- Gyakorlatilag bugmentes volt a demó, szépen futott, nem találtak kivetnivalót benne. 30-40 másodperc az elsõ betöltõdés, utána már gyorsabb, a mentés pl. kevesebb, mint 1 másodperc... A grafika gyönyörû, szó nem érheti a ház elejét.
- A harc nagyon reszponzív, azonnal reagál a karakter. Bal klikk: támadás, jobb klikk: blokkolás. Tovább kitartott bal klikk nagyobb csapást eredményez, amivel mások blokkolását is át lehet ütni. A különbözõ lényeknek egyedi harci taktikája van.
- A páncélzat a szokásos darabokból áll (sisak, testpáncél, gyûrûk, amulett, pajzs), rengetegféle van belõle. A távolsági fegyvereknél (a szokásos íj és szerszámíj) többféle muníció használható. Háromféle támadó mágia van: tûz, fagy és villám. Az elsõvel sérülést lehet okozni, a másodikkal meg lehet állítani az ellenfeleket, a harmadik a kettõ kombinációja, egy kicsit ez is meg az is. Emellett lehet találni sokféle rúnát, ezekhez nem kell mana, hanem cooldown idejük van. Idézés jellegû varázslat egyáltalán nincs a játékban.
- Minimum százféle recept van elszórva a világban fegyverekhez, ételekhez, varázsitalokhoz. Ezek elkészítésére nem kell tapasