Hosszu kutatas utan megtalaltam mekkora nyomast hasznalnak az MTU 4000 sorozat gepein: 1800 bar. Viszont ez a gep elsosorban vasuti felhasznalasra keszult, fordulatszama 1800/min tol kezdodik tipustol fuggoen. Meg annyit had irjak, hogy egy motor nem attol hajomotor, hogy hajoba epitik. Hajokban az alacsony es kozepes fordulatu dieseleket hasznaljak. A magas fordulatszamu (1000/min folott) motorokat mozdonyokban. Ez persze nem jelenti azt, hogy gyors hajokba, yahtokba ne epitenenek be valami extrem teljesitmenyu gepet.
Ma lettem reggel egy K-s rendszámú passatot. Azt tudom hogy füstölni is tud egy diesel, de ilyet még nem pipáltam. Hideg motorral ment, és nem szép fehér gõzt eregetett, hanem azzal a természetességgel jött a fekete füst, pedig még a gázhoz is alig ért hozzá.
én csak egy olyan balatoni bázison voltam,ahol a magasrangú seggrészeg tiszteket vittük hajókázni egy átalakított an 2-essel meg volt pár amerikai yacht meg motorcsónak vitorláshajók
civil ruha,whysky raklapszám ennél jobb hely nem hiszem hogy létezett
Netten talaltam ezt a kepet. Par eve dolgoztam ilyen geppel.:D
Termeszetesen sok dolgot meg tudunk javitani menet kozben is,de azert nem mindent. A nehezolajos uzemanyagrendszer szakszeru javitasahoz illik par oran keresztul gazolajjal uzemeltetni a gepet, hogy elkeruljuk az uzemanyag "megdermedeset". A nagy dieseleken lekapcslhatok a hengerek de inkabb azert, nehogy tovabbi kart okozzanak a helytelen mukodessel, es nem azert, hogy mukodes kozben javitsuk oket.:D Persze van, hogy ra vagy kenyszerulve meredek dolgok vegrehajtasara. Csereltunk mar torott porlasztocsovet ugy, hogy csak az adagolot "kapcsoltuk" ki a gep mukodott tovabb. A befecskendezesi nyomasrol: a Warsila(Sulzer) "common rail" motorokon kicsivel kevesebb mint 400 bar. Az MTU mindig is hires volt arrol, hogy extrem teljesitmenyu (a meretehez kepest) es extrem muszaki megoldasokat tartalmazo gepeket gyartott. Amit linkeltel gepet tetszik de nem ismerem; utanna fogok nezni talalok-e muszaki adatokat.
Tobb mint 30 eve tengeresz gepesz vagyok.;) 16 eve gepuzemvezetokent dolgozom tengeri hajokon.:) Automotorokkal kapcsolatban valoszinuleg rengeteg ujdonsagot tudsz nekem mondani, de hajomotorokrol es "haztombnyi ketutemu dieselek"-rol valamivel tobbet tudok nalad;) Az adagolorendszert nem lehet menet kozben javitani. Mar csak azert sem mert uzem kozben 120-130 fokos.:D Az uzemanyagot meg nem pakuranak hanem nehezolajnak hivjuk.(legalabbis mi gepeszek)
nem az a lényeg hogy hajómotor vagy autómotor,hanem milyen rendszerû éppen a dízel
egy csomó hajóban módosított kamionmotorok vannak,amik már ugyanúgy common-rail rendszerûek az újabb yachtokban szinte csak CR-eket használnak,mert ugyanúgy teljesíteniük kell a kipufogógáz normákat mint a kamionoknak
a lényeg hogy örvénykamrás-elõkamrás-cr-pd vagy kétütemû dízelek dolgoznak -e benne
a háztömmbnyi kétütemû dízelek meg úgy tudom a pd-rendszert használják,mert így nem kell méteres csöveken át vinni a nagy nyomást,és menet közben is javítható az adagolórendszer
persze ezek nem is gázolajjal mennek,hanem a sokkal olcsóbb pakurával
Ez egy nagyon hálás téma,mert soha nem lesz senkinek igaza és mindig lesz mirõl beszélni. Véleményem szerint a diesel autók felára annak éri meg?! aki éves szinten sokat megy vagy szereti a diesel kerregést(szóljatok ha kihagytam valamit).....személy szerint én benzin párti vagyok
Nem tudom, hogy ezek után is a Delphi fogja szállítani a cuccot?
