Mondjuk a 6,6 nem hiszem, hogy lehetetlen, a bravam is 10 körül szippant városban, azonban nagyon kultúr módon közlekedve lassú autópályán (120, egyenletesen), vagy dinamikus közúton (110 körül) simán le tudom nyomni 7 liter alá, olyan 6.8 körülire..
"Nagyon nehéz megállni, hogy ne használjuk ki a T-Jet képességeit, ekkor pedig akár 11 literre is felmehet a városi fogyasztás, de a nyújtott élményért cserébe még ez is elfogadható. Visszafogott vezetési stílussal azonban 9 literrel is el lehet járni, ami már nagyon közel jár a gyár által megadott 8,7 literhez, a vegyes ciklusra megadott 6,6 liter azonban szerintem csak laboratóriumban reprodukálható."
Komolyan kerestem, de ilyen fogyasztási adatokkal nem találkoztam.
'városban teljesen normál tempóval is 12-13 liter közötti a fogyasztása. Egyszer országúton, erõsen félálomban lenyomtam 10 liter környékére az átlagot, de így sincs halvány gõzöm arról, hogy a gyár milyen benzinnel és pilótával mért 6 litert."
-csak hogy félreértés ne essék
én sosem szidtam a hondákat,szerintem a legjobb benzinmotorokat õk meg a toyota gyártja,de a többi japán sem rossz sõt a nagymotorom is honda!
/a mazdámat 350 nél kellett fúrni 99'-ben most 600 van benne/úgyhogy pontosan tudom milyenek a japán kocsik
azt viszont rühellem mikor valaki úgy minõsít valamit hogy köze sincsen hozzá,te meg ebben igen jó vagy!
az õstulkok szerintem meg x5-tel járnak és nyelvésznek képzelik magukat!
pedig a nicknevemet magyarországon mint értelmes szót úgy kell leírni ahogy írtam!
de mivel ez egy kitalált név írhatnám szerintem bárhogyan sõt itt a forumon csak beteges emberek kötnek bele a helyesírásba,mert hibátlan hsz ilyen helyen nemigen van
Borg szerint egy fos dízel jürgenwagen-ed van,csak hogy el ne felejtsd!
azt az általad kifogásolt tesztet pedig egy bmw-buzi írta,de ezt a tesztben ki is hangsúlyozza!
a fogyasztásra meg annyit hazudsz amennyi neked jólesik!
Ugyan, ne foglalkozz olyannal aki még a pszichopata szót sem képes helyesen írni .. ez egy õstulok .. #2902-es hozzászólásában is megmutatkozott az õsparaszt származás .. #2850-re reagálva pedig, nem kell készpénznek venni amit a totalcar ír. Csípen õket, de illik fenntartásokkal kezelni, néha marhára elfogultak, most is megfoghatta õket valami abban a merciben. Az pl. marhára érdekes hogy egy Siegen (D) -> Miskolc útvonalon 160-as utazótempónál az X5-ösöm uazzal a motorral mint a sokkal kisebb/könnyebb/karcsúbb 530, 8,1 literes átlagot produkált, 2 személlyel, telepakolva, pedig nem eco driving stílusban vezettem, hanem normális tempóban, néhol 200 körül is, ahol a forgalom engedte.. Amúgy meg nem vagyok egy könnyûlábú sofõr, de 70% város 30% egyéb úton sem megy 10,5 fölé, akár mit csinálok vele. Ha képes lennék minden sebességhatárt betartani, simán 8 körül járnék vele.. (nem chippelt, széria) Egyszerûen nem értem hogy sikerült nekik 12 fölé tornázni a fogyasztást.. Egyik ismerõsömnek sem megy 10 fölé, akinek 530d-je van. A BMW-nek is vannak hiányosságai, de a motorjait egy rossz szó nem érheti.. Meg amúgy is. 4 hengeres motor egy merciben?! .. könyörgöm
a wikipédián találtam egy könnyen érthetõ és lényegretörõ leírást:
