Jesszus, ki ez a kis bajuszos Balerina? Mostanság a karaktertervezés, koreográfia, szitokszavak?
Szuper! :D
Az Arx Fatalis-t honnan lehet megszerezni, mert én NAGYON szerettem volna vele játszani, de se letölteni, se megvenni nem tudom.
Csakhogy a comment nem erre vonatkozott ugyebár,hanem állítása szerint 1 RPG-re..... Amugy meg akció-RPG? hát volt pár próbálkozás,de nem látok különbséget a motorosfürész(FPS-k) és a kard között,illetve a shotgun-tüzgolyó között,szóval nekem ez max fantasy fps lesz,NÉMI RPG-s beütéssel
nem vívni, de ebbõl egyértelmûen az jön le, hogy számít mit, mennyi idõ alatt teszel, magyarán az ügyességed is tényezõ:
"...megpróbálhatjuk felugorva elkapni a grabancát... nem mindegy, hogy mit teszünk és az sem, hogy mennyi idõ alatt. A másodperc töredéke alatt kell döntenünk, (és helyesen), ha életben akarunk maradni..."
Igazad van, az evés várható következményeire nem gondoltam. És tény, hogy valahol meg kell húzni a határt, például abba nem szoktam belekötni, hogy mekkora a láthatatlan hátizsák mérete, és súlya, amiben néha több teljes vértezet, és számtalan fegyver is helyet foglal. Ugyanis gyûjtögetni szeretek: a Fatalis-ban egész szeméthalmokat hordtam össze (ott nem tûnnek el a dolgok, ha lerakja az ember). Viszont amiket te biztosan fölöslegesnek vélsz, számomra a játszhatóságot növelik. Kinek mi tetszik, mindenki más. Jó ötletnek tartom a vértek és fegyverek elhasználódását, és ami ezzel jár: javítás (ha ebben nem voltál elég jártas, könnyen tönkrevághattad a fegyvered), vagy javíttatás (legalább van mire költeni a lét), és végül májerkedhet az ember a brutálisat sebzõ pengéjével, ha eltörik a kézében, jól jön vész esetén az egyszerû kis tõr is.
Említetted az alvást, na ez már nem került be az Ultima-ból az Arx-ba, végül kihagyták. Ott még kellett aludni, a természetes mana és hp regenerálódás mértéke függött ettõl, és további hátrányai is voltak a fáradságnak. Természetesen nem lehetett állandóan aludni, mint az NWN-ben, hogy visszaszerezd az összes pontot, hisz napi ciklus volt. Lényeges volt, hol ágyaztál meg magadnak, sûrûn használt utakon mindig megvolt a veszélye annak, hogy jön egy troll és jól fejbevág alvás közben.
És még valami, horgászni jó! Emlékszem még arra, hogy az egyik horgászó goblin elküldött a fenébe, mert zajt csapok és elijesztem a halait. Szóval én is csak ajánlani tudom ezt a gammát.
Tényleg!! Jó hogy mondod, Arx Fatalis. Játszottak vajon ezzel a Gothic és TES guruk? Mert hangulatában és játékmenetben is nagyon el lett találva, csak sajnos nem vertek köré akkora port. Pedig a harcrendszere egészen egyedire sikerült, én nagyon szerettem.
Egyébként a realisztikussághoz annyit, hogy kicsit furcsa errõl beszélni egy fantasy játék esetében (persze vannak azért bizonyos határok, amit célszerû betartani, mert azon túl már nevetségessé válik egy játék). Mondjuk különösebben nem tartom fontosnak, sõt inkább felesleges túlzás, ha már egy játékban rendszeresen kell enni. Akkor már miért nem kell rendszeresen sz*rni is mondjuk? Mert a realisztikussághoz ez is hozzátartozna... :) Vagy miért ne kelljen akkor aludni, idõnként hajat mosni, cipõt pucolni, stb... :) Ezek szerintem tök fölösleges és idõfecsérlõ túlzások. Amikor játszom, akkor szeretek magára a játékra koncentrálni, a fölösleges pepecselések egy idõ után unalmassá válnak.
Ezt az ugrálást sosem szerettem a játékokban, annyira valósághûtlen. A fenti kép is az, amelyiken a fickó felugrik, majd hosszú kardjával vágja az ellent. Hátha majd ezt lemezvértben teszi majd, 5-ször ilyen nehéz fegyverrel! Egyszer játszottam a Call of Duty játékkal neten (de minek?), a hyper játékosok ott pattogtak körülöttem, hát eléggé vicces volt.
