Németországban az a pálya AZ AUTOBAHN nagyon sok helyen 3 sávos.
hát az a nagyon sok, csak pár hely :), de tökmindegy, 2 sávon is tudnak menni, figyelnek egymásra, senki nem villog (!), ugyanis tudják, hogy kimennek elõlük, nem próbálják meg még az egymástól kilóméterre lévõ két kamiont egyszerre megelõzni 110-zel... És nem hajt ki a másik elé. Igaz éjszaka figyelni kell nagyon a Porschékra. Mész 170-nel és úgy megy el, mintha állnál :). Ez a figyelem a másikra nem mûködik a mi kultúránkban. Meg városban valaki mellé érsz, beletapos a gázba, mert elfogy a sávod, aztán 50 méter múlva befékez, mert lefordul... Na az ilyeneket ütném...
Na, az ilyentõl kapásból el kellene venni. Itthon ebõl tömegkarambol lenne, valamelyik izomagy úgyis megpróbálná megleckéztetni... Az még a jobbik eset, ha így végzõdik egy ilyen eset. A rosszabb, amikor több szereplõje van. (különben is, nem igazi nagymenõ, akinek nem telik versenypályabérletre, ezért az autópályán akar száguldozni...)
Nincs egy napos csak teherautoknak. SZGK. 4 napos a legkisebb és ez kb 1500 ft pontosan nem tudom.
Ezen kivül van 10 napos ez 2100ft körül van nem tudom pontosan. Aztán havi van ez 4200ft körüli ár. És éves ez 37000ft ez biztos ilyenem van . De ezt már nem érdemes venni mert évre van tehát x év Január 1-y év január 31-ig
hé, nem tudja valaki menyni most egy autópálya matrica? hány naposak vanank? 4 naposak? az sms matrica menyibe kkerül és az hány napos? mert tulajdonképpen csak 1 napra kéne, lehet, odavissza...:D és ha van 1 napos akkor fizetek sms-be, csak száguldozhassak autópályán:)
kb 60x-os gyilkossági kisérletért én mindkettõnek kötelet adnék
Nagyon primitív gondolkodásmódra és értékrendre vall az, ha valaki gyorshajtással szeretné felhívni magára a figyelmet. Sajnos rengeteg ilyen szánalmas figurát látni akik nyilvánvalóan felmérni sem képesek ennek veszélyeit... Azt gondolják jó vezetõk, mert képesek gyorsan menni, városban cikázni, autópályán 200 körül repsezteni, ami önmagában nem nehézség. De mi van akkor, ha ilyen tempónál vészfékezésnél, poros vagy nedves aszfalton eluindul az autó hátulja? Tudják egyáltalán mit kell tenni ilyen esetben? De ha tudnák, az is kevés lenne, az is kellene még, hogy ne pánik legyen, hanem rutinból menjen a mentés. Ettõl sajnos az ilyen önjelölt versenyzõmajmok rettentõen messze állnak.
Ez jelenti az elsõdleges veszélyt a közlekedõkre.
Ja komoly.. Megy a kis halk zene, aztán had szoljon.
Ott a titok kulcsa...a sávonkénti minimum határ... Az autópályán a balesetek jelentõs többsége azért van,mert nyúlbéla 90-rõl felgyórsít 97,8-ra és azzal a lendülettel bevág a belsõbe elõzni és ezt álltalában akkor teszi,amikor 3 méterre van mögötte pulljancsi egy laza 170-el... ez még mindig óriási tévedés,hogy nem lehet biztonsággal autópályán 180-200 al közlekedni,csak ezzel tisztában kellene lennie,kormányon,dudán,villogon fekvõ okkulérénak is.................
A mi autópályáinkal nem ez a baj... Hanem az hogy tul kicsi az alsó sebbesség határ. Most asszem 70km/h, de senki nem foglalkozik ezzel. Németországban az a pálya AZ AUTOBAHN nagyon sok helyen 3 sávos. És itt minden sávnak külön sebbeség minimumja van ahogy megyünk befelé ez nõ. Mo-n az a baj hogyha bevezetnék azt hogy ne legyen sebesség határ akkor itt sok baleset lenne. Méghozzá azért mert én elkezdek elózni mondjuk 150km/h-val megérkezik mögém egy bömös 190km/h val én lemenekülök elöle és szépen hátulról telibe vágom a 70km/h szágudozó ifa teherautót. És ha elõzni akarok akkor pedig van 0.00001 ezred másodpercem hogy 70km/h ról elérjem a 150km/h vagy még többet. És abba egyetértünk hogy egy Peugeot partner nem egy szuperszonikus replõ....