'A dízelmotor a benzinessel ellentétben jelentõs mennyiségû kormot és nitrogénoxidot bocsájt ki. Ennek megértéséhez fontos tudni a lényegi különbséget az levegõ-üzemanyag keverékképzés folyamatában. A hagyományos Otto-motornál a keverékképzés az égéstéren kívül történik és ezáltal a elegendõ idõ áll rendelkezésre az üzemanyag elpárolgására és elkeveredésére. A dízelmotornál a befecskendezés röviddel a FHP (felsõ holtpont) elõtt történik és a magas hõmérséklet hatására a befecskendezett üzemanyagsugár külsõ felülete szinte azonnal el kezd égni. Az égés elõrehaladtával meggyullad az üzemanyagsugár belseje is. A belsõ rész égéséhez viszont nincs mar elég oxigén, mivel a külsõ burok égésekor felhasználásra került. A magas koromkibocsájtás erre a lokálisan dús égésre vezethetõ vissza. A magas nitrogénoxid kibocsájtást fõleg a lokálisan magas hõmérséklet okozza, amelynek hatására a levegõben található nitrogén és oxigén egymással reagálva NO-t hoz létre amely késõbb részben NO2-ve oxidálódik. Ezen az úton képzõdött NO-t termikus NO hívjuk és a folyamatot a Zeldovich képlet írja le. A termikus NO teszi ki a NOx kibocsájtás 90-95%-t. A termikus NO-n kívül még a prompt NO érdemes megemlíteni.
A kibocsájtások csökkentésére - akárcsak az Otto-motor esetében - 2 stratégia kínálkozik. Az elsõ, költségtakarékosabb lehetõség a károsanyagok belsõmotorikus csökkentése, melynek során pl. magasabb befecskendezési nyomással, nagyobb arányú és hûtött EGR-rel (exhaust gas recirculation) (kipufogógáz-visszavezetés), magasabb töltõnyomással, nagyobb töltõlevegõhûtõvel, optimálisabb égéstérgeometriával, belsõ örvényléssel (drall), alacsonyabb sûrítési viszonnyal mérséklik a károsanyagok keletkezését. Ennek 2 fõ hátránya van, az elsõ hogy a hamarosan érvénybe lépõ euro 5-ös és euro 6-os határértékeket sok esetben nem lehet velük elérni valamint ezek a lépések részben a fogyasztás rovására mennek. A második lehetõség a károsanyag kibocsájtás motoron kívüli csökkentése/kezelése. Elsõként említendõ a kétutas oxidációs katalizátor a CO es HC kibocsájtás csökkentésére szolgál. A következõ lényeges eleme a dízelmotorok károsanyagkezelõ rendszerének a részecskeszûrõ (DPF - Diesel Partikel Filter), mely a kipufogógázban található részecskéket - fõleg kormot - szürik ki. A dízel károsanyag kezelés utolsó fontos eleme a NOx kibocsájtás csökkentése. Ez törtenhet SCR katalizátorral vagy NOx tároló katalizátor segítségével, mely megköti szegénykeverékes üzemben a kipufogógáz NOX-t és dús üzemállapotban redukálja N és CO2-vé.
Erre csak a 2000-es évek elejére találtak megfelelõ megoldásokat: ezek közül az egyik a szelektív katalitikus utánkezelés (SCR), a másik a koromszûrõ.
Az SCR-technológia során a kipufogógázt egy katalizátorba vezetik, ahol egy különleges folyadékot (AdBlue) adnak hozzá. Ezáltal a motor beállításai lehetnek olyanok, hogy ne kormoljon, mert a nagyobb mennyiségben kibocsátott egyéb káros anyagok a katalizátorban átalakulnak. A korommentes égés ugyanis erõsen megnöveli a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalmát, aminek a szintjét szintén lejjebb kellene szorítani. A koromszûrõ lényegesen egyszerûbb: egy hosszú fémhengerbõl áll, a belsejében vékony, kacskaringós járatokkal, melyekben megmarad a korom. Ennek fõképp a kiégetése jelent gondot, hiszen egy idõ után eltömõdik. Erre az autógyártók különbözõ módszereket dolgoztak ki. Hosszantartó, közel állandó közepes vagy magas fordulatszám esetén (például autópályán történõ haladáskor) felmelegedne annyira a kipufogó, hogy a korom magától kiégjen, de ha erre nincs lehetõség, a motorvezérlés mesterségesen hevíti túl a motort. Ilyenkor az összes elektromos fogyasztót bekapcsolja és a befecskendezést az optimálistól eltérõen idõzíti, hogy a kipufogógázok hõmérséklete minél nagyobb legyen. A nagy hõhatástól aztán a korom eltávozik a szûrõbõl és az újra el tudja látni feladatát.
