remélem én elöbb ölök meg embereket mert azért kevesebb büntetés jár ha hirtelen felindulásból teszem... de lehet inkább sikkasztok pár miliárdot mert büncselekmény hiányában ezért nem is itélhetnek el. Nagyon jó ötlet elvenni az autót, mert igy az összes 200-zal tépõ audis felfegyverzett kancigánnyal kicsesznek és még véletlenül sem a nyugdijas mamit fogják a rendõrök csesztetni amiért 32-vel ment át a vasuti átjárón
végülis ez semmilyen másik országban nincs igy ugyhogy már itt az ideje hogy uttörök legyünk, mutassuk meg az eunak, hogy mibõl faragtak minket! Végre még egy jövedelem az államnak amit máshogy nem tud ellopni
a motor problémát az okozza hogy alapból utálják a motorosok az autosokat és ugyan ez van fordítva is! (nagytöbbségük) pl motoros utálja az autóst ha szabályosan megy 100-as táblánál 100-al autópályán ahogy lejebb említettem és az autós utálja a motorost ha a lámpánál mellé áll és kilõ ami szintén szabálytalan!
Megfigyeltem hogy nagyon sok autós ráál a patkára ha jön egy motoros nehogy a lámpánál elmenjen mellete.
nem értem miért nem lehet toleránsnak lenni a másikkal szemben ugyanis a kresznek ez egy alapszabálya!
Nem az ittas vezetés miatt van a legtöbb baleset. Egyszerûen azért, mert az autósok nagy része szarik a kreszre, mennek mint a vadállat, indexet nem ismerik, stop táblánál meg ugye minek megállni. Olyan alapvetõ dolgokat nem tartanak be, hogy pl. kanyarban, vagy beláthatatlan útszakaszon tilos elõzni. Mert a merdzsós apucikedvence azt hiszi, hogy ha van a járgányban 4 légzsák, attól õ az isten, aki sebezhetetlen, közben a fizika rá is ugyanúgy hat, és csak azért is megelõzi a kocsisort, tegnap sem jött semmi elvégre.
Tudtommal az is alapszabály, hogy a motororos nem sunnyog az autók között a keresztezõdésben. Össze vissza elõzgetnek balfasz módon, aztán csodálkoznak, hogy az autós nem veszi észre, mert a semmibõl felbukkan.
az a jó hogyha látsz egy kedves nyakkendõs embert 120-szal faluban a szembeforgalommal részegen vezetni, miközben orditva káromkodik, akkor elõre oda tudsz neki köszönni, hogy 'jónapot miniszter úr'. Remélem az õ autójukat nem veszik el, csak azokét akik egész életükben azért dolgoztak hogy tudjanak venni hitelre egy suzuki swiftet
Mikor elhajt mellettem egy vadállat motoros, akkor mindig arra gondolok, hogy valaki kap majd új vesét, és ettõl tök boldog leszek :)
És ha elveszi a jogsit, akkor mi van? Ugyanúgy autóba ülhet. Lásd szintén apucikedvence srácot, aki elvitte apuci verdáját és egy buszmegállóban várakozó tömegbe hajtott. Jogosítvány nélkül természetesen. Aztán meg magyarázkodik, hogy "éreztem hogy valami megdobta az autót, aztán kisodródtam". Hogyne, ha 100-al akarja bevenni azt a kanyart, amit 30-al illik, akkor persze hogy kisodródik az autó. Kapott valami büntetést? Fenét. Az ilyenek ellen csak úgy lehet védekezni, ha elveszik az eszközt, amivel ölhetnek, nevezetesen az autót. De egy ilyen után én legszívesebb ott helyben lelövetném, mert az ilyenekre rohadtul nincs szükség.
ma beelõzött dombon felfelé két motoros, és láttam hogy szemben közben jön egy kocsi amit õ nem lát, ezért indexeltem hogy ne fejezze be az elõzést, mert valószinüleg nem sikerülne. Mindenesetre rálépett a gázra és beslisszant az utolsó centin. Mondjuk lehet félreértette hogy én akarok elõzni és nem veszem észre, de nem volt elöttem senki.
