Én csak a konkrétan Palikra mondtam a példát. Mert Palik versenyzett is a Dakar nevû ralin, nem? Így azért kevésbé para, mint az apukocsijával száguldozó frissjogsis esete.
Mellesleg egy-két telefonálót úgy megbüntetnék, hogy egy életre áttérnének a jó öreg postai levelezésre. Tipikus eset: amikor egy kézzel rúzsozza magát, a másikkal meg a mobilt szorítja, és közben úgy tolat ki a Q7-tel az önmagát Miss Hatodik kerületnek képzelõ kishölgy az útra, hogy félig belóg a belsõ sávba is, pont az érkezõ autók elé.
ezért is járunk a haverokkal az EVO-ra, meg tökölre stb.... /illetve egy lezárt területre ahol kiélhetjük magunkat/ Tennap diligyrek ladát forgatptt oszt felmászott a járdára , majd hazavágta a melóból jövõket. Aztán lefulladt, ujraindított, röhögött, csikorgott és eltûzött.............. Kurv@ kemény mondhatom............veszélyesen élni és másokat veszélyeztetni 2 külön dolog......
A városban száguldozókkal kapcsolatban teljesen igazad van. A pályás dolgogal csak az a baj, hogy minden 18-20 éves KFT-apucis faxagyerek "némi versenyzõi rutinnal rendelkezõ sofõrnek" hiszi magát, mert otthon kijátszotta a Need for Speed: Hot Pursuitot, és a papa tízmillás autót vett neki érettségi ajándékként. Ha autópályán 160-nal hajt, akkor 1 másodperc alatt 44 métert tesz meg, és korántsem biztos, hogy egy 1 másodperces figyelemkiesés (telefon, tüsszentés, barátnõ, cigi, stb.) belefér az életben maradásába. Akinek van versenyzõi tudása, azt a versenypályán, és nem a közúton éli ki, ahol másokat is veszélyeztet vele.
Ha jól tudom, ma itthon a fotó, vagy egy video a bíróságon nem bizonyító erejû.
Ettõl függetlenül megbüntethetnék. Bár én inkább amellett vagyok, hogy ha pl autópályán megy 160-at, egy jó dízel Audival, némi versenyzõi rutinnal, akkor az kevésbé veszélyes, és ennek okán kevésbé kéne büntetni, mint azokat a városban cikázó gyengébb minõségû/õsrégi [AUTÓMÁRKA+TÍPUS HELYE]-kat hajtó fiatalokat, akik a gyalogosok között, mellett húznak el 100+ kmph-val, minimális vezetési rutinnal.
Ami a nyaralást illeti holnap indulok tokajba 1 hét fesztiválozás mire vissza jövök fáradtabb leszek mint most:D Sebesség mostanában vhogy 110 a max... pedig menne többel is, de vhogy nem hiányzik... Ha az aszonyt fuvarozom akkor meg max 90:D városban is max 60 néha napján 70-en ha épp nem figyelem az órát:D
Én már sok-sok éve nem voltam nyaralni.:(( De valahogy nekem nem is számít, az a lényeg azzal legyek, akit szeretek, és az mindegy hol vagyunk.:)) A sebességet pedig szeretem, de ésszel!!! Néha felhúznak, akkor a mi a tsövön kifér, de akkor is figyelmesen! A törvények tiszetelete alapjában véve a törvényket megalkotó iránti tisztelet. De lehet tévedek:)))
Ekkora baromságot már rég olvastam: "Arról nem is beszélve, hogy sok helyen lakott területen az útmentén lévõ házaktól, fáktól, stb be sem lehet látni jobbra balra, hogy jön e vonat. Na ott a legjobb amit tehetsz, hogy gyorsan átsurransz.
Ha meg a fénysorompó rossz jelzést ad, azon a legkevésbé sem fogsz tudni változtatni, segíteni a sebesség csökkentésével. "
A lassításnak nem az a lényege, hogy minél több idõt tölts a sínen, hanem, hogy észrevedd azt a nagy vonatot, ami elõtt NEM átmenni kell hanem elõtte KELL megállni. 120-nál hogyan veszed észre?
Tegnap, azaz ma hajnalban kitsit gyorsan mentem. 150-el. De hát muszály volt, mennem kellett. Kék lámpát nem kaptsoltam, az utakon nem volt senki más.
Okos emberek kitalálták már azt, ha autók útja keresztezi a vasútvonalat, ott az autókat a vonat felett vezetik el. Bár ez sok sok évig még tsak álom marad, mert a jó utakat is kitalálták már, mégis ritka a jó út... Oltsóbb kitenni a 40-es táblát lakott területen kívül, mint sok kilóméter utat felújítani. Bár lehetne mérsékelni az árakat, ha nem az önkormányzati képviselõ cége javítaná az utakat... Biztos megélhetõség, és azért a munkával óvatosan bánnak, ha letelet a garancia, újra lehessen tsinálni.:(( A vasúti átjáróban meg ha jól emlékszem a 30 és a 40 is tsak akkor lehet, ha meggyõzõdött az ember, az áthaladás veszélytelenségérõl. Ha kell meg is kell állni!! A sebességkorlátozás meg az elsõ ferdetsíkos táblától, a túloldalon lévõ utolsó tábláig érvényes. Nem tsak közvetlen a vasúti sinekre. A rendõröknek meg ez a feladatuk. Néha kizavarják õket, hogy x darab gyorshajtót kell fülön tsípni. Nekik is vannak fõnökeik.
van ahol 40-nel is átlagfelfüggesztéssel ez a röhej :) Valahová mentünk éjszaka ismerõssel 2 éve éjszaka egy Zafirával Dél-Dunántúlon, sok csomaggal, félálomba voltam, nem én vezettem, de azt láttam hogy kb. 40-re lassított sínek elõtt, hát akkorát ütött az autón, hogy menten felébredtem, tisztára mintha tengelytörés lett volna, csomagok hátul szanaszét, ott bezzeg nem volt korlátozás, figyelmeztetés, hogy vigyázz
Értelmetlen korlátozások tömkelege van. Kinthagyott építési táblák ahol szopat a rendõr, 60as tábla a hatoson stbstb értelmetlen, értelmes korlátozás kéne.
Baromság. Szerinted mi a különbség a között, hogy 30-al basz el a 60-al érkezõ vonat, vagy 50-90-el, a szintén 60-al érkezõ vonat? (legalábbis ugye elvileg õk is csak 60-al közelíthetnék meg az átjárót, lakott területen kivül gondolom többel) Semmi különbség nincs.
Ha mész egy adott sebességen pl 90-el a vasúti átkelõ felé, akkor van egy adott szakasz, amit belátsz jobbra balra. Namost 90-el simán átmész még akkor is, ha a nem belátható szakaszon már jön a vonat. Ha pedig nekiállsz 40-ra lassítani, annak mi értelme is volna? Hogy körülnézz? Mire 40-el átcammogsz rajta, a vonatnak sokkal nagyobb esélye van átrobogni rajtad, szóval hiába a nagyobb belátott terület. Arról nem is beszélve, hogy sok helyen lakott területen az útmentén lévõ házaktól, fáktól, stb be sem lehet látni jobbra balra, hogy jön e vonat. Na ott a legjobb amit tehetsz, hogy gyorsan átsurransz.
Ha meg a fénysorompó rossz jelzést ad, azon a legkevésbé sem fogsz tudni változtatni, segíteni a sebesség csökkentésével. Ha jön a vonat, akkor 30-al is elbasz, meg 60-al is. Sõt, utóbbinál kisebb az esély rá.
Ha belátod mindkét irányt, tök egyértelmû, hogy nem jön a vonat, vagy éppen már sín sincs, csak az átjáróban, tehát eleve lehetetlen, hogy nem jöhet a vonat, akkor sok értelme van lassítani... Egyébként, ha 20szal mész, sokkal több idõt töltesz a vonat útjában, mint 120szal. ;-)
Ja igen! M3, vasárnap késõ délután. Én mentem 140-nel, bementem elõzni, elõtte tükör, üres belsõ sáv. Aztán mikor az elõzés felénél járok, akkor egy óriási villantás a tükörbõl, és alig bírtam letakarodni egy A8 Audi elõl, ami nagyjából 20 mp alatt tûnt el a távolban. Szerintem lazán 200 felett ment.
Az ésszerû korlátozás senkinek nem lenne ellenére. Na jó, legalábbis az értelmesebbnek.
