Abban az idõben Villeneuve volt a kedvencem, nyert is Sajnálom hogy igy leépült õ is. Most Schummacher-nek drukolok..Szerintem nagyon komoly versenyzõ.Ja nem azért, mert 7x-bajnok, mert már kb 99 óta neki drukolok.( ezt nem miatadd irtam hanem állondóan ez atámadás ér: Persze azért mert mindig õ nyer.Ennek megelõzésére írtam)
én sem szerettem Sennát. de viszont nagyon jó versenyzõ volt ez tény. Igen nekem is pont az Earnhardt párhuzam jut mindig az eszembe. (kár hogy az európaiak többségének semmit nem mond ez a név.) Ezzel a 2 3as rátapintottál a kedvenc versenyzõimre: Earnhardt Sr, Hakkinen, és Jeff Gordon. Hát igen õket nagyon nagyra tartom. Egyébként F1berkekben szerintem Jacques Villeneuve és Damon Hill kimagaslóan jó versenyzõk voltak. (utóbbinál gondolj a 97es magyar nagydíjra!)
Sajnálatos esett volt ez!!! Az a baj hogy már kb 30 különbözõ vizsgálat volt és semelyik nem vezetett eredményre. Soha nem fog ez kiderûlni. Én igazából nem bírtam Sennát de ez nagy veszteség volt az F1-nek és az egész autó sport-nak. Ez legalább akkorra tragédia mint Earnhardt-é. Az az idegesítõ hogy majdnem mind kettõ esetnél, már megvolt az a találmány amível ezt megelõzhtték volna!!! Earnhardt-nál ott volt a Hans.Amit Õ hóhér kötélnek nevezett pedig ha rajta lett volna ma látnánk egy Earnhardt Jr Earnhardt, Gordon csatát azért megnézném. Senná-nál pedig az amit írtál Aktív kerék felfüggesztés. Ha bevezetik még ma is él. Azért megnéztem volna azt is hogy Schummacher, Senna, Hakkinen.
Hát kár ez!! Nagyon jó az autó sport, de ez nem kéne bele.
egy cikk Ayrton halálának körülményeirõl. tegnap múlt 12éve hogy meghalt... úgyhogy jogosnak érzek egy "Im Memoriam" cikket...
A baleset okáról azonnal találgatások keltek szárnyra. Fõként, amikor kiderült, hogy a Williams csapat változtatásokat végzett a kormányrúdon, mivel a brazil pilóta arra panaszkodott, hogy a keze kormányzás közben állandóan nekiütõdik a cockpit oldalának. Azért, hogy a kormányrudat lejjebb engedjék egy 20 centiméteres szakaszon az egyébként 22 milliméter átmérõjû csövet egy 18 milliméteressel egészítették ki. Az egyik feltételezés szerint a kormányrúd a Tamburello kanyarban eltört és Senna emiatt nem tudott bekanyarodni. Ennek a feltételezésnek látszanak ellentmondani a Williams csapat által nyilvánosságra hozott telemetrikus adatok, amelyek tanúsága szerint az ütközés pillanatáig mérhetõ volt a Senna által a kormánykerékre kifejtett forgatónyomaték.
A Tamburello kanyar akkoriban nem volt túl bonyolult ív, ennek ellenére korábban Nelson Piquet (1987) és Gerhad Berger (1989) is nagyot esett itt. Az osztrák versenyzõ majdnem az életét is vesztette, amikor máglyává vált a Ferrarija. Senna esetében az okozhatta a problémát, hogy a rajtbaleset után öt körön keresztül versenybíróság Opel Vectrája mögött vánszorgott a mezõny. A lassú tempó miatt a gumik lehûltek, az abroncsok nyomása lecsökkent. A szakértõk szerint ez utóbbi okozhatta Senna balesetét. A csökkenõ nyomás miatt lejjebb került Williams alvázmagassága is és a Tamburello hepehupás aszfaltján megdobódva hirtelen megszûnt a leszorító erõ. (Egy évvel korábban az aktív kerékfelfüggesztés kiküszöbölte volna a problémát, mert a kocsitest állandóan 6 centiméteres magasságban feküdt az úton és a kocsi test alatt nagy sebességgel áramló levegõ az aszfaltra szívta a kocsit. 94-tõl viszont nem volt aktív felfüggesztés és az alvázmagasság megváltozása a leszorító erõ hirtelen megszûnését okozta, ilyenkor pedig a pilóta már nem volt képes megfelelõen reagálni. Az év elején ezt történt Jean Alesi és JJ Lehto baleseténél is. Mindkét esetben a csodával határos módon nem történt komolyabb baj.) Itt már Senna sem volt képes semmit csinálni, a baleset elkerülhetetlenné vált. Ayrton rálépett még a fékre, kicsit lassult az autó, de már késõ volt, a kavicságyra évre nem fogott tovább a fék. Ez utóbbi teóriát erõsíti meg Michael Schumacher beszámolója is, aki Senna mögött haladt. A német pilóta elmondása szerint a Williams rendkívül nyugtalanul feküdt az úton, az autó alja többször hozzáért az aszfalthoz, amely aprókat dobott rajta
Hogy pontosan mi történt máig nem tisztázódott és valószínûleg soha nem is fog. Az egyetlen, aki tudhatta, már elment az élõ sorából. Legendává vált csakúgy, mint Alberto Ascari, Jochen Rindt vagy Jim Clark. Halála viszont gyökeresen megváltoztatta Forma-1-et. Az imolai balesetek után a Forma-1 jövõje került veszélybe, amit csak radikális szabálymódosításokkal, a biztonsági intézkedések elõtérbe helyezésével sikerült Max Mosley-nak és az FIA-nak megakadályozni.
