ugyanilyan tapasztalatom elég sokszor volt csak más hibával pl riaszto megzavarodott ( fiat punto ) vagy én esetemben pl alapjárat sz..rakodott ( mitsubishi lancer ) és még volt egy valamiféle hiba de ott is az aksirol levett saru megoldotta a problémát ez daewoo esperonál volt én olyat hallotam h ezek a problémák a computer '' megtelése '' miatt van.. tehát sokat gondolkodik megtelik a kis agya aztán valamivel szarakodik.. dee mondom amiket hallotam ot is mindig ez volt h saru le. vissza és már jo is minden.. mert elméletileg olyankor elfelejti a computer.. én ennyit tudok tanácsolni h talán ezzel játszadozz... persze ez biztos h nem normális lehet h valamit állitani kéne vagy ilyesmi.. vidd el egy szerelöhöz hát ha tud rá valamit mondani...
Ma is megpróbáltam, hogy levettem az aksiról a sarut kb. 5 percre, s most megint mûködik az automata szívató. :O Már kérdeztem több szerelõt is, de mindegyik csak tapogatódzik. Egyik se tudja biztosra megmondani, hogy mi lehet a baj. :( Fölöslegesen meg nem akarnék kicserélni rajta semmit. Mert nem éppen olcsó dolog egy labdaszonda, vagy egy hõérzékelõ fõleg úgy, hogy nem biztos hogy az a hiba okozója.:S Eddig még senki sem tudod erre a jelenségre biztos megoldás (persze kivétel ez a saru levétel, de ez nem természetes dolog). :(
Hali. Egy központi záras autónál amit kulcs segítségével lehet nyitni/zárni, megoldható ez úgy, hogy valahogy távirányítású legyen? Már csak azért, mert kulccsal már egyáltalán nem lehet zárni, szóval szerintem zárat kell cserélni benne, és, hogy ne következzen be ez máskor, ezért gondoltam erre. Ha igen, mennyi lehet kb. ennek az anyagi vonzata? Egy opel corsa B-rõl van szó. Köszi.
Sziasztok!! Egy kis segítséget szeretnék kérni,nem indul a kocsim:( Van egy 2001-es Seat Cordobán 1.4-es MPI motorral,tudom ez nem az az oldal ahol seatok vannak,de a motor szinte egy és ugyan az mint a volkswagenekbe,na szóval az történt,hogy a minap 3-hét útán be inditótam a kocsit,pöccröff,persze mert az akksi meleghelyen volt tárolva,na és menet közbe kigyúladt az olajoskanna a müszerfalon,megáltam abba hagyta,érezhetõen gyengének tünt a kocsi,aztán indultam tovább megint fel villant ismét megáltam abba hagyta,na mondom nem érdekel aztán mikor megint elindultam már gyorsabbnak tünt akocsi,persze egy darabig nem villant fel,aztán megint elkezdett csipogni,meg villogni hirtelen eltünt majd az akksi lámpa kigyulladt és hirtelen le blokkolt a kocsi vége,minden elsõtétült,egyböl ki ugrottam motortetõ fel,füstött nem észleltem de nagyon meleg volt a motor a szokotnál jóval meleg volt és kb.1 max 2 kilómétert mehettem vele,na és mikor blokkolt a kocsi az volt a legszebb,hogy a kerekek is blokkoltak és még az út szélére se tudtam le huzodni,na de szó miszó probáltam be inditani semmi reagálás,otthagytam haza sétáltam hajnali 3-kor nem sok mindenki ért rá,aztán másnap haza huztak,3-asba be csaptam kuplung tövig a kerék nem forog áll egy helybe ,mikor felengedtem a kuplungot a kocsi meg se nyikkan,de a kerekek elkezdtek forogni,itthon probáltam inditózni és csak kattogni,nem pörgeti kattan egyet azt le dob,és az a legszebb,hogy az akksit jelzi a müszer falon más semmitse csak az akksit,hiába probáltuk be tolni semmi reagálás,de az akksi az kb féléves és be raktuk egy ladába pöccröffre indult a kocsi,nagyon szépen kérlek titeket,hogy valami tippet,tanácsot valami okosgondolatott adjatok kölcsön.. Apropó akik szemügyre vették a kocsit azok azt mondták,hogy öninditó a kattanásra,valami gond van az öninditóval,akiknek meg le írtam azok pedig azt mondták,hogy beégtek a dugattyúk,na akkor most ilyenkor mi a hejzet kinek lehet igaza??? Akik látták és hallották a kattogást,bendixre,szénkefére,összeéget kábelekre,meg valami tekercselést mondtak.. Szóval kérném segítségeteket,hogy most mi tévõ legyek,már kétnapja probálom szétszedni eljutni az öninditohoz,aztán majd ha sikerül akkor valamivel okosabb leszek,de ha tényleg off a motornak akkor inkább nem szenvedek vele:S:( Természetesen már késõ szóltak,hogy besürüsödhetett az olaj,de akkor kérdem én mikor ráadom a gyújtást mért nem jelez semmit csak azt a szar akksit?? Elõre is köszönöm a válaszotokat..
