"Persze hogy kell fejlõdni csak az emberek gatyája megy rá az egészre hogy valami normális kép legyen a monitoron."
Csak ha hagyod magad. Bõven elég 2 évente új konfigot venni. Vagy akár még ritkábban is (csak ne szart vegyél). Nekem egy R9700-am volt jó 3 évig, és végül csak azért cseréltem le, mert már untam, egyébként vígan elvitt mindent, amivel játszom.
Na azért a normális képrõl vitatkozhantánk. Szerintem vannak örökérvényû darabok (kártyák), amiken sokminden elment. Nálam a síma 9600-as volt ilyen, HL2 és egy csomó más játék is türhetõen elment vele. Most szerintem az x700-as egy ilyen általánosan jó kártya. Ezekkel évekig el lehet lenni és nem csak egy 15'-os monitorra adnak jó képet. Szerintem.
Persze hogy kell fejlõdni csak az emberek gatyája megy rá az egészre hogy valami normális kép legyen a monitoron.
(Fizikai motor = ugyanez, csak szoftveresen; egy szoftvercsomag, amit sok játékgyártó készen vesz egy erre specializált cégtõl.)
Már miért is kellene eladni azt a 7900GTX-et? Ez egy különálló kártya, ami PCI/PCI-E slotba megy. (Az egy dolog, hogy késõbb rákerül grafkártyákra is, mert a kettõ együtt olcsóbb, és talán gyorsabb is.)
Egyébként ilyen alapon azt is kifogásolhatnád, hogy újabbnál újabb grafkártyákat csinálnak. (És részben igazad is lenne. Na de azért a fejlõdés nem állhat le. Csak kár, hogy a profit a legfõbb lényeg, és egy hozzú szünet után jön csak az összes többi.)
Ha jól értelmezem, akkor csak amelyik közvetelül támogatja. De lehet, hogy valamelyik elterjedten használt fizikai motor, amit eddig a proci számolt, "rávehetõ" ennek a használatára. (Persze úgy, hogy a game többi része nem vesz észre ebbõl semmit, vagy max. elég hozzá egy patch.)
Nos szerintem csak simán buzi aki ezt kitalálta most vettem ezt a kurva 7900GTx-et és kiderül a végén hogy jövö hó végén már adhatom tovább.Komolyan mondom beszarás, mi a lofaszt rakjon a gépbe az ember hogy normálisan menjen 1-2 rühes game.Még jó hogy számtek cégnél dolgozom külömben ezt a pár szart sem tudnám megvenni.Tényleg vicc csak a kisebb pénzüekkel meg akik tanulnak azokkal basznak ki,eszem megáll én BF2-öt nyomok de 4pontért fejenkén agyon löném azt a pár tetüt nyilvánosan a hösökterén tanulság képpen.Ne a vasat tornázzák fölfelé hanem csinálják meg a azt a kurva gamét.!!! sájsze...
Oké. Elolvastam a cikket. Segítsetek: ettõl akkor most gyorsabb lesz a rendszer, a videókártya, ha játékokkal játszom? Vagy csakis és kizárólag azokon a játékokon gyorsít majd, amik támogatják? Ja és még valami: milyen foglalatba megy ez bele? És (bár tudom, hogy nem tudjátok), de nagyjából mennyibe fog kerülni? (már ha lesz értelme megvennem...) Köszi.
"1. gondolatom: Mi ez a szar?"
Egy célhardver a fizikához. Mint a GPU a grafikához.
"2. ok, de miért nem fogja támogatni a kint levõ gamek egyike sem (Oblivion-hoz nem ártana)?"
Mert még új a cuccos. És van már ami támogatja.
"3. MIÉRT NEM OPTIMALIZÁLNAK?"
Egyrészt az optimalizálás idõigényes, és ezért többszörösen is költséges. Másrészt nem tudhatod, hogy mennyire optimalizálnak, legfeljebb ha hasonló képességû játékokat hasonlítassz össze.
"4.Pl. a PS2 tudtommal 128 bites egy "átlag" PC még mindig csak 64 bites."
Az átlag PC hiába 64-bites, ha az OS és az összes szoftver még 32-bites. Viszont az SSE utasításkészletek 128-bitesek. A 128-bit egyébként csak arra jó, hogy ugyanazt a mûveletet egyszerre több adatra hajtsunk végre.