#87: errõl jut eszembe láttam egy kocsin egy érdekes matricát egy 200-as volt pirossal bekarikázva és fehér feliratal alá volt irva, hogy hajts csak gyorsan a vesédet már várják :D na szal ilyen matricát hol lehet kapni? :D
ja mert akkor nem tud soha többé autót vezetni ha elveszik tõle ugyanis nem tud bemenni a következõ autóboltba
annyira átlátszó ez az egész hogy miért akarják bevezetni ezt a törvényt. nem értem hogy hogyan gondolhatja valaki, hogy ennek bármi pozitiv hatása is lesz
megis mindenhol a B! - NSL -et hirdetik... No Speed Limit
Hát fene tudja, ha egy barom részegen halálragázol a járdán vkit SZERINTEM az 20 év börtön mert gyilkosság és leszarom hogy ezzel tönkremegy az élete, ha már megelõzni nem lehet a bajt akkor arról kell gondoskodni hogy mégegyszer ne fordulhasson elõ.
A gyorshajtóknál se az a fõ szempont hogy belehalhatnak vagy megnyomorodhatnak (mondjuk a gyógykezelésük így is a közös adóból megy pedig másra is mehetne a pénz...), hanem arról szól hogy eközben más, normálisan közlekedõket is megnyomoríthatnak vagy rosszabb esetben megölhetnek.
törvény -> ne hajts gyorsan megszeged a törvényt -> így jártál.
Ha a hülyegyerek miatt apuci bukja a kocsiját akkor az végsõsoron apuci hibája mert 1. hülyegyereket nevelt 2. és volt olyan hülye hogy a kocsiját is rábízta
Ha ésszerûen dolgozzák ki ezt a törvényt és tényleg(!) a notórius visszaesõ gyorshajtóktól kezdik elvenni a kocsikat akkor felõlem jöhet
Pont ezzel a mentalitással van a gond.Tõled kéne elvenni a jogsit. A motoros is ember ráadásul nálunk van csak ez igy. Sok országban elmehetnek az autó mellet és elé állhatnak külön felfestés van az uton ezét. Kiváncsi lennék ha te ülnél egy ilyen mocin és betartana neked egy ilyen bunkó autós mit szólnál. Szerintem se jó amit csinálnak de segiteni kell mindenkinek hogy amit megkezdett be is tudja fejezni.
Na eezért sok a halott nem a gyorshajtás miatt. Mert ilyen a vélemény. Szánalmas vagy.. Bocs
Jah, csak az 50%-os sebesség növekedés több, mint 2x-es féktávolság növekedést jelent, és ezt sokan nem tudják. És ez ugyanúgy vonatkozik Skodára, Wartburgra, Audira, Mercedesre, BMW-re.
lakott területen kivül lehet dudálni illetve lakott területen belül is de csak akkor ha másképp nem kerülhetõ el egy baleset ezt kellet volna használnod!
amugy 44-es uton jöttünk majd az m5-ösön haza felé pestre és a 44-esen 4 helyen is mértek faterom fénykürtel jelzett mindenkinek meg az ujjával és 15 emberbõl 1 köszönte meg!
