Az olaj elég sarkalatos pont, fõleg a régi automata váltóknál. Alapvetõen három funkciót kellett ellátnia: áthajtás a konverternél,kopó alkatrészek kenése, és a vezérlés. Mivel a három rész tulajdonképpen egy egységet képez, ezért ugyanannak az olajnak kellett egyszerre sûrûnek (hajtás) és hígnak (vezérlés) lennie, emellett pedig megfelelõ kenõfunkciót ellátnia. Jól kell reagálnia a magas hõmérsékletre (nem habzik), és a nyírásra a konverterben. Az elhasználódott olaj jobb esetben a vezérlésben okoz problémát, rossz esetbe a kenõfunkció elvesztése után tönkreteszi a váltót.
Megjegyzem elõ szokott fordulni automata váltóknál, hogy nem mindig veszik be a hátramenetet. De eddig csak Francia és Olasz autóknál tapasztaltam..
Mindenképp vidd el az autót egy felülvizsgálatra, ha nincs szerencséd akkor bizony mélyen a zsebedbe kell nyúlnod.