"Több mint három évtizedes szünet után újra beindul a hazai motorkerékpár-gyártás Magyarországon" - jelentette be Mázló Imre, a Pannónia Motors Magyarország vezetõje, aki hozzátette: "Ezzel egy új fejezet kezdõdik a hazai jármûgyártás történetében, amelynek eredményeképpen újra a piacra kerül a legendás Pannónia márka."
Még 2002-ben fogott össze egy maroknyi Pannónia-rajongó, akiknek köszönhetõen létrejött egy vállalkozás, amely a márka újraélesztését és az új modell kifejlesztését tûzte ki célul. Ennek nyomán a részletes piackutatást és a többévi kutató-fejlesztõ munkát követõen még az idén megkezdõdik az új Pannóniák értékesítése.
Magyarországon 1975-ben a csepeli gyár bezárásával szûnt meg a Pannónia motorkerékpárok gyártása és forgalmazása, a márka iránt azonban töretlen volt az érdeklõdés a hosszú szünet ellenére is. "Elérkezettnek látjuk az idõt arra, hogy az új modellt bemutassuk a nagyközönség számára is" – érvelt Mázló Imre.
A bejelentéssel egy idõben megkezdõdik a márkaképviseleti rendszer kiépítése is, így nemsokára az érdeklõdõk az ország több pontján is megtekinthetik és kipróbálhatják az új kétkerekûeket.
A Pannónia TL 2007 modelleket négy színben forgalmazzák. A járgány motorja négyütemû 234 köbcentis, a legnagyobb teljesítménye 18,5 lóerõ. Azaz továbbra sem a száguldásról, inkább hangulatos suhanásról lehet szó.
Várom a vélenyeket.. Édesapámnak P12-es volt, a maga nemében nagyszerû hosszú löketû megbizható motor volt,a mai napig szépen jár a motorja.
Nagyon hiányoltuk annó a P21 -es mikor kijött,hogy miért nem fejlesztették tovább,na most hátha összekapja magát a cég és ujjabb modellek is megjelennek!
Na ez több, mint örvendetes! Piaca biztos lesz, ha jó minõségûek lesznek! Nem is tudom. A Java még gyárt motorokat, mert akkor külföldre is lehet számítani, hisz a márkanév egész Európában ismert és elismert volt elnyûhetetlensége miatt. :))))
Az új Pannonia TL 2007 - most még tüzesebb! Egy legenda újraéled! 1954 februárjában megjelent az elsõ híradás az új, 250-es kísérleti Csepelekrõl, és az õszi Párizsi Szalon közönsége már megcsodálhatta az ezek alapján készült Pannóniákat. 21 évvel késõbb, 1975-ben az utolsó hazai gyártású motorkerékpár gördült le a csepeli gyártósorról - és ezzel egy legenda véget ért.
De nem örökre! 2007 az az év, ami újra aranybetûkkel vonul be a hazai ipar történelmébe, 2007 az az év, ami minden hazai motoros szívét megdobogtatja: 2007-ben ben újra indul a Pannónia!
Motorok Az új Pannónia TL 2007-ben a teljesítmény párosul a klasszikus Pannónia stílusjegyekkel. A modellt a nagyobb teljesítmény érdekében úgy hangoltuk, hogy a legmodernebb vezérmûtengelynek köszönhetõen nyomatékos legyen, és a teljesítménye is megnõjön a legtöbbet használt fordulatszám-tartományban. A könnyen kezelhetõ kuplung- és fékkarnak köszönhetõen a Pannónia TL 2007 tökéletes vezetési élményt kínál motorosának. A Pannónia TL 2007 modell négy színben kapható.
Mûszaki adatok:
Lökettérfogat: 234.00 ccm Ütem: 4 Típus: Twin Teljesítmény: 18.5 LE (13.5 KW) @ 8000 RPM Forgatónyomaték: 8.00 Nm @ 6500 RPM Száraz tömeg: 132 Kg Ülésmagasság: 755 mm Tengelytáv: 1425 mm
Pannónia történelem A Pannónia motorok gyártása több, mint fél évszázaddal ezelõtt, 1954-ben kezdõdött a csepeli, akkoriban éppen Rákosi Mátyás nevét viselõ motorkerékpárgyárban. A Pannónia márkanév - Ocskay Zoltán kutatásai szerint - Molnár Lászlótól, a Csepel mûvek egyik technikusától származik.