3. Szerinted könnyû egy folyamatosan változó dologra optimalizálni? A PS2-es játékok azért "optimalizáltabbak", mert ott van egy fix konfig, ami nem változik 3 havonta. Míg PC-n figyelembe kell venni azt is, hogy Ödönke nVidia és Petike Ati kártyáján is normálisan fusson a játék. 4. Látom téged is átvertek a palánkon ezzel a "minél nagyobb szám van mögötte annál jobb" dologgal.
Végre a weboldalak címe a cikk címe is 1ben, így nem kell átirogatnom..
Én meg maradok az online pokernél-nem kell hozzá csillivilli semmi és evvel még pénzt is keresek:D
Remélem 3 év múlva már anyir elterjedt lesz hogy alaplapra is integrálják meg olcso lesz mint a sicc.
Ja és cell procikat pc-be is powa :D !!!!!
Optimalizációs téren számomra a Half Life 2 az etalon gyönyürû és kurva jól fut még gagyibb vga-kon is.
Egyértelmûen jobb ha célprocik végzik az egyes speciális feladatokat. Ha rajtam múlna külön lenne, általános CPU, grafikai GPU, fizika számoló PPU, és még lehetne Mesterséges intelligencia APU is . Ezek a feladatok olyan szinten különböznek, hogy egy célprocival több 100x-os sebességnövekedés érhetõ el. Amúgy ez a PhysiX kártya 3-400MHz-en megy és sokkal több fizikai számítást végez mint bármelyik CPU. 50-60 lesz az ára... nem olcsó, de két év múlva már, csomó játék támogatja és olcsóbb lesz.
Így valóban nem lenne értelme, de szerintem ez nem igaz. Viszont tévedtem, a Havoc FX nem gyorsítja a régebbi Havoc játékokat, így ez az elõnye nincs meg az Ageia kártyájával szemben. Viszont egy SLI-s megoldást még mindig lehet másra is használni... Szefmester: a legtöbb videokártya processzor limitált, fõleg SLIben.
Nem igazán értem, mi a problémád:) Lassú? Meglehet. Én ezt nem is kérdõjeleztem meg. Viszont a "több bit-nagyobb királyság" dolgot nem teljesen értem. Ott van pl a Transmeta Crusoe ("x86-os" CPU), belül 128 bites, mégsem a gyorsaságával hódított... Ezzel nem azt akarom mondani, hogy pl a 64 bit hülyeség, hanem azt, hogy önmagában nem hoz drámai gyorsulást.
Nem, mert játkokhoz nem jó, csak szép videókhoz, vagy real timer renderelt techdemókhoz. Nem lehet visszanyerni az adatokat a GPU-ból, így játék közbe átszalagálnál a dobozokon ahelyett hogy megütöd õket.
Én sem értem hogy cikkben miért grafikus gyorsítóként emlegetik, mikor ez egy fizikai "koprocinak" kellene nevezni.
Az mióta lehúzás hogy megjelenik valami új ami hatásosabb és olcsóbb mint az NVidia-ATI féle SLI/Crossfire-es fizikagyorsítás... lol méghogy az agyonterhelt videokarival akarják tehermentesíteni a CPU-t... ez kérem egy vicc... pláne ha az árakat is figyelembe vesszük, mert ha jól tudom mikor ennek a karinak az ára valahogy 35-50e Ft között lesz, és 500 helyett 30000 objektumot tud majd kezelni egyszerre, persze persze jöhetnek a fanboyok hogy az én csúcs SLI/Crossfire-s vidókareszaim simán gyorsítják az összes cuccot. De mint tudjuk nem csak a Havok rendszer létezik, ott van még a Karma, és az Endorphin is... és ezutóbbi nagyon durva fõleg karakteranimácók/fizikák terén.
Egy tuti én hamarabb fogok egy ilyen karit venni mit ésetleg 2 brutális árú VGA-t..
úgyvan kivillantottál mindent amit tudni kell rólad... és az MI-t mi számolja? ha több ideje marad a procinak MI-t számolni akkkor az nem neked lesz jobb?
"Egy célhardver mindig gyorsabb lesz, mint egy általános célú processzor. Tehát hasonló teljesítmény elérése elég nehéz lenne CPU-val... Ráadásul, ha lenne egy a maiaknál 100x gyorsabb processzor, amely a célhardver feladatát is ellátja, nem lenne sokkal gyorsabb, mint egy mai, fizikai gyorsítóval felvértezve."
Igen ezt a processzort úgy hívják hogy cell, és hogy mit tud azt a ps3-ban tudod majd letesztelni.;))) Ott szoftveresen csinálják ua teknológiát. Amúgy a cell nem hiszem hogy többe kerül, mint egy x-magos csúcs intel komp. CPU + ez a kari.
