Theissen úr véleménye a dologról. Amúgy abban igaza lehet, hogy nem fejlõdhetett volna Vettel tesztpilótaként annyit, mint egy versenyzõként.A kettõ elég különbözõ dolog.
ohhaa....nagy kérdés nagy kérdés.Azért a Renault mégiscsak nyert két VB-címet, szóval éppenséggel visszajuthatnak a csúcsra.Tavalyhoz képest javultak.A Button-effektus azért nem áll fenn sztem, mert Alonso már két vb címet nyert.Kötve hiszem, hogy ha majd el akarna menni és lejár a szerzõdés, akkor ne tudna jobb csapatba menni.Alonso jó pilóta, ezt már bizonyította is párszor.Button szintúgy jó pilóta, de neki nem sikerült ezt vb címekkel bizonyítania.Merthogy nem is volt rá esélye.Én amúgy a Renault helyébe elküldeném a francba Piquet-t és hoznám Buttont Alonso mellé:D.
De:remélem Nick nem ad esélyt Alonsonak, hogy a BMW-hez jöhessen.Négy futam van még, ha itt jól teljesít, akkor megmenekül(het).De azért tartok tõle h jövõre Alonso-Kubica páros lesz majd :(
Azért ez vicces,hogy már a második szezon végefelé kb mindenki Alonso döntésére vár,ugyanakkor nem értem a dolgot,hiszen ha potenciálisan van hely a BMW-nél,akkor számomra nem világos,a habozás oka,azért valószínûleg a BMW jövõre is jobb autó lesz,ráadásul a legjobb barátjával a mezõnyben egész biztos tutira fejlesztenék a szezon közben... szóval csak menni kéne,bár mint minden éremnek ennek is két oldala van,ugye most visszajött a Renaulthoz,és ha egy év után távozna,akkor azt a benyomást érné el szerintem a Renaultosokban,hogy "bocs srácok,de csak arra kelletettek,hogy ne essek ki egy évet",ráadásul kicsit cserben hagyós lenne a dolog,de fennállna a Button effektus veszélye is,hogy itt öregedne meg,és nem biztos,hogy a Renaultban van még világbajnoki cím,sõt én igazából kétlem is,bár nem biztos hogy igazam van,viszont tuti nem pihennek ott sem,azért az valószínû.Hát majd meglátjuk,nagyon kíváncsi leszek rá :)
friss hír.: A BMW Alonso miatt nem döntött még a pilótáiról
A BMW motorsport-igazgatója, Mario Theissen nem tagadta, hogy a csapat azért is halasztotta el a 2009-es pilótapárosról szóló döntés meghozatalát, mert arra várnak, hogy Fernando Alonso marad-e a Renault-nál, vagy esetleg új istálló után néz. Utóbbi esetben ugyanis a BMW Saubernek sem lenne ellenére a spanyol szerzõdtetése.
Alonso ugyanis az Olasz Nagydíj elõtt kijelentette, annál a csapatnál akarja folytatni a pályafutását, amellyel esélye van futamokat nyerni. A kétszeres világbajnok azt is hozzátette, ha erre a Renault-nál is lehetõsége lesz, akkor marad a franciáknál, ha viszont nem, akkor más munkaadó után néz.
A két topcsapat közül a McLaren-Mercedes kiesik a lehetõségek közül, a Ferrarinak pedig 2010 végéig változatlan versenyzõi felállása van, a jelenlegi 3. legjobb alakulat, a BMW Sauber ugyanakkor még nem döntött pilótáiról. Az Olasz Nagydíj helyszínén Theissen pedig utalt arra, hogy várnak Alonso határozatára, ezért is csúszik saját döntésük.
"Van több ember és néhány csapat, akiknek és amelyeknek döntést kell hozniuk. Nem szükségszerûen egymáshoz kapcsolódó döntést"- mondta Theissen, akit arról faggattak Monzában, hogy a BMW Alonso döntésére vár-e. "Még értékeljük a helyzetet, és kétségtelen, hogy most mi vagyunk a legerõsebb csapat, amelynek szabad helye van a következõ évre, ezért meglátjuk mi lesz."
Állítólag a BMW Saubernél Alonso Nick Heidfeldet válthatná, aki ebben az esetben Robert Kubica márkatársa lehetne, a lengyellel pedig nagyon jó barátságban van. Éppen ezért kevés lenne annak az esélye, hogy olyan helyzet állna elõ, mint tavaly a McLarennél.