Sziasztok, új tagként köszöntök mindenkit Van nekem egy 92'-es 1.4 központi injektoros fiat tipom. Van egy kehe ami most már zavaro lett számomra. A hiba jelenség az annyi hogy hidegben ( kb 20 fok alatt ) beinditom és ha nem nyomok neki gázfröccsöt és tartom a fordulatot kicsit akkor egyböl lefullad. Azután ujra beinditom és akkor már probálja ö tartani az alapjáratot de kb 600-on, aztán eltelik kb 10-15 másodperc és magához tér és rendezödik az alapjárat. Kb 2 hónapja, még a nagy hidegek elött vettem bele gyári új bosch alapjárati motort. de nem változott semmi. Jah és miután beindult kb 3-4 percig kell járassam ha nem hagyom, olyan ha felpörgetem kb 1700-2000 közé a foldulatot mintha kihagyna a gyujtás, de nem hagyhat ki mert új gyertyák vannak benne és kábelek meg eloszto fedél. Volt valakinek hasonlo problémája vagy valaki tudna valami tippet adni hogy vajon mitöl lehet ez?
Srácok, van egy Toyota Carina E 2.0 96-os.. Fél éve volt totál motor generálon. Mostanában elõjött egy nyikorgó hang amikor a kormányt végállásba tekerem, ekkor a motor is veszít a fordulatszámából.. le akar fulladni.
Mi lehet a hiba oka elõidézõje?!
Mindenképp a szervószivattyú gondolok, csak nem igazán tudom hogy is tudnám orvosolni a problémát, vagy egyáltalán mi idézi ezt a hibát elõ. Csak végállásnál csinálja...
lehet hogy a hosszbordás ékszíj elcsúszik a szíjkeréken
valszeg a szervószívattyúé, feszíts a szíjon.
Illeltve ha több szíj van akkor, akkor elõfordulhat az is mint a tesóm hyundai-ján hogy három hosszbordás szíj van, és nem a szervóé volt laza hanem egy másik, de a szervó fogta le kitekert kormánynál a közös tengelyen lévõ másik szíjkereket és ezért a másik szíj lazasága okozta a hangot.
Aktuálissá vált, hogy autómon a téli gumi garnitúrát lecseréljem a nyárira, de az a problémám, hogy nem sikerül levennem a kerekeket, ugyanis a 4 kerék közül egyiken sem sikerül egyik csavart sem kilazitanom semennyire! Gondoltam biztosan az én fizikai erõmmel van a gond, de megkértem pár barátomat aki jobb erõben van mint én, hogy próbálják meg, de nekik sem sikerült! Hangsúlyozom: mind a négy kerék mind az öt csavarja úgy be van szorulva hogy semmit sem mozdulnak! Ráfújtam már fél flakon WD40-et a csavarokra, de semmi változás! Kapapáltuk, rááltunk a kereztkulcsra, továbbra is semmi! Ott tartok, hogy hagyon az egészet a francba és viszem a gumishoz!
