örülök, hogy az a mondat nem csak nekem tûnt föl 8). a második résszel kapcsolatos általános fanyalgás szvsz onnan ered, hogy a készítés elején lelépett az elsõ rész letéteményeseinek számító szenttroikaság. szerencsére ez a fo2 minõségén mit sem rontott. érdekes megnézni, a troika miket alkotott, volt 2 remek, de alultesztelt anyag (kiadói sürgetés gondolom), meg egy igazi borzalom (temple of elemental evil). hogy a fo2 mit nyújtott? remek sztori, az elsõ részt következetesen váltó világ, (tuningolható) kocsi, finomhangolható társak, kiszedett szintlimit, új (el)ismertségi rendszer+címek, hatalmas arzenál, kifinomult pusztakezes harc, remekül kigondolt civilizációcsemeték (vault city, reno, san francisco stb), még sötétebb, kegyetlenebb postapoc fíling meg persze plusz perkek, ellenfelek, kb 3xos játékidõ megaminemjuteszembe - mindez ugyanúgy egy cdn...
az, hogy a cím a bethesdához került, örömmel és félelemmel is eltölt: a morrowindet imádom, oblivion is tetszett (kivéve az idióta fejlõdésrendszert, azt nagyon rühellem), viszont azért lõttek pár mellét is (pl pirates of the caribbean, ok nem saját fejlesztés). én nagyon el tudok képzelni egy fallout-játékot oblivion motorral, amikor a valós idejû tacticsról szó lett, azt írtam, hogy ha már real-time, lenne olyan, mint a deus ex... lehet, valóra válik! csak legyen jó...
Technikailag valami összehányt ócska cucc, de kegyetlen jó játékmenet és sztori...
Félreolvastam, és nagyon megörültem hogy Flatout 3-ról van szó, kár hogy nem
Kedves cikkíró, amit állítasz a folytatással kapcsolatban az röviden és tömören bullshit. A folytatása az elsõ résznek valóban fenomenális. A Fallout Tactics pedig ami mondhatni egy kettõ és feledik rész, egy mellékvágány - nahh az valóban gyenge lett, de vajmi kevés köze van a második epizódhoz!
Remélem újra találkozunk a jól felépített fejlõdési rendszerrel. Pisztolytól a gauss rifle-ig és a különbözõ laser blasterekig :)
Kedvet is kaptam a Falloutozáshoz, elõ is veszem este! :P
Szefmesterrel és 3P-vel is egyetértek: az Oblivion gyönyörû, látszik hogy sok munka van benne, de üres, hiányzik belõle a tartalom, a motiváció. Játszik vele pár órát az ember, megcsinál néhány küldetést, aztán uninstall. A replay value (újrajátszhatósági érték) abszolút hiányzik, nem érzel késztetést hogy kipróbáld más típusú karival. Reméljük hogy a storyboard és látvány felelõsök elmerülnek az Fallout univerzumban és megpróbálnak vmi érdemben hasonlót készíteni (tudom ez nem rajtuk múlik, hanem a kiadón, de mégis ).
Bocs a tripla post-ért, csak az egyik kedvencem a Fallout és ezért írtam rögtön, hirtelen felindulásból
100%-ig egyetértek. Ehhez a cíkkhez az alábbi "korrekción" kívül ezt fûztem volna hozzá én is.
A sikerre szüksége is lenne a Fallout-nak, mert az elsõ részt hangos sikere után a folytatás már közel sem vívott ki akkora tetszést. Ez történik, ha egy csapat letér a helyes útról, és kiveszi a programból azokat az összetevõket, amik az elsõ részt sikerre vitték.
Engedtessék meg hogy erre a *khm* felvetésre lakónikus kérdést tegyek fel: - Mirõl beszélsz?!