Az Autó-Motor címû korabeli szaklap 1954. szeptember 1-ei tudósítása szerint az elsõ Pannóniákat ezüstre fényezett német Hella elsõ fényszóróval szerelték, hátsó sárvédõbe süllyesztett, keskeny duplanyereggel - díszcsík nélkül - , kapaszkodóval, matt elsõfék-fedéllel és a szárnyas Pannónia matricával a tankon és a sárvédõn. A cikk felhívja az olvasók figyelmét a lengéscsillapítás nélküli, de "olajkenésû" elsõ teleszkópvillára, amelynek rugóútja 140 mm, a hidraulikus lengéscsillapítóval kombinált hátsó rugóstagra, amely 75 mm rugóutat enged, és a körhagyótárcsás láncfeszítõre. A tudósításból kiderül, hogy a Csepel 250 motorjának fõtengelyén változtattak, és más lett a sebességváltó fokozateloszlása is.
Közismert, hogy a Pannónia TL típusneve a Teleszkóp és Lengõvilla szavak kezdõbetûjébõl alakult ki. A hátsó lengõvila kétségkívül komoly elõrelépés volt, sokkal komolyabb utazási komfortot nyújtott, mint a Csepel 250 bakteleszkópja. Az elsõ teleszkóp esetében már nem ilyen egyértelmû a helyzet, hiszen míg a Csepel 250 hidraulikus csillapítású elsõ teleszkóppal rendelkezett, a TL ezt nélkülözte. Ennek ellenére nemzetközi összehasonlításban is megállta helyét, hiszen a hátsó lengõvilla messze nem volt általános használatban az ötvenes évek derekán gyártott motorkerékpárokon.
A TL-széria két fõ típusból áll. Az elsõ, a motorszámok vizsgálata alapján feltehetõen 1954 õszétõl 1955 februárjáig gyártott szérián keskeny, a hátsó sárvédõbe ékelt nyereg volt, az ülés elöl egy, a vázra hegesztett T-alakú tartóhoz csatlakozott. A késõbbi, ún. nagyüléseseken már módosítottak az ülésfelfogatáson. Eleinte a 250-es Csepelek hátsó féklapját használták, a kezdeti gépeken fogaskerekes primerhajtást volt, s csak késõbb tértek át a láncos megoldásra. A visszafelé forgó fõtengelyû modelleken eredeti Bosch gyújtást használtak. Kezdetben nemcsak az elsõ fényszóró, hanem a biluxkapcsoló és a gázmarkolat is német gyártmány volt, a kormányszorító és a tanksapka fekete bakelitbõl, Csepel felirattal készült.
A hatvanas évek közepéig ,szinte módosítás nélkül gyártott "nagy" T5-ös Pannónia után 1966 -ban megjelent a P10-es átmeneti széria. Innen csak pár lépés az 1967 végén bemutatott P20-as. Az elsõ vevõk 
1968 telén vehették birtokukba a rendkívül fürge ötsebességes modellt. Alighogy megindult a sorozatgyártás, máris új terveket szövögettek és valósítottak meg a Csepel Mûvek kisérleti mûhelyében. Ezek egyrészt a futó típus "csiszolására", másrészt alapvetõ módosításokra vonatkoztak. Így jött létre a "félbevágott" P 175, ami valójában a P20 aljára és fele forgattyústengelyére épült ,és 175 ccm-es hengerrel 14 LE-t teljesített. A hasonló módon felépített, két hengeres , 324 ccm-es P 350 típusjelzésû motor 7000-es fordulaton 32 LE-t ért el. A nagyreményû , korszerû , dinamikus P-sorozat megjelenése egyúttal a hazai motorkerékpár-ipar hattyúdala is volt - hiszen 1975-ben , központi intézkedésre , megszûnt a motorkerékpár-gyártás Magyarországon.
Ebbõl a közel 22 éves Csipke Rózsika álomból ébresztette fel a márkát, és lehelt új életet a hazai motorgyártásba az új Pannónia TL 2007 megjelenése.
Olvasván a websitejukat, tényleg kamunak tûnik az egész, de adja Isten, hogy ne!
SSzerintem idõvel megjelennek a nagyobb blokkok is, csak legyen rá kereslet. A maga 250 köbcentije bõven elég egy A-korl. jogsival rendelkezõ emberkének.
A Pannónia TL 2007 modelleket négy színben forgalmazzák. A járgány motorja négyütemû 234 köbcentis, a legnagyobb teljesítménye 18,5 lóerõ. Azaz továbbra sem a száguldásról, inkább hangulatos suhanásról lehet szó.
valszeg ezt tarják szem elõtt,nem a P21 nyomdokaiba lépnek,pedig abból kitudtak volna hozni királyságot még:((
Remélem ez nem csak egy jó nagy átverés. Nem volna rossz, ha visszatérne a magyar gépjármûipar gyöngyszeme:).
Pannónia Motors Hungary Vezérképviselet
Mázló Imre
beszéltem telefonon ezzel a ,személlyel,õ a vezér,és annyit mondott 1-1,5 év mulva kerül ki a forgalomba,egyenlõre több infót nem adott az ára ,alacsonyabb leszz a tecos,szereld össze magad kinai ratyi motorokénál,szal a szavaiból azt vettem ki hogy 95%-ig magyar beszálitok álltal gyártott alkatrészekbõl épül a motor,minden változásról küld majd emailt.egyebek... remélem nem veszitek rekámnak...
Én csak azt nem értem, miért kellett ilyen nevet adni, hogy Pannónia Motors. Ez olyan mint a Széchenyi Village. Mi a rákért nem lehet magyar neve, egy magyar dolognak? (és magyar égre magyar csillagot, igen :D)
nyugatra is terjeszkednek,hát trendik akarnak lenni!!
LOL, azt hittem, hogy valami épelméjû nyitott egy topikot az új Pannónia sajtnak
Hátulról szépen néz ki, de nem tudom miért nem tudják megoldani leghûtéssel vagy valami olajhûtéssel. Nagyon nem tetszik ez a batár nagy hûtõ ott elõl... Asszem inkább megvárom a T5-ös retro változatot...
tudom ,én még apám P12-esével mentem,csak szétszedte utánna kistaktornak,émn voltam a fasz,hogy hagytam:((( meg lehetett számolni szinte a fordulatszámot olyan faszán járt a motorja........
ha legközöelebb beszélsz vele említsd már meg, hogy nem kell ide vízhûtés próbálják meg léghûtéssel 250-est nehogymár ne lehessen, vagy olajhûtéssel mert akikkel eddig beszéltem csak ez a nagy hûtõ nem gyere be rajta...
Én egyébként mindig is szerettem volna egy Pannoniát, csak azért nem vettem, mert úgy gondoltam nem lennék elég jó gazdája, ezekkel az öreg motorokkal már kíméletesen kell menni vigyázni kell rájuk... Most egy 250-es ETZ-m van erre annyira nem kell vigyázni alkatrészellátottsága is sokkal jobb.
Jah egyébként mondtad, hogy a TL 2007-et fogják fejleszteni. Milyen irányba? Tudsz valami konkrétat?
hát az adatokat láttad amit irtam,annyit modott még,hogy 95% magyar beszálitoknak alakatrészeit épitik be,a Pannonia filling meg marad,öreges moci lessz,már mint a motor teljesitményre értem,nagyon sokat nem árult el,mert kicsit bizalmatlan volt,kapott õ már hideget meleg ezért........
Hát aki bántani akarja annak csak annyit mondok, hogy nézze meg pl. a Triumph-ot. A márka gyakorlatilag meghalt, majt egy kis pénzzel újjá lett élesztve és meg lehet nézni milyen motorok jönnek ki a gyárból...