Városban teljesen jogos a max 50, városon kívül 120 lehetne, autópályán meg 160. Csak ugye a világ nem 3 féle útból áll, tehát sokkal jobban szegmentálniuk kellene, hogy mely útszakaszokon mennyit engednek meg ezekbõl. Mert lehet hogy városhoz tartozik, de egy totál kihalt ipari úton halál felesleges 50-el csigázni. Mint ahogy pl lépten nyomon lát az ember "kintfelejtett" épitkezési 30-40-es táblákat, aminek semmi értelme nincs. Vagy fõúton 40-60ra korlátozást... A falvakban amit átszel a fõút elég szélesen, ott is máshol érdekes módon engednek 60-70-80-at, nem kell kötelezõen 50-re lassítani. Itthon még a 30-40-et is kibasszák rá, merazjó...
Az kéne, hogy ha autópályán 130 max, akkor azt tényleg tartassák be, ne legyen az, hogy vki betartja, vki meg szarik rá. Mi a fasznak van KRESZ, ha valaki világoskéknek értelmezi, valaki meg sötétnek? Szóval vagy ne legyen speed limit autópályán, vagy tartassák be, de akkor komolyan szankcionálják. Szvsz simán be lehet tartani városon kívül egy 90-et, máshol százat, sõt, még pályán is a 130-at. A Brit szigeteken lazán sikerült elérni, hogy szinte ne legyen gyorshajtás autópályán. Itt is el lehetne, persze ez MO ... Szóval szvsz a legjobb az lenne, ha itthon nem lenne autópályán speed limit, városban meg nem szórakáznának a 60-as táblákkal olyan helyen, mint pl. Budafoknál a 6-os út, vagy pár kintmaradt 40-es.
Én igen, de mit számít ez itt? Nem öltem meg senkit. :-P
Szerintem kéne lenni annak is, hogy zóna, vagy övezet. Pontosan nem emlékszem. De Pest megyében van olyan falu, ahol 40-es tábla van a hely elején, és utána minden keresztezõdésnél. Ott ugyanis nincs kint a kis megkülönbzötetõ tábla, hogy az egész településre érvényes a 40-es korlátozás.
Tudom én is, de ha a városba befelé megy az ember, és a lakott terület kezdete jelzõ táblával együtt van kitéve a sebeségkorlátozó tábla, akkor az az egész településre érvényes. (Én még így tanultam). Ez ugyanaz, csak kifelé.:)))
Na, erre varrjatok gombot! Berekfürdõbõl kifele jövet, volt egy 30-as tábla! De levették, azzal az indokkal, hogy úgy sem tartja be senki! Ennek a magyarázatnak nem tudom mennyi az igazságtartalma, de a forgalmi helyzet nem változott, tehát a tábla eltávolításának nem az az oka. Nálunk Karcagon meg ha Kunmadaras felé megyünk, a lakott terület vége táblánál 40-es tábla van kitéve! A városban mehetsz 50-el, aztán ha elhagyod a várost lassíts le 40-re! Ez ám a láma dolog! Egy kicsit viccesre véve a témát, ha a lakott terület kezdetét jelölõ táblánál van a sebességkorlátozó tábla elhelyezve, akkor az az egész lakotterületre vonatkozik. Ahogy Pheel is írta... Ez ugyanúgy van, csak kifelé menet. A logika azt diktálná, hogy Karcagon kívül mindenhol 40-el lehet csak menni??? tudom ez hulyeség, de akkor is érdekes.:))
jah ismerõs....városban ahol lakom szintén 40es zóna van mindenhol, ennél nagyobb marhaságot nem is találhattak volna ki, mer senki se tartja be a tanulókon és a 80 éves tatákon kivül
Nah igen 40-es zóna voltam hétvégén tokajban hát apám kitsszik a város elején a a 40-es táblát de még közben is van vagy 3 30-as is sõõt a fun, hogy van radar kontrol is:D 43-nál már LASSÍTS van... mire átverekszed magad a városon megbolondulsz holott az ottani viszonyoknak még az 50 se sok... nah de még elérsz a városba se semmi úthibák ok ,,kíjvatjuk" és kitesznek egy 60-as táblát nesze nektek utburkolat javítás....