Szóval szerintem amig a pályákra felengedik a 70km/h -t vagy még azt elsemérõ autókat/teherautókat addig maradjon a 130km/h néha még ez is veszélyes. Igaz én sem tartom be.
Autópályán szerintem kár ezekért a 130-as korlátokértért. Németországban is lehet menni, mégsem hajt a többség 140 felett (sem). Itthon mondjuk pár faszparaszt képes lenne még az ócska 15 éves autójával is száguldozni 180 km/h-val, de még mindig jobb ha nincs korlátozás, max ajánlott, mint van, és senki nem tartja be. Persze ez a 130 még mindig jobb mint Belgiumban és Hollandiában a 120, mert bár a fogyasztásnak igen jót tesz, de pl. Hollandiában, különösen sík terepen, autópályán néha "ottfelejtett" 60-as táblákkal ultrazavaró tud lenni ha ezen a sebességen erölködsz, mert félsz, hogy valami szar bemér, és 300 ájró alatt meg sem úszod ...
Azért annyira továbbra is scifi, hogy egy központi rendszer osztja el a forgalmat, hogy minden út egyenletesen terhelt legyen és ne legyenek dugók
A többiben persze igazad van. Érdekes mód ott a tényleg számító gazdag emberek (tényleg gazdag, nem ilyen kismilliomosok) nem lökdösõdnek a nagy batárjaikkal (amik mellett a helyi macsóink merdzsói bizony csúnyán elbújhatnak), menni is jobban menne a nem ritkán 5000-8000 köbcentis kocsijuk, mégsem rohangálnak eszetlen sebességekkel (pedig egyik másik helyi hûbérúr igen könnyen megtehetné, hisz a serif is a lekötelezettje). Hogy is mondta Travolta az egyik filmben: csak a jelentéktelen emberek száguldoznak, aki számít azt megvárják :D
"ellesleg volt egypár scifi ahol felvetették az ideális szabályozott közlekedés lehetõségét (fõleg városi közlekedés).Ez abból állna, hogy gépek irányítják a kocsit, szabják meg melyik úton menjen (hogy ne legyenek dugók), és hogy MINDENKI azonos sebességgel haladna. "
ez nem scifi US "barátaink" maguktól közlekednek így az 5 sávos los angeles-i autópályán.... -sebesség betart -nincs cikázás
sheriff pedig csak azt ellenõrzni, akinál szabálysértést vél felfedezni (pl gyorshajtás) nincs ez a "kiintem a következõt, aki arrajön...." stílus, hanem szépen utánaered
Elgondolkodtam, és végülis arra jutottam hogy igazatok van. Be kell vezetni hogy mindenki annyival mehessen amennyivel akar. Semmi sunnyogás és trafitól félelem többé, totál hivatalosan.
Mindössze egyetlen apró kikötéssel mégpedig aláírják, hogy amennyiben jelentõsen (lenti táblázatom szerint) túllépik az ajánlott sebességet követik el a balesetet, akkor: - Ha az ártatlan autós meghalt, akkor az elkövetõ gyorshajtó kivégezendõ - Ha az ártatlan autós mellett pl a családja (vagy annak egy része) meghalt, akkor az elkövetõ családjából is az azonos tagok kivégezendõk - Minden szerve automatikusan felajánlásra kerül a kivégezetteknek - Minden kivégzést örökös életjáradékra cserélhet az elkövetõ ( = mennyi pénzt keresett (volna) a megölt ...), de SOHA többet nem vezethet. Ha ezt megszegi, azonnali kivégzés.
Aki ezt aláírja, annak személyesen engedélyezném hogy annyival menjen, amennyivel csak akar (aztán majd meglátjuk, hogy saját családját is meri-e úgy kockáztatni, mint másokét ???)
ha eldurrant agenerátor h tudtál visszafordulni és lépegetni 180al?
Pár éve ausztriában lelõttek 187-el az A2-õn,megusztam 50 eu-val,de lehet ,hogy tekintettel voltak a gyerekekre és ezért voltak toleránsabbak.. Aztán volt egy olyan is még a 90 évek elején,hogy Linz-nél eldurrant a generátor (természetesen éjszaka)és vissze kellett fordulnom(szintén családostúl)kocsit cserélni,tehát lépegettem hazáig ami a csövön kifért,Bécsben 2x is lefotóztak kb 170-180 között,de semmilyen papir nem érkezett emiatt..igaz azzal az autóval sosem léptem át ezek után az osztrák határt.. Cóval a közelmúltban így volt,de mi van most,azt nem tudni,sztem nincs rá aparátus,hogy keresgéljenek,cserélj rendszámot,ha azzal az autóval ismét mész külföldre...