Én máshogy oldanám meg a nagyobb lényekkel való harcot:
1: Lehetõvé kellene tenni a fegyverrel való támadás irányítását, ha a játékos ezt szükségesnek látja. Például közel mész (emiatt sebezhetõvé válsz, de ez lenne a hátránya ennek a támadási formának), és karddal felfelé szúrsz, majdnem derékszögben, esetleg, ha elég hosszú a kard, akár állon is lehetne szúrni.
2: Rákényszeríteni a játékost arra, hogy ha ilyen nagy lények ellen hatékonyan akar harcba szállni, akkor használjon valamilyen szálfegyvert. Ezzel már el lehet érni a fejét, illetve a felsõ testét. Továbbá ezekkel távol is tudja tartani magától az ilyen bestiákat.
Más:
Lentebb sok hasonló játékot felsoroltatok, de egyrõl még nem esett szó, amely szerintem elég jól sikerült: Dungeon Lords. Ha a történet nem is érdemel szót, a harc maga viszont eszméletlen jóra sikerült, remek a hangulata. És nem utolsó sorban azért is emelném ki, mert az egész egyszemélyes kampányt kooperatív módban is le lehet játszani, akár 8 személlyel is (ilyen nagy számú játékos esetén már könnyûnek tûnhet a továbbhaladás, de erre is gondoltak, mert meg lehet növelni a lénycsapatok létszámát a beállításoknál). Ezt nagyon kevés játék mondhatja el magáról. Öcsémmel LAN-on játszunk vele, hihetetlenül megdobja a játszhatóságot a többszemélyes játék. Szinte az összes ilyen játékban alapelem a goblin, de szerintem ebben lett a legjobban lemodellezve. (No meg az Arx Fatalis-ban, de ott inkább vicces, ott ezen van a hangsúly.) Vagy a csontvázak, a mozgásuk egészen egyedi. Ja és szeretek zombikkal is harcolni, mert itt nem rakták az élõholtak legalsó, legkönnyebb szintjére; itt ezért használja az agyát (még ha közben bomlik is): lassú, de mozdulatait céltudatosan vezérli, remekül tud vívni. Végül még annyit mondanék errõl a játéktól, hogy a kiegyensúlyozottságot sikerült nagyjából eltalálni, ezt megint kevés játékra illik. Mit értek ez alatt? Azt, hogy általában a játék elején még kihívás egy nyavalyás goblin legyõzése, de amint nagyobb szintet ér el a játékos, már semmilyen veszélyt nem jelent rá. Itt viszont legalább érvényesül a "sok lúd, disznót gyõz" mondás. Lehetsz akár 8-10. szintû is, ha körülvesz 20 kicsi goblin, könnyen a másvilágra küldenek. Ilyenkor nem marad más, mint a társak segítsége, vagy a mindig kéznél lévõ nyúlcipõ. Én az ilyen, és hasonló szempontokat elõbbre tartom a grafikai megvalósításnál. A cikkben szereplõ játék egyelõre jónak tûnik, így elsõ ránézésre.
Mellesleg Dnd, Forgotten Realms és hasonló rendszereken alapuló játékok ide vagy oda, majd akkor lesznek a szememben igazán realisztikusak, ha enni is kell bennük. Tudom, ez csak a saját rögeszmém, és ezt eddig csak az Arx Fatalisban tapasztaltam (pl. saját magad által készített almás süti, vagy az imént kinyuvasztott patkány bordája nyárson), no meg az elõdeiben: Ultima Underworld 1-2. Azok a régi szép idõk!
"ha az én reflexeim és ügyességem számítanak a harcban" sem a cikk, sem az én hsz-em nem arról szól h neked kell vívnod vagy ilyesmi, úgyhogy nem igazán tudom mirõl beszélsz. lehet hogy a Wii-hez akartál írni a controllerrel kapcsolatban?;)
Hát, így képen a grafika eléggé pocsék a mai mércéhez képest. Persze, ha mozgásban jó, akkor nincs nagy baj. Errõl az új harcrendszerrõl meg... hát, ígértek már nekünk fût-fát. Majd meglátjuk.
Hehe,ha az én reflexeim és ügyességem számítanak a harcban,akkor az mitöl is RPG? Jól is nézne ki,ha az überügyes elf kari harcban az én reflexeim alapján harcolna.......A progi számoljon csak szépen ÉS a harc is legyen látványos (KOTOR nagyon jól megoldotta,király párbajok,látványos lövöldözések,mégsem nekem kellett vívnom vagy céloznom...)