A Fallout 2 azon rendkívül kevés játékok egyike, amely messze túlszárnyalta az eredetit minden tekintetben. Bár a sztori nem hatott már olyan frenetikusan, mint az elsõ rész esetében, a második rész sokkal jobban be tudta mutatni a poszt-apokaliptikus világot, mint elõdje (igazi nagyvárosok, nem pár házból álló települések; hosszabb, komlexebb dialógusok; több sokszor mókás random event-ek (véletlenszerû események), jobb, átgondoltabb perk-ek és közelharci rendszer; stb.) Röviden "csak" ennyi. Ezenkívül a Fallout a 2. résszel érte el a csúcspontját, mert míg az elsõ rész csak a "hardcore" szerepjátékosok kedvence volt eleinte, addig a 2. részre már a mainstream fogyasztó is felfigyelt...
Hát igen, a Van Buren egy nagoyn nagy veszteség a játékosoknak. Még csak belegondolni is rossz, hogy ott van vhol egy 80%-ban kész, klasszikus Fallout 3 a kukában. Nagyjából a sztori felkerült a netre, hát odavert volna a F2-nek az biztos.
3P: Mer õk úgy gondolják, hogy õk tökösebb játékot tudnak összehozni. Nemtom, szerintem ha a Van Burent be tudták volna illeszteni, már azzal nyertek volna, de neeem, õk nem. Nos majd meglátjuk.
Tinman: Igazad van, viszont legalább egy kicsit utánna kellett volna néznie, hogy mi a helyzet.
Áááá! A legjobb példát hoztad fel a Heroes-val nálam! :) A másik, sõt a legnagyobb kedvencem a minden idõk saját kedvenc játéklistáján (szegény FO, csak a 2., de fel lett itt említve a Civ is, ami szintén örök kedvenc nálam).
Tényleg lehet csinálni pörgõs játékmenetet körökre osztottan is, sõt itt végre nem az egér klikkelési sebességen múlik a dolog, hanem a jó taktikán, az átgondolt fejlesztésen, tehát inkább ész, mintsem reflex, vagy gyorsaság kell hozzá, azaz ez az én játékom.
Azt nem értem, ha ennyire kell nekik a név, akkor az miért nem kell nekik, ami azt eredményzte, hogy ekkora értéke lett magának a névnek?
Vagy pl. a Civilization. Mindegy, majd meglátjuk. Én a Morrot szerettem, mert volt egy stílusa, de azért a Fallout tényleg ne csak a nevében legyen Fallout.
Nem értem miért temetik a körökre osztott játékot, szerintem egyáltalán nem befolyásolja a játékélményt. A Fallout harcrendszere nem azért volt király, mert körökre volt osztva, hanem azért, ahogyan meg volt az egész valósítva: remek, hangulatos kezelõfelület, egyszerûen atombrutál fegyverek, és a körökre osztottsághoz képest marha pörgõs harc. El nem tom képzelni, hogy egy hasonló megoldás miatt ma bukna egy játék. Na meg persze, azért ott van pl. a Heroes 5, csodás grafika, de ott a körökre osztottság és az igazi hangulat is. Rá is harapott a nép.
igen.. ha átvált izonometrikusról bármilyen más nézetre oda a fííling és a taktikázás lehetõsége.. nem fogod átlátni a csatákat.. többé nem lehet hülyére verni az ellenfeleket a 1.ütés vakítás 2. lábtörés taktikával... a Morrowindel nem igazán játszottam, túl nagy volt benne a szabadság.. Én még a Daggerfall-lal játszottam sokat és jókat.. csak azok a fránya illesztési hibák.. elég sokszor átestem a textúrákon és nem szeretek szobánkánt menteni...
Látom nem csak én lepõdtem meg a cikkben leírtaktól. Rögtön szíven is szúrnám magam, ha a FO2 nem a helyes irány lenne. :)
Egyébként nekem a Bethesda nem a legjobb ajánlólevél egy Fallout-hoz, de én már csak ilyen õskövület vagyok, hogy nem a grafika számít elsõsorban (persze azért az is fontos, de nem elsõ számban). Miért félek tõle? Félek, hogy hasonlóan "sziporkázó" párbeszédek lesznek benne, mint az Oblivionban, és nem olyan "uncsik", mint a Fallout-ban. Vagy inkább fordítva? :) Lényeg nem igazán tetszik az Oblivion tõmondatos, semmi humort nem tartlmazó fordulatoktól mentes párbeszéde. Félek tõle, hogy itt is elkövetik azt a szvsz. hallatlan nagy butaságot, hogy szint függõek lesznek az ellenfelek. Félek tõle, hogy egy pörgõs akció játékot csinálnak, némi karakter fejlõdéssel, persze "kellõen egyszerûsítve", hogy (már bocsánat) az új konzolos vérpistike is kilóra ölhesse benne az ellent akár egy Shotgun-nal is, mer milyen király is az. Persze tudom, hogy körökre osztott játék már a múlté (miért is?), de vannak rá egész jó példák, hogy egy burkolt körökre osztottság, még akér jó is lehet. Vélhetõen a nézõpont is átvált FPS esetleg TPS nézetre, bár ez még nem feltétlen nagy hiba, de a filing megváltozik. Mindegy én várom a Fallout 3, csak azt szeretném, hogy a ne csak neve után hívhassam Fallout-nak, ha így lesz elégedett leszek.
A cikkíró egy láma. A Bethesda egyedül fejleszti a Fallout 3-at, sõt a többit is. Az Interplay a Fallout MMORPG-nek birtokolja a jogait (mivelhogy ezt már elkezdték). Plusz most az IP elég sok dolgát eladta a Bethesdának, szal a Bethesda mondja meg mit tehet az IP. Az elsõ rész után ugye jött a FO2, ami talán mégnagyobb siker lett. A FT az pedig maradt egy átlagos taktikai cucc FO világban. Plusz hozzátenném még, hogy oké, hogy a Bethesda lökette ki a Morro-t meg a CoC-ot meg még pár játékot, de ez még nem garantálja a teljes sikert. Oké, grafikailag biztos ott lesz, quest tuti sok lesz benne, de a többi? Semmi hírt nem hallunk. El lehet nézni a No Mutants Allowed oldalra, ott elég sok Fo-s cikk van, igaz az ottaniak szidják a Bethesdát, mivel nem bíznak benne. Õszintén szólva valamennyire igazuk van. Ahhoz képest, hogy évek óta fejlesztik (min 2 éve) még egy darab kép se látott napvilágot. Oké, hogy nagy durranás akar lenni, na de ennyire?
Falloutba és a Morrowindban is úgy volt eredetileg, hogyha rossz lénynek mentél neki, vagy rossz irányba kolbászoltál, akkor annyi.. de a cikkíró tényleg vagy vagy elírt valamit..
Én is attól félek hogy ellszúrják, és mindent a grafikára bíznak majd.. Az oblivion szép játék jó játék lenne.. ha nem lenne olyan veszettül üres.. A nehézségi szint egyszerre szörnyû és zseniális benne. De remélem az F3ban nem lesz olyan hogy azért mert 3 szintel erõsebb lettél ott már nem patkány az enemy hanem valami mutáns-cyberdeathclaw... legyenek olyan részek ahol igenis beledöglik az ember ha odakerül, és olyan is ahol egy full poweredarmorban csupán esti séta a mészárlás..
máig sírok a nevetéstõl ha eszembe jut a szexmániás ghoul vagy a sakkban csaló skorpió, és a kedves wcpapírba tekercselt -így múmiának látszó- narkolepsziás ghoul :D
"A sikerre szüksége is lenne a Fallout-nak, mert az elsõ részt hangos sikere után a folytatás már közel sem vívott ki akkora tetszést."
Mi ez a hülyeség? Az elsõ rész jó volt és letette az alapokat, de a második simán kenderbe veri. Szerintem.
Csak remélni tudom, hogy méltó lesz az elsõ két részhez az alkotásnak.