Európa nyugati felébõl kb. mennyi idõ míg Magyarországra postáznak egy szabálysértési cédulát és mik a díjtételek? (5-10-15-20-25 % stb sebességtúllépésnél?) Van-e olyan oldal hazai ill. nemzetközi viszonylatban - akár 1-1 ország saját rendõrségének oldala - ahol utána lehet nézni indítottak-e ellened eljárást vagy egyáltalán mire lehet számítani?
Mennyi itthon az autópályán elkövetett szabálysértések kipostázásának ideje?
Elég drasztikusak ezek a reklámok de igazuk van nálunk is bekéne mutatni egy-egy persil reklám között
Jü cikk. Tulajdonképpen mindegyik azt mondja el ahogy közlekedni kéne. Budapesten eés a Nagyvárosokban majd mindenki igy is csinálja. Többek között én is csak nekem a 10% az kb 20-30%, de persze csak ott ahol lehet.
Az OK. De sztem ezt az elõször frontális, majd még1 hátulról becsapódós ütközést, bekötve is rossz esélyekkel élték volna túl (tehát ha mindenki be van kötve). Nõttek volna az esélyek természetesen, de ez a szendvicsfigura eléggé lefelé görbíti a %-ot, és nem arányos vele szemben az öv védelme.
A 4-esnél az a lényeg, hogy azért mert egy valaki nem kötöte be magát 3-an haltak meg.
jó a cikk. végignéztem a videókat is. 1. ittas vezetés. gondolom, h ott nem 1 korsó sörrõl van szó, csak nem akarták végigmutatni amíg emberke leissza magát. 1 köri sör szvsz még nem vészes. mondom ezt annak ellenére, h én bele sem kortyolok, ha vezetni készülök. 2. nem mondok semmit ... itt nem az autós hibázott, mi pedig az autósok által okozott balesetekrõl dumálunk (MÁR ... eltérve a totyik eredeti témától) 3. 1értelmû, h vezetés közben nem az útszélén álló jányokat kell nézegetni. 4. itt az escortban ülõk ártatlanok voltak, ugyi a BMW vágta le a kanyart, ami ennyire beláthatatlan helyen "nem egészséges" ... én is naponta járok 1 ehhez hasonló helyen, ahol kb heti v max 2heti rendszerességgel van frontális, a beláthatatlan kanyarlevágásból. sztem a hasonló "kanyarlevágáshoz" a beláthatóság mellett az is beletartozik, h nem árt ismerni a környéket. 5. a sofõr baromsága volt 1értelmûen. nem ment ugyan gyorsan, de engedte mindenkinek, h keresztül nyúlkáljon rajta. én az ilyeneket akik hátulról akarnak a rádión csatit váltani, úgy h elõlrehajol ... v leordítom a fejét mikor nekiindul a mozdulatnak, v ha ez kevés kizavarom az autóból.
remélem nem volt még:) Ezt a mondatot emelné ki Winklertõl: "Azok a statisztikák egyébként, amikben a gyorshajtásra mint halálozási okra hivatkoznak, gyakran csúsztatáson alapulnak: relatív gyorshajtás okoz sok balesetet. Tehát hiába nem lépi túl valaki a megengedett 90-et egy nedves falevelekkel borított kanyarban, a debil szabálykövetõ simán meghalhat."
Mindig a körülményeknek megfelelõen kell vezetni, nem a tábláknak:) ps: sebességhatárokat 20-30 al lépem tul max, de esetek 90% ban csak a +10% ot teszem rá:) Igazából a 70 es táblák amik 15 m utan feloldódnak- mintha ott se lenne. Konklúzió annyival menjetek amennyivel biztonságosan lehet ^^
Akkor a rendõrség is nehéz dolg elött van mert a "nemzetiségek" szeretnek diszkriminációval dobálózni akkor is ha õk a hibások 100%-ra mint a te általad említett esetben!
városban gyakran 70-80 (sajnos ijjen xarrul vannak beállítva a lámpák, szinte minden városban) Persze lehet fogni sokmindenre hogy miért bûnözöl folyamatosan (hogy is van az a vicc, hogy mit mond a cigány mikor megkérdezi tõle a rendõr, hogy "Asztán miért lopott?" Válasz: "Mer sötéét vóót." :D), de a városban 80 egy kissé durva. Bár annyira nem, hogy potenciálisan azok közé kerülj akiktõl elvetetném a kocsit, ugyanis 50-nél 90-et írtam. Ha zsernyák elkap azt tudod, hogy jogsid pár évre pápá, ha gyerkõc / nagymama kilép eléd akkor meg féktávod vége majd valahol a közért elõtt lesz.
országúton 90 (nincs értelme 20 mp elõnyt szerezni 1 település között) egyjegyû számú fõúton én 95 körül szoktam menni (+-10%-ba benne van) ha lehet(ne, de mivel útfelújítás 60 kmh, meg IFA 50 rendszeres, ezért ez igen ritka)
autópálya ... na ott megyek. Aki ment a régi M7-esen az tudja, hogy az M csak azt jelenti hogy min. 4 sáv + leálló, nem azt hogy Hungaroring minõségû út. M5-ön szoktam járni, eddig talán azt az ország legjobb autópályája, de pölö az M3-ason van egypár olyan szakasz ahol õszi/száraz téli idõben (nem 4 kerék vezérlésû kocsival) 180-200-al garantálom a koporsót
Ja, és ahogy Sadist (#393) írja, én sem tartom elfogadhatónak, hogy csak mert csóringerebb valaki, azért egy bömbis megölheti (ugyanis #399 nem az számít egy ütközésnél, hogy a gyorshajtó/vétkes milyen kocsival ment, hanem az hogy az ártatlan mivel "fogadta" a becsapódást) Ráadásul ütközésnél a nagyobb tömegû autó az amelyikben nagyobb a túlélési esély, szóval egy 1,5-2 tonnás kocsival (BMW, Skorpi) túléled, a 850 kg-os kiskocsival (Buzuki, kisOpel) meg nem. Egyszerû fizika, lendületmegmaradás törvénye.
#398: Vezetés közben nem parázom, mert minek? Egyszerûen ésszel megyek. Úgyszintén, és pontosan ezt kellene mindenkinek tenni. Se nem parázva a kormányt szorongatva, se nem túl lazán kormányt lábbal tartva másfele figyelve ...
Mennyi az esélye annak hogy két sz*rházi paraszt pont ott megy át az autópályán ahol te??? Sztem nem vmi nagy...ez pech egyszerûen Nos, ha olvasgatod a www.langlovagok.hu -t akkor rájöhetsz, hogy a baleset esélye eleve nagy, és az õrült gyorshajtók csak még tetézik ezt. Nem egy ember hal meg naponta az utakon (sajnos nem egyszer a szegényebb szarabb kocsit vezetõ ártatlan ... szóval nincs igazság)
Ezért is ítélem el az übergyorshajtókat, mert potenciális gyilkosjelöltek (a kocsi egy töltött fegyver ... érdekes mód ebbe senki se kötött bele, szóval legalább ezt már mindenki érti)
Arra alapozni az életed, hogy az ostobák õrangyala mindig kihúz a pácból (van ilyen, valahogy az ilyenek még azt is megússzák hogy vizes kézzel kaparásznak a konnektorban), nos egy kissé vakmerõ (pláne ha már családod is van)
Félreértettél..szó nem volt arról,hogy kinek mire tellik.. Ennyi erõvel lehetne hozni olyan szabályt is Dobfékesek autópályára behajtani tilos Hûtés nélküli öntoöttvas fékrendszer apályán max 110 Hûtéssel 130 Brembo fék 180 Kevlár fék 230 Ez legalább olyan szinvonalas rendelet lehetne, mint amirõl beszélünk...
"na úgy nem tudnék élni" Na úgy én sem. Vezetés közben nem parázom, mert minek? Egyszerűen ésszel megyek. Sokszor gyorsabban, mint a szabályos. A szabályok idejétmúltak, de nem szükségképpen hibásak. Mindenesetre elgondolkodnék azon, hogy vajon miért is van 130-as korlátozás, ha 200-zal is lehet menni, illetve vajon miért csak a 6 sávos pályákon nincs korlátozás Németországban. Esetleg azon is, hogy miért kizárólag Németországban nincs sebességkorlátozás az autópályák egy részén. A végén még eszembe jutna az is, hogy átszámoljam az USA-beli 55 mérföldes korlátozást. Pedig ott aztán tényleg vannak távolságok meg üres utak.
Értem én ezt. de ahogy Csori is fogalmazott ,,állandóan azon gondolkozni ... na úgy nem tudnék élni ! " és ez nem azt jelenti hogy én adott esetben száguldoznék. De értsétek meg lehet gyorsan és biztonságosan is menni egyszerre.Tény hogy sok veszélyhelyzet adódhat,de ha folyton azt figyeled mikor jön el a "kaszás" attól még mindig lehet "pech"-ed...
Én nem is hasonlitottam össze. a vita tárgya az volt,hogy az enyémhez hasonló motor megálhat e 120-ról rövidebb úton,mint egy középkategoriás autó 60-ról.. Én erre azt mondtam,igen....csak ennyi... (egyébbként nem spéci gumi,supersportban nem is lehet,hanem sima útcai,igaz abból a legpuhább 1000-15000km ig használható,pályán persze sokkal gyorsabban fogy) De akkor leírom mp-ben.. F1 100-ról 0.8 mp alatt áll meg,a motorom szintén 100-ról kb 1.5 mp, opel astra 60-ról kb 3 mp.....
