Tulajdonképpen megértelek, ha dühös vagy rájuk. Nem túl szimpatikus dolog, ha kiadnak egy játékot, aztán otthagyják mint kutya a ...át. Pedig a Far Cry-nak elég nagy rajongótábora volt vagy van még ma is. De végülis én is lehetnék dühös, mert a XIII-t eredetileg többrészesre tervezték, és az elsõ rész viszonylagos sikertelensége miatt nem nagyon akaródznak folytatni, de azon kívül hogy elindítottunk egy online petíciót, nem nagyon tehetünk mást a folytatás érdekében. (Csak mindig újabb mapokat gyártunk, de az csak nem olyan :)) De ez van.
Nekem csak az UBI-val van bajom. Kicsit talán befolyásol, hogy pont az a játékot szarták le, amivel én játszok online, de vannak hasonló esetek és zavar. Zárjuk le én azt mondom. :)
3-hoz: tényleg nem mind szar. Egy EA-s játékom van, az AoX, de nagy átlagban csak tetszetõs grafikájú sótlan gagyikat gyártanak. De ha erre (is) van igény, nekem nem gond, legyenek ilyenek is. A Crysis-t egyébként én is várom.
5-höz: a XIII vérszegény? Játszottál vele? Nem tudom mikre gondolsz, ami miatt szerinted elsietett és hibáktól hemzsegõ. Ez nagyon nem így van. Az hogy elvétve elõfordulnak kisebb grafikai hibák (mint pl ITT)? Kit érdekel? Attól még a játék ZSENIÁLIS, az ilyenek semmit nem vonnak le az értékébõl, pláne nem a hangulatából. Ráadásul olyan nincs, hogy egy szoftverben ne lennének hibák. Ami pedig a Far Cry-t illeti, nem tudom ott mi volt a gond, miért halt ki a community, de kétlem hogy ebben az Ubinak olyan nagy súlya lenne, mint azt te állítod. Ellenpéldaként itt van a XIII, ami köszöni szépen, nagyon is él és jól van, pedig régebbi játék, már patch-et sem adnak ki hozzá, ráadásul közel sem volt olyan sikeres, mint a FC, és mind a mai napig sokan játsszák (én is, klánom honlapja ITT)
Most talán úgy tûnik, hogy mi ketten feketén-fehérben látjuk a két kiadót, de én nem mondtam hogy az EA minden játéka szar, és nagyon is drukkolok nekik, hogy a Crysis sikeres (és jó!) játék legyen, és örülök ha sikerül rátenyerelniük egy-egy jó játékra, pl a Spore is nagyon ígéretesnek látszik. De az Ubi mégiscsak igényesebb és ötletesebb cuccokat ad ki a keze közül...
1, Az átlagról van szó 2, Hát vagy nem, FarCry-nál sem jött semmi, tele van hibával. Égetõ hibával. És nem az egyetlen. 3, Azért van ami érdekleni fog, nem mind szar. 4, nagymértéékben nem fog beleszólni 5, Ha itt tartunk a te XIII-ad is elég vérszegény. Maga a a játék jó, csak látszik el van sietve, tele hibákkal.
"Itt nem ezen van a hangsúly, hiszen nem az UBI fejleszti a játékot, csak pénzeli."
Mint említettem, az Ubi elég sok nagybecsû játéka a SAJÁT stúdióiban készül. Amelyeket pedig "csak" pénzel, azok is egytõl egyig színvonalasak.
"Nagyon sok neves játék lehetett volna mégtökéletesebb ha az UBI nem spúros."
Nem kell hogy "mégtökéletesebb" legyen, elég ha csak tökéletes :)) Mindig van egy játékon mit javítani, mindig lesz valami, ami valakinek nem tetszik benne. Ha kiadásra megérett, akkor kiadják, aztán ha valami bibi van, jönnek a patchek. Ez az EA-nál is így van, ez nem Ubi-s találmány...
"Ellenben az EA akármennyire is uncsi játékokat pénzel azokat legalább teljeskörûen támogatja."
Mivel az uncsi játékok nem érdekelnek, mint említettem, teszek rá, hogy mennyi pénzt fektetnek bele, és mennyire lesz tökéletes az az uncsi játék...