Én az országúti 110-et már be tudnám tartani. A városi 50 már nagyon képlékeny, mert van, ahol a 30 is sok, máshol a 70 is kevés. A legnagyobb baromság viszont az, amikor a település elején kiteszik a teljes településre vonatkozó 40-es táblát. Szerintem több ésszel és táblával lehetne jobb határokat adni. Persze aki idõjárástól és helyszíntõl függetlenül padlógázon jár, annak nem segít semmi, csak a rögtönítélõ bíróság.
Én kicsit másképp látom. Aki idáig sem akarta betartani, mint akár Én vagy Te, úgysem tartotta be! Nem beszélve az olyan állatokról, akik 200-al nyomják városban is. Amikor 120-al mész 90 helyett, akkor mennyivel mennél lasabban, ha csak 80-al lehetne??? De szerintem ha normálisan megy az ember 120-al, akkor nincs baj, ha pedig hölye, akkor hiába megy 50-el.... Akkor mennyi is legyen a sebességhatár???
Azért írtalak téged bele, mert Te is beismerted hogy nem mindig tartod be. Nem azt akartam ezzel mondani, hogy száguldozol. De aki kicsit lop, az is lop.....
Az a baj, hogy ha az emberekre bíznánk, hogy mennyivel mehetnek, akkor drasztikusan megnõne az útszéli keresztek száma. Ezért van a KRESZ, ezért vannak a sebességhatárok. Én sem tartom be sokszor, de az esetek jelentõs részében nem látok a környezetemben elõzékenyebb, figyelmesebb és konstruktívabb sofõrt magamnál. Persze ettõl még ugyanolyan szabálysértõ vagyok, nem is próbálom magam védeni.
Szerintem nem kell általánosítani. Hülye embernek mindegy mit vezet. Van autósban és motorosban is épp elég... És szerintem még a gyorshajtással sincs gond. Megpróbálom elmagyarázni hogy is értem. Szóval vannak sebességhatárok, és ha még be is tartod, akkor is lehet bajod. Igaz van egy olyan gumi szuabály a kreszben, hogy csak az út, az idõjárási, és forgalmi helyzetnek megfelelõ sebességel lehet haladni (relatív gyorshajtás). Amikor buktam, én is relatív gyorshajtó voltam. De már megbocsásson a világ, száraz úton haladtam, és az út addigi szakaszán nem volt különösebb gond. Tábla sem jelezte a hibát. Ismeretlen út volt, de nem száguldoztunk. Szóval semmi jele nem volt, mégis rászaladtam. Szóval az, hogy a megengedett sebességkorlátot betartod, attól még lehetsz gyorshajtó. Nem tagadom, van amikor 120 körül motorozunk, lakotterületen kívül. Én jobban nem is mennék, mert ez a motorom utazója. Mégis minden baleset nélkül odaérünk ahová akarunk. Odafigyelünk, nem vagánykodunk, nem kérkedünk a lóerõkkel. Nem cikázunk a kocsik között, és nem sorolunk be közéjük. Szóval igaz hogy gyorsan hajtunk (nem városban!!!), de nem okozunk balesetet mert odafigyelünk! Ezzel azt akarom elmondani, ha ésszel él az ember, akkor hiába gyorshajtó, mégsincs baj. Amúgy is a 90 miért 90?? Miért nem 100, vagy 120??? Mert azt írták a papirra? Véleményem szerint a gyorshajtás nem papírfüggõ dolog. Lehet nem ért velem mindenki egyet, nem gond. Ez az én véleményem.:)
Amugy kb 3 nappal ezelõt hallom, hogy vki nagyon huzatja neki mögöttem ekkor még semmit se láttam tükörben, én épp lámpánál áltam és a majdani zöldnél balra kanyarodtam mindíg nézem iylenkor is a tükröt nincs-e vmi gikszer vki nem-e dönt úgy, hogy még befér mellém vagy biciklis vagy gyalogos, erre nézem mondom tiszta, kanyar, erre kb 2-3 sec mulva ahogy kanyarodok majdnem ráhuztam a kocsit a motorosra a marha szépen melém jött és nem egészen egy íven akartunk fordulni de kb 1-2 sec volt még mellém ért szal jó dolog a motor adta szabadság csak nem kéne tulzásba vinni mert ha ott és akkor kivasalom, én lettem volna a hibás... vagy ha nem is, nem jó dolog úgy élni hogy vkit én nyomorítok le...