Pheel .. nem elbagatelizálom a veszélyhelyzetet, de állandóan azon gondolkozni ... na úgy nem tudnék élni ! mrzed001, neked még1X külön leírom városban gyakran 70-80 (sajnos ijjen xarrul vannak beállítva a lámpák, szinte minden városban) országúton 90 (nincs értelme 20 mp elõnyt szerezni 1 település között) autópálya ... na ott megyek. Más leírt dolgodhoz már nem fûzök semmit. Majd elolvasom a totyikod aminek "elvették az autómat 30as táblánál" lesz a címe.
Na de minek kihívni magad ellen a sorsot? Nem vagyok én a sebesség ellen, csak meg kellene találni az értelmes korlátokat. Ez hazánkban jelenleg nem 200 km/h. Az egyszerű pechhez tartozik, hogy többen voltak a nemzetiségiek. Akik túlélték, azok szedték ki a srácot az autóból, majd "megölted anyát" felkiáltással majdnem agyon is verték.
De most ugye nem azon vitatkoztok hogy egy közel 200kg-os motor+egy 90kg-os ember majdnem ugyan annyi idõ alatt áll meg mint egy 1500kg-os autó és egy 90-kg-os ember? Ugye nem mert akinek nem egyértelmü hogy mi lassul le hamarabb az nem ért ehez a dologhoz és teljesen felesleges ide irogatnia... A motoron lehet hogy két kerék van igaz. De van rajta elõl két 6 dugatyus fék ami kb 30-40 cm átmérõjü tárcsát fog és van rajta hátul egy kb 3 dugatyus fék ami kb egy 20 cm átmérõjü tárcsát fog ezek a fékek kis tulzással egy 1000 kg-os autót megállitanának nem egy 200 kg-os motort. És van egy oltári nagy különbség motor és autó között. A motorral sokkal drasztikusabb fékezést tudsz végre hajtani mint egy autóval mert nem fog állo kerekekkel csuszni elõre mint egy autó. Ha a kocsi ABS-es akkor meg azért sokkal hoszabb a féktáv.
Egyébként keresétek meg biztos fent van a neten amikor egy f1-es autó és egy motogp-s motor versenyeztek. A fék tesztnél még az f1-es autót is leverte a motor kb asszem 10méterrel ugyan akkorra temporól.
Én figyelmesen olvasom a topic-ot...de némely "gyorshajtónak" akkoris igaza van. Mennyi az esélye annak hogy két sz*rházi paraszt pont ott megy át az autópályán ahol te??? Sztem nem vmi nagy...ez pech egyszerûen
Ez mind szép és jó. Akkor most hasonlísd össze egy Forma 1-es autóval. Ugye hogy az is milyen jól tud lassulni? Azért egy versenypályán száguldó versenymotort (sima aszfalt, spec gumik) ne hasonlíts már egy városban/országúton haladó személyautóval.
Okulásképpen és hogy lássuk, miről is beszélgetünk. 200-nál legalább 100 méter FÉKÚT kell. Meg még egy csomó, mire megnyomod a fékpedált. Épp tegnap meséltek egy történetet, hogy az illető egyik ismerőse 130-cal ment pályán, és halálra gázolt 2 nemzetiségit. Mondanom sem kell, hogy totálkár, ráadásul a tudat, hogy embert ölt, még ha önhibáján kívül is. Jogos a kérdés, hogy hogyan kerültek oda azok az emberek. Nos, a válasz banális. Kivágták a kerítést, mert ez volt a legrövidebb út a szomszéd falu kocsmája felé. Persze egyesek szerint velük ilyesmi nem történhet, pláne nem 200-nál...