"És most, hogy olyan gyöngyszemekre bukkant, mint a CrySis biztosan tudni fogom, hogy nem csak az elképzelés, de maga a játék is nagyon jó lesz, mert támogatásban nem szenved hiányt. "
Remélem én is, hogy csak pénzzel fogják támogatni. De az EA csak akkor ad egy játékra pénzt (mint ahogy bármelyik másik kiadó is), ha az az õ elképzelései szerint készül. Ezért sokszor nem mindegy az sem, hogy ki adja ki a játékot.
"Míg UBI-nál a FarCry és sok más népszerû játék is azon a soron végezte, hogy pénz hiányában a játék rovására ment."
Milyen játékokra gondolsz a "sok más" címszó alatt?
Azt azért megérthetnéd, hogy ennek semmi köze a kiadókhoz, egyszerûen az UBI csak jól válogat. Szerintem is színvonalas játékokat ad ki, ellenben az EA-ról ez már nem annyira mondható el. Itt nem ezen van a hangsúly, hiszen nem az UBI fejleszti a játékot, csak pénzeli. Hanem azon, hogy ha az UBI úgy találja, hogy nem áldoz több pénzt, akkor az a játék rovására megy. Nagyon sok neves játék lehetett volna mégtökéletesebb ha az UBI nem spúros. Ellenben az EA akármennyire is uncsi játékokat pénzel azokat legalább teljeskörûen támogatja. És most, hogy olyan gyöngyszemekre bukkant, mint a CrySis biztosan tudni fogom, hogy nem csak az elképzelés, de maga a játék is nagyon jó lesz, mert támogatásban nem szenved hiányt. Míg UBI-nál a FarCry és sok más népszerû játék is azon a soron végezte, hogy pénz hiányában a játék rovására ment.
Az más kérdés, hogy az Ubi sokszor rosszul reklámozza egy-egy játékát, és régebben a legjobb játékaik sem voltak kifejezetten sikeresek (XIII, BGaE), de majd csak beletanulnak a marketingbe is :)
Teszek rá, hogy az EA mennyire pénzeli a játékokat, ha folyamatosan csak az unalmas gagyikat sózza a vásárlókra, minden eredeti ötletet feláldozva az eladhatóság oltárán. Van akit ez nem zavar, mert beéri a Simsekkel, az NFS-ekkel meg az éverõl évre ugyanúgy kiadott sportjátékokkal, engem ezek hidegen hagynak. Amíg franciák a franciák, és az övéké marad az Ubi, és hozzák ezt a fajta hozzáállást, addig nem aggódok, lesznek jó játékok.
Épp ez a lényeg, az ubi harap bele, nem pénzeli eléggé, szûk határidõket ad. Míg EA mindent elérhetõvé tesz számukra. Ellenben azt ne feledd, hogy az EA csak kiadó, aki pénzel fejlesztéseket. Nem õk csinálják a játékokak. Az más más kérédés, hogy nem a legjobb játékokra csap le.
Mért mit csinálnak? Kenyéren meg vizen élnek a programozók, grafikusok... és még a fizetésüket sem kapják meg. Ha meg el akarnak menni a cégtõl akkor korbáccsal meg szögesdróttal tartják vissza õket? eddig az ubi nem adott ki rossz játékokat. az EA viszont nálam már a NFS:U-val lejáratta magát. Azóta ha meglátom az EA logót egy játékon epilepsziás rohamot kapok és rángatózva nyomok az uninstall gombra Mármint ha fejlesztõje a játéknak. Ha csak kiadja akkor modnom semmi bajom, de ha a Crysisbe bele nyúlnak akkor megharapom azt aki meg meri ezt tenni.
Örülj, hogy az EA-nál van a játék, ott nem spúroskodnak. Megkap mindent a fejlesztõcsapat. Ubinál ez nem így lenne, hidd el, jól ismerem pár játék Ubi-s hátterét. FarCry-ról pl órákig tudnék mesélni, csak mire végzek mindenki megutálná ubi-t :D
Tényleg. Pedig abban a hitben éltem hogy az Ubi fogja kiadni a Crysis-t. Nos addig jó amíg nem szól bele a fejlesztésbe az EA. ha csak kiadja azt még elviselem
Ki kell, hogy ábrándítsalak, a Crysist az EA fogja kiadni.