Szerintem sokan kicsit el vannak tévedve itt. Ez a cucc nem közvetlenül a grafikát fogja majd támogatni, hanem a fizikai modellezést. Értem ez alatt, hogy pl. egy hordónak a pályáját ez fogja kiszámolni a fizika szabta szabályok szerint. Az egész ha jól fog mûködni, akkor a valós életet (fizikát) sokkal jobban modellezõ alkamazások (köztük játékok) fognak születni. Ennek pedig egyértelmûen a szimulátorok terén kellene nagyot alakítania nem pedig az ilyen csili-vili FPS-ekben. Például mit nem adnék ha a készülõ Battle of Britain (1C:Games fejlesztõ, UbiSoft kiadó) támogatná ezt, teljesen új dimenziókat nyitna meg: pl: lecsavarodó szárnyak, dinamikus repülésmodell széltõl, sérüléstõl egyéb paraméterektõl függõen. Hát nem tudom de ha egy ilyet kiadnának az maga lenne a menyország :)
Ezzel a cuccal a legnagyobb baj tudtammal, hogy a havoc fizikai motort nem tamogatja. Pedig ez az 1ik legelterjedtebb
Vágomén, énis kocka vagyok eléggé (mondjuk más téren) de azért mellbevágott:)
Nos a PCI busz sávszéle 33,3MHz*32 bit = 133MB/s (= 1064mbps). (De ezen osztozik az összes PCI kártya és egység a gépben.) Soknak tûnik, de nem az: 100fps-sel számolva egy képre 1,3MB jut. Egy poligon egy csúcsának (vagy hogy hívják) leírásához legalább 3 32 bites szám kell (x,y,z koord.), az 3*4=12 byte. 1,3MB/12 = 113595,7. Ennyi csúcssal dolgozhatunk. Nem túl sok... (Egy egész képernyõre.) És akkor egy irányú átvitellel számoltunk.
Mondjuk valószínû nem kell majd egyfolytában minden adatot átvinni, hanem az elején át kell tölteni oda is, aztán már csak utasításokat kell kiadni (:D), és csak valamilyen paramétereket ad vissza. De ki tudja. Ha sok a részecske, probléma lehet így is.
basszák meg, újabb lehúzás... de ugynaúgy belebuknak mint az RDRAM-ba, prescottba, sli-be... A PC-s többség azért nem tizenéves taknyosokból áll, nem lehet, megvakítani õket ilyen faszságokkal. A cikk is köcsögség, ugyanis nem derül ki, hogy 48 PIXEL PIPELINE vagy 48 PIXEL SHADER egység lesz. Ugyanolyan szopatás mint az x1900xtx...
ÁÁÁÁÁ emberek ez nagyon jó cucc lesz, csak nincs a cikkhez fûzve referencia videó
Gondolom mindenki emléxik ha a HL2ben felrobbantottál 20 hordót akkor egy kicsit megröccent a gép, ezzel ugyan ezt meg lehet csinálni szaggatás nélkül, pontosabb fizikával és 100x annyi hordóval (Legalábbis a videó alapján :)
Javaslom csinálj egy int és egy long long változót, és nézd meg hogyan fordítja le a fordító 32 bites object kódra. "Kicsit" több sor lesz a 64 bites változókkal való szorzás.
Téged fizetnek azért, hogy mindig beszólj valakinek? Ez már elég
Ha egy kicsit is szeretsz játékokkal játszani, akkor sok dolog kimaradt az életedbõl a konzol ellenességed miatt, ha nem, akkor meg nem ismered igazából PS2-t, így értelmét is vesztette a hsz-ed.
De ahogy nézem ez a kari egy darab szar ic. Azt is lehetett volna hogy csak az ic-t árulja, és a nagyok meg beépitik a karijaikra...
Akkor emulálja. Lásd titkosítás. Aminek meg kell a teljesítmény, az támogatja az SSE/2/3-t. Ma már az SSE elég alap... Amúgy mi elõnyöd származik a 128 bitbõl?:)
Nah, hát én megnéztem a vidiket is, de csak mosolyogtam... ezér' vegyek majd 30-40-ért gyorsítókártyát, hogy szemeteskuka felrobbanásakor részletgazdagabb legyen a szétszóródó repeszek száma és viselkedése? Köszönöm kihagynám.
A Bet on Soldier lángszórós agyatlanságától sem estem hasra... pedig szeretek gamelni.