Esetleg valakinek valami ötlet, házi praktika? Kell, hogy legyen valami megoldás!
Egyébként nem egy computervezérelt új autóról, hanem egy 30 éves 190-es mercirõl van szó! :)
Segitségeteket elõre is köszönöm!
légkulcs, vagy kerékkulcs + másfél méteres csõ ráhúzva a szárára. Ha így se megy kézzel, akkor kulcs csõvel betámaszt a földre, autó egyesbe rak picit elindul. De utóbbit azért csak óvatosan, mert lecsúszhat a kulcs, stb...
Emellett a télikereket felrakó szerelõ kezeinek eltörése ajánlott.
Halljátok sima benzines autómba önthetek Etanol 85-öt? Azt hallottam 50-50%-ban keverhetem benyóval... ez igaz?
csavar fejénél megdrótkefézni, a wd40 et feltenni a polcra, cserébe rozsdaoldót venni, befújni, csavar fejére párat ésszel rácsapni kalapáccsal, utána szépen növeled az erõkart a csöves módszerrel mint elõttem mondták.
Animefox. cseréld ki benzinszûrõt, ellenõriztesd le az elõgyújtást, keverd bele 50% al ahogy írtad. tekerj bele pár ezrest, majd ûjra cseréld ki a benzinszûrõt, autózz boldogan
nem ide illö kérdésem volna de bizok benne hogy tudtok segiteni. Arrol volna szó hogy vennék egy renault clio-t de kivonták a forgalombol még decemberben. és levették a rendörök a rendszámot. Na már most müszaki is lejárt rajta ez idö alatt. Az volna a kérdésem hogy ha én megvenném az autot akkor mennyibe kerülne nekem nagyábol az hogy én ezt ujra forgalomba helyezzem és mit kell végig járnom tehát rendszám vissza igénylés meg ugye vizsga meg stb meg h akkor kell-e elötte átiratnom és a nevemre biztositás stb stb.. ha megkérnélek titeket a menetét ha valaki tudná megköszönném... Üdv ...:: Petyke ::...
A keresztkulcsra ráhuzol 1 méteres csövet mint irták az elég jo megoldás szerintem.. Egyébként meg a legegyszerübb ha elviszed gumishoz hogy lazitsa már meg neked a négy csavart mert nem boldogulsz vele .. ha normális annyit fog mondani h adj amit gondolsz ami nagyábol ötszáz forint és örülni fog me dolgozott vele három percet ...
Szerelõ kilazítja neked ha kell, vagy ahogy lentebb is írták, tegyél egy csövet a kulcsra, hogy hosszabb legyen az erõkar és úgy már menni fog.
Hogy legközelebb ne "ragadj be", csináld azt, hogy a csavarokat kend be szerelõzsírral, mikor a helyükre csavarod - zsírosan õket - akkor a felesleges zsír kinyomódik, egy része pedig a menetben marad, így megakadályozza a víz és por bejutását, ergo nem fog "összenõni" a csavar a menettel. Lazulástól nem kell tartanod, 6 éve így csinálom. Plusz, hogy a tengely se nõjön össze a kerékkel, oda pedig használj szerelõpasztát, megakadályozza a rozsdásodást így a kerék is könnyen lejön majd csere esetén.
Szevasztok ! Érdeklõdnék kicsit , automata Explorer(98as) a hátramenettel szenved!(nem mindig veszi be)Én nem láttam csak rákérdeztek hogy én mit csinálnék, olajcsere vajon megoldaná? vagy sokpénzes fejfogós rész jön ? Gondoltam megkérdezem hátha van itt valaki aki keni vágja az automaták szívügyeit :) ! Elõre is köszönöm !
Jobb esetben igen, el is magyaráznám miért..