Sajnálom...Jobbulást kívánok!
Egy haverom is esett erdõben enduroval. Õ "csak" 60kmph-s sebességgel, de és olcsón megúszta, nem tört semmi. De a lába brutálisan nézett ki utána.
Én motorral valahogy mindig megúsztam, 6 évet motoroztam 14-tõl 20 éves koromig. De akkor még nem paráztam annyira. Szóval bõven mertem Pesten is menni a kis honda enduroval. Meg a régi kettesen is simán küldtem. Nógrád megyében is a jó kis kacskaringós lankás vidéken, sõt földes utakon is. Le is kopogtam, hogy megúsztam, mert volt pár nagyon meredek szitum. De aztán láttam pár komoly balesetet, és a GATE kolijának egyik lakója állítólag motoros balesetben halt meg. Szóval én leraktam a gépet.
Sajnos nem rég történt a kettesen Pest felõl Rétság elõtt, hogy egy motoros ment szabályosan a sávjában, és a szembejövõ autós CD-t kotorászott, nem figyelt, és áttért a menetirány szerinti bal oldalra...telibe verte a motorost. A környéken lakó barátom (motorját pár éve eladta) ment arra elsõnek...kihívta a rendõrséget, a mentõket...de a mentõkre már nem volt szükség. Az autós ugyanis karcolás nélkül megúszta. :(((
Ezek nem a gyorshajtáshoz tartoznak, csak sajna motorral akkor sincs biztonságban az ember, ha ésszel vezeti. Ilyen a Te példád is.
Ezt nem azért írtam.... Hanem hogy mennyivel másabb mint egy autó. És a sebesség sem úgy tûnik fel rajta, mint autón. Hidd el használom. Tudom jól mire való.
Tûzoltó vagyok, sajnos már láttam néhány durva dolgot. Ha nem haragszol ezt nem nézem meg, eleget láttam már.:(( Nemrég én is estem, egy jobbos kanyarban, úgy 80-90 körül, városon kívül. A teherautók széttaposták az aszfaltot, én meg ismeretlen helyen motoroztam, és az aszfaltborda (hosszirányú) kidobta a motor elejét.:(( Közel 30 métert csúsztam a motorral a lábamon. Szalagok nyúltak, teleszaladk harmadnap reggelre a térdem vérrel. Lecsapolás, gipsz egy hétig, majd térdgép egy hónapig. Még most sincs rendben, estére lezsibbad.:( Nem hajtottam gyorsan pedig, nem léptem túl a megengedett sebességet, csak szerencsétlenségemre pont azon az íven vezettem a motrt, ahol a pukli volt. ( A pukli akkora volt, hogy amíg a fûben üldögéltem, egy arra járó Svift alja leért!!)
Én motorozok, de hidd el nem mindenki figyel ránk. Nem szoktam száguldozni, amúgy is csak egy endúróm van.:) De sokszor nekem kell figyelni, még ha elsõbbségem is van. A sebesség meg nem olyan motoron, mint autón. Azért az én motorom is (650-es) egy kövér gázadástól máris 100-120-on van, és nem is tûnik gyorsnak. A fék is jobb mint az autókon, legalábbis én úgy érzem. (Autót is sokat vezetek, azért mondom ezt.) Néha én is síetek, mind autóval, mind motorral, de szinte mindig betartom amit be kell. Tudom az nem mentség, hogy sokszor betartom a határokat, mert ha bajt okoz az ember, akkor nincs mentség.
Ja, és imádom a motorokat, meg nagyon vigyázok a motorosokra, ha csak tudok a gyorsaságiknak mindig lehúzódok, amennyire csak bírok. De az ilyennel mit kezdjek? Ez se százas. Motoros barátaimtól kaptam pár rotten-szerû képsorozatot, hogy mi maradt (mi nem maradt) a pilótából egy 280-as bukás után...s így már azt gondolom, hogy nem olyan kúl dolog motorral száguldozni a közutakon.
EZ a klasszikus szerintem mondjuk nagyobb f@szság. Igaz, hogy rövidebb távon kivitelezett akció, de itt szlalomoznak. Mindkét kocsi messze az átlagautó feletti képességekkel bír, és a soofõrök (pilóták sem ma kezdték a gyorshajtást), de azért ezek nagyon beteg dolgok.