A motor felépítése is más, mert azt kell elviselnie, amitõl a benzinmotor csapágyai, dugattyúi és hengerfejtömítései kiolvadnak illetve szétégnek: az öngyulladásos égést. Ezért aztán a csapágyak más anyagból készülnek, a hengerfejtömítés erõsebb (kamionokon még így is gyakran ez a motor gyenge pontja), a fõtengely anyaga, szerkezete és edzése is a lökésszerû terheléshez van méretezve – bár egy jól beállított dízelmotor nem fejt ki nagy lökést gyulladáskor. Ezt az úgynevezett gyulladási késedelem helyes beállításával lehet elérni."
Hello,
érdeklõdnék, hogy a HDI-motorról mi a véleményetek.
közvetlen befecskendezést akartál írni-ugye?
egy kicsit hangos de a cr után a legjobb-szerintem
azt hiszem mûszaki konkrétumokat eddig fõleg én irogattam ide,
sõt ha valamit kijelentek azt utána meg is szoktam indokolni hogy miért gondolom úgy
nekem vannak például érveim hogy mitõl tartom tartósabbnak a dízelmotort,és mitõl kisebbnek a benzines futásteljesítményét
azt sosem állítottam hogy mindenkinek azzal kéne járnia,mert sok esetben a benzines a jobb választás,fõleg mert átlagban kevesebbet futnak ezért használtban már elég árnyalt a kép hogy kinek mi éri meg
de vannak itt olyanok akiknek csak az a szent igaz út amit õk járnak,ha az benzines akkor a dízel szar-persze fordítva is elõfordul
aztán kiderül a végén hogy az autós lapok közhelygyüjteményein kívül nem sok mindent tudnak hozzáfûzni a dolgokhoz
na igen,ez nem volt vita inkább személyeskedés meg a hogyan forgassuk ki más mondatait,nem is lehet vita mert sem a tudása sem tapasztalatai nincsenek meg hozzá
évek óta olvasgatom az arrogáns beszólásait,biztosan sok téma van ahol kenterbe verne engem,de ebben a topicban lyukra futott hiába erölködik
ha te meg azt olvasod ki a hsz-ekbõl hogy õ jobban ért a témához akkor nincsen mit mondanom
ha csak azért véded mert itt évek óta összecimboráltatok akkor ez természetes csordaösztön nincs is ezen semmi kivetnivaló
Ez megint egy flame keltõ totyik.. amúgy visszatérve.. Dieselnek van ezer fajtája. Én spec a benzint jobban szeretem(szebb a hangja..), de a TDIt nem ítélem el..(központi befecskendezés, jól kialakított az egész úgy ahogy van) :)
Vedd már észre, hogy régen unom az ökörségeidet :) Teljesen felesleges veled érdemben vitatkozni, mert a 650e km-es ivecodra fel azt hiszed mindent ismersz... ennyi. Kár a szóért.
Milyen hatalmas tudásanyagot szeretnél számonkérni? Azt hogy alapvetõ baromságokat írtál a benzinesek tönkremenetelérõl, e nélkül is tudja, aki már hajtott ennyit benzinesbe...
Nemtom hol él, de ott 20 év teherautósofõrködés mellé nem egy kurva jár az autópályapihenõben, hanem ilyen bónt kapsz hozzá, amivel bemehetsz az egyetemre dízeltechnikát hallgatni :DDD De lehet hogy az Ivecokhoz kazettán jár az oktatóanyag, amit ugye bõven van idõ hallgatni menet közben. Nem is értem hogy kérdõjelezhetjük meg egy mezei teherautósofõr nyilvánvaló ökörségeit. Lol.
