helo nemtudna nekem valaki segiteni én feltettem wowot utána burning crusaert és megpacheltem és ha bejelentkezek azt irja ki hogy download update és nem enged tovább elöre is köszu :) ... :S
Sziasztok valaki tudna segíteni valmiért nem lehet trial accountot regelni wow europán mert a step 4 -nél kéri ,hogy válasszam ki a kártyát. Mit tudtok tanácsolni?????
Kedves Komolytalan! Érvelésed érdekes, bár én egy kérdésre szerettem volna válszt kapni. De azért köszönöm !
Van aki úgy szórakozik, hogy a barátnõjével megnéz egy jó filmet a moziban, van aki meg úgy, hogy órákon keresztül bambulja a monitort és virtuális karaktereket fejleszt (minek?) agyatlanul hentelve. Na bumm! Ez utóbbi miért jobb mint a mozi?
"Sikertörténet a WoW: The Burning Crusade" :-) Egyébként az eladási adatokról volt szó, nem arról hogy neked - aki kifejezetten fontos vagy a marketingesek számára, a lehetõ legfontosabb személyiség, persze, hogyne - tetszett-e.
Üdvözlet, nem vagyok igazi mozibajáró, de elmagyarázná valaki azt, hogy miért jó 1500 Ft + 100 (kóla + kukorica) fizetnem azért, hogy megnézzek egy esetlegesen iszonyat sz.r filmet, amelyet 100 másik nézõ potenciálisan megzavarhat (1-2 bunkó mindig van)? Azt mondják nekem, hogy ez szórakozás, de én sokkal jobban élvezem hogy a -5 fokos pesti szmogban fussak helyette sport gyanánt, utána meg dögöljek otthon hetekig tüdõgyulladással.
"Kiváló virtuális heroin." by Tinman, sztem ezzel a mondattal bekell mindenkinek érnie,ez van,én inkább tolok néha egy jókis jointot,meg 3-4 havonta egy extasy-s partyt..és még jobban is járok,mert jól érzem magam,és nem leszek függõ.(persze csak azt is óvatosan gyerekek!)
Üdvözlet! Én nem vagyok igazi "szerepjátékos", de elmagyarázná nekem valaki, hogy miért jó 3ezer forintot havonta fizetni azért, hogy egy virtuális világban töltsed az egész napod ? Mert ismeretségi körömben is vannak úgymond "bekockult" emberek, akik elötte sportoltak rendesen, de mióta játszanak, azóta majdnemhogy megszakítottak minden kapcsolatot a kûlvilággal A válaszokat elõre is köszönöm: Gentleman
Senki nem montda, hogy nincs a WoW-on kívül MMORPG... van. Talán akkor most menj és böngészd át, hogy hány millióan használják az EQ2-öt, hányan a Lineage 2-öt, hányan a Tibia-t, a SW Galaxy-t, stb... hajrá.
Na, most, hogy visszajöttél, ugye már te is látod, hogy -akár tetszik, akár nem- a WoW userek száma brutális méreteket öltött. Egyertelmûen a dobogó legfelsõ fokán állnak. Jelenleg nincs komolyabb versenytársa... tudod, mint a Windows.
#29: Ez így igaz. Bár mondjuk a duplája talán nagy szám, de igazad van, ezzel nem számoltam. Más kérdés, hogy a Blizzard bevételének legnagyobb hányadát a folyamatosan befizetett részvételi összeg, nem pedig az egyszeri-kiadásos játékvásárlás adja, de amúgy jogos a javítás.
#30: Nem feltétlenül, a "vírusmarketing" hatás érvényesülhet szájról-szájra hírterjeszésként is. Manapság talán a trendy kifejezés a "hype" lenne - a WoW-osok beszédstílusa, a másokkal való interakció, vagy például az ilyen jópofa bulvárhírek pletykaként való elterjedése, mint a "szétcsapták a boltot a WoW-osok". Amúgy ez nem egy egzakt dolog, lehet sokmindent belelátni.
#31: Mint említettem a WoW-ot predatáló MMO-k egy teljesen másik fogyasztói légkörben "nõttek fel". Ezzel nem leszólom a WoW vitathatatlan üzleti sikereit, hanem megjegyzem, hogy az idõzítés legalább akkora szerepet játszott a népszerûsödésben, mint az, hogy sem a "sztori", sem a játékkörnyezet nem tartalmaz olyan elemeket, amelyek megítélése fantasy-kedvelõ ember számára túlzottan kétes lenne (mondhatni kerüli a bizarr, groteszk, nehezen értelmezhetõ, extrém jellemvonásokat).
