sziasztok! van egy oldalam ( repcsi.info ) aminek a papírrepülõ hajtogatás a témája feltöltöttem már rá pár repülõ elkészítését skotter: ..többek között a Tie vadászét is Tie vadász
Saját fejlesztés
Ez az F14 http://www.origami-kunst.de/events/falten-gestalten/flying-fox-tomcat.html ez a starwars õrület http://www.happymagpie.com/swdiagrams.html ez a starwars õrület, és a 3. at még nem találtam meg szoval eggyenlõre ennyi
Srácok annó tudtam tie vadászt csinálni :D F14 est meg van egy specem persze annó még könyvbõl tanultam de az idõk folyamán elveszett de ha gondoljátok elõkotrom az emlékeimet ;) + volt sikló és concorde is a fegyvertáramban ... :( csak már sokat felejtettem :( de majd belejövök
Nekem volt régen egy origami könyvem amiben marhajó repcsik voltak. Tomcat hajtogatástól kezdve minden és még hasonlított is :) Az volt a gond hogy kiskoromban ezt nem tudtam összehozni a könyv meg eltûnt. Akinek van hasonló az scannelhetne, mert neten sehol nem találok semmilyen leírást látványos papírrepülõ hajtogatásról.
majd razolunk kézzel praktikákat és beszkenneljük :))
Mi még (nem szégyenlem) 15-16 éves korunkban is terveztünk különféle repcsiket. Jó szórakozás volt a leggyorsabb, a legtovább fennmaradó, a legkacifántosabban repülõ vagy a legmagasabbra szálló repcsi elkészítése. Nem kéne valakit azért leszólni, mert errõl akar beszélgetni
Bevallom gyerekkoromban szórakoztunk azzal, hogy égõ papírrepülõt dobtunk le a negyedikrõl. Hülye vicc, de elég látványos :). Kicsit ellenõrzöttebb és biztonságosabb keretek között poénos videókat lehetne csinálni a lángoló papírrepcsik zuhanásáról :).
A papírrepülõk jó röptetésének titkai gyakorlatilag megegyeznek azokkal a beállításokkal melyeket a felröppentés elõtt végzünk. A legtöbb ember azt hiszi , hogy egy jó papírrepülõnek nincs szüksége beállításokra miután az alap hajtogatást befejeztük. Minden igazi repülõnek van karbantartó részlege, hogy elvégezze a kis beállításokat a gépen és minden papírrepülõnél szükséges kisebb beállításokat végezni a legjobb repülés érdekében.
V-állás
A sok gyakori hiba közül az egyik, hogy a papírrepülõ szárnyait bizonyos szögben lehajtva hagyjuk. Ez csökkenti a repülõ oldalsó stabilitását. Amit „V-alak” – nak neveznek az, az amikor a szárnyvégek a szárny legmagasabb részén vannak. Az oldalstabilitás segíti a repülõ egyenes repülését vagy fokozatos fordulását. Oldalstabilitás nélkül a papírrepülõ vagy a hátára fordul és leesik, vagy egy állandóan szûkülõ spirálba megy amely spirális süllyedéssé válik. Tehát szárnyvégeket fel.
Mi a helyzet az áramvonalas alakkal?
A repülõgépek szárnyai „Íveltek”, ami azt jelenti, hogy általában görbült alakúak, az áramvonal tetején domború, alján csaknem sík. A papírrepülõk szárnyainak viszont vékonynak kell lenni, hogy jól repüljön. Ráadásul nagyon kis görbületre van szükség és általában bármilyen görbület a szárny elejére korlátozódik. Mivel a legtöbb papírrepülõ valójában repülõ szárny, csak nagyon csekély mennyiségû görbület praktikus, mivel a sok görbület az orr bukdácsolását okozza, melyet farokkal kell kiegyenlíteni. Sík, görbületlen szárny használata a vezetõél mentén nagy nyomásesést eredményez , amely megfelelõen segíti a turbulens határrétegbe való átmenetet, ami magyarázhatja a rovarok szárnyán található kis görbületet is. A görbületlen vezetõélû, döntött szárnyak elõsegítik az örvényes áramlást a vezetõél mögött, a felsõ felületen.