Rénót én se szeretem... a nagyképûség mintapéldái. most véletlenül építettek egy "nyerõ" kocsit attól még nem kéne így elszállni maguktól. Egyébként engem az ingerelt nagyon amikor FAlonso mutogatta hogy hányszor nyert, aprócska szépséghiba hogy semmi köze nem volt a versenyek 80°hoz, valamelyik McLaren (vagy mind2) mögött ha gurult 30seccel, de a Mekik kiestek elõlük, vagy kilökték õket... hát szóval ha Alonso vb címe mák, akkor a Rénóé még nagyobb...
A Renaultot nem szeretem. Milyen nagyképûek voltak tavaly a "Schumacher Who" pólóval. A közeljövõben nem hiszem, hogy lesz olyan versenyzõjük aki 7-szer fog nyerni világbajnokságot, ami ugyebár még lehet több is. Talán még az idén megszerzi Schumi a 8. világbajnoki címét.
pontosan. szerintem is jó párost alkottak és fõleg sikeresek voltak és mint késõbb ki is derült Hillt nem volt érdemes Frentzenre lecserélni... az idei autó nekem is nagyon tetszik!
Hát igen. Szerintem is a Jacques Villeneuve és Damon Hill páros volt a legjobb, bár a korábbi Williams versenyzõket nem láttam élõben versenyezni. Egyébként szerintem az idei kocsi elég jól néz ki.
Nem szimpátia alapján rangsoroltam igazából, bár mindegyik szimpatikus ember. Jacques sokkal job mint amit mostanság bizonyíthat belõle. A régieket nem igazán láttam versenyezni (pl Jonest) inkább csak olvastam azokról az idõkrõl.
Igen télleg nagyon jó az a páros akit mondtál! Nekem a Jacques Villeneuve, Damon Hill volt a kedvenc párosításom. Sokan szidják Jacques-t, csak azt felejtik el hogy Indy500 gyõztes, IndyCar bajnok és F1 világbajnok... (96ban a debütáló évében az utolsó(!) versenyig volt esélye a végsõ gyõzelemre) ezenkívül Nigel Mansellt én is nagyon bírom... mostanában a GP Mastersben nyeri a futamokat..
Szerintetek ki volt a Williams csapat legjobb versenyzõje/versenyzõ párosa???
igen. ez valóban igaz. de szerintem be kell szerezniük egy stabil és jó motorgyártót mint annak idején a renault v. a bmw volt... másként nem nagyon tudom hogyan juthanának vissza az élre... sajnos:(
Hát biztos lesz jobb is, bár az sajnos már nem mondható el, hogy az élvonalban vannak. Azért persze nem olyan rosszak, ahhoz képest hogy idén már nem BMW motor hajtja õket. Sokan azt hitték, hogy a Williams nagyon vissza fog esni miután a BMW kiszállt a csapatból.
Lesz ez még jobb is ebben biztos vagyok!! Ez nem az Õ pályájuk volt!!!!!!!
Rosberg szerint jók lehetnek a Williamsek a versenyeken: „Nem tudtam, mire számíthatok az idõmérõ edzésen, mert a délelõtti tréning nem ment valami fényesen számomra” – magyarázta Rosberg, aki a második etap végén búcsúzott a küzdelembõl. „A reggeli edzés végén összetörtem autómat, ám ettõl eltekintve nem éreztem olyan jónak a beállításokat. Köszönetet szeretnék mondani az egész csapatnak, hogy fel tudták készíteni a tartalék autót, melyet az én kívánságaim szerint állítottak be.”
