Nekem 3 éve van meg. A 3. tulaj vagyok. A mûszaki vizsgán kívül nem voltam vele szervízben, pedig asszonypajtás is nyüstöli rendesen. A lényeg, hogy az idõszakos karbantartást el kell végezni. Ilyen-olyan tuningolt, buzerált, ültetett, kékenvilágítósmûszerfalas stb. verdát ne vegyél. (Ha nem ragaszkodsz hozzá, jobb az egyszerûbb alapon, mellõzd az elektromos tükröket, ablakemelõket. Potenciális hibaforrás. Egy ennyi idõs kocsinál meg nem biztos, hogy megéri a sok rohangálás az alkatrész után.) Az ilyen kocsikat havonta szétszedik, összerakják. Nem jó. A kilométerórára ne adj. Inkább lesd meg, hogy mennyire kopott a vezetõ oldali ajtókárpit, kilics, üléshuzat, mennyire van felfényesedve a kormány. Feltétlen nézd meg a hátsó sárvédõíveket (sajnos hajlamosak rohadni), meg a küszöbre felerõsített gumicsikot is vizslasd meg, ott is elõfordulhat rozsda. Amennyiben lehetõséged van, feltétlen próbáld ki, menj vele rendesen. Állítsd le, inditsd el (meleen is!), hajtsd meg, hagy izzadjon a vas. Ha van check engine hibája, akkor elõjöhet. Ha van autószerelõ ismerõsõsöd vond be a vásárlás elõtti szimatolásba. Ezek az autók, annak ellenére, hogy nem mai darabok még most is ott vannak a szeren, bárki bármit mond.
bocs: "melegen is". Meleg motornál pl. indítási, alapjárati problémák elõjöhetnek. Ne higyj a hideg motornak!
A vectraclub nagy segítség! Volt egy hibája a gépegységnek. Nem világított a mûszerfalvilágításom. Hm..gondoltam...biztosíték. A harmadik csere után kezdtem aggódni. Irány az autóvillamossági szerelõ. Faszi: itten kéénye haggyni két napot, mee át kee vizsgááni. No jó...mondom...majd visszajövök. Otthon leülten Net elé....vectraclub.......probléma felvetve....másnap 2-3 válasz a megoldásra: vegyem ki a hátsó rendszámtábla világító testet és nézzem meg nem dörzsölõdött-e ki a vezeték (fémalkatrészhez hozzáér). Másnap megyek autóhoz, lámpatest kipattint...láb...ott fénylik a drága réz. Szigetelõ szalag ráteker.........oszt azóta mûszerfal világítás ragyog. Sokat számit egy tapasztalt brigád okosítása
Én is jártam már a Vectraclub oldalon,és olvasgatom is.Pl ott olvastam el a tipus hibákat mire kell majd figyelni.Azért kössz az infót.3an megyünk majd venni,reméllem nem lesz gond,meg van rokon aki tudja miket kell nézni,jártas ilyenekben. Meg én ugy vok vele hogy sztem az elsõ hónapokban 1-2 dolog elöjön,megcsináltatod és akkor lesz egy normális autó utánna.Most vettünk épp 7-8 éves Toyota Hiacet és utánna kb 60ezer rá lett költve,és azóta jó.De akkor is alap dolgok lettek kicserélve,olajcserék,ékszíjj,szûrõ.Meg most 2 uj akku bele és tipp-topp,pedig 250-300ezer km volt benne már:)
OPEL ZAFIRA 1,9CDTI,120Le,6 SEBESSÉGES MANUÁLISVÁLTÓ
Igen ez igaz csak 25 évessen már nem müködött túl jól a Karburátora. Ezért nem igazán lehetett beállítani jól. Ha jó volt a végseb. akkor nem indult be ha beindült csörgött. Ha be is indult nem is csörgött akkor sokat fogyasztott ,110- nél meg elpusztult. Ugyhogy nem volt egyszerû.
Megvettem az Opel Vectra GT-et A-s.Érdeklõdnék ,hogy tud vki olyan oldalt ahol tuning dolgokat talállok hozzá.lámpa,spoiler,egyéb dekor,diszítõ elemeket.kössz a választ.
A Opel Omega C 2.6-os V6-os motorral az hátsókerekes? Valamint akinek van tapasztalata az írjon már pár szót az Omega C-rõl. A sedan változatról. Ugyanis most készülök venni egyet.
Hy!