4. Mai processzoroknak is vannak 128 bites részei (pl SSE egységek). Az emuláció sikeressége sem ezen múlik, lásd titkosítások: 128 bites SSL-t is a 64 (32) bites CPU dolgozza fel...
Egy célhardver mindig gyorsabb lesz, mint egy általános célú processzor. Tehát hasonló teljesítmény elérése elég nehéz lenne CPU-val... Ráadásul, ha lenne egy a maiaknál 100x gyorsabb processzor, amely a célhardver feladatát is ellátja, nem lenne sokkal gyorsabb, mint egy mai, fizikai gyorsítóval felvértezve.
Jah enis csak az ut-t ismerem a listan szereplok kozul, amugy elmennek a sunyiba, 8as flash kene a video megnezeshez, az meg még nincs linuxra. Éljen a crossplatform flash, fulladjanak bele.
Én az nVidia-féle Havoc gyorsításban látom a jövõt, mintsem ebben a külsõ kártyában. Igaz, hogy annak meg SLI kell, de amennyibe ez a kártya fog kerülni, azért lehet venni egy másik videokártyát, s az már a jelenlegi játékokat is gyorsítja (nem beszélve a Havoc elterjedtségérõl). Ráadásul az X1800-as ATi VPU-t is lehet fizika gyorsítására használni...
Így van UT nagyon korrekt volt mindig is ezen a téren.
Megnéztem a linket amit adtál... szomorú vagyok.
Egyrészt: Semmi érdemleges nem támogatja... jó-jó ez ízlés dolga, de engem ezek a címek nem tüzelnek fel.
Másrészt: Sacred II, Bet on Soldier, Rise of Nations? Hát nézegettem a neten preview képeket, de ezekhez nem kell gyorsító az 100%. Egyik sem forradalmi graf... sõt.
"Mért ne lehetne elfogadható hogy a teljesítmény leadás felvétellel is jár? Azaz több számítás, több W energia?" Na azééért neeeeeeee beszélj zöldségeket. Te! Figyu! Ha ez így lenne akkor az ENIAC óta egy mostani gépnek a Föld összes energiája nem lenne elég! Ugyanis az ENIAC-hoz építettek atomerõmûvet és ez nem vicc. Szal ma nagy gubancban lennénk. Léteznek technológiák, amivel, akár most is meg lehetne ezerszerezni a gépek teljesítményét fogyasztás növelése nélkül! Csak vagy túl drágák ezek a technológiák, vagy még nem engedik használni, mert a kacatot nem tudnák eladni. /Biochip, széncsõ, nanotechnológia, optikai chip, holografikus adattárolás stb.../
Optimalizációban Epic/atari és az ut-k mindig is vitték a pálmát, ut2k4 a tré 64mbs s3mas grafkaris 2k-s mobile amd-s notebookon is megy...
Az unreal tournament 2k7 is ageia motort hasznal ha jol tudom, az is mekkora egy batár állat gém lesz:)
És igen is halmozni kell a számítási teljesítményt, nem pedig optimalizálni. Így fizetned kell érte de gyorasabban halad a technika.
Ez egy hülye hozzászólás. Egyrészt nincs az a PC ami leégetné a villanyórád, legfeljebb nem a mosógéppel és a mikróval kell egy szálra kötni, mert akkor kiközben hajatszárítasz lecsaphatja az elektromágneses biztosítékot... Mért ne lehetne elfogadható hogy a teljesítmény leadás felvétellel is jár? Azaz több számítás, több W energia? És akkor jól is állunk mert finoman lépkednek vele, nem eszik kétszer annyit a 2X gyorsabb proci...
Hát komolyan mondom nem tudom már mit mondjak... 1. gondolatom: Mi ez a szar?
2. ok, de miért nem fogja támogatni a kint levõ gamek egyike sem (Oblivion-hoz nem ártana)? Külföldi fórumok tanulsága szerint nem nagyon van szó eddig ilyesmirõl.
3. MIÉRT NEM OPTIMALIZÁLNAK? Nem 200 TB ramra, meg 4 SLI-be kötött VGA-ra van szükség, hanem normálisan optimalizált progikra.
4.Pl. a PS2 tudtommal 128 bites egy "átlag" PC még mindig csak 64 bites. (Nem is képes emulálni normálisan a PS2-öt). Nem ilyen irányokba kellene elmenni?
Talán még fizikai szimulációkhoz is jó lesz...
Hûûûû!
Inkább játékokat csinálnának.... Lassan már az lessz az elsõ kérdés: Hány amperes a villanyórátok? :P