újra csak azt tudom mondani: Severance:Blade of Darkness évekkel ezelõtt jött ki a játék, de a harcrendszer egy, abban az idõben kijött RPGvel sem versenyezhetett. nem csak ütöttél aztán a gép kilökte hogy talált-e, és ha igen mennyit, minden mozdulat számított, nagyon sok sebezhetõ terület volt a testen, és mind változott ha eltaláltad.
Egyetértek, G1 és G2 kötelezõ! Morrowind és Oblivion kipróbálása pedig erõsen ajánlott.
Látom Oblivionért mindenki odavan, pedig mû, valótlan hatása van az egésznek, olyan mûanyaglapra ráfosták a textúrákat szerû. Ráadásul attól még hogy több guild és igensok mellékküldetés van, 20 órányi játék után igencsak lapos lett az egész. Közel sem tudtam úgy beleélni magam mint egy jó Gothicba, vagy KOTOR-ba -.-
nekem tetszik, én tuti hogy kipróbálom ha megkapom cserébe azt a játékélményt amit anno a Gothic 1, és 2 okozott nekem, irtó szerettem azokat a játékokat... bizony a régi szép idõk...^^
forgotten realmsos játékok közt szar nincs csak van amit nem igazán találtak el :), bg 2 az isten mai napig sztem, de az új nvn2vel is megvok elégedve, az oblivion meg azért szar mert kihangsúlyozták a grafikát? LOL! Kvaára elvan találva a gém, 1 hibája van, IDÕMILLIOMOSOKNAK való! :)!
Szar a grafika,mert pl. a goblinok a valóságban nem igy néznek ki.... Jó volna,hogyha valakinek göze sincs az rpg játékokról, az nem dumálna észbontó marhaságokat (lásd: a NvN szar,meg oblivion nem jó,mert kihangsúlyozták a grafikát,ez meg azért nem jó,mert nem szép a grafika...)mert csak égeti magát......:P
Már megint a garfikán lovagoltok?
Játékélmény gyerekek,játékélmény: az a legfontosabb!
Azért a képek nem mutatják meg 100%-osan mi az amit a játékban látsz :)
Olvastam Commandante hozzászólását... gondoltam magamban, mi a fenéért kell lefikázni ezt a játékot? Végre egy újabb jónak ígérkezõ RPG. Elolvastam a cikket, akkor meg még inkább nem értettem. Végül megnéztem a képeket: Egyetértek. Ez egy nagy rakás... Vagy vesznek, vagy csinálnak jobb engine-t, vagy kidobhatják :D Ez a véleményem :)
Szerintem a Prince of Persia harcrendszerének a leírását copypaste-elték át valahonnan. A képek meg igazából még a Gothic 1-hez képest is ocsmányak. De ha valakinek ez a csupa shader-es ocsmányság kell...
A Gothic sorozat igen jó, bár szerintem a 3-dik részt egy kicsit elrontották, mrt a kiadó miatt nem tudták befejezni a játékot. A G2-õt vagy 5-ször végigtoltam, de a G3-at elég volt egyszer és még ingerenciám sincs, hogy mégegyszer megtegyem.
a gothicok jók az elder scrollok jók. ennyit tudok. ezt meg majd meglássuk milyen lesz...
Hát ha TÉNYLEG végre ilyen lesz a harcrendszer, mint leírták, akkor nagyon ott lesz a placcon a cucc, a grafika meg pont elég, legalábbis nekem, nem vagyon egy poligonhuszár meg shaderlovag..
Nem tudom mi baj a Gothic pl. a 2-es irányításával. Bal egérgomb odacsap, jobb egérgomb hárít. Lehet ez valakinek bonyolult...? Agyatlan lövöldözõs fps-be nincs hárítás az tény. :) Plussz van két gomb balra jobbra csapásra is, mert a karddal dolgokat is lehet csinálni, nem csak a ravaszt nyomogatni :D
Nem is a vastag talpát ütném, hanem a bokáját, térdét, hogy elvágjam az inakat, és eldõljön mint egy krumpliszsák...
"gotic 1-2-3 ezért ment a szemétbe"
Mert kb. 30 perc megszokni az irányítást, de cserébe valami egészen különleges RPG feelinget kapsz... hát ez húbazmeg kategória. Én kérek elnézést.