Nocsak-nocsak! Végre a rpg-k királyának folytatása láthatáron. Még nagyon régen láttam valami 3D-s Fallout fejlesztésekrõl videót, de az erõteljesen hajazott a konzolos-arkádos csihi-puhira, kb. 3d sonic kinézettel, szal akkor kicsit elkeseredtem. Bár én személy szerint az Oblivionnal nem játszottam, de ismerve a nagyérdemû kritikáit, hát bizakodok. Én amitõl nagyon parázok az az, hogy képtelenek leszenk egy olyan komplex rendszerû világot megalkotni, mint amilyenek a régi falloutok voltak. Nem csak az épített világra gondolok itt, hanem hogy a karakterünk képességei hogyan befolyásolják a történet alakulását, hogy ha pl. alacsony az ember luck-ja, akkor több balhéba keveredik és bizonyos mellékmissziókat meg se kap, stb.stb. Mostanság, hogy a stalkerral tolom kicsit örvendeztem, mert ez ha csak egy nagyon picikét is, de vhogy a falloutos postnukis hangulatot hozta nekem. Meglátjuk. Bár én azt mondom, hogy ne számítsunk már semmi régihez hassonlíthatóra, mert más a mai csilivilire izgulni már, mint régen, amikor még a jó kis pixeles fröcsögõsen szétpergõ ghoulokat aprította az ember egy smgvel, miközben látta, hogy a földön már megmurdált punkbanditák tetemeit a legyek lepik... Várjuk!
az oblivion fos, félek, ezt is elbasszák :c
másrészt: már megint egy gyenge cikk az SGn; nem sztem amikor a cikkíró azt se tudja mi van... egyébként én nagyopn szerettem a Fallout Tacticsot is, bár az azért inkább RTS volt;bár a vége felé a monoton gyilkolás már untatott; a Fallout 2 az sztem szinte egy az egyben ua mint az 1, van benne pár újítás; de azért nem túl sok. De az mindenképp igaz hogy a Fallout RPGk még ma is sztem nagyon is jó játéknak számítanak játékélmény tekintetében
LOL... komolyan, mintha nagyanyám hallanám... bezzeg a miidõnkben...lmao... Az Oblivion brutális, nem csak azért mert olyan hûde-hajde motorja van, van akinek nem jön be, ok meglehet, de engem az a világ beszippantott, a Bethesdáék tudnak játékot fejleszteni; hangulatot teremteni;ennek ellenére, lehet h el**** Fallout hangulatot; benne van a pakliban. De én valamelyest nyugodt vagyok, hogy õk heggesztik az anyagot. Sztem semmi baj nem lehet belõle ha full 3d lesz; más lesz mindenképp, a rendszer is, pl nem lehet majd tökönrúgni 95%kos biztonsággal egy patkányt/* ezt egy másik fórumozótól idézem*/, lesznek. Kisebb hibái ellenére nagyon szerettem a Fallout rendszerét és a szinte hibátlan és sajátos világát, nem lesz olyan mint rég volt; de még egyszer nem lõhetik el a poént, és engem rohadtul nem érdekel milyen szisztéma lesz; ha jól játszható,részletgazdag rendszer és mellé tudnak nyújtani egy IGAZI Fallout világot
nah azé az jó volt :) igaz asszem a 2be kezdték a 3d forgatást ott elbaszták, de szerintem a többi jó volt a 2õis csak nehezebb lett az irányítása miatt. és ez az új full 3D-s rész is egy idõ után nekem vissza adta azt a játék élményt amit a sima 2Ds nyújtott csak kicsit szokatlan volt az elején. Fallot3 hoz meg amíg nem játszott vele senki nem kéne le írni. a készítõk vérbeli fallout fanok ezt õk írták egy nyilatkozatba és azt is, hogy marad a játék menet a régi, csak néhol lesz benne kis változtatás. a lényeg: várjuk ki :)
vagy mint commandossal
ehh úgysem fog maradni... :( gondolom az lesz mint longest journey-vel, egyik legjobb legkidolgozottabb kalandjátékból csináltak egy arcade konzoljátékot :(
könyörgök,könyörgök, maradjon az izometrikus nézet!meg körökre osztott harc! én most játszok épp a 2-vel mert kimaradt régen, és azt kell konstatáljam amit manapság játékfejlesztés néven nyomnak az egy vicc falloutokhoz képest.