Az olaj elég sarkalatos pont, fõleg a régi automata váltóknál. Alapvetõen három funkciót kellett ellátnia: áthajtás a konverternél,kopó alkatrészek kenése, és a vezérlés. Mivel a három rész tulajdonképpen egy egységet képez, ezért ugyanannak az olajnak kellett egyszerre sûrûnek (hajtás) és hígnak (vezérlés) lennie, emellett pedig megfelelõ kenõfunkciót ellátnia. Jól kell reagálnia a magas hõmérsékletre (nem habzik), és a nyírásra a konverterben. Az elhasználódott olaj jobb esetben a vezérlésben okoz problémát, rossz esetbe a kenõfunkció elvesztése után tönkreteszi a váltót.
Megjegyzem elõ szokott fordulni automata váltóknál, hogy nem mindig veszik be a hátramenetet. De eddig csak Francia és Olasz autóknál tapasztaltam..
Mindenképp vidd el az autót egy felülvizsgálatra, ha nincs szerencséd akkor bizony mélyen a zsebedbe kell nyúlnod.
Sziasztok! Van egy hatalmas problémája a családnak, legfõképp inkább az autónknak. A nevezett autó egy Peugeot 306, benzines. A probléma pedig, hogy folyton leáll, menet közben is, és már néhány dolgot kicseréltek benne, de mégsem jó, egyszerûen senki nem tudja mi lehet a baja. Tudnátok nekem segíteni, legalább ötletekkel, hogy mi lehet a probléma oka? Elõre is köszönöm!
Ez az autó ilyen, ismerõsöm amikor használtan (áron alul) vette nem tudta mit is kezdjen evvel a hibás motorral. Hisz neki is az volt a tapasztalata, hogy megmagyarázhatatlan módon leállt az autó, rossz utakon sûrûbben – A generátor kábele lazult le és cserélni kellett a motor fõtengely-jeladóját.
Van egy 2003-s évjáratú Mazda 6 CDHTE 2,0 diesel típusú gépjármûvem. Az utóbbi idõben probléma adódott az autóval. Hideg motornál az autó beindul de egyeneltlen az alapjárata és pár másodperc múlva lefullad. Ezt követõen hosszabb önindítózás után újraindul, de azonnal elengedi az alapjáratot. Azonban amikor a megfelelõ motorhõmérséklet eléri akkor az alapjárat helyreáll és nem fullad le. Míg a 90 fokot el nem éri magas fordulatszámon kell tartani, mert azonnal lefullad. Elõször arra gyanakodtunk, hogy a vákumcsövek el vannak törve, repedezve. Ezeket cseréltük, de a hiba nem szûnt meg. A számítógép azt írta ki, hogy a légtömegmérõvel van probléma. Ezt cseréltük, de a hiba szintén nem szûnt meg. Arra gyanakodtunk, hogy a porlasztócsúcsok és a nagynyomású szivattyú ment tönkre, azokat bemérettük és semmi probléma nem volt velük. Ellenõriztük a szelephézagokat, de azok is rendben voltak. Több számítógépre rá volt rakva, de egyik sem írt ki hibát.
A probléma télen kezdõdött, menet közben kivillant a menetstabilizátor és a motordiaknosztika visszajelzõ. Hibakódként az írta ki, hogy a nyomaték pillanatnyi értéke hibás. Erre azt mondták, hogy lehet hogy egy kis kosz került a rendszerbe, a hibakód törlésre került. Még egyszer kétszer kivillant a lámpa de kis idõ múlva eltüntek.
Télen mikor egyre hidegebb lett egyre nehezebben indult be. Én a hidegre gondoltam, nem nagyon foglalkoztam vele, végül is nem garázsban áll, elõfordulhat a nagy hideg miatt. De szépen lassan egyre hangosabb lett és kezdett az alapjárat ingadozni. Majd elkezdõdtek a lefulladások. Lefulladást követõen nagyon nehezen indul újra és egybõl lefullad, amennyiben nem tartom magas fordulaton. A kötelezõ rendszertisztításokat elvégeztük, de semmit nem jelent. Még annyit hozzátennék, hogy mikor valamihez hozzányúltunk, pl légtömegmérõt cseréltük, megtisztítottuk a nagynyomású szivattyút, porlasztócsúcsokat akkor pár napig az autóval nem volt probléma de újra elõjött a hiba. Ezzel párhuzamosan jelentõs teljesítmény visszaesést is van. Sajnos kifogytunk az öteletekbõl, nem értjük mitõl áll le a motor. Tudnátok segíteni nekem, találkoztatok már ilyen hibával? Mi lehet a megoldás?
Sziasztok
Segítség kéne
A kocsim renault megan classik2002-es benzines reggel hidegen beindítom és várok addig amíg vissza áll alapjáratra a motor és csak utána indulok el Az elindulás után megyek vele x km kint ország úton kirakom üresjáratba, hogy guruljon akkor a motor pörög magas fordulaton mintha az automata szívató mûködne akkor megállok teljesen álló helyzetre ebben az esetben a motor fordulat lassan vissza áll alaphelyzetbe a motordiagnosztika nem mutat semmit pontosan csak az van rajta, hogy a katalizátor hibásan mûködik ki lett cserélve már a víz hõfok érzékelõ valamint a szívónál a tömítések várom segítségeteket köszi
nyitva marad a termosztát és valóban hideg a víz. vagy teljesen nyitott vagy teljesen zárt állapotban szoktak elromlani.
köszi a választ de kérdeztem a szakszerviz elektromos szerelõjét csak annyit tudott mondani hogy így jó a mükõdés de akkor elõtte 4 és fél évig miért volt jó
melyik termosztátra gondoltál mert a blokkon lévõ vizgombát már cseréltük és akkor is csinálta
a gomba amit mondtál az érzékelõ. a termosztát azt tudja hogy mikor melegszik a víz akkor lassan elkezd nyitni. ez azért jó mert elõször csak a blokban kering a víz és elõbb eléri az üzemi hõmérsékletet a motor, kissebb kopás jobb üzemanyag felhasználás stb. na ha felmelegedett akkor kinyit a termosztát és megy a víz a hûtõhöz. így néz ki: http://truckshop.unas.hu/shop_ordered/1810/shop_pic/6284000031366.jpg?time=1332767404
amit Te cseréltél asszem az csavarhoz hasonlított 2 kábellel az jeladó.
talán az is lehet alacsony hõfukú van a kocsidban mert nem figyeltek és nagyon hamar kinyit, de ez kissebb valószínûség mert mondtad hogy most romlott el. figyelni kell mert 75-110 fokig is váltakozhat hogy mikor nyit ki! lehet van hidegebb is, a 100 felett japán motorknál szokott.
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, elsõsorban autószerelõk felé, hogy mit eredményez, ha két akkumlátort úgy kötök össze, hogy +ot a +al és a -t véletlenül a földelésre...?
sorbakötést :D ha bikázzuk az autót akkor is sokszor fogjuk plust kötjük mínust meg sokszor a szelepfedélre, blokk kiálló részére ami jobban kézreesik arra.
Na a lényeg, reggel megkért a mellettem parkoló, hogy segítsek rajta bikázzuk be a kocsit, a plusz a pluszra a minuszt a földre tettük (mindezet járó motor mellett) bebikáztuk és elhúztam dolgozni. beálltam parkolónkba, központizár be egy kilóméterrõl is vette...este megyek vissza...se kép se hang, ki se nyit a zár...balszrencsémra tavaly megpróbálták feltörni és szétkúrták a zárat, így csak távirányítóval nyitható, ezért esélyem nem volt bejutni :( azért kérdeztem az elõbb hogy egy elbaszott bikázás kiüthette e az akumat...de ezek szerint az "szabályos" volt, így lehet a távirányító a rossz :D jobb eset lenne mert egy gomb elem olcsóbb mint egy aksi :) szóval még mindíg kérdem ha plusz plusz minusz föld el bikáztuk úgy hogy nekem járt a motor...okozhatta e ez az aksim halálát... Köszi a segítséget
a hangsúly a járó motoron van! a +- dolog már tiszta
szerintem nem kéne gondot okozni. de feltétlenül várd meg autó villamossági szaki véleményét! soha nem volt erõsségem az elektromosság. de mi is így bikáztunk a mûhelyben.
ami kinyírhatja véletlen az az ha rajta van a plus meg minuson a kábel te meg véletlen összeérteted. vagy rajta a minuson és a plus vége odaér a kasztnihoz. ezért ha teszed rá mindig a plussal kezd. levételnél meg a minussal kezd.