olyan szépeket mondatok, még jó hogy mindannyian 50-nel megyünk a városban
tudjátok ki a visszaesõ gyorshajtó? akit többször kapnak el balszerencséjébõl kifolyólag, mert ugye a rendõr itthon nem arra való hogy a bankrablót kapja el (igaz a viszkist azt kétszer is elkapták) hanem hogy kiálljon a bokrok mögé a legújabb technikai felszereléssel és végigfizetessen mindenkit, mert ugye ez is egy olyan bevétel amit máshogy nem lehetne elvenni az emberektõl
nem kell félre érteni, nem a gyorshajtók mellett vagyok, és nem is büntettek még meg (lekopogja) nem is száguldok, de : ismerõs9m átment a vasuti átjárón 40-nel. El akarták venni a jogsiát, aztán miután elmondta hogy három gyereke van megkegyelmeztek neki 60 foritra.... De ha lesz törvény az sokkal jobb lesz mert akkor a kocsiját is elvehetnék
még jó hogy császár elõdöt is ugy megbüntették, bezzeg ha elveszik a kocsiját akkor nem öl meg senkit részegen, viszont igy legalább kapott egy durva 1 év felfüggesztettet
Ha valaki a 90-el haladó kocsisort egy kanyarban elkezdi elõzni, az megérdemli, hogy felkenõdjön a szembejövõ kamion szélvédõjére, a veséjét pedig megkapja másik normális ember. Aki hülye, haljon meg, szokás mondani. Magyarországon meg ezek a szabályok vannak. Én is szoktam motorozni, de érdekes módon kibírom, hogy ne furakodjak elõre, és ne elõzgessek állandóan. Inkább az a szánalom, hogy a hülyéket véded :(
Nem védem õket.. Irtam is nekem se tetszik de mindent meg kell tenni hogy elkerüld a bajt lehet hogy õ a hülye de betartani nem szabad se egy motorosnak se egy nagy buzinak a bömbibe. Ez a lényeg ez egy nagy TÁRSASJÁTÉK...
a motorosok tényleg nem tartják be nagy többségben a szabájokat viszont csak ezért nem igazán ajánlatos elütni... Te alattad 3 tonna tömör acél van õ alatta meg egy nyereg és két kerék - igenis kötelességed odafigyelni rájuk mégha idegesítenek is.
50????? Ezt ki irta. Egyébként ez mire vonatkozik????
BP-n inkább 70-80km a megszokott. Én is kb ilyesmivel szoktam menni.
Ki írta, hogy betartok nekik? Ha elõzni van kedve a kanyarban, vagy furakodni, hát tegye, nem szoktam akadályozni, még csak rádudálni vagy rávillantani sem. Mindenkinek joga van hülyének lenni és meghalni. Én csupán mosolygok rajta egy jót :)
A dolgok mögé kell látni! Az odáig oké, hogy elût egy 20 éves nõt egy 20 éves férfi és tegyük fel hogy a nõ mozgásérült lessz:
1. Nem fog adot fizetni mert leszázalékolt nyugdíjas lessz 2. Mivel leszázalékolt nyugdíjas lessz nem hogy fizet de pénzt vesz el az álamtól
A 20 éves férfi aki okozta a balesetet kap 2 milliós pénzbüntetést illetve 2-3 év felfüggesztetett! Hogy miért nem életfogytiglant mert egy életet rontott el? Hát azért mert a börtönbe télen fûteni kell rá és télen nyáron etetni kell illetve rezsit kell rá fizetni!
Sajnos ez a gondolkozás mód magyarországon és nem az emberekben hanem a politikában van a hiba! Ha a politika erõs kidolgozott törvényt hoz a közbiztonság érdekében megfelelõ büntetéssel egy idõ után visszaáll a normális közlekedés mert senkinek sincs kedve börtönbe kerülni 200%-os gyorshalytás miatt!
Illetve nézve pheel által említett tényt egy útjavítás után kifelejtett 30-as táblánál 90-el menni pl autóuton.... ilyen helyeken nem igazán fényképeznek illetve figyelnek a rendõrök, de létrejött tavaly egy társaság aki elõször egy felmérést készített hogy a táblák 40% felesleges ami magas szám és elkezdték beszedni ezeket a táblákat! Illetve büntetni azokat akik kinthagyták illetve nem szakértelemmel helyezték azt el!