„Az idõmérõ második felvonása már sokkal keményebb volt számomra, ugyanis az autó egyensúlya sokat romlott, továbbá két hibát is elkövettem, ami súlyos tizedekbe került. Az viszont pozitív, hogy az idõm nem volt olyan rossz, így jelenlegi csomagunkkal igenis van keresnivalónk a holnapi versenyen.”
hát én is remélem hogy jók lesznek... mindenesetre Webber szerintem jó lehet a dobogóra is.Szerintem neki van a legtöbbb benya a kocsijában. Meglátjuk. Holnap
Rosberg 13. Webber 10. hát jobbat is eltudtam volna képzelni... nembaj a lényeg a tisztes helytállás és a pontszerzés
sajna reális esély szerintem nem lett volna ott a gyõzelemre (Alonso piszkosul jól ment) de egy dobogó simán összejöhetett volna... +Rosberg az elsõ kanyarban kiesett... :(:(
kössz az infót. remélem már San Marinoban kijön nekik a lépés... hát igazából már nagyon megérdemelnének egy gyõzelmet... az utolsó gyõzelem: (eleddig) 2004. Brazil GP Juan Pablo Montoya
williams már annyi féle színben pompázott. szerintetek melyik volt a legszebb? én ismerem õket, de ha gondoljátok képpel is illusztráljátok
ez egy jó kérdés. az f1ben marad biztos, dehogy a renónál-e az szerintem nem biztos, gondolom nagyban függ az idei teljesítményétõl a jövõbeli szerzõdése.
igen ez igaz. ha webber megy akkot kiváncsi leszek ki jön a helyére. egyébként 2005ben hakkinen majdnem visszatért az f1be a williamshez.de button ügy miatt nem jött létre a megállapodás, hát... nagy kár...
Mikeal szerintem mindenképp jól járnánk... és szerintem maradni kéne ennek a felállásnak. Webber és Rosberg jó páros, pont olyanok mint Starsky és Hutch.
Jó lenne az biztos, csak az a baj hogy abból a régi nagy hármasból már csak a Schumi-van. A Haki DTM-ezik a Villnouve pedig hát??? Na mindegy, talán a Raikonnen,Schumi,Rosberg hármas még összejön.
Igen, valóban nem ártana. Bár én már szeretném a Williamst is az élmezõnybe látni... én az élen egy Williams, McLaren, Ferrari háramst látnék szivesen, mint anno a régi szép idõkben...
Mindenesetre valamit kéne már lassan kezdeniük, mert igy csak a pénz fogy, eredmény meg? Ráadásul több fogy mint a ferrarinál,vagy a renaultnál, vagy a meclarennél, és õk azért topp-on vannak.
Nico Rosberg valóban kivételes pilóta, már most sokan szeretik(köztük millió nõ nemû szurkoló) és már állítólag(hogy a pletykák szintjén maradjunk) a McLaren csapat ki is szemelte a 2007-es esztendõre Alonso mellé... csak aprócska probléma,hogy Rosberget hosszútávú szerzõdés köti a Williamshez...
Ohh ha már itt tartok, egyesek szóba hozták, hogy a Williams 2007-tõl Toyota erõforrásokra cserélné a Cosworthot... mindenestre ezt korai lenne még elhamarkodni...
Igen idén valóban jól mennek, gyakorlatilag az élmezõnyhöz tartoznak, amit sokan a Cosworth V8asok terén lévõ nagyobb tapasztalatának tudnak be. Egyébként ezt Jaques Villeneuve is megjegyezte, hogy a szezon eleján kéne a csapatnak (Williams) valami jó eredményt produkálni, mert késõbb a gyáriak lefogják körözni õket. hát nemtudom, meglátjuk... mindenestre egyik kezdet sem könnyû, márpedig a Williams és a Cosworth még csak most kezdték együttmûködésüket.
igen igazad one. egyébként szivesen látunk itt. cikket képet érdekességet egy szóval bármit nyugodtan betehetsz, amirõl lehet jót beszélgetni. majd lesz banner is csak meg kell csinálnom. ez a pangás csak átmeneti (nem szeretném és nem is fogom hagyni hogy ez a topic a Red Bull Racing sorsára jusson), valószínûleg futamokkor nagyobb lesz a nyüzsgés... én mindenestre itt leszek
Az sem utolsó szempont, hogy ebben a csapatban versenyzik Nico Rosberg, aki a jövõben biztos hogy híresebb versenyzõ lesz. Az is megtörténhet, hogy már jövõre leszerzõdteti valamelyik nagy csapat. Ti mit gondoltok errõl?
Az idén idáig viszonylag jól szerepeltek, csak kár, hogy a kocsi gyakran meghibásodott pl. tönkrement a motor stb...
igen én is így gondolom, de szerintem a "nagycsapatoknak" lehet(ne) külön álló topicja is. pl. Ferrarinak van. McLarennek van. Renaultnak van. csak remélem többen leszünk és akkor beindul itt is az élet. egyébként futamok alatt biztos nagyobb lesz itt is a nyüzsgés.