Ahogy mondod. Érdekes, hogy az összesen 8 lerendezett filmjébõl egyik sem nyúl mélyebb témákhoz.
Event Horizon-hoz még elég nagy lapáttal adott a zene. Michael Kamen & Orbital azért érti a dolgát.
A Castlevania-n kívül (amit csak névrõl ismerek) még van valami hiperagresszív autóversenyes, meg egy terroristás marhasága (ezekben, mint rendezõ, ugye). Ezekbõl sem érzem a kifejlõdõ komolyságot:)
Az EH tipikusan az a film volt, amit a nézõnek kellett továbbgondolnia, és ilyenkor jött rá minden ember, hogy milyen jó forgatókönyvíró válna belõle.
Az Event Horizon télleg jó volt, ha még egy két komolyabb sci-fi novellát is elolvasnak a forgatókönyv készítéséhez az alkotók, akkor egy igazi klasszikus lehetett volna belõle.
Kúl látvány, jó szinészek, a rendezõ, meg a vágó is beszaratta néha a nézõt. Mondanivaló: konvergál a nullához.
Nem indok valakinek a sikertelenségére az, hogy õ már híres. Ha kimegyek a focivébére, és mutat a tévé, én is híres leszek, de attól még egy tetves gólt nem tudnék bevarrni, monjuk a francia kapuba (akármelyikbe).
Azért annyira butának ne nézz már, hogy nem tudom miért lett PG-13-as a film...egyértelmû ezért se írtam oda, na mind1. "Ezt a baromságot, hogy "te nem fogsz ilyen sikereket elérni". Ezek szerint nincsen szar film, meg szar rendezõ?" kicsit félreérted, hanem azt akartam ezzel kifejezni, vagy a tudtodra hozni, hogy õ már letett valamit az asztalra, mi viszont ezen a téren nem és valljuk be sose leszünk olyan híresek mint õ. Persze ez csak 1 felvetés."vannak még csodák" én már kinõttem ebbõl...
De pont azért van így, amiért én elmondtam. Gondolj csak bele. Egy PC-s játék sztorija nem számít. A legtöbb PC-s játéknak gyakorlatilag nincsen sztorija, aminek mégis van (tisztelet a kivételnek), bármelyik huszadrangú író firkálmányai felülmúlja. A játék-adaptációk esetén a látványvilág a fontos. Amikor a koma bemegy az AvP-re, akkor nem azt várja, hogy a játék "sztoriját" mutassák be 90 percen keresztül, hanem egy történetet akar látni abban a világban, azokkal a karakterekkel és fegyverekkel stb., amit õ a játékból ismer.
Én a Kombatokat nem, mint játékadaptációkat, hanem mint filemekt értékeltem. Márpedig ha így nézzük, akkor szarok. Andersonra ugyanez detto áll. Nem úgy értékelem, hogy valaki jobbat/rosszabbat ki tudott volna hozni egy játékadaptációból, mert õ nem egy játékadaptáció-gyáros, hanem rendezõ. Ezt a baromságot, hogy "te nem fogsz ilyen sikereket elérni". Ezek szerint nincsen szar film, meg szar rendezõ? Az bajos...
Sokkal kevesebbõl is csináltak már jó filmet. Ez persze nem kifogás, indok vagy ok, de tény.
És ha te már annyira okos vagy, akkor gondolkozz el azon, hogy miért lett PG-13 a film. Van egy olyan nevû dolog, hogy piackutatás. Kurva hasznos kis dolog, ha tudod, mit kell vele csinálni. Legyen véres, és bemegy X 18 éven felüli. Legyen PG-13as, és a szülõk elvisznek egy csomó kis pisist, akiket tényleg érdekel a film. Magyarán apu+anyu+kölyök ÉS még egy bizonyos százaléka a többi piaci szegmentumnak. Business is business.
"Kurva nehéz ám PC-játékból sikerfilmet csinálni" Ez szó szerint így van, DE nem a te megfogalmazásodban, gondolj csak bele.. 1 PC-s játéknak tisztelet a kivételeknek..blõd egyszerû kidolgozatlan sztorija van(kiv pl Diablo Warcraftok), namármost ezekez vászonra vinni megfelelõ forgatókönnyvel hihetetlenül nehéz feladat, mégpedig úgy, hogy hûek maradjunk az eredeti játékhoz és ne nagyon térjünk el tõle, mert ugye a rajongók azt várják el, hogy hasonlítson a játékhoz.. mert ha eltér tuti bukta. Namármost vegyünk 1 példát..pl Mortal Kombat.A játék szerinti sztorija rém egyszerû gyakorlatilag pár sor az egész,, ebbõl 1 egész estés 90 perces filmet ugye nem lehet csinalni ezért kikell egészíteni. Én személy szerint meg vagyok elégedve a Mortalokkal, kihozták belõle azt amit ki lehetett eme keretek között és még ma is néha megnézegetem õket. Residentek detto.. mert imádtam a játékot. Most leszólhattok mekkora buta ember vagyok stb , de ezvan nekem tetszettek.AvP-rõl Anderson pedig nem tehet, hogy olyan lett amilyen..nézz utánna, ha már ennyire okos vagy és szidod õt(zárójelben megjegyzem, se te se én nem fogunk ilyen eredményeket elérni amit õ..)a lényeg a költségvetés a drága kiadó hatására, félve a buktától iszonyúan kicsi volt (60 millio USD) ami valljuk be lófasz 1 mai színvonalas filmekhez képest általában a duplája..nem beszélve arról hogy a drága FOX aztis megszabta, hogy a film 13-as besorolásba kellet, hogy kerüljön ezért a véres szaftos jelenetek a süllyesztõben végezték(ittis megjegyzendõ, Anderson sose spórolt a paradicsomszósszal.. gondoljatok bele 1 AvP esetén mi lett volna)..business is business... sajnos.(és nem vagyok anderson fan egyáltalán mielõtt azzal jönnél )
Nem az a kérdés, hanem az, hogy melyik komoly rendezõ akarja magát a 12 éves PC-fuckerek bálványává emelni... itt a probléma az, hogy pénzt akarnak fialtatni a PC-koncepcióból, hát csinálnak belõle filmet. Csak az a para, hogy egy-két "oszkárgyanús" komán kívül senki nem akarja bepiszkolni a kezét ezzel a kifejezetten nem hálás témával.
Kurva nehéz ám PC-játékból sikerfilmet csinálni, mert szûk a rajongói tábor keresztmetszete. Kvázi csak az megy be, aki játszott a játékkal (és tetszett neki), vagy aki betévedt péntek este a moziba.
Ki az a marha, aki ennek penz ad,hogy filmet csinalhasson?
Anderson a másik olyan ember Uwe mellett, aki akkor sem ismer fel egy jó forgatókönyvet, ha éppen a fejét ütik vele. Most így fejbõl egyetlen filmet tudok felsorolni, ami tõle tetszett, az pedig az Event Horizon, de a korábbi/késõbbi filmjeinek fényében ott is meg merném kockáztatni, hogy százszor jobb movie lett volna egy kompetens rendezõ mancsai között. A rendkívül unalmas, csak a 90es évek végi 8-10 évesek számára élményt jelentett Mortal Kombatnak személy szerint már háromszor álltam neki, és eddig mindig elaludtam rajta. Az AvP meg hasonló kategória. Ott legalább a marketinges része igen jól meg volt csinálva.
Ültessed magadat a sírba, te. Te sem vagy jobb annál a német Uwe-nél. Mindketten ugyanolyan szarokat gyártotok...