Azt hiszem Ausztriában és Németországban van az a rendszer, hogy ha valakit megnyomorítasz, akkor neked kell fizetned minden orvosi kezelését. Plusz még a pénzbüntetés a szabálytalanság miatt.
a táblák 40%a felesleges, még jó hogy ellopják õket, igy megmarad a 100%os arány
egyébként útmunkálatoknál tényleg nem nagyon szoktak mérni, de asszem talán 10km-et tud a lézer, szóval te még nem is láttad már rég bemértek. Annak aki a darabokraszedett lyukakkal teli földúthoz hasonló bitumencsodán 90nel megy azt maga a természet szelektálja ki és a szinesfém kereskedõk veszik el a kocsija maradékát nem az állam. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik hogy van amikor évekig ugymarad félbehagyva a munka, kint marad a tábla. Nem is csoda ha nem megyek azon az országuton 30al amin fél éve is ennyivel kellett átmennem mert csesztek megcsinálni
lol 50% nál egy évre elvenni? magadnál vagy? 50 es táblánál 70-80 al mész akkor már vegyék el? ember hol élsz? persze vegyék el akik durván sokkal mennek, de ne az ilyen kisstílû dolgokat..
Ne legyetek olyanok, mint a fakabátok... hát ennyire nem látjátok a problémát?
Az alapoknál kezdjük: Pl. miért van 40-as tábla kibaszva, mellé pedig egy úthibák tábla?
a, Mert valakik valahol basznak rá, hogy xy 2. rendû úton 40-as tábla van a megengedett 90-helyett. b, megcsinálták az utat, de olyan lett amilyen... valaki ellopta belõle az anyagot /külön kedvencem amikor a térkõ alá szánt fehér sóderrel tömik be a kátyut, mely 1-2 hónap múlva már mintha ott se lett volna/
Szégyen ami ebben az országban megy! A németek több mint ezer km-es autópályát tartanak olyan rendben, hogy az állad szakad le. A Horvátok pár év alatt olyan hidakat, utakat és az ezzel járó infrastruktúrát hoztak létre ami már-már csodával határos. Náluk pár hónap és megcsinálnak egy minden biztonsági szempontból tökéletes alagutat /pedig nem földben fúrnak!/, nálunk egy szaros 200 m-es hidat, mely az autópálya része lenne több, mint 1 éve csinálnak. Szánalom.
Mennyi a megengedett speed a németeknél az autópályán? Amennyit az autód bír.
"Jaj ne hasonlíts már minket a németekhez... ott kolbászból van a kerítés." Amelyik vérpista ezzel a szöveggel jönne annak elárulom, hogy nálunk mindig magasabb a benzin ára, mint odakint. Nálunk a legmagasabb ~200 Ft a jövedéki adó tartalma!!!
Erre jönnek a trafipax-al, meg azzal, hogy elveszik a kocsit? Az összes barom trafipaxos balfaszt kihajtanám KERÍTÉST ácsolni, meg kátyut tömködni az utak mellé, hogy az autósokat ne veszélyztessék a vadak, így máris nem kell nagy pofával kivágni az AUTÓPÁLYÁN az a raklap "vadveszély" táblát! Csak egyszer kellene megcsinálni rendesen!
Nem a gyorshajtókkal van a baj, hanem az utakkal! De ezt a vak rendelethozók úgy látszik nagyon nem látják...
"A hétvégén 21 halálos áldozat történt, ezért a rendõrség trafipaxokkal és...bla,bla,bla."
Meg kellene vizsgálni mi történt... sok esetben a 70-el vánszorgó suzukis rántja fel úgy a tapasztaltabb vezetõt, hogy az olyan elõzésbe is belemegy melybe nem kellene. Ezer+1 esetben dobja meg a silány patka, kátyu úgy az elõzõt, hogy rögtön az árokban találja magát.
"Hova siet?" Dolgozni... azért, mert talán abban reménykedik, hogy a befizetett TETEMES adóforintjaiból végre európai szintû utat tesznek a kocsija alá, mely autót mellesleg állandóan szerelõhöz hord, mert a kátyuk tönkreteszik a felnit, a gumikat, a gömcsuklókat stb.
Ezen kellene elgondolkozni valakiknek odafent és nem a saját zsebüket kellene tömködni.