"A neverwinter is." Te egyáltalán játszol PC-s RPG-vel vagy csak a flame megy, így látatlanba?
"Az obliviont fel sem raktam, mert mi az, hogy azzal jönnek, hogy állatkirály grafikája van." Erre már nem lehet mit mondani... akkor elnézést a Bethesda nevében, hogy egy kiváló grafikával megáldott szerepjátékot mertek a piacra dobni. Mellesleg ha játszottál volna vele, akkor tudnád, hogy belbecs is kellõen összetettre és RPG-sre sikeredett.
És akkor benyomsz egy FPS-t a végére: "A Dark messiash sem kell senkinek."
A nevezett játék fantasy-FPS /lsd. még Hexen, Heretic/ RPG elemekkel. Olyan messze van pl. a Neverwintertõl, hogy ennyi erõvel a Mortalt is felemlegethetnéd, hiszen az is játszható PC-n Mellesleg egy nagyon jól sikerült FPS, remek hangulat, kellõen hosszú, és még jól is néz ki... A NEKED nem kell nem egyenlõ a senkinek sem kell mondattal
"Végre elfejelthetnék a classokat és a kasztokat." Mondom, hogy nem játszottal az Oblivionnal... mert ott bizony ha ütsz akkor azzal fejlõdsz, ha zárakkal szórakozol, akkor az a képességed fejlõdik. Pusztán azért leírni az Oblit mert jól néz ki, elég nagy ostobaság.
ja, a gotic 1-2-3 ezért ment a szemétbe. A neverwinter is. Az obliviont fel sem raktam, mert mi az, hogy azzal jönnek, hogy állatkirály grafikája van. A Dark messiash sem kell senkinek. Talán akkor, ha majd 10$-ért utánam vágják.
Eddig a Fable jött be nagyon, ha lenne Fable Universe vagy World of Fable ;) akkor meg lennék áldva.
egy hete wow-ozok, és már most látszik, hogy ebbõl miért lett farmjáték. Nembaj, levelup, oszt jóvan. Ha nem lenne havidij, én is felfedezgetnék, meg csinálnék mindenféle kalandos mászkálásokat, amik nem hatékonyak, de a legjobb lvl 17-ként lvl 71-es enemyk között mászkálni stealthben :)
Végre elfejelthetnék a classokat és a kasztokat. Ilyen szempontból a legjobb a legend of Aranna. Amivel ütszt azzal fejlõdsz.
Viszont nyilván lesz egymillio szar rpg mig egy jó :)
Így elsõre nekem bejövõs a gáma, csak kérdés, hogy élesben mennyire nyújtja a beigért játékélményt. Pölö érdekelne, hogy az irányítás miként valósul meg. Ha olyan mint a Gothic, akkor kösz, de nem kérek belõle. Ha olyan mint a NWN, akkor még akár okés is lehet, feltéve, ha nem akkora erõgép kell hozzá mint az NWN2-höz, márpedig az az utóbbi játékot is a legalsó polcra dobja nálam. Naja és a harcrendszer. Reméljük nem bonyolították túl, de azért elég variációt hagynak a júzernek az önkifejezésre is. Szóval egyelõre a képeken kívül a játék egy nagy fehér folt...
Csak a fõhõs néz úgy ki, azzal a bajuszos fejjel, mintha most rántották volna ki a komiszár rex aktuális epizódjából. :)
Tetszik, jöhet...
Nekem is tetszik, amúgy a grafika, ha megüti a közepes szintet, akkor már jó lesz - ha a JÁTÉKÉLMÉNYt, irányítást, fejlõdési rendszert eltalálják.
Nekem még a grafika is tetszik.
Gratulálok az értelmes megnyilvánulásodhoz! Nekem így elsõre tetszik, de majd kiderül!
Igéretes az új harcrendszer, reméljük nem rontják el.
nekem tetszik:) ha a harcrendszer már pop ww szintû,akkor már jó:D
pfffff Zocsi... Csinálj jobbat. Egyáltalán mi alapján határoztad meg hogy ez gagyi? a grafika?? játszottál már vele? Mellesleg nem tudom nekem tetszik a grafika.. jó nem mai darab, de a víz a fák a karakterek elég szépre sikeredtek. játék élmény meg majd kiderül de gagyinak semmiképp sem mondható szóval gondolkozzál kicsit mielõtt hülyeségeket makogsz...