"nehéz elfogadni hogy valami úgy nyújt többet hogy az élettartama nem csökken sõt növekszik mi?"
Most személyautókról beszélsz? És tényleg azt hiszed, hogy a dízelek futásteljesítménye nõtt az elmúlt mondjuk 10 évben? Te nem a Föld nevû bolygón élsz, ugye? A "750k van a dízel mercimben, de még egyszer nem volt megbontva a motorja" éra már réges-régen elmúlt.
nem iveco sofõr vagyok,hanem vettem magamnak,mert szükségem van rá a vállalkozásomhoz,nem az elsõ ivecóm de ez tényleg lényegtelen
majd egy ficsúr megmondja mit kellett vona vennem aki haszongépjármûben még életében nem ült,de linkelgetni remekül tud,kikeres egy negatív népítéletet és azt hiszi roppant okos
jó lenne ha felnõnél elõbb, kicsit tapasztalnál mielõtt nyomod a hülye összeollózott hülyeségedet,mert mûszakilag segg vagy hiába képzeled hogy te szartad a spanyol viaszt!
sehol sem vagy,fogalmad sincsen mi az egy nyergesvontetót vezetni,de még egy nyomorult ducatóban sem ültél soha,de elõadást tartasz hogy mennyit bír egy dízelmotor
20 éve van jogosítványom,A B C E kategória majd te fogsz elõadást tartani hogy mi hogy mûködik?
lehúztam 15 évet 150 lovas sportmotorokon a p. ringen,zil-en scania-n te hol vagy ?
10 éve abból élek hogy motorokat javítok,elõtte 10 évig autókkal nyomtam ugyanezt,a katonaságnál hajómotorokat javítottam,jogsim is van hajókra.Van pofád itt ugatni hogy mi mennyit bír,komolyan azt képzeled hogy van jogod bármit is állítani?
honnan szerezted azt a kurva nagy tapasztalatodat,ha nem itt a neten ollóztad össze?Nem hallottál még szelepbeégésrõl,és ha valaki említí azt nagy pofával kijelented hogy ilyen nincsen?
A helyedben én inkább hallgatnék kisöreg,mert bárki akinek valami kis köze is van a gépjármûtechnikához az röhög rajtad,és az idióta hsz-eiden!
jobban tennéd ha vissza vennél kicsit az arcodból,mert kezdesz kihozni a sodromból!
Nézegetem itt, hogy milyen Ivecora cseréljem az Accordot, de ez a leírás valahogy megingatta bizalmamat ??!
"Silány egy autó. Mintha egy 80-as évekbéli orosz teherautó lenne. Rémálom, senkinek nem javaslom. Amikor átvettük, azzal kezdõdött, hogy a fülkében és a bal elsõ fényszóróba beszivárgott a diesel(!), többszöri szervízlátogatás után kiderült, hogy valami vezetéken keresztül jutott be oda összefüggésben a commom rail rendszerrel. 2 hónap után kilyukadt a gumiszõnyeg, 2 év után elkezdett leperegni a festék a homlokfalon és az ajtóknál. Az évek során 4 injektort kellett cserélni, 80e km után a turbó adta meg magát, 100e km-nél a dieseltápszivattyú. Akksi 3 évet bírt. A szellõzõ ventillátor hol megy hol nem megy, nagy huppanónál bekapcsol, a következõnél ki. A klimacsövek max. 2 hónapot bírnak utána elrepednek, elõször még cserélgettük, de most már nincs kedvünk hozzá, ha melegünk van ablakot nyitunk. Már ha lehet, mert az el. ablakemlõ gombja is csak kb. 2 évet bír. A külsõ tükrök úgy remegnek mint a kocsonya, a tükörfütés és elektromos állítás 2 éve beszart, és mivel csak tükör cserével megoldható, nem állítgatjuk, csak kézzel. A müanyag (!) kupplungpedál már 2x eltört. Recseg ropog az egész autó (szimpla kabinos alváz), de ez egy teherautónál elmegy. A belsõ mûanyagok könnyen, törnek és sérülékenyek, pedig itt a strapabíróság lenne a lényeg. A kézifékszerkezet borzasztó gyenge, minden vizsga elõtt költséges javítás szükséges. 3x kellett elvontatni. Hosszabb útra nem merünk vele már menni (szerencsére nem is nagyon kell). Lecserélnénk, de a jelenlegi gazdasági helyzetben nincs rá pénz, kénytelenek vagyunk ezzel szenvedni. Valami pozitívum: szerencsére a futómûvel, sebváltóval, kupplunggal nem volt gond és az alkatrészárak viszonylag elviselhetõek. A szervíz átverõs, a multkori inspekciónál ajánlottak 6 db új gumit 10% kedvezménnyel, de a felszerelésre 5 x 12.000 ft-ot számláztak ki. Ezt jól beszoptam. Az ötéves vizsga 600.000 forintomba fájt. 2 év alatt kifizettem azt a felárat, amennyivel egy rendes teherautó került volna. Ez egy örök tanulság számomra, olasz és francia jármû, (de még munkagép se) új jövevényként nem teszi be soha többé a kerekét telephelyünkre."