Én úgy tudom a bikázás egyetlen módja amely hibát nem okoz!
Lemerült autó akkumulátorára rákötöd a (Piros, pozitív) kábelt a csipesszel majd a feltöltött autó akkumulátorának ugyan azon (Piros, pozitív) kábelt rácsipeszeled. Ezt követõen jön a negatív!
Ugyanis zárt áramkör kell!!!
A (Fekete, negatív) kábelt elõször a feltöltött akkumulátorra kötöd rá majd a másik jármú egyik test pontjára. Ilyen pl. a motor!
Mindemellett nem mind1, hogy melyik akkumulátornak mekkora az indító árama, ha a segéd aksi kisebb akkor várni kell és járatni a motort..
Tehát az összekötést követõen indítod csak be a motort! Majd néhány perc elteltével a másikat.. Ha kevesebb indító áramra van szüksége a másik jármûnek akkor akár azonnal indítózhat a másik jármû.
A levétel fordított sorrendben mûködik!
u.i.: Az akkumulátorod próbáld meg kiszabadítani a kocsiból és feltölteni, amennyiben nem sikerül KUKA!
de van ilyen mikor elromlanak a cellák hogy feltöltheti, párszor hajt gyorsan az indítómotor aztán egyik pillanatról a másikra meg lehal. a hideg különösen kihozza ja akkor kuka. alternátor töltését meg nem árt csekkolni ha már úgy is ott matat.
Mindenki megnyugtatására szólok, hogy semmi gáz... A bikázással semmi gond nem volt, csak sors furcsa fintora, hogy pont egybe estek a dolgok! Amint a feltöltött aksit visszatettem, rögtön kiderült a hiba oka...égve hagytam a lámpát és szépen leszívta a hidegbe...a bikázás csak véletlen egybeesés...miért is ne... :D Megnyugodtam nem kell új aku...sõt még így a tél elején jót is tett neki egy kis csot lemerítés és újratöltés, azóta pöccre indul ...elõtte azé voltak gyenge pillanatok már a reggeli hidegben.. mindekinek köszi a hozzászólást, segítséget!
nincs mit, itt is megesett, fõleg mikor több állású és nem tudod mikor kapcsol ki, mikor állandó, mikor ajtótól függ mikor mástól stb :D
jaja kettõ katt jobbra a lámpa egy a helyzetjelzõ, balra egy a parkoló...nagy vagányan csak helyzetjelzõvel mentem reggel és megszokásból kettõt kattintottam rajta visszafelé...így nem lekapcsoltam, hanem át a parkolóba...az meg szépen lecuppantotta estére...
Köszi a segítséget Ma szombaton cserélik ki a termosztátot remélem jó lesz majd megírom,hogy sikerült nagyon bízok benne mert már tele van hogy nem jó szép napot
szia sajnos nem az a probléma megnézte a termosztát jól mûködik nem cserélte ki esetleg valami más lehetõséget tudnál javasolni kivittem próbára de most nem csinálta amikor melegebb idõ van akkor nem csinálja csak ha hideg van esetleg más javaslat köszi
most már csak tippelgetek vaktában és elméleteket gyártok. nem lehet rávág a hideg menetszél a hõfok érzékelõre? lehet bekapcsolt fûtést érzékeli hogy az utastér is von el hõt ezért pörgeti a motrot, hogy ne essen vissza a hõfok?
totalcarnak is érdekes lenne elküldeni, érdekel mit mondanának rá, ha válaszolnak egyáltalán.