Te milyen utakon vezetsz? Találkoztál már Dembszkygödrökkel (mert kátyúnak nevezni egyik másikat bizony olyan lenne, mint Colosseumot helyi kis focipályának) Laboratóriumi, illetve Hungaroringes körülmények között teljesen igazad van, a magyar szar utakon viszont semmit sem érnek az érveid. Satufékkel csúszol, és elõtted egy kátyú .... egyik kerék megcsúszik egy vizes vas aknafedélen ... és még lehetne sorolni. Ez nem überóvatosság, hanem a realitás. Ha óvatos akarsz lenni, és tutira oda akarsz érni ahova indultál, akkor tartsd be a Kreszt, és jelentõsen nagyobb az esélyed mint gyorsan hajtva
Ja, és az általad leírtakkal kapcsolatban (rendszeres übergyorshajtó). Nos én a gyorshajtókkal egy külön adót fizettetnék, amibõl a károsultak illetve hozzátartozóiknak lehetne nagyobb pénzösszeget adni miután egy életre tönkretetted õket
Ezt ki vitatta tulajdonképpen?vagy nem értem mit akartál ezzel... Vagy esetleg arra gondoltál ha az autópályán átszalad egy gyalogos és én 200 al jövök akkor kell legalább 100 méter,hogy ne üssem el
Igen, egyébként pontosan ezt nem értik sokan. 0 és 40 kmh között ugyanannyi a különbség, mint 130 és 170 között, de a veszélyesség (E=1/2 * m * v^2-bõl fakadóan) négyzetesen nõ. Nomeg a gördülési súrlódás is jelentõsen nagyobb, mint a csúszáskor fellépõ súrlódás (ugyebár ezért találták fel az ABS-t), és még negyvennél az elekrtonika könnyûszerrel meg tudja gátolni hogy csússz padlófék esetén, 170-nél ezt ugyebár közel sem egyszerû
Mellesleg volt egypár scifi ahol felvetették az ideális szabályozott közlekedés lehetõségét (fõleg városi közlekedés). Ez abból állna, hogy gépek irányítják a kocsit, szabják meg melyik úton menjen (hogy ne legyenek dugók), és hogy MINDENKI azonos sebességgel haladna. Nincs olyan hogy én egy k-rva fontos ember vagyok és az arcom mérete Ferihegy 2-re emlékeztet ezért 240-el cikázgatok el mindenki mellett. Szépen minden kocsit beállít az automatika az elõtte levõ mögé, attól fix távolságra, azonos sebességgel. Eredmény (jól megtervezett rendszer mellett): Baleset valószínûsége minimális (lim 0), gyorshajtások száma NULLA ... teljes egyenlõség (merthogy állítólag most is egyenlõ vagyok például az összes rendszeres übergyorshajtóval ... amit én igencsak kikérek magamnak)
Fékszakembereknek. Érdemes megnézni ezt az oldalt. Van még 70-80m-es fékút is 100-ról. Nem 200-ról! 100-ról! És még az Impreza is 50m körül teljesít. Ráadásul ez TISZTÁN a lassulás. Semmi reakcióidő alatt megtett út. A legtöbb adat téli, de aki nyáron repeszt, az télen sem totyog, ha szép az idő. Ráadásul a Type-R melegben lassult: 40 méter.
"Mint ahogy az is tény,hogy te elfogultan döntöttél.." Nincs elfogulatlan döntés. A vesztes fél mindig elégedetlen.
"mert kötve hinném,hogy egy jó érzésü ember számára az én válaszom lett volna sértõbb...." A szabályok egyszerűek. Elfogadhatatlanul viselkedtél, büntetést kaptál érte. A büntetés lejár, kezdhetsz _majdnem_ tiszta lappal. Az életben sincs ez másképpen. De azt hiszem, ezt érthetően leírtam már neked privátban is.
"De miért is erõltettjük ezt?,amikor igy elbeszélünk egymás mellett..." Én aztán nem erőltetem. Örömmel venném, ha nem provokálnál.
Párszáz hozzászólással ezelőtt írtam, hogy rendszeresen gyorsabban hajtok, mint szabadna. Ezzel együtt is úgy látom, hogy elbagatelizálod a veszélyt, ami legalábbis négyzetesen nő a sebességgel, ha nem jobban. Nekem nem az fáj, hogy te gyorsan mész. Majd változik a véleményed, ha odacsapod magad valahová a szuper fékjeiddel. Engem az zavar - és szerintem a többieket is -, hogy ha te elszállsz és átrepülsz a szembejövő sávba, akkor esetleg én jövök ott szemben. A fizika még a versenyautókra is vonatkozik. Még a Formula 1-ben is vannak halálos balesetek, pedig ott aztán tényleg minden adott arra, hogy ne legyen baj. Mégis van. Miért gondolod, hogy majd pont veled nem történik ilyesmi? Menj ki valami reptérre, nyomjad 400-ig! Nekem nem fog fájni, ha belehalsz, bár kár a pénz a gyógykezelésre. Ha jól tudom, ilyenre még a biztosítók nagyobb része sem fizet. (élet- és balesetbiztosítás ugye)
Én is igy vélem...Útakat kellene inkább csinálni,meg biztonságos vasuti átjárókat,mint idióta rendeleteket hozni.. (Ja. látom te is autószerelõ vagy,60-ról kb 15-18 méter a fékút,ha jól emlékszem,középkategóriás autóval,abs nélkûl persze lehett több,jó sofõrrel meg kevesebb)
Persze ezt fokozhatnánk a végtelenségig... A legnagyobb probléma,hogy azt mondjuk,X autóval a pályán a 130 szabályos és biztonságos,Y autó-val ugyanott 170 már kocsielvétel.. Hát ez marhaság mert az y tipusú kocsi lehet 15x biztonságosabb annál a tempónál mint az X.... A németeknél van egy jó törvény,ihatsz egy pohár sõrt vezetés elõtt,de ha galibát okozól lecsuknak.. Az meg aztán abszurt,hozhatnak akármilyen elfogathatattlan rendeletet ez ügyben,a balesetek számát ezzel nem fogják csökkenteni,drogos,részeg suhancok akkor is volán mögé ülnek és az öreg papóka-mamóka is aki az orráig se lát már és fogalma sincs mikor hova hajtott be,ha meg már meg van a baj,nem nagy kaland hogy elveszik a kocsiját....
"A versenypályán...." stbstbstb - azért lásd be, h ezekkel a félszekkel, h "mi van akkor ha?" ... még a nagymama mézeskalácsházikójához sem szabad elindulni. Nemh autóval, v motorral, de rollerrel sem, mert beakadhat a kerékbe 1 fûcsomó, és lehet nagyon szerencsétlenül esni. Ezzel csak arra akarok kilyukadni h a "nemállokafaalámerttelevanmadarakkal" beállítottságú emberek sosem fognak meggyõzni engem, és sok más embert sem arról, h a legjobb otthonmaradni. Én legközelebbi pesti utamon is 200 körül fogok oda-vissza közlekedni ... HA megengedi a forgalom, és nem a csavargó olajfoltok. Lehet megint támadni, mert õszinte mertem lenni, h 200km/h-s sebességet tervezek ... csakh nem az a lényeg mit mondanak, hanem az h ki mondja
Nu hát elkanyarodtunk a témától! De talán jó irányba kanyarodunk ugyanis egyuttal nem csak az autósoknak kéne levenni a személygépjármüvüket hanem a motorosoknak is a motorjukat!
Kidolgozott tervnél úgy vettem észre hogy mindenki támogatná de szerintem itt a fele társaság 2 hét után sírna hogy elveték a tulajdonukat! Talán az lenne a legjobb megoldás ha valakit nagyobb gyorshajtáson kapnának akkor elvennék x idõre a kocsit pl 2 hónapra amire felszámítanának tárolási, ügyintézési, birsági költséget ami 2 hónapra kocsinál 150eft körül lehetne mocinál meg 80-90e ft-nál!
Ha esetleg meg nagyobb vétséget követ el pl cserbenhagyásos gázolás vagy gázolás esetleg ittas vezetés által okozott kisebb baleset esetén meg végleg elvennék a jogosítványt meg a személygépjármûvet! De úgy hogy az álam tulajdona lehetne!
Egy szó mint száz a gyalogos ugyan úgy hibás mint a biciklis illetve mmint a motoros és mint az autós! Nagyon sokan nem tartják be a közlekedési szabályokat és súlyos szigorításokra lenne szükség!
Ezen kár vitatkozni is!
Mint ahogy az is tény,hogy te elfogultan döntöttél.. mert kötve hinném,hogy egy jó érzésü ember számára az én válaszom lett volna sértõbb.... De miért is erõltettjük ezt?,amikor igy elbeszélünk egymás mellett...
A versenypályán bizton lehet rá számítani, hogy az útviszonyok lehetővé teszik ezt az irgalmatlan lassulást. Közúton bárhol lehet sárfelhordás, olajfolyás, kátyú stb. Hidd el nekem, hogy ilyen körülmények között nem sokat számít, hogy milyen fék van alattad, ha nem tapad meg a gumid.
A múltkor láttam egy felmérést, miszerint a motorosok jórésze kizárólag az első fékkel lassít. Ez az a kerék, ahol jellemzően a véknyabb gumi van. Ráadásul csak 1 keréknyi felület lassít, nem kettő. Tudom, a profik kettővel fékeznek, nagyon gyakorlottak, tapasztaltak és kizárólag az útra koncentrálnak. Na ilyen emberből van mondjuk két tucat az országban. A többi meg azt hiszi magáról, hogy benne van a két tucatban, amíg nem koppan. Utána meg nem hisz már semmit.
Kocsival 60ról több tíz méter azért durva, mert akkor már baj van. De az való igaz, h ezeknek a mociknak eszméletlen jó a lassulásuk is. Nem mondok saját tapasztalatokat az autómmal 1 - 2 lassulásra, mert újabb felháborodást vált ki a gyalog, és biciklivel járókból. Annyit azért sztem nyugodtan leszögezhetünk ezzel kapcs, h ami nagyon tud menni (mind1, h moci v autó) az nagyon tud megállni is. Jó lenne már kicsit helyretenni az ágálók között azt, h 1 Audi A6 alá nem trabant fék van szerelve, 1 Hayabusha alá pedig nem a versenybicikli patkóféke. Érdemes lenne a kétkedõkkel elmenni 1 tesztkörre és nem szólni, h mikor jön a fékezés. Jó esély van rá, h autóban is és motoron is eszméletetlen meglepetésben részesülnének.