Hát olyan 10 körül eszik városban,hosszutávon elmegy 8L körül!Jó autó,nem bántam meg.Tép mint az atom. Multkor mentünk pestre,mondom meghuzatom mennyit megy,190-nél fékeznem kelett mert nem sorolt ki egy kocsi a sávból.Max olyan 200at megy sztem:)
Hát azért a mi Opel Astránkhoz képest, ami 3,5 - 5,5 litert fogyaszt, ez zabagép.
Astra F-etek van? Mert az enyémben 1.6i morog (a gyorsulás topicban már meséltem róla:D) és öregurasan, már 50tõl ötödikben kb 90-100km/h-ig megelégszik 4-5literrel (heti 1-2x Gyöngyös-Bp nem autópályán). Kéne szereznem kölcsönbe fogyasztásmérõt.. 3,5liter az hogy sikerült? Hatodik sebesség?
Jövõhéten jönn meg a kocsim, Opel Corsa C 1.4 90LE Silverline 5a, könnyûfém, mindenféle extra ezüst szinben (klíma nincs mert nem bírom), ha tud vki vmilyen tanácsot adni a kocsival kapcsolatban, mire vigyázzak, mire kényes stb azt szivesen veszem. Mûanyag váltókulisszáról tudok, de úgy tudom a 2005 után gyártott szériákban már fém van! Elõre is thx!
Jah még annyit hallottam, hogy a bejáratásnál figyeljek, mert itt dõl el a kocsi késõbbi olajfogyasztása. Errõl vélemény? Állítólag a szervíz 30 ezer km-ként aktuális illetve a gép kijelzi a szükséges inspekciót ha kell.
Szia, nekünk is Corsa C-nk van. Az elején (mint általában az autóknak) szerintem illik egy kicsit meghuzatni, mert késõbb "ellustul" a gép. Persze ne csikorgó kerekekkel gyere ki a dealertõl, de azthiszem érted mit mondok :) Amit szerintem kérdezz meg, hogy ebben már cserélték-e a vezérmûszíjat, mert a miénket visszahívták, ugyanis szériahibás volt az összes kiadott. Mondjuk ennek már 2 éve, szal azóta tuti utánanéztek. Ami tuti csere az elsõ nagyszervízen, azok a betétek, stabilizátor. Cca 60k-ba fog fájni. Egyébként nagyon jó autó, én imádom. Könnyû vezetni, fekszi az utat rendesen, bár a váltójával így 20e km után sem vagyok megbékülve. (nem sajátom) A fogyasztásról nem tudok sokat mondani, mert a miénk csak 1.2-es, nem is a twinport, csak a sima 16V-s 72 LE-vel. Úgyhogy gratula hozzá, szerintem sok örömöt fog szerezni.
Hú én kipróbáltam kb 1 hónapja az új astra kabriót 1.9-es 150 lovas dízel motorral. Valami álomszép:)
Nekem is lenne rá lehetõségem. A keresztapám vett egyet magának, csak nem az 1.9-es dízelt, hanem az 1.6-os injektorosat. Csak pár dolog zavar benne. Az egyik, hogy nem Opel, hanem Vauxhall, a másik oldalon van a kormány mint amit megszoktam, és 2000km-re van :)
ja az biztos. én sem mernék feltenni ilyet, mert rövid idõ után lehet kidobni a kukába. de a calibra.atw.hu -n vannak nagyon jó képek még, érdemes megnézni. Bár egyszerû ember ilyen tuningot úgyse rak föl az autóra.
csak szegény hamar nyiszogni fog a jó magyar útjainkon, meg beázik... Ha lenne 6-7 millám ilyen célra, akkor se mernék venni kabriót, pedig feelinges biztos
szevasztok Kéne nekem kis segítség. Astra f sedan-hoz merre lehet vmi pöpecebb hátsó lámpát venni? Havernak kéne, ha lehet akkor lexus optikás márha létezik ilyesmi sedanhoz. kösz segítséget elõre is.
Opel Calibrához érdeklene, hogy mitõl lehet az, hogy megállok vele, leállítom a motort, kulcs ki... és mikor indulni akarok, a kulcs elfordítására nem történik csemmi, a mûszerfal világít, de nem történik semmi. Ez immobiliser brobléma? Letiltja a gyujtást? vagy a gyujtás kapcsoló a rossz? Nem rendszeres ez a dolog de töbször elõjön... Volt olyan is hogy nem indult, és a slusszkulcsot jobban benyomtam és úgy forditottam el, és ugy meg elindult, de valamikor még ez sem segít.