És hogy ki mellett állok? Majd a rendõrök mellett, ha normális utak lesznek és úgy mérnek a tényleg veszélyes útszakaszokon. /Mert ilyen azért van a német autópályán is jópár./
Hoppsz.... Én sem szeretném ezt de ez igy jó ennél többel nemn lehet városba menni. akárkit megölhetsz. Egyébként most 25%-nál már elvehetik.
amikor valami probléma van nem álszentnek kell lenni, hanem a mélyére kell nézni hogy miért van és bele gondolni, hogyx nem-e azt kéne megoldani
az utakon lévõ 60as tábla azért van mert egy tábla nem kerül annyiba mint 10km-nyi út amit normálisan megcsinálnak, hiszen ha kiirom uthibák, akkor én sozltam szvsz - a biztosító sem fizet ha itt töröd össze magad mert ki volt irva.
de nekünk épülnek az utjaink 3szor annyiból mint amennyibõl lehetne csak pár hónapig tart.
Igy van azért van az most is hogy 15-20%ot elnéznek. Mert kb 10%-ot csalhat az örád is, ezen kivül +5km et elnéznek. Falvakban városban 60-65km felett állitanak meg addig mehetsz.
Szégyen ami ebben az országban megy! A németek több mint ezer km-es autópályát tartanak olyan rendben, hogy az állad szakad le. Bazz nemetorszag.. mi a f@szbol tartsuk ez az utakat? Gondolkodj mar. :)
#1: En tamogatom, de jogsit is vegyek el. De rendesen. Lenne itt rend percek alatt ha be kellene tartani a sebessegkorlatokat.
ezeknél sokkal komolyabb módszerek vannak már tudtommal... A vicces az, hogy magyar ember bármit feltalál az itthon nem kell kivéve ha az egy új fajta trafipax - mert azokat is magyarok tralálták fel és nem 50 méter a hatótávolságuk ahogy itt irták. Gondolj bele, nem 50 méterre veszed észre a zsarukat, és amig be nem érsz az 50 méterbe addig simán lefékezel és igy semmi értelme nem lenne
Magyarországon annyiba kerül az utópálya készitése, hogy ugyanakkora felületü utat papirpénzbõl is meg lehetne csinálni. Igaz mindkettõ ugyanannyi ideig is tart
ebbõl lehet utakat csinálni csak az senkinek nem érdeke
Utatcsinalni mindenhol draga, csak nekunk (magyarorszag) marhara nincs penzunk semmire jelenleg es ez a helyzet legjobb esetben is 50-80evig még kitart. :D
Lenyeg a lenyeg, nincs mibûl utakat karbantartani. :)
ez igy van mit gondolsz miért kerül anyiba az ut? mert még a jóisten is abból gazdagodik meg hogy utat épitünk. aztán közben még fele annyi anyagot is használnak vagy kevesebbet, hiszen azon is lehet egy csomót kaszálni ha leirjuk az anyagkölcséget aztán közben meg szépen elhordjuk az árát
gratulálok
egyébként csak örüljetek neki ha bevezetik ti akik mellette vagytok
Magyarországon soha semmiben nincs tulkapás ugye, tehát biztos nem az lesz hogy inkább minél több embert büntetnek meg minél kisebb kihágásokért hogy több kocsit tudjanak beszerezni - nem ez teljesen azért van hogy végre biztonságosaik legyenek a hullámvasútjaink
Shadow_THH: Azert ennyire nem rossz a helyzet szerintem. De utkarbantartasrol es nem utepitesrol volt szo alapbol. :)
Amugy szerintem eleg lenne ha csak a jogositvanyt vennek el, de azt kemenyen. Az autoelveves azert hulyeseg picit, mert ugyis az ujgazdag pocsok vagy az eppen megkapott jogsis ovodasok hajtanak gyorsan akiknek ugyis fizetnek majd egy uj autot. :D Na megyekén mer bealszok. T_T
ez iyg van tény, de ha igy lessz akkor elszokik a nép a gyorshajtásról ennyi... az utakat meg nem fogják megcsinálni ha tetszik ha nem, kár ezen rágodni, ha nem tetszik el lehet költözni mert mo-on más nemlessz sajnos :(
És itthon 3szor annyiba kerül az autópálya kilométere mint amennyiért akár a horvátok is megcsinálnák NEKÜNK - mert fel lett ajánlva hogy megcwinálnák 1,1 mrd-ért de nekünk az nem kellett
útfelujitás -> imádom õket fõleg azt amikor tudod, hogy ezt az unió pénzébõl csinálják éppen. Fõleg DélMo-n van igy: mész 30-40km-et szinte föld uton, aztán jön 2km sima utfelület, utána tovább a szar út. Ilyenkor szoktam mondani, hogy 'na most értünk el az euba épp'
Nem is beszélve arról, hogy mi lesz az elvett kocsikkal?