Nos nem hinném,hogy értelme lenne ebben a kérdésben is vitáznom.. csúpán csak annyit fûznék hozzá,hogy én a tapasztalataim osztottam meg veletek és a véleményem errõl a dologról.... Mivel sokan flemet véltek felfedezni,ezért nem is erõltetem tovább,fõleg mint látom azért vannak itt olyanok is akik tudják mirõl pofáztam... Abba se akarok beleugrani,hogy kiselõadást tartsak,egy motor hány méter alatt lassul le pl240-rõl 120 ra,mondjuk a Hring 1 es kanyarjánál... De hogy még fokozzam 125-õs gumi van elõl és csak kb 2-3 cm érintkezik az aszfaltal,de még igy is vészfékezésnél képes 100-ról méterek alatt megállni,úgy hogy csak elsõ féket használunk.,mellékesen jegyzem meg kocsival 60-ról több tiz méterre van szükség,függõen ABS,gumik futómû... Aki kételekdig járjon utánna... A gumik méretét kihámozhatod errõl a képról,meg azt is mennyi fekszik belõle az úton....
Keskeny ? Na ez azért nem igazán fedi a valóságot, mert ugye nem robogókról van szó, hanem izom mociról. NEm írok számokat, de nézz utánna ennek sztem, ha a "keskeny" a kiindulási pont akkor sztem meglepõ méretekkel fogod szemben találni magad.
Betonfalnak csapódva nem nehéz megállni 120-ról... Igaz, hogy a motor könnyebb, de a két (ráadásul keskeny) keréknek is van olyan egyenletes tapadása, mint egy négykerekûnek? Ha belinkelsz egy videót, amin egy motornak rövidebb a féktávja, mint egy kétszer akkora sebességû autónak, akkor elhiszem. Addig erõsen mese habbal szagú.
Szerintem egy átlag 1400 kilós autónak több idõ kell a gyorsuláshoz illetve a lasuláshoz mint egy 50-60 roszabb esetben 90 kilós motornak! De nem kéne ilyenen filózni ha erõsebb lenne a büntetés azok ellen akik vétenek a kresz ellen és megpróbálná mindenki maximálisan betartani a közlekedési szabálykat!
Kár lenne vitát nyitni a nyelvtani hiányosság, illetve az elgépelés közötti különbségrõl. Azt viszont látom, hogy erõsen b@ssza a csõröd, hogy az elfogadhatatlan stílusú hozzászólásodért büntetõpontot kaptál tõlem. Ha nem változtatsz sürgõsen a stílusodon, könnyen kívül találhatod magad ezen a csupa okoskodóval megtöltött fórumon egy idõre. Nem, ez nem fenyegetés. Ez tény.
Úgy látom te vagy az egyetlen moderátor aki azt gondolja ezzel a státusszal együtt jár az okoskodás is.... Momentán nállam jóval régebbi motoros userek véleménye, hogy Pheel éppen hogy az egyik a normális hozzáállású, kevésbé kötekedõ modik közül .... persze megszavaztathatjuk :)
És persze már megint csak flame-elsz, és már megint elviselhetetlen a stílusod ....
És hogy nehogy csak flame legyen a hozzászólás: A motor féktávja foggalmam sincs, hogy nagyobb-e, vagy kisebb mint egy azonos sebességgel haladó autóé, az viszont biztos hogy sokkal instabilabb egy satufék alkalmával. Egy kisebb úthiba is orraállíthatja, megdobhatja (ami közben persze nem fog a fék, majd amikor leér akkor túl erõsen és hirtelen ...), szóval teljességgel önveszélyes
bravó "nyeltanórám" hát igen,kb ennyit is néztem ki belõled a beszélgetésünk után...
De még neked is megvan az esélyed emberré válni.................. Úgy látom te vagy az egyetlen moderátor aki azt gondolja ezzel a státusszal együtt jár az okoskodás is....
Az ,hogy te csak fényképen láttál motort,az nem azt jeleni,hogy igazad van.. Természetesen ,nem havas,vizes körülményekrõl beszélve,de normál útbiszonyok mellett,kellõ hõmérsékletû aszfalton,én 120-ról elõbb megállok mint te 60 ról..
Meg nem szoktál lakott területen 100-al száguldozni, pedig elég jól megy a kocsid ... meg autópályán sem szoktál 180-200-al menni (pedig V6 biztos vinné), tehát téged nem is fenyegetne az a veszély, hogy elveszik.