szia a hõfok érzékelõn a vizgombát értesz a totalcar azt hogy érem el most megjött a felmelegedés nem nagyon csinálja valami a vízhõfokkal kapcsolatos lehet
igen vízgombát értem amit cseréltetek. totalcart érdemes lapozgatni aki szereti az autókat :) http://totalcar.hu/
Van ez az autódoktor rovat, érdemes lenne írni mert jól tudom van pont márkádba tartozó szervizesük is, szóval talán találkozott már hasonló hibával http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/
nekem is csinál ilyet néha a Ladám :) (nem röhög, befecsis)
Alapjárati motor gyanús volt, cseréltem, de nem lett jobb. Még sebesség jeladóra gondolok jelenleg. (meg ezt olvasgattam, hogy okozhat ilyet)
Ugyanis elvileg az elektronika a sebesség jeladó jele alapján is változtatja az alapjáratot. Lásd ha jól mûködik, nálam gurulás közben nagyobb az alapjárat, mint ha 3-5km/h alá csökken az autó sebessége, akkor ejti csak le 700-800-ra. Gurulás közben 1000 körül van, ha kinyomom a kuplungot.
Van egy másik sebesség jeladóm, de még nem tettem be mert nem pont ugyan az a cikszáma, bár elvileg csatlakozó meg midnen ugyan az, majd kipróbálom ha lesz idõm... :)
Sziasztok! Tudnátok mondani olyan (nem olyan régi) könyvet/könyveket vagy más forrást, amelyben általánosan le van írva, hogy egy gépkocsi egyes alkatrészei pontosan mit csinálnak és hogyan mûködnek? Van jogsim egy ideje, de szeretnék a dolgok mögé látni :).
Hali!
Van egy IV.-es Golfom, mióta használom, 1-2 apróbb dolgoktól eltekintve(Vezetõ oldali ablak beesett az ajtóba), nem volt komolyabb gond! Elõszóba annyit, hogy fullra nem értek az autókhoz..!
So, már kb 3 hete nem használtam, most ülnék be, indítanám, erre beriaszt... wtf! Gondoltam, véletlen megnyomtam a riasztó gombot, de nem... többszöri próbálkozásra is ez van, be sem indul, csak riaszt! Nekem gyanús, hogy az aksival van vmi gond, mivel a gyújtásnál, a rádió sem kapcsol be... pedig az ugye be szokott, sõt még manuálisan sem tudom életre kelteni. Szóval valami szaki elmondhatná, mielõtt szerelõt hívnék, hogy ezt mi okozhatja, esetleg én noobként, tudnék-e valamit csinálni!
Elõre is köszönöm!
Akksi lesz, ha jól emlékszem, nekem is volt ilyen. Ablak úgyszintén, viszont a vezetõ oldalit ablakot pár hónap múlva követte az utasoldali...
Akku annyira lemerült, hogy indításkor teljesen leszívja, a riasztórendszer meg azt érzi, hogy valaki elvágta a kábelt. Nekem is volt ilyen a korábbi autómmal. Mivel a riasztó egyedi volt, el kellett hívnom az ürgét, aki szerelte, hogy lekösse az akksiról, amíg feltöltjük.
Citroen C2 VTS.ben egyik szelep, hideg motornál kicsit csattog. Szerelõ váltig állítja, hogy ha meg is találja melyik az, akkor is mind a 16 db szelepemelõt ki kell cserélni, mert ha csak egy újat rak bele, akkor a mellette lévõ megy tönkre a megváltozott olajnyomás miatt ... Igaz ez ? Rohadt drága az a kis vacak, majd nem 160 000 ft a 16 db + munkadíj ....
THX !
Üdv!