-Õrzik? kötve hiszem, mennyi pénzbe kerülne az õrzésük, plusz el is kell szállitani õket egy megfelelõ helyre -Eladja az állam bácsi? remek ötlet! Fõleg annak aki közel van a tüzhöz: Janikám tudod most fogtunk el pár mercist, el akarjuk adni õket holnap de még kéz alatt megveheted õket. 1 milláér a tied mert ugyis ismerjük egymást. + szarrá menne az autópiac, minek vegyek új autót ha van egy pár hónapos töredékéért. Tudom hogy semmi baja nincs a kocsinak, hiszen éppen azért van itt mert téptek vele mint az állat.
Még mindig jó ötlet ugye? Mennyivel kevesebb lenne a gonosz gyorshajtó
Jó kérdés. Gondolom örzik azt azt is te fizeted majd...
igen és ha nem jön be idõben akkor átveszi az állam - lehet
kár hogy amugy sem müködhet a törvény: pl van egy kocsim és van a feleségemnek is... eddig igy ment. A törvény óta átirattuk a két kocsit egymás nevére.
Ha elkapnak nem vehetik el a kocsit mert nem a tiéd.
spoiler: ez egy példa nincs feleségem se két kocsim :)
Semmi értelme.
Most egy zsaru többet keres azon ha lefizetik minthogy azon hogy el veszik a kocsit.
Semmi értelme . Na meg aztán a gazdag kisfiuúhyis kérincsél 1 másikat a fatertól,a csóró meg veszmég 1 szarabbat és abba hal bele nem abba hogy elütik.
Vagy jönne a Dredd bírós módszer: ott helyben fölgyújtani, és már nincs is gond a tárolással, eladással, stb.
Ítrátok itt a sebességkorltozást: hohó, az nem az autókra vonatkozik, hanem a sofõrökre és az õ reflexeire! Autópályán megengedhetõ a 130-as tempó, mert elkerített, gyalogosoktól és bringásoktól mentes szakaszról van szó. De egy két falu közti lakott területen kívüli úton, ahol a 90 is sok... persze, az autó bírná.
Sajnos túl sokan bírálják felül a kreszt, sokszor hallom utasként az "itt teljesen felesleges a hatvanas tábla..." mondatot... csak nem poénból tették azt oda.
Továbbolvastam, különbözõ elkerülõ-védekezõ technikákat vonultattok fel... nem lehetne egyszerûen csak parancsolni annak a jobb lábnak?
Csak hajrá, jó ötlet. Csak át kellene gondolni a helyzetet alaposabban és nem csak úgy nekiesni:
- jogosítvány elvétele, jármûvezetéstõl eltiltás. Ez azért kell, hogy formailag biztosan ne vezethessen autót. Bár ugye tudjuk, hogy az autó benzinnel, nem pedig jogosítvánnyal megy... - megszüntetni a mérlegelési lehetõséget: ha adott mértékben túllépi a sebességet és elkapják, akkor automatikusan ugrik a lefoglalt kocsi. Nincs rinyálás arról, hogy de hát 3 gyerekem van, meg ez a munkaeszközöm, és így tovább. Erre akkor kellett volna gondolni, amikor õrült módjára közlekedett. - az autót elárverezik, az értékét pedig megkapja a tulaj. Ez idegen autónál is mûködne; az esetleges értékkülönbözetet pedig szépen behajtja a tulaj a kedves gyorshajtón. Ha nem saját autóval száguldozott, akkor a tulaj kétszer is meggondolja legközelebb, hogy odaadja-e az autóját. Amennyiben új autót is vesz belõle a büntetett tulaj, még mindig ott a jármûvezetéstõl eltiltás.
