy rángatna vagy ilyesmi, persze ez még önmagában ezt nem feltétlen zárja ki.
A kormányzás meg nem ropogott, bár a csapágyat a gumibizbasszal együtt akarom cserélni, csak még kell egy rugóösszehúzó. Viszont szinte biztos akkor hogy az indexkarral lesz a gond, mert ahogy parkoltam volna kiraktam az irányjelzőt és közvetlenül utána kezdett el kattogni/kotyogni.
Elektromos gázpedál van benne? Annak lehet a jeladója,hogy néha meghülyül. Ha sűrűbben csinálja akkor én azt nézném meg legelőször. Aztán,ha nem az,akkor jöhet a többi,bár a többinél 3 hengerezik,dadog,rángat. A kormány meg csak kattog,nem érzed rajta tekeréskor,hogy ropog? Előbbi az jól gondolod az indexkarra vezethető vissza,utóbbi pedig toronycsapágy,az tud ropogni tekerés közben.
Tegnap menet közben váltás után hirtelen elfogyott az ereje az autónak, hiába nyomtam a gázt szinte alig ment. Nem dadogott, nem rángatott, csak nem volt ereje. Gyorsan kiálltam a kúthoz, szerencsére pont egy 50m-el előtte jelentkezett a hiba. Félreálltam, felpattintottam, hátha hallok vmi rendellenes zajt, de semmi. Kiss gázfröccsre is késve reagált/alig pörgött fel. Leállítottam, aztán kb. 1 perc múlva vagy talán még annyi se volt beindítottam, utána jó lett. Hát továbbmentem, de a továbbiakban már nem volt gond. Nem tudom mi lehet ez de ilyen már volt 1x tavaly nyáron, szintén váltás után, akkor is félreálltam, újraindítottam, és utána jó lett. Van valami tipp, hogy ezt mi okozhatja? Gyertyákat cseréltem kb fél éve ngk gyertyákra, mert előtte néha rángatott az autó, de azt a gyertya csere megoldotta. Nem hagyományos gázbowdenes a kocsi, hanem van egy kis potméter a -ha jól tudom- fojtószelepháznál, ami küldi a jelet a motorvezérlőnek. Nem tudom nem ott van-e esetleg valami gond, akár a potméter vagy esetleg maga a vezérlő kattan be időnként? Vagy lehet más jellegű a hiba és inkább üzemanyagrendszer/gyújtásrendszer? Tudom hogy nem lehet diagnózist mondani látatlanban egy leírás alapján, de "hátha" van vmi ilyen jellegű opelbetegség, és akkor tudom merre induljak...
Másik "apróság", hogy parkoláskor ahogy fordultam be, vmi elkezdett kattogni a kormánynál ha elkezdtem tekerni a kormányt. Szerintem vagy az irányjelző karjával van összefüggésben vagy rosszabb esetben a kormányzárral de nem tudom, megnézem ma, nehogy gebasz legyen.
Astra K teszt. Nekem még mindig nem szimpatikus az az 1 literes 3 hengeres turbó motor. Sajnos vége a szívó benzin korszaknak.
Olajból meg gondolom 10w40 megy bele, az félszintetikus olaj. Nemrég volt itt téma, érdemes lehet a gyári gm olajat beletölteni, de mást is rakhatsz bele. Én idáig castrol-t használtam, azt "eléggé" eszi a motor, és a castrol-nál erre többen is panaszkodnak, így kövinek valószínűleg gm-et rakok bele én is.
Szerintetek ennek a csőnek mi a neve? (pirossal jelölt) Ezen keresztül megy át a levegő a turbóba. Sajna már elég viseletes ez a gumicső (az egész be van fedve erős ragasztószalaggal) nálam, így sípol mint őrült ha 2700 felé pörgetem, és így elég gyengécske a kocsi. Utoljára szerkesztette: Norbi1990, 2015.04.29. 18:23:07
Lehet regisztrálni és jönni! Akár kiállító ként is. Elvileg az enyém is ki lesz állítva,ha beválasztanak. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.29. 11:13:11
A 2.0 vagy 2.2 sok mindent nem csinál,főleg sperr-el. Stabil kanyarban is,nem rosszindulatú egyáltalán. V6 meg erősebb,hamarabb elforgatja a kerekeket,de azt se nevezném drift királynak :D Automatával egész komótosan indul meg az is,3-4 ezer körül jön meg a hangja és az ereje is,de a mindennapi használatban maximum előzésnél forgatod el 4 ezerig,vagy ha pályán megy 130-al,de akkor is csak 3000 körül forog. Igazából egyik motorral se nevezném élményautónak,a nagy benzinesek jól mennek,pályára valók ahol kényelmesen tudják a 170-180-as utazótempót is.
Különben meg nem mindig szerencsés az,hogy hátsó hajtós,főleg a hosszában lévő motor miatt. Igaz a 4 hengeres még áldásos,de ennél is ha a motor mögött kell csinálni valamit az házilag felejtős,márpedig van bőven ott alkatrész ami tönkre tud menni.
V6 meg szerelhetetlen,a szerelések nagy része úgy kezdődik,hogy szívósor le. Ennél is típushiba a megrepedő kipufogócsonk,akkor pedig ha az cserés,nincs mese,motor ki. Máshogy nem lehet hozzáférni. Vezérlés csere külön napi program. Egy Vectra ilyen szempontból hálásabb,még a V6 is.
Tulajdonképpen ennek így néz ki az alja,már ami látszik belőle. Hasonlít a Vectráéhoz. Jobbra van egy diffi,előtte iker középső dobok. Összesen 5 gumi tartja az egészet,ebből 4-et cseréltem,egy pedig a bal hátsó kerék mögött van. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.27. 22:03:13
:DD Én is cseréltem már a vectrán a két hátsó kipufogótartó gumikat, nekem szerencsém volt, a krokodil emelővel kicsit megemeltem a kipufogót, és úgy könnyedén ment a beavatkozás. :) Mondjuk a vectránál elég egyszerű a dolog, főleg hátul. Kicsit kissebb, könnyebb, meg elől van a meghajtás (sajnos), mondjuk utóbbi nem tudom számít-e valamit, inkább csak arra gondolok, hogy ennek elég egyszerű a hátsó fele, nincs ott sok minden, ami útban lenne. :D
Nagy nyögések és anyázások közepette kicseréltem a kipufogótartó gumikat. Haverommal ketten csináltuk,minden volt,de dícsérni nem dícsértük a német technikát és mérnököket :D