Nem tudom, hogy mi lehet a probléma. Akinek esetleg van ötlete az írjon.
köszi
ha csak bizonyos fordulatszámon jön elõ, se alatta se fölötte akkor lehet lambda-szonda hiba
A kérdésem a következõ lenne: 1993-ban széria(nem GSI) csapott seggû F astrába építettek már 16 szelepes 2000-es 150 lovas motort? Mert most nézegetek egy ilyen autót és nem tudom eldönteni, hogy gyári, vagy épített-e az autó. Elõre is köszi!
Üdv!
Erõsen az a gyanúm, hogy 2000-es benyással csak a GSi-t szerelték.
ja IFW-s, de az évjárat nem talált. Lehet hogy meglepõ de '89-es évjárat, Svájcól hozatva. Nem rohad mert tisztán van tartva és meg van kímélve, de a tanknál már kezdi enni a rozsda. ABS van benne és automata váltós.
1989-es? Megeszem a kalapom :) Tudtommal csak 1991-tõl vannak Astrák, 1992-tõl már szériagyártás volt, miután kijavították az elõzõ évi változat gyermekbetegségeit. 1994-tõl meg kicsit felfrissített változatban gyártották (hûtõmaszk, lámpák).
Jómagam is Astra F-et hajtok, már több, mint egy éve van a tulajdonomban. 1993. decemberi, és jelenleg 65ezer kilométer van benne. :) A megvételkor 49ezer kilométeres volt. A galériámban vannak róla képek!
Olyan, mintha most gördült volna le a futószalagról. Még véletlenül sincs rajta sehol rozsda. Motorikusan is igen jól megállja a helyét a mai méregdrága autók között. Sajna kissé fapados: az ablakot tekerni kell, nincs klíma, nincs abs, egyetlen extrája talánt a szervókormány! Közel tizennégy éves kora ellenére "újautó-szaga" is van! Nagyon megbecsülöm az autómat.
Szevasztok! Nincs valakinek C20LET (2.0 turbós motor) eladó? Váltóval elektronikával együtt? Egy F-es Kombi astrába kell, amibe most egy X20XEV motor van ami már fel van tuningolva 180 Le -re.
Bocs, ha annak tûnt, eredetileg nem annak szántam :D
nem is rossz, bár 2009ig még ötször átalakítják kívül-belül. biztos jó drága lesz
Én meg pont örülök neki, hogy a Calibrát szedték elõ újból, hiszen nekem is Calibrám van, és szívesen vennék egyszer egy újat. Bár biztos szép ára lesz, fõleg ha jó minõségûre sikeredik, a 2,8 as 300 lóerõsrõl nem is beszélve.
mai Opelok árát elnézve, nem lesz olcsó :) Gondolok itt az Antarára pl., piszok drága
Tudnátok nyilatkozni az Opel Omegákról fõleg a '97-es kombis modellekrõl? Hogyhogy uannyiba kerül (sõt olcsóbb) mint az Astrák vagy más márkájú kocsik? Még mindig erõsen keresem az ''igazit''
én is mindig nézegetem õket, nekünk '89-es évjárat van ezért is érdekeltek az újabb gyártmányúak. semmi tapasztalatom nincs ilyen téren, de nagyon bejön ez a típus.
Inkább az a-s vectrákra mozdulnak a cigányok, úgy látom. Omegaban ülõ tetveseket még nem láttam.. Nekem is tetszenek a legutóbbi generációs Omegák amúgy, csak az a baj, hogy mûszakilag nem igazán megbízhatóak.
nem láttam még cigót B omegában, én sem vagyok az :P
omegába még én se láttam soha romát. errefelé a mercit kedvelik, meg az audit...
Nem tudom, van-e valakinek tapasztalata, de egy 2004-es Vectra mennyire bírja a szabad ég alatti parkolást? Csak mert az AAA Autónál szemezek eggyel, csak éppen garázs nincs, amiben ácsorogna.
Nekem is az a gondom, hogy most mi a ménkût vegyek? Egy vacak szuzukit pl, amiben akár még klíma sincs, de nem érdekel, hogy néz ki, vagy egyilyen dögöt, aminél viszont a guta ütne meg, ha egy jégesõ után pikkelyes lenne a festés... (mondjuk a diónyi jegek viszonylag ritkák ^^)