De a legnagyobb probléma, amirõl megint senki sem vesz tudomást: és tessék mondani, ki fogja elkobozni az autót?
Egy a lapunk birtokába került rendõrségi tanulmány szerint az elmúlt években fokozatosan megszûnt a forgalom-ellenõrzés Magyarországon. A megyei fõkapitányságok harmadában nem is léteznek forgalom-ellenõrzõ egységek, s a megyeszékhelyeken mûködõ városi rendõrkapitányságok közül is csak nyolcnak van ilyen szervezete. Többek között ez az oka annak, hogy az autópályák kivételével szinte csak traffipaxos autóban ülõ vagy a lézeres sebességmérõ állványa mögött áldozatára vadászó közlekedési rendõrrel találkoznak az autósok az utakon. Senki nincs ugyanakkor, aki kiállítaná a közlekedésbõl a másokat az útról szinte letolókat, a mások elé bevágókat, az autóstársakat hirtelen fékezésre kényszerítõket. [...] Miután jogszabály nem írja elõ, hogy milyen módon, mekkora erõkkel vagy milyen gyakorisággal kell ellenõrizni a fõutak forgalmát, a rendõrség az ezzel kapcsolatos feladatait évek óta a helyi és az országos razziákkal (ezek is többnyire a sebességmérésben merülnek ki) tudja le. A folyamatosan létszámgondokkal küzdõ kapitányságok többsége ugyanis nem engedheti meg magának, hogy kevés járõrének egy részét folyamatosan az utakon "állomásoztassa", de még azt sem - áll a tanulmányban -, hogy a legbalesetveszélyesebb szakaszokon visszatérõ ellenõrzéseket tartson. A jogszabályok szigorítása mellett szükség lenne arra is, hogy megyénként egy húszfõs, jól felszerelt és kizárólag a forgalom-ellenõrzéssel foglalkozó egységet állítsanak föl annak érdekében, hogy a közlekedésrendészet ne csak a fekete hétvégék után szinte automatikusan elrendelt országos akciók keretében legyen képes érdemi lépésekre a közlekedési morál javítása, a balesetek számának csökkentése érdekében - áll az ORFK belsõ munkaanyagában. Csakhogy egyelõre az amortizálódott járõrkocsik és -motorok, illetve a sebességmérõk cseréjére sincs pénz.
u.i.: A cikk végén olvasható, hogy az elmúlt 2 évben miért, hány esetben, mennyi pontot osztottak ki. Mit ne mondjak, tanulságos...
Én mint irtam napi 600-700km -et megyek. Ha 90-nel 50-nel és 130-al mennék kb 1-1.30 percel érnék késõbb hazza mint ugy hogy városba faluba megyek 70-nel autópályán 150-nel fõ utón kb 110-120 km körül. Azaza egy óra igensi sokat számit igy nem igazán tudok paracsolni annak a jobb lábnak. Figyelni kell a trafitt és fékezni nincs más megoldás.
"Jaj ne hasonlíts már minket a németekhez... ott kolbászból van a kerítés." Amelyik vérpista ezzel a szöveggel jönne annak elárulom, hogy nálunk mindig magasabb a benzin ára, mint odakint. Nálunk a legmagasabb ~200 Ft a jövedéki adó tartalma!!!
Ez ebben a formában nem igaz. Nálunk jelenleg 1.1 EUR a benzin, odakint 1.3 EUR alatt nem kapsz naftát. Igaz, ott benne van a pályahasználat, nálunk meg csak az útadó. Az az útadó, amit az utak építésére, ill. felújítására kellene fordítani. Egyből nem lenne kátyú..
Pesten ember nem megy 50-nel. 70 alatt nem jellemző az autó. Országúton mindenki 110-130-at megy, akinek bírja az autója. A pályáról már nem is beszélek...