Azért a változó emberi hozzáállás és a fogyasztók "tájékozottsága" némivel a WoW majmára hajtja a vizet. Amikor anno az Everquest debütált (98 vagy 99), akkor egy meglehetõsen "szûk" réteghez juthatott el azonnal, és a körülötte kiépülõ kult vitte a játékot odáig, ahol tart(ott). A WoW-nál kicsit más a helyzet. Manapság már (jónéhány éve) még kedves anyukáink/apukáink is a neten lógnak, és még az is tudja, "mi" az a World of Warcraft, akinek fogalma nincsen az MMO koncepcióról (azaz nem célirányosan ezt kereste).
A Gugli "World of Warcraft" bepötyögésére azt mondja: >>>A(z) "World of Warcraft" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 46 400 000 találatból. (0,07 másodperc)<<<
Szerintem csak azért 46 és fél milla, mert a Gugli elérte teljesítménye felsõ határát :D Tehát a lényeg az, hogy annyira tele van a WoW-val az internet, hogy lassan az sem tudja kikerülni a témát, aki csak a kamatszázalékokat akarja megkukkolni a kedvenc bankja honlapján. Egy globális jelenséggé nõtte ki magát, és már önmagát gerjeszti.
Feltételezem azért,mert németül van írva és már hozzászokottt az angolhoz biztos :D
Ez kell, cseszdmeg.
Értelmes emberek beszélgetése, és akkor bejön egy ilyen agyatlan marha, és elkezdi szétflémelni.
Nm arról beszéltem, kispajtás, hogy a játék jó-e, vagy nem, azt dötse el mindenki magának, ha van egy egész kicsi jelleme.
ÜZLETI sikerekrõl beszéltünk, aminek témájában semmi köze ahhoz, hogy te mennyire vagy fanboy, mert azt pechedre nem lehet mérni.
Miért van az, hogy mindig a WoW-fanboyok basszák szét az ilyen beszélgetéseket? Lehet ezért köp a fajtádra a legtöbb ember (akinek nem inge, ne vegye magára, természetesen - mint a komment maga, a megrovás is Loverman-nek szólt).
"Õszintén? Én szívem szerint itt is korlátoznám idehaza a WoW-ra fordítható órák számát... talán Kínában van ilyen, nem? " Na persze, a WoWot korlátozzuk, de füvet szívni meg lehessen, sõt kapjon állami támogatást, hogyne :-D
"A WoW sikere (többek között) abban rejlik, hogy fantasy-klisékre építkezik, elkerülve ezzel a túlzott rétegzõdést." Szeirntem ez a siker 10%-át se adja, mivel elõtte igen sok MMORPG volt, amik meg se közelítették sikerileg.
"Amúgy az Everquest azért letett pár dolgot az asztalra, szóval azért nem kéne lehúzni a picsába. Azt persze te sem veted fel, hogy az Everquest csúcsidejében még nem volt annyira "átlagpolgári" az internet." Az EQnak megvolt a játékos közönsége, ráadásul Ázsia boldogabbik felében, ahol jó volt a net az EQ idején is. Egyébként is könnyebb lett volna fejleszteni egy meglévõ rendszert, vagy akár tök újat írni (EQ2), mint nulláról elérni valamit. EQ a WoW-val szemben megmérettetett, és könnyûnek találtatott - ennyi.
"Tulajdonképpen már vírusmarketingnek is nevezhetõ, hiszen a (saját maga által kialakított) szubkultúrát használja fel az önreklámozásra, illetve egy "új" termék pozicionálására." Ez kicsit meredek kijelentés. A vírus-marketing mindig valami reklámhordozót, nem pedig a terméket magát terjeszti. Vagyis de jó ez a WoW trailer, WoW minijáték, WoW tökömtudja mi, és továbbküldöm 1 havernak a linket. Jelen esetben ilyenrõl szó nincs, itt maga a játék (a termék) olyan, hogy ajánlják az emberek az ismerõseiknek. Ez nem a marketingesek, hanem a fejlesztõk eredménye, tehát vírus-marketingrõl szó se lehet.
"Már talán 8 millióan lehetnek a WoW-osok, akik megvették az alapjátékot." Ez nem teljesen így van, 8 millió aktív elõfizetõ van. Kb a dupljája vette meg az alapjátékot, csak lejön belõle az, aki abbahagyta, vagy akit bannoltak.