ezeknél az összehasonlításoknál fontos hogy ugyanolyan osztású táblázat legyen hajszálra,különben teljesen más meredekségû lesz ugynaz a görbe ezért szerintem fontos hogy egy oldalról legyenek
Tematikus oldalt csak egyet ismerek, ami itt nincs fent azt nagyon nehéz levadászni: Rototest Research Institute
Ha tudsz, vagy bárki más tud egyéb, ilyen jellegû oldalról, az megoszthatná tudását.
Sokszor a gyártó honlapján a sajtóinformációk között lehet(ne) megtalálni, de oda csak regisztrált tagok léphetnek be. Regisztrálni meg általában nem lehet, csak õk adnak ki „accountot”. Persze egy VW Golf II 1.3 CL Kat. nyomatékgörbéjét már ott sem lehet megtalálni.
Ami engem meglepett, az az hogy a korszerû turbós motoroknál a plafon sokkal szélesebb szokott lenni. Példának okáért egy SAAB 1.9 TTiD 400 N·m @ 1850-2750 f/p., ami 900-as sáv. Ez meg 500 N·m @ 1600-1800 f/p., ami 200-as különbség.
Abban teljesen igazad van, hogy ami 2000 környékén van, az számít, én például elõször azt szoktam nézni, hogy a nyomatékgörbe bal szélén mekkora a nyomaték. 2000-nél tovább csak ritkán pörgetem a motort, pedig 5000-ig nem csökken a nyomaték.
„modern benzinest lehetetlen ilyenre hangolni” Extrém hosszú löketû, sokhengeres motor talán valami hasonló lenne.
benzineshez szoktunk,ott majdnem együtt fut a lóerõ a nyomatékkal
pont ezért érzõdik egy ugyanakkora dízel sokkal erõsebbnek a hétköznapi használatban,az átlagembert meg rohadtul nem érdekli hogy 3000 fölött mi történik modern benzinest lehetetlen ilyenre hangolni
autómata váltóhoz is sokkal könyebb igazítani egy ilyen motort sportautóba nem ez való,de minden másba tökéletes
egyébként ugyanezt a motort nagyobb turbóval szelepekkel simán lehetne feljebb tornászni,de itt gondolom nem az volt a cél
Õszintén szólva ilyen nyomatékgörbével még nem találkoztam.
Itt az tûnik újításnak, hogy egy fõtengelye van, miközben kéthengeres négydugattyús. Amiket eddig láttam, ott mindkét végen van fõtengely, itt az egész egyet forgat. Igazából nem is fõtengely olyankor a neve, mert FÕ-bõl csak egy lehet.
a kompresszoros kétütemû dízelek mára egyedül a hajómotorokban léteznek,régen jármûvekben is használták õket de kihaltak a rosszabb hatásfok meg emisszió miatt az majdnem tök ugyanez
bírom hogy mindjárt forradalmi áttörésként adnak elõ,minden elfeledett majd újra leporolt megoldást
clean,efficient and lightweight propulsion systems for a better world
Nem túlzok én semmit, komolyan gondolom amit leírtam. Személyautóba ez nyilván brutális, de egy MTZ-t el sem tudok képzelni hathengeres BMW hangjával. Budapesti lakosoknak lehet hogy kevésbé nõtt hozzá a szívéhez ez a hang, de itt vidéken máshogy van.
A nagy hajómotornak is nagyon jó hangja volt már alapjáraton is, ilyet a kis pöcsköszörûk nem tudnak.
Én megmondom õszintén, hogy szeretem a benzines motorokat, persze ki ne szeretné, de ez melett imádom a dízel "kerregést" is, amikor fütyül a turbó ésatöbbi.