"Engem általában érdekelnek a gyors pilóták, de nem szeretnék megjegyzéseket tenni az egyes versenyzõkre, mert még értékelünk, és akkor beszélnék inkább, amikor már megvan a döntésünk"- válaszolt Theissen az autosport.com kérdésére, amely arra volt kíváncsi, hogy mennyire érdekli õt a kétszeres világbajnok, aki igencsak viharos idényt zárt a McLarennél tavaly.
Néhány nappal korábban elterjedt az a hír, hogy a BMW Sauber hétfõn, vagyis ma bejelenti 2009-es versenyzõpárosát, Theissen azonban mindenkit lehûtött, és elmondta, nem kizárt, hogy csak a szezon végén határoznak.
PILÓTÁK 1. Lewis Hamilton 78p 2. Felipe Massa 77p 3. Robert Kubica 64p 4. Kimi Räikkönen 57p 5. Nick Heidfeld 53p 6. Heikki Kovalainen 51p 7. Fernando Alonso 28p 8. Jarno Trulli 26p Tovább ISTÁLLÓK Ferrari 134p McLaren-Mercedes 129p BMW Sauber 117p
ahogy nézem Kubicának 15pont kell és a BMW-nek 17pont hogy most 1. helyen álljanak jó lenne behozni 4 futam alatt
igen, én is a beállításokon gondolkoztam:).hát érdekes lesz
a kérdésed jó.Szerintem sincs még semmi se veszve,fõleg,ha arra gondolunk,hogyha holnap száraz körülmények lesznek,akkor a mai Q3-asok szívhatják meg.Nem tudom van-e valaki aki megpróbálta ma száraz beállításokkal,vagy valami köztessel,elég ha csak 2005ös Japán nagydíjra gondolunk,kval: esõ-->Kimi 18. Race: száraz körülmények,hülyére elõzhette magát,és már tudjuk Õ nyert,szóval szerintem holnap jó verseny lesz:)
öö hát igen.a BMW-k hagyományosan jók itt Monzában, de az esõ miatt azért ez nem jöhetett ki annyira.Kubica futhatott volna egy jobb kört is (persze utólag okos az ember...), és akkor no problem.Nick remélem meg van tankolva azért. Most nem tudom, h mi lenne a jó:egy száraz vagy egy esõs verseny...azért még lehet bízni a jó eredményben...
HA nem esett volna ezakibaszottszaresõ akkor jó seélyeik lettek volna már örültem szobat de 11-ig amikor megláttam a szabadedzésen h szakad
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:23.861 31 2. Robert Kubica BMW Sauber 1:23.931 +0.070 26 3. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:23.947 +0.085 29 4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:23.983 +0.122 25
Kubica új sisakja,gondolom csak erre az egy futamra:
BMW-k jók voltak a teszten,legalábbis a másodikon,mert az elsõt elmosta az esõ.. Kíváncsi leszek,ha szombaton is ilyen gyorsak lesznek akkor meglepetést okozhatnak.Bár az is igaz,hogy Hamilton sem volt nagyon lemaradva,mindössze 1,5 tized.Viszont a mezõny is szoros volt,az elsõ 7 fél másodpercen belül autózott..
igen, de tavaly a szezon e periódusában jóval nagyobb elõnyük volt a többi csapathoz képest.
Ez így van,az a kis várakozás semmi lett volna,tényleg max 4 sec lett volna a box,négy kerék gyorsan le,négy gyorsan fel,ennyi az egész.Egyébként ez megy a leggyorsabban a boxkiállások során,mármint a kerékcsere,de ezzel szerintem újat nem mondok:))
hát végülis nagyjából idén is az a helyzet mint tavaly,se elõre se hátra,mert ha reálisak akarunk lenni,idén nem elõzik meg a McLaren csapatot,bár igaz "csak" 12 pont a hátrányuk,de azért az sok.. és valószínûleg lesz több is.
Kubica azt mondta, hogy neki azért nem rakták fel, mert egyszerre csak egynek tudják, és neki ott kellett volna várnia Nick mögött.ami szerintem hülyeség:mert csak kereket cseréltek volna, ami max 5-6 mp, és utána már jöhetett is volna Robert.Ennyi idõveszteség pedig bõven belefért volna...
Amúgy Dávid mondanivalójában csak az a bajom h :"hátul kullogó"...azért pontszerzõ volt Heidfeld, de vegyük költõi túlzásnak...
