Csak hajrá, jó ötlet. Csak át kellene gondolni a helyzetet alaposabban és nem csak úgy nekiesni:
- jogosítvány elvétele, jármûvezetéstõl eltiltás. Ez azért kell, hogy formailag biztosan ne vezethessen autót. Bár ugye tudjuk, hogy az autó benzinnel, nem pedig jogosítvánnyal megy...
- megszüntetni a mérlegelési lehetõséget: ha adott mértékben túllépi a sebességet és elkapják, akkor automatikusan ugrik a lefoglalt kocsi. Nincs rinyálás arról, hogy de hát 3 gyerekem van, meg ez a munkaeszközöm, és így tovább. Erre akkor kellett volna gondolni, amikor õrült módjára közlekedett.
- az autót elárverezik, az értékét pedig megkapja a tulaj. Ez idegen autónál is mûködne; az esetleges értékkülönbözetet pedig szépen behajtja a tulaj a kedves gyorshajtón. Ha nem saját autóval száguldozott, akkor a tulaj kétszer is meggondolja legközelebb, hogy odaadja-e az autóját. Amennyiben új autót is vesz belõle a büntetett tulaj, még mindig ott a jármûvezetéstõl eltiltás.
De a legnagyobb probléma, amirõl megint senki sem vesz tudomást: és tessék mondani, ki fogja elkobozni az autót?
Egy a lapunk birtokába került rendõrségi tanulmány szerint az elmúlt években fokozatosan megszûnt a forgalom-ellenõrzés Magyarországon. A megyei fõkapitányságok harmadában nem is léteznek forgalom-ellenõrzõ egységek, s a megyeszékhelyeken mûködõ városi rendõrkapitányságok közül is csak nyolcnak van ilyen szervezete. Többek között ez az oka annak, hogy az autópályák kivételével szinte csak traffipaxos autóban ülõ vagy a lézeres sebességmérõ állványa mögött áldozatára vadászó közlekedési rendõrrel találkoznak az autósok az utakon. Senki nincs ugyanakkor, aki kiállítaná a közlekedésbõl a másokat az útról szinte letolókat, a mások elé bevágókat, az autóstársakat hirtelen fékezésre kényszerítõket.
[...]
Miután jogszabály nem írja elõ, hogy milyen módon, mekkora erõkkel vagy milyen gyakorisággal kell ellenõrizni a fõutak forgalmát, a rendõrség az ezzel kapcsolatos feladatait évek óta a helyi és az országos razziákkal (ezek is többnyire a sebességmérésben merülnek ki) tudja le. A folyamatosan létszámgondokkal küzdõ kapitányságok többsége ugyanis nem engedheti meg magának, hogy kevés járõrének egy részét folyamatosan az utakon "állomásoztassa", de még azt sem - áll a tanulmányban -, hogy a legbalesetveszélyesebb szakaszokon visszatérõ ellenõrzéseket tartson.
A jogszabályok szigorítása mellett szükség lenne arra is, hogy megyénként egy húszfõs, jól felszerelt és kizárólag a forgalom-ellenõrzéssel foglalkozó egységet állítsanak föl annak érdekében, hogy a közlekedésrendészet ne csak a fekete hétvégék után szinte automatikusan elrendelt országos akciók keretében legyen képes érdemi lépésekre a közlekedési morál javítása, a balesetek számának csökkentése érdekében - áll az ORFK belsõ munkaanyagában. Csakhogy egyelõre az amortizálódott járõrkocsik és -motorok, illetve a sebességmérõk cseréjére sincs pénz.
u.i.: A cikk végén olvasható, hogy az elmúlt 2 évben miért, hány esetben, mennyi pontot osztottak ki. Mit ne mondjak, tanulságos...