Hallottam olyan pletykát, ami szerint a kölcsönözhetõ autókat, direkt úgy buherálják meg, hogy valami apró hiba legyen vele, hogy minden X-edik bérlõnek fizetnie kelljen plusszban valamit. Nem akarok megsérteni senkit, de ebben mennyi ráció van szerintetek, és mire kell figyelni, hogy elkerülhetõ legyen az ilyesmi. (itt keresek autókölcsönzõt amúgy: http://www.tablazat.hu/autokolcsonzes/ ---> hátha ismer innen valaki megbízható céget...)
namármost autót úgy megbuherálni hogy x edik kilóméterkor fossa le magát nem lehet, hacsak nem elektronikusan a vezérlõegységbe stb. fizikai, mechanikusan nem tudod így kiszámolni, úgy is okozhatsz kárt, de hülye lennél mert a tiéd a kocsi és neked kell rendbehozni, hiába fizetteted ki szerencsétlennel aki kölcsönözte, neked akkor is nyûg a kocsi, meg nem húzhatod annyira le kölcsönzõt se mert még képes lesz fizetésképtelenséget bejelenteni aztán járhatsz bíróságra :D
emígy nem úgy mûködik, hogy valami extra biztosítása van ennek a kocsiknak és neked semmi esetre se kell többet fizetned mint az elõre letisztázott bérleti díj? max felszámolnak tankolásért extrát, a házi játékszabályok szerint, ha képes vagy üres tankkal (mindenhol más felfogás) bevinni a gépet... meg azért extrát ha máshol adod le mint ahol felvetted. de ilyen hogy pl kiugrik a féltengely a mocsok út miatt nem lenne szabad az ügyfélre terhelni, más ha azért ugrik ki mert épp Ken Blockot játszik valami földúton :D
tudom nem segítettem semmit, bocsi hogy el kellett olvasnod ezt az agymenést :D
Üdv. Teljesen laikusként az autószereléshez B corsan tudok magamnak állítani az alapjáraton? mert (szerintem és mások szerint is) túl "nagy".. Vagy vigyem el inkább két sörért valami jóskának..?! :)
szerintem ez már nem karburátoros szóval nem egy csavart kell forgatni, szóval ha nincs meg az elektronikád akkor nehéz lesz állítani :D fõleg ha valamelyik szenzor miatt rossz.
ha érdekel a technika kéne szerezni valami szerelési útmutatót és akkor látod majd hogy mibe érdemes otthon belekezdeni. õszintén szólva legtöbben úgy vannak vele, hogy inkább elviszik szerelõhöz mert ugye annak is élni kell, mint hogy megvegye a szerszámot. sok célszerszám otthoni kreativitással megoldható. de általános szabály, minél újabb az autó annál drágább lesz az otthoni kreatívkodás majd a rendes szervízben :D
A Citroën Xsara Picassoba lehet rádiót cserélni? Mert mi múltkor megpróbáltuk kicserélni de megbolondult a kijelzõ,a fedélzeti computer! Ilyenkor mi a teendõ?
Hali Van egy renault clio II-esem, és az elektromos ablakemelõben eltört a mûanyag, ami mozgatja az ablakot, ezért nem tartja rendesen a helyén. A kérdésem az, hogy ezt lehet külön venni, vagy csak kompletten az egész ablakemelõt motorral meg mindennel 20-30 ezerért?
Megane II-essel pont ilyen helyzetben vagyok, nekem már az összes kitört. Nem lehet külön venni, az a kis sz*r mûanyag egyszerûen selejt, pár év alatt kagylósodik és szétporlad, eltörik. Úgy hallottam, van egy cég itthon, akik kézzel javítják, de egyetlen szerelõ sem ajánlotta õket, mert azok is egy éven belül újra elromlanak. Megane II-be a két elsõ komplett ablakemelõ szet 60 rugó (a bal oldali drágább a közös vezérlés miatt), hátra a kettõ 50 rugó. Én úgy döntöttem, hogy ott dögöljön meg, egyelõre nem cseréltetem (most volt mûszakin, elõtte mindenféle javítás miatt 240k-t hagytam ott a szerelõnél...), most két-két csavar tartja az ablakokat...
Igazából nekem 2 éve tört be magától az ablak a garázsban, utána vettem észre, hogy elõrebukik az üveg mikor emelem fel, azóta nem is használom, szerencse hogy hátul a jó öreg tekerõs ablak van, azt lehet használni. :D Amúgy sejtettem, hogy egybe lehet, úgy éri meg nekik...