A fejlesztésekhez:a jövõ év lesz nagy kérdés, mert mostmár mindenki a VB címért való harcolást várja a csapattól, ami nem lesz könnyû.Ha mostmár inkább a jövõ évi autóra koncentrálnak, szvsz nem döntenek rosszul.Persze nem kell hagyni meghalni az idei évet se.(a tavalyi azért volt más, mert se elõre, se hátra nem tudott már menni a BMW az év végén)
igen,szóval ott volt az a Kanadai 18as,és azóta mintha megállt volna az élet a csapatnál,bár második helyek jöttek,ugye Heidfeld 2x is,és Kubica is hozott egy harmadik helyet Valenciában,de végülis az igaz,hogy folyamatosan pontszerzõ helyekre jönnek be,és azért így már 107 pont áll a csapat neve mellett,ami nem rossz.Biztosan van még hova fejlõdni,kiváncsi leszek,hogy jövõre mit tud majd a csapat,mert tavaly is hasonlót csináltak a szezon végén "kvázi elfogytak" és idén látjuk milyen kocsit épített a csapat.. Viszont amikor elérik azt a helyzetet,hogy vb címekért megy a csata,akkor egyszerre kell fejleszteni jól jövõ évi autót,és az aktuálisat. Mindenesetre én meglepõdtem azon,hogy a Theissen hogy irányítja ezt a csapatot,mondhatnám úgy is, hogy csalódtam pozitívan benne.
nocsak,hogy hogy nem,néha még Dávid Sándor se beszél hülyeségeket,találtam mostani memorandumában néhány "használható" gondolatot:
"A Belga Nagydíj igazi, szakmai szenzációját azonban, szerintem Heidfeld, és a BMW csapata mutatta be. Egyedül õk viselkedtek igazi profi csapatként azokban a pillanatokban, amikor a dolgok eldõltek, amikor eleredt az esõ. Ekkor három kör volt még hátra a versenybõl, majdnem huszonegy kilométer. És ekkor a mezõnyben hátul kullogó, elveszett Heidfeld beszólt a csapatnak: "Nem lenne érdemes megpróbálni..." mire a csapat: "De igen! Azonnal gyere be!" És Heidfeld azonnal bement gumit cserélni! Két körrel a vége elõtt! Aztán kijött az esõgumival, és egy-másfél kör alatt körbeautózta az egész mezõnyt, s oda jutott Massa mögé, a harmadik helyre!
Ez volt a szenzáció!
Amely azonnal felvetett egy másik kérdést: vajon a Ferrari csapat vezetõi, akiknek két ászuk is volt, vajon miért nem gondoltak erre a megoldásra? Miért nem hozták ki legalább az egyik versenyzõjüket - aki aztán biztosan megnyerte volna a versenyt? Állítom, hogy amennyiben Jean Todt és Ross Brown közül legalább az egyik ott ül a vezérlõpultnál, akkor még azelõtt lehívja kerékcserére Räikkönent, mielõtt Hamilton beérte õt!
És akkor Kimi nyer!
Ilyen "vabank"-hoz (ezek Nick szavai) azonban dönteni tudó és merõ, vagány vezetõkre van szükség. Ilyen pedig a mai Ferrarinál nincs. Ez pedig nagy baj. Egy-egy ilyen bírói döntés, mint ez a mostani, ideig-óráig az élen tudja tartani õket. De hogy hosszú távon mi lesz?..."
Villeneuve mindig is 1 balfék volt
véletlenül került 1 jó csapathoz és vb lett mert a kocsi a legjobb volt
pedig szinte semmit nem tett hozzá
én már az elején kirúgtam volna a csapattól
sry, Kubica elõtt Heidfeld volt dobogón a Magyar Nagydíjon.
ez a Villeneuve-s kérdés hát érdekes.Hockenheim után rakták ki, ahol összetörte az autót.Addig Heidfeld szerzett 13 pontot, õ meg 7-et.Kubica pedig jóval kevesebb futamból 6-ot.Ez az egyik. A másik oldal, hogy Kubika a 6 pontját egy futamon szerezte (igaz, addig még nem volt dobogón a BMW).A Ring-en is beért volna pontszerzõnek, ha nincs valami súlyprobléma vagy micsoda.
Szerintem jó döntés volt.Kubicában több potenciált láttak, szerintem helyesen.Villeneuve már az elõzõ szezonokban sem parádézott. (és mielõtt elküldték az utolsó négy versenyén nem szerzett pontot, azelõtt is 1-et.)
Villeneuve szerintem nagyon nem hozta azokat az eredményeket, amire az a kocsi már képes volt.Teljesen jó döntés volt elküldeni, Kubica sokkal jobban ment ugyanazzal a kocsival.
A cikkre:a BMW Kanada óta önmagához képest béna.Ezt el kell ismerni, hiszen simán hozták a 4-5.helyeket, olykor még a dobogót is.Lehet, hogy elfogyott valóban a fejlesztésre szánt erõforrás.De szerintem ezzel az évvel olyan szinten, hogy csináljunk világbajnok csapatot, felesleges erõlködni.Az elsõ futamgyõzelem meg volt aztán hurrá.Kubicából úgyse lesz idén világbajnok, erre reális esély sose volt, mert az autó még nincs azon a szinten.Mindemellett persze nem kéne taktikailag elcseszni a versenyeket. Ami Nick-et illeti:az angliai második hely szerintem nem mák volt.Õ második lett, Kubica meg még célba se ért.Pedig nagy esélye lehetett volna a dobogóra.Ez a spa-i 2.hely már inkább szerencsésebb.DE!A kvalon 5. lett, és ha Kovalainen nem teszi ki a rajtnál, nem csúszik vissza a 11.helyre, nem kerülnek elé a Torro Rosso-k, sõt még Kubica sem.Ezen a versenyen jól ment Nick, szvsz gyorsabb volt Kubicánál.A taktika most bejött, nem úgy mint Kanadában, mert ott fordított esetben Heidfeld-nek hívták volna a futamgyõztest (más kérdés, hogy ott megint bekavart a box).Sajna a Ringen meg Valenciában elég ramatyul ment, bár a Ringen Kubica is csak mákból szerzett pontot.
amúgy Kubinak lehet valami igaza,tényleg mintha kicsit elaludt volna a csapat,ami azért is baj,mert Kubica a szezon elsõ felében parádésan ment,és most mintha beleszürkült volna a sok futamos évadba,vagy csak a BMW fogyott el a fejlesztésekben,igazából ez jó kérdés.Futamon viszont két ToroRosso elõttük volt,az érdekes kép volt :D Függetlenül attól,hogy tényleg semmi gondom Nickkel,ugye a cikk dicsõíti az elmúlt öt futamos eredményét,és azt a 21 pontot amit úgy szerzett,hogy kétszer nem is volt pontszerzõ.Csak ezzel az a baj,hogy kétszer,mondjuk ki,bemákolt 1-1 második helyet,így Silverstoneban és most Spaban,Hockenheimben megint jól jött a Glock kiesése,különben valószínûleg a pont is nagyban elkerülte volna.. szóval kicsit savanyú a szõlõ,persze igaz,jó pilótának szerencséje is van.Bár ilyenkor mindig a jó öreg Jacques esete jut eszembe,aki 2006ban hozta azokat az eredményeket amiket az a BMW tudott,mégis elég csúnyán kirakták,még a szezont se fejezhette be. Hosszú eszmefuttatásom végére értem,de azért GO Nick!
én azért remélem hogy nem.Bízom Heidfeldben, hogy magára talál, mert én kedvelem.De ha nem, akkor Alonso nagyon jó választás lenne, az 100%.Elég temperamentumos, tud életet vinni egy csapathoz.Sajnos Kimi nem mondhatni hogy ilyen, persze én bírom, de idén nagyon langyos.Massa meg faszán vezet, de még sztem érnie kell, hogy elfogadják nagy sztárnak (mondjuk egy VB cím) és utána lehet olyan mint Alonso.
én a Kubica-Alonso párosra fogadnék a jövõ évtõl:) aztán lehet nem lesz igazam,meglátjuk:)
Már csak 6 pontot kell szereznie a csapatnak,hogy felülmúlják tavalyi teljesítményüket,és elmondhassák,hogy minden évben több pontot szereznek,mint az elõzõben,erre van még 6 futam,hmm szerintem sikerülni fog:P
hát nem tudom ez a Senna mire lenne képes.nagy név és jó GP2-es szezon még nem garancia.én akkor már inkább Alonsora szavaznék, ha mennie kellene Nick-nek.Vettel meg már eleve bukó. Másik dolog, hogy a BMW jövõre már a VB-ért akar harcolni, szóval aligha várnának pár évet, amíg belejönne Senna.
Heidfeld csak védekezni tud jól meg sajnos sokat balfaszkodni idén :(
hja.van benne logika. persze ha lenne most a BMW-nél egy Vettel, még egyszerûbb lenne a dolog.mindenesetre Nick-nek már nincs sok ideje, hogy stabilizálja magát a csapatnál
én speciel jó ötletnek tartanám alonsot,de nickel szemben ez így nem igazán korrekt,bár ez a sport nem igazán errõl szól,hanem inkább a pénzrõl,és a hosszútávú célokról.Ha ezt nézzük,nem lenne rossz vétel a spanyol,hiszen azért valljuk be,potenciálisan,ugyanolyan autóval,valószínûleg több pontot szerez 18 futam során mint Heidfeld,sajnos ez van :( hát nagyon kiváncsi leszek mi lesz,de ez a cikk végülis logikusan át lett gondolva,csak semmi konkrét nincs benne,pusztán elméleti találgatások.
Heidfeld:kvalon csináljál már valamit!!!
Kubica jól ment a versenyen,rég láttuk már a dobogón,kellett már ezaz eredmény,viszont Heidfeld felejthetõ volt,bár mindent megtett azért az egy pontért,igaz még Kimi is kiesett elõle,ez nem az õ napja volt,majd talán a régebbi pályákon:)
Ócskavas volt tegnap ez a kocsi.Ami elég szomorú.Amúgy mondhatnak a szakértõk bármit, Kubica, de fõleg Heidfeld nem világbajnoki esélyes, akármennyire is közel voltak az elsõhöz.Ez a BMW még nem elég erõs ehhez, de remélem jövõre már az lesz.
Nickhez annyit, hogy igaza lehet, de mi a francé kell az utolsó 4 percre hagyni.Ezen már sokan buktak, tanulhatnának belõle.Amúgy ha nem tartják fel, lehet h kábé ugyanitt végzett volna a futamon.
Hát igen nem értem ezt a romlást elég szar helyzet és még azt hittem Kubica világbalynok lesz
mióta megvolt az 1-2 azóta vergõdik a csapat.Ugye a Kanadai futamon szereztek 18pontot,és akkor a francia,német,angol és most már vegyük bele a magyart is,szóval ezen a négy versenyen,a két BMW-s együtt szerzett összesen 20 pontot...
egyetértek,szerintem is felesleges magyarázkodni... aki ilyenkor jön ki,annak szerintem számolnia kell azzal,hogy nem fog tudni tiszta kört futni,és az látszott,hogy Bourdeais elõtt is volt valaki,azt hiszem egy Renault..
legalább Heidfeld jól jött ki a rajt utáni keveredésekbõl.
Nick Heidfeld nagyon dühös volt a Magyar Nagydíj idõmérõ edzése után, ahol Sebastien Bourdais feltartotta, és így nem tudott lendületet venni a gyors köréhez. A BMW-Sauber versenyzõje abban bízott, hogy még a két etap közti szünetben megbüntetik a francia pilótát, de erre csak a késõbbiekben került sor.
Mario Theissen elmondta, ez lehetetlenség lett volna, ugyanakkor cáfolja, hogy a csapat hibázott, amiért késõn küldte pályára Heidfeldet. "Nem várhatjuk el a versenybíróktól, hogy néhány perc alatt döntést hozzanak edzés közben. A legnagyobb problémát nem az jelentette, hogy Nick késõn ment ki, hanem az, hogy Sebastien Bourdais figyelmetlen volt."
Heidfeld – Bourdais öt rajtpozíciós büntetése után – a tizenötödik helyrõl indulhat, így nem sok esélye van a jó eredmény elérésére. "De motivált vagyok, hogy elõrébb jussak."
"A versenybíróságnál találkoztam vele (Sebastian Bourdais). Elnézést kért, ami rendben is van. De ez nem segít nekem, mert tönkre tette az egész hétvégémet."
van 1 kis ellentmondás szerintem itt
nick magyarázkodik de minek nem 1x cseszte már el így idén miért kell 1 körre hagyni mindent és kockáztatni mior nem sok értelme van
nem értem mi a logika ebben a stratégiában... jó igaz,amit gyuláék is mondtak,a pálya már "gumisabb" volt az etap végén mint az elején,de nem hiszem,hogy olyan sokat számítana ez.. Így most Nick elég sokat bukott,és Gyulának volt vmi igaza abban,hogy kicsit visszajött az egyéni pontversenyben,mert csak 17pt-ra van a Hamiltontól. Emellett viszont még a BMW is nagy csatában van a McLarennel, 3pt a különbség a konstruktõri versenyben,hát meglátjuk mi lesz.
Nick Heidfeld arra panaszkodott, hogy rossz idõpontban küldték pályára, Theissen ugyanakkor elmondta, hogy mindig ezt a stratégiát követik. "Ezúttal nem volt kifizetõdõ."