"Ez elég lényegtelen" Hát igen, emberek szoktak igénytelen fos játékokkal is fél életet játszani, olyannal ami akadozik és a szerver napokig offline,stb stb. Osztod az észt, és csak azért mert te azt hiszed hogy így van, másokkal is el tudod hitetni, fõleg ha véleménye sincs senkinek igazán. "kategóriájában nincsen vetélytársa" ja több mint 10 mmorpg van még rajta kívül,de tényleg nem. (Itt jegyezném meg: uramatyám.... egyesek miért nem gondolkodnak néha)
gabore: Hiszen a recept teljesen egyszerû, értelmes emberek megosztják az értelmes gondolataikat/nézeteiket egymással. Szerintem nincs benne semmilyen fájdalmas vagy hasonló megerôltetô dolog. :)
Tinman: "Ha olyan alattomos és csúnya rossz cégek akkor, mi a rákért van Core2Duo procid ?" hmmm, talán ugyanazért a pénzért nagyobb teljesítmény miatt? Tudod, nem vagyon az a fanboy tipus, csak truccból nem lesz AMD-m.
"És valahogy van egy olyan érzésem, hogy XP user vagy te is." Bingo, de milyenek is a lehetôségeim/alternatíváim??
"Sajnos nekem Core2Duo-ra nem tellett, de eredeti XP-re azért igen." Mirôl is beszélünk itt?
"Billy bácsi a vagyona 95%-át szándékozik eladakozni, arról már nem is beszélve, hogy tanulnak a hibáikból és egyre jobb és stabilabb rendszereket igyekeznek kiadni." ohh, akkor minden elismerésem neki, bekereteztetem a képét, és kiteszem az ágyam felé... esetleg magamra tetoválom a csodálatos és szent arcát, hogy folyamatosan láthassam. Egyébbként nem fikáztam/néztem le egy céget sem, én még csepp se vagyok a tengerbôl hozzájuk képest. Amig nem lesz mit felmutatnom alternatívának addig nem is fogom tenni. (ha ez sohasem fog megtörténni akkor sohasem fog megtörténni, ez van :) Az hogy így jutottak "hatalomra" már bejáratott tendencia volt, csak jól kellet kockázniuk. Ez az üzlet, a "világ rendje" ha tetszik, de nehogy már cirógatnom kelljen a sikerük miatt ôket...
Nem ertek hozza, de kivancsi vagyok ra, hogy miert erdekes a masodik kep. De komolyan...
most tökre jó kis hozzászólásokat olvasok hosszú idõ óta elõször...
gratula
Elnézést, apró adalék:
Az Everquest idejében még dúlt a szerepjáték-láz, valamint akkor gyûrûzött be a gyûjtögetõs kártyajáték-divat (a Magic: The Gathering némivel korábbi). A szerepjátékok (többek között a számítógépes játékok fejlõdése miatt, valamint a nem upgrade-elhetõ játékrendszer és kevés kiegészítõ miatt) szépen lassan elkezdtek kifújni, és a játékostábor a számítógépjátékok felé (anno pl. MUD-ok) fordult.
Ez alapozta meg az eredeti MMO koncepció sikerét (ami egyébként a közhiedelemmel ellentétben nagyon is fizetõs finanszírozási metódusra épült már a kezdetekkor), és ez a szubkultúra "szült meg" egy befogadóképes internetes kommunát.
Aztán volt valaki a Blizzardnál, aki volt elég bátor egy óriási összegû kockázati befektetést megpályázni... "a többi már történelem".
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy játszottam az Everquest II-vel 2 hónapot (lvl 36-os paladin), a Guild Wars-al 4.5 hónapot /addikt módon, mert ostoba voltam/ és végül a WoW-hoz is volt szerencsém 28 nap erejéig tavaly nyáron egy kölcsönkapott account révén.
Nálam a GW vitte a pálmát /bár nem igazi MMO/, remek hangulat, mesteri zenék és olyan grafika, hogy csak lestem, de 4 hónap után kifulladt az egész... 3 kimaxolt karakter és már csak a remek társaság miatt jártam fel, végül kiszálltam.
Az Eq2-ben nagyon nehezen találtam meg a helyem, viszont a craft rendszer kiismerése után rájöttem, hogy ez a játék olyan szinten komplex, hogy egybõl szerelem lett... túlságosan. Egyik nap egyszerûen felálltam és azt mondtam, hogy elég volt, soha többet nem játszok MMO-val. A mai napig megvan egy soha fel sem használt Eq2 feltöltõkártya.
WoW: Naná, hogy vérbeli RPG-s létemre elkapott szinte azonnal a Blizzard varázsa. Eleinte húztam a szám a grafika miatt, de rájöttem, hogy ez így jó, ahogy van. Ahogy anno a Warcraft 3-at és a Frozen Thronet is képes voltam éjjel 2-ig tolni, úgy ez hatványozottan igaz volt a Blizzard drogjára.