650km-nél mondjuk még lehet hogy az övé is gyári volt :DDD
Na most aztán lesöpörtél az érveiddel minden kétséget az asztalról :)
El kéne nekem is menni iveco sofõrnek, úgylátszik attól én is az élet nagymestere lennék :) A kormányából diffundál a tudás az emberbe, és ha az ember elegendõ km-t lenyomott vele, még totál irreleváns autók technikai ügyeit is keni vágja az ember.
Egyébként itt hirdetik a 700e+ Accordot :D Van bõr az új tulaj képén végülis. Ráadásul az Ivecos-theory szerint ebben már olyan hordós kell legyen a hengerfal, hogy kinéz a blokkon. A szelepek meg már úgy beégtek, hogy anyagukban eggyé váltak a hengerfejjel. Szerezni kéne bele egy zsír Iveco motort... hm.
„ezeket azok veszik akik mást akarnak mint az átlag” Ezek azok az emberek, akiknek az autó többet jelent egyszerû közlekedési eszköznél. És még pénzük is több van az átlagnál.
„ha a pénz nem számítana én sem 4 hengeressel járnék,de remélem pár év múlva vehetek majd használtan valami ehhez a mercihez hasonló 'józan' konstrukciót,ahol a fogyasztás teljesítmény stb. nem megy egymás rovására” Aki fogyasztás alapján választ motort, annak való.
„aki meg ezt a mercit egy 500 nm helyett 270nm-es és 20 lóerõvel gyengébb és bõ 4-5 literrel többet fogyasztó turbó benzinmotorral veszi annak az embernek egyszerûen nem értem a gondolkodását /a rosszabb emissziót nem is említve/” 310 N·m, 204 LE. 4-5 liter meg esetleg kettõs mércével lenne meg. Az árkülönbözetbõl veszel amit akarsz, mondjuk pótolhatod vele a többletfogyasztásból származó plusz kiadást. Nem a legjobb motor ehhez az autóhoz, de mint négyhengeres megállja a helyét. Kb. 85 kilóval könnyebb, ha jól emlékszem elég fontosnak találtad a súlyelosztást.
De hozzáteszem, ugyanezzel a technikával egy kicsivel kisebb, nyugodtabb motort hamarabb el tudnék képzelni magamnak - lehet hogy az átlag Mercedes-Benz E-osztály vásárlót mostanság már jobban érdeklik a puszta fogyasztási- és teljesítményadatok, mint a finom járású motor. Vagy engesztelõdnek az 500 N·m nyomatékkal, és próbálnak a többire nem odafigyelni.
Na most neked ez a 150-200 ezres szám nemtudom honnan jött, de biztos hogy többet is elmegy, már csak tapasztalat miatt nem hiszem el, de egyébként sem hinném el.