Vampire: Bloodlines-nél a Troika-ék szimplán túl komplexre tervezték a játékot, és kifutott alóluk az idõ. Hihetetlen jó játék volt, szméletlenül feelinges és már nem azért a két fillérért, de szerintem egyetlen gramm hiba nem volt a grafikában, a mai napig megvan a hangulata.
A baja csak az volt, hogy a hivatalos 4 vagy 5 patch sem volt elég a játék bugtalanítására, így a Bloodlines összesen (offical+unoffical) 9 patchet élt meg :(
Ebben a Far Cry-os témában igazad lehet, megvan ugyan original, de multiban nem sokat játszottam vele, úgyhogy ezt nem tudom. Ettõl függetlenül tartom az állításaimat :) Plusz megtoldom annyival, hogy az EA-tól (ha már itt tartunk) évek óta nagyjából csak ugyanazoknak a játékoknak az unalmasabbnál unalmasabb folytatásait kapjuk, kicsit merészebb megvalósítás, eredeti ötlet az nulla. Épp ezért van csak egy EA-s játékom (AoX), és van 7 Ubis.
De én úgy tudom, hogy csak a Crysis lesz EA-s játék, és a készülõ Far Cry 2 pedig az Ubinál marad.
A fenét, az UBI a legpénzéhesebb cég. Erre a legjobb példa a FarCry. Kiadták, aztán le is szarta. Hatalmas communityje volt, és merõen más multiplayer játékával igazi finomság volt, aztán mára kihalt az egész, mert a cég még javításokat sem volt hajlandó készítettni. Minden amit kiadott az külsõ cég általi támogatásnak köszönhetõ. Pl.: NVidia -> Shader Model 3 támogatás. Lehet, hogy az UBI minõségi játékokat ad ki, de õ maga a cég nem "gonddal készítetti" az biztos. Nem véletlen hogy a crytek is az EA-hoz fordult. Na ott megtámogatják õket rendesen! :)
Nos, azért ne felejtsük el, hogy a (legsikeresebb) játékaik egy része az Ubisoft saját stúdióiban készülnek (XIII, Beyond Good & Evil, Prince of Persia, Splinter Cell és még sorolhatnám). Amelyek pedig nem, azokat is nagy gonddal "készíttetik" és támogatják, illetve megkövetelnek egy bizonyos minõséget és eredetiséget. Az meg egy dolog, hogy a szörcs motor milyen nagyszerû (egyébként tényleg az!), de láttunk már rá példát a Vampire Bloodlines-ban, hogy azt lehet rosszul is használni. Ez csak a fejlesztõkön múlik. Amúgy nem a Half Life 2-tõl kölcsönözték. Csak az is azt használja :D És általában azért a fejlesztõk is megkapják a kijáró dícséretet (+ egy "kis" aprópénzt a munkájukért :)).
Indigo, az egy dolog, hogy minden érdekesebb cuccot mostanában ôk pénzeltek és ADNAK ki (publisher), de a fejlesztéseket álltalában más cégek végzik (development team). Akik legalább annyi dicséretben (kellene), hogy részesüljenek, ha nem többe. ;) A Dark Messiah-ot pl az Arkane Studios fejlesztette akitôl az egyik nagykedvencet az Arx Fatalis-t is kaptuk. A "szörcs :)" motort használja, amit eredetileg a Half Life 2-tôl kölcsönöztek, persze idô közben azért átdolgozták rendesen.
Király! Az Ubisoft készíti ma a legszínvonalasabb játékokat! A M&M legújabb epizódja iszonyat durva lesz, legalábbis a videók alapján. Úgy látom egyelõre nem fenyeget az a veszély, hogy egyszercsak megunom a számítógépes játékokat
öcsém, szeptember és október dugig lesz a nagyszerû játékokkal, az év legjobbjait adják azokban a hónapokban ki, és ez csak az egyik lesz közüllük, nézd már meg az ôszi "schedule"-t, imádni fogod