Ez a játék kiváló! Kiváló virtuális heroin. Már valahol egyszer leírtam... túl jó ahhoz, hogy normális ember leüljön elé játszani. Nem szabad, hogy egy xaros játék körül forogjon az ember gondolatai.
Szóval igen, egyértelmû, hogy ÖSSZESÉGÉBEN a WoW a befutó. De játékélmény szempontjából nekem a GW egy picit többet adott de rövidebb ideig elég csak, az EQ2 pedig a craft rendszerével nyûgözött le.
Õszintén? Én szívem szerint itt is korlátoznám idehaza a WoW-ra fordítható órák számát... talán Kínában van ilyen, nem?
"A WoW az elsõ olyan játék amivel valóra vált az az elsõ hatalmas, változatos multikultúrális online közösség, amirõl az Everquest csak álmodni mert."
Ez így ebben a formában nem igaz. Az Everquest 1 volt az elsõ ilyen igazi multikulti MMORPG.
A WoW sikere (többek között) abban rejlik, hogy fantasy-klisékre építkezik, elkerülve ezzel a túlzott rétegzõdést.
Amúgy az Everquest azért letett pár dolgot az asztalra, szóval azért nem kéne lehúzni a picsába. Azt persze te sem veted fel, hogy az Everquest csúcsidejében még nem volt annyira "átlagpolgári" az internet. Az elõfizetések és a számítógépek száma rohadtul megnõtt, az emberek sokkal nyitottabbak lettek az online irányba, és nem utolsósorban sokkal több lehetõségük, sokkal több információjuk van.
Amúgy a WoW többek között azért is birtokolhatja az MMORPG-felhasználók 53%-át (nagyjából 16 millió user van jelenleg world-wide - persze nem számolva a tört szervereken játszó tíz/százezreket, de azok nem is érdekelnek senkit), mert kategóriájában nincsen vetélytársa.
Ez meg fog változni. Vagy ma, vagy holnap, esetleg fél év múlva, esetleg egy év múlva.
Wow, az elsõ WoW-os cikk két év óta itt az sg.hu-n, ami után építõ és véleményformáló hozzászólásokat lehet olvasni! Csak így tovább srácok =)
Azt senki fel sem veti, hogy azért fogy ennyire/ilyen népszerû, mert a stílusában a legjobb játékélményt nyújtja, hogy mekkora közösség épült rá, milyen jó az adminháttér, stb.? A WoW az elsõ olyan játék amivel valóra vált az az elsõ hatalmas, változatos multikultúrális online közösség, amirõl az Everquest csak álmodni mert.
WoW anno azért elég jól volt propagálva, bár tévéhirdetést én sem láttam (illetve nem Magyarországon - külföldön vannak, legalábbis termékkapcsolt reklámot már láttam WoW-al, a sorozatokban, tévémûsorokban tett el/beszólásokról ugye nem is beszélve).
"Szerintem ha valamit az embercsoportok tömege masszívan mûvel nap mint nap, azt saját szótáramban "átlagos"-nak nevezem."
Nem az az átlagos, amit nap mint nap mûvelünk, hanem az, amit nap mint nap LÁTUNK. Hatalmas különbség.
A WoW-ozás nem átlagos, mivel WoW-ozókat általában csak kivételes esetben látsz, illetve akkor, ha te is WoW-os vagy. Azért az emberek legtöbbje nem kollégiumban vagy internetcafé-ban tölti az idejét.
Attól, hogy nem citylightok, TV vagy audio-only reklámok tömkellege, attól még nagyon is marketingjelenségrõl van szó, csak éppen itt a játék elõfizetõi köre önmaga a reklámerõ. Tulajdonképpen már vírusmarketingnek is nevezhetõ, hiszen a (saját maga által kialakított) szubkultúrát használja fel az önreklámozásra, illetve egy "új" termék pozicionálására.
"ne tudd meg mennyi bemarketinkelt dolog mond csdöt. a marketink nem minden"
Ne tudd meg, hány rosszul felkampányolt dolog mond csõdöt, ami máskülönben értékes/jó álkotás/termék/szolgáltatás lenne.
Személy szerint én soha nem láttam, WoW /alap/ hirdetést tv-ben, de még napilapokban sem.
EA Games játék reklámot viszont dögivel. Egyáltalán kellett nagy reklámkampány a Blizzardnak, Warcraft 1,2,3, Diablo 1-2, Starcraft nevek után? -költõi kérdés.
Ha olyan "alattomos" és csúnya rossz cégek akkor, mi a rákért van Core2Duo procid ??? És valahogy van egy olyan érzésem, hogy XP user vagy te is.
De akkor legalább, miért nem AMD? Ez most kicsit ilyen bort iszik........
Mellesleg az MS jó helyen volt jó idõben és lehet fikázni, lehet lenézni Billy bácsi a vagyona 95%-át szándékozik eladakozni, arról már nem is beszélve, hogy tanulnak a hibáikból és egyre jobb és stabilabb rendszereket igyekeznek kiadni.
Miért Windows? Sokan kérdezik... én pedig visszakérdezek, hogy mennyire érsz rá? Ha nagyon és vannak hosszú hónapjaid a Linux rejtelmeibe elmerülni, akkor hajrá. De amíg a userek 80% játszik, netezik, irodai munkára használja a PC-t addig minek szivassa már magát olyan oprendszerrel, amihez vadászni kell dolgokat.
Sajnos nekem Core2Duo-ra nem tellett, de eredeti XP-re azért igen. Nice try ;-)
Amúgy igenis meglepõ, hogy milyen tömegmegmozdulásokat tud kiváltani pár dolog. Teljes õszinteséggel, amikor volt a Star Wars Ep1, és a sok barom kiment mozi elé sátorozni, vagy amikor anno a Sony Aibo miatt megverték egymást a japók, vagy amikor a WoW miatt szétcsapnak egy boltot akkor én igenis pislogok egyet-kettõt.
Intel, Microsoft nem tartozik ide. Egy új processzor, vagy egy új Windows nem kelt érzelemhullámokat az emberek nagytöbbségében (nem, a "Winfos bazze" az nem az), nem verik meg egymást egy Core2Duo-ért, vagy egy Vistáért. Ha nem aznap veszi meg, hát majd holnap, esetleg egy másik boltban, más idõpontban.
Amúgy Magyarországon belül az Intel vagy Microsoft kampányokból az átlagember aztán nem sokat érez.
Tinman: "Ugye azt mondanom sem kell, hogy nem a reklám az MS és az Intel sikerének titka." oh, persze, majd elfelejtettem, hogy a sok pénz, és az alaptomosság is szerepet játszik! De biztosan van neked is egy verziód.
winnie: Szerintem ha valamit az embercsoportok tömege masszívan mûvel nap mint nap, azt saját szótáramban "átlagos"-nak nevezem. Ha meg tudod indokolni, hogy miért nincs igazam, akko bocsánat winnie, és a többi wowos is, hogy le "átlagosítottam" benneteket. Bár nem tudom mi a különösen sértô a kifejezésben? Nem nézek én senkit le, és nem igen érzem, hogy sznoboskodtam volna. én is csak egy átlagos munkás ember vagyok, átlagos élettel. Ha lehet akkor kérnék egy értelmes indoklást is, hogy szerinted miért nincs igazam a "Hatalmas része az emberiségnek nagyon kapós a marketingre" állításommal. Tinman: "nem amiatt fogyott ilyen jól a WoW mert reklámozták volna" ha a kiegészítôre gondolsz akkor nyilván igazad van, de ha az alapra akkor...whatever
"MS, Intel megmutatta"
Ugye azt mondanom sem kell, hogy nem a reklám az MS és az Intel sikerének titka. Arról már nem is beszélve, hogy nem amiatt fogyott ilyen jól a WoW mert reklámozták volna. Már talán 8 millióan lehetnek a WoW-osok, akik megvették az alapjátékot. Nem meglepõ, hogy a keménymag már szinte azonnal lecsapott a kiegészítõre.
"éppen te ámulsz a marketink erejétôl barátom? :) "
ennek köze nincs a marketinkhez. ne tudd meg mennyi bemarketinkelt dolog mond csdöt. a marketink nem minden.
(és a sznobhatás sem, hogy lenézzük, aki egy nagy tömegbe tartozik, mert hiába jön valaki azzal, hogy divat a wow - sokkal nagyobb divat nem wow-ozni.)
Morden: éppen te ámulsz a marketink erejétôl barátom? :) A Microsoft, Intel stb is megmutatta, hogy azzal szinte mindent el lehet érni. Hatalmas része az emberiségnek nagyon kapós a dologra, tudod jól.
"2,4 millió példány fogyott világszerte"
Aztakurvaéletbe :D
Egy nap alatt... Minden tiszteletem a Blizzard-é. A játékot továbbra is gagyinak tartom (a képeket meg mókásnak), de ez azért. Lassan többen rejszolnak WoW-ra, mint '68-ban Jane Fondára.
én soha nem jöttem rá hogy miért akkora szám a wörd of wárkráft