Nekem aztán mindegy ki hol javíttatja a dízel szarát, de ha már összehasonlítod a benzines szervizköltségével, akkor ne kéz alatt hirdetett alkatrésszel számolj, aminek sem az elõélete nem ismert, sem garancia nincs rá. Egy gyûrûzésnél ilyen gond nincs, még akkor se, ha fúrni, vagy hengerfej síkolni kell hozzá, vagy netán szelepszárszimeringet cserélni. Az sem igaz, hogy minden benzines hengere hordósra kopna, mint ahogy az sem, hogy a szelepek menetrend szerûen beégnek 250e nél. Nemtom honnan veszel ilyen baromságokat. Ezek hibajelenségek, és nem futásteljesítménybõl adódnak, míg a dízel befecskendezõ elemek akárhogy hajtod akkor is mûködnek, és elhasználódnak 150-200 körül.
Hát igen, ezt a hirdetést is kidobja a google, meg egy vagon másikat is, ahol KÉZ ALATT árulnak még. 79 kb a legolcsóbb ajánlat, van ott 160e per db is, ami még mindig jutányosnak mondható, a márkaszervizes 800e ft-os összköltséghez képest..
Mibõl gondolod hogy több alkatrész volt benne cserélve, mint abba a Hondába amit te mondasz? Nem mindenki forgatja, és szakítja szanaszét a motort.
De most egy példa, de javítsatok ki ha tévedek. Melyik kopik többet 100 ezer alatt? Az a dízel amelyik fordul 1500-2000 átlagba, vagy az a benzines amelyik fordul 3-4 ezret? Mert pl. ott van egyik ismerõsömnek 335d BMW-je, 170-nél fordul 3 ezret. Sztem nem sok benzines van, amelyik 4-5 ezer alatt forog ugyanennyinél.
Jaj. Ki és hol beszélt arról, hogy azon kéne forgatni? A hangsúly azon van, hogy a MUNKAGÉPBE való dízelnek fele annyit se pörög. Akármilyen körülmények között.
Látod, pont errõl beszéltem. Hogy NORMÁLISAN használva, mert a 4-5 ezret forgó dízelmotornak semmi, de semmi értelme nincs a világon. Úgy biztos hogy nem is megy el 100 ezernél többet.
'Nem értem mi ez a szelep beégés mániád mondjuk, egyetlen olyan benzinesrõl nem hallottam még, amin a futásteljesítménye miatt beégtek volna szelepek"
-jó sok tapasztalatod lehet!
gyûrûzni bagóért-az ám a felújítás!-azért szétszedni hogy a hordós hengerbe beleerõltessünk egy garnitúra gyûrût, olyat csak hülyegyerekek csinálnak,aztán nem értik mért tördeli a gyûrûket a kocsi
alap hogy 300 fölött fúrás + hengerfejfelújítás /síkoltani,szimmeringcsere,szelepfészekmarás/
Szakkönyv? Úgyérted amit 20 éve adtak ki, az akkori szívó, meg turbódízelekrõl, aminek a literteljesítménye és befecsekendezési nyomása a közelébe se ért a mostaniaknak...
Nem értem mi ez a szelep beégés mániád mondjuk, egyetlen olyan benzinesrõl nem hallottam még, amin a futásteljesítménye miatt beégtek volna szelepek... gyûrûzni kell max õket 200-300e körül, BAGÓÉRT, ahhoz képest, amennyibe a modern dízelnél a befecskendezõ elemek cseréje kerül.
bármelyik szakkönyv vagy szerelõ megmondja hogy egy dízel másfélszer annyit bír a kipufogógáz hõmérséklete jóval alacsonyabb a szelepek kétszer annyit bírnak mint a benzinesen,a hengerkopás is sokkal kisebb,de gondolom errõl te még nem hallottál!
a fos rönyók kivételével a piezókkal sincsen semmi gond
mindenki tudja hogy az a6-ok passatok 90%-a kintrõl jött és órapörgetéssel indult a hazai pályafutásuk-akkor?
2858-at gondolom nem hiszed el! összes szervízkönyve nálam van a kocsinak.
Nyilván, csak nem az elsõ garnitúra motoralkatrésszel. És nem is a másodikkal :)
Ott van egyik ismerõsöm 4gen accordja, F20 motorral. 700e km-rel adta el úgy, hogy 1x volt gyûrûzve. Jelenleg a második tulaj hajtja 760e-nél, gond nélkül.