Félek, hogy igazad lesz, de azért titkon reménykedek, hogy nem. Annyit játszottam az elsõ és második résszel, mint szerintem az összes újabb, birtokomban lévõ játékkal együtt. Még a BoS-t is jó kedvvel játszottam végig, bár onnan tagadhatatlanul hiányoztak az rpg elemek, a hangulata -szerintem- remek volt.
Nos, én a mai piacból úgy látom, hogy igazi Fallout játék az életben nem fog már kijönni. Amit kapni fogunk lehet hogy jó lesz, de hogy meg sem fogja közelíteni az eredeti részek hangulatát, az is biztos. A mai piac sajnos nem nagyon kedveli a tökös játékokat, az odamondós, véres, morbid, olykor perverz elemeket, na meg persze a Fallout súlyos mondanivlóját. Persze én imádnám, de a konzolos (merhogy biztos jön arra is) 14 év alatti gyerkõcök inkább vmi látványos csillogó-villogó grafikás reklámjátékra vágynak, mert ezt nevelték beléjük. Sajnos ilyen a mostani világ, a grafikából ítélünk, és ehhez idomulnak a játékgyártók is, vagyis nem nagyon törõdnek a történettel, annak mélységével. Már nem akarnak sokkolni sem, hiszen arra elég a gyönyörû grafika is. Elég, ha mondjuk az Obliviont vesszük, kívül nagyon szép, de belül nem sok komly tartalom van, szal ha kiveszed belõle a gyönyörû grafikát, kemény középkategóriás RPG. Szerintem ilyne lesz a Fallout 3 is, de ne legyen igazam.
nekem mind3om rész bejött :) várom ezt is.
"A sikerre szüksége is lenne a Fallout-nak, mert az elsõ részt hangos sikere után a folytatás már közel sem vívott ki akkora tetszést."
100%, hogy a t. cikkíró a Tactics-ra gondolt, mert a 2. rész is kiváló volt.
Na de gyerekek, azért ez qrva örömteli hír!!!!! Azért a Bethesda nem egy töketlen csapat... szerintem olyasmi van készülõben Fallout 3 címmel, hogyha meglátjuk kicsordulnak a könnyeink az örömtõl.
99% biztos vagyok benne, hogy valami felturbózott Obli motor fog dübörögni a játék alatt. Persze én is imádtam a régi izometrikus jellegû megjelenítést, de ugye pénzt és új játékosokat is szeretnének megnyerni a Fallout 3-al, így biztos, hogy a grafika büntetni fog.
Olyan hír volt ez amiért érdemes élni!
Csatlakozom. A Fallout 2 talán még jobb is volt mint az elsõ rész.
Lehet a tactics-ra gondol? Abban tényleg kevesebb volt a Fallout érzés.
Erre én is kíváncsi lennék mivel a második részben minden benne van mint az elsõben plusz még néhány extra újítás.
(valszeg a cikkíró olvasott valamit a neten hogy volt egy jó Fallout meg aztán volt egy szar is és ebbõl ezt rakta ki, nincs képben...)
"A sikerre szüksége is lenne a Fallout-nak, mert az elsõ részt hangos sikere után a folytatás már közel sem vívott ki akkora tetszést. Ez történik, ha egy csapat letér a helyes útról, és kiveszi a programból azokat az összetevõket, amik az elsõ részt sikerre vitték."
Milyen összetevõk hiányoztak a Fallout 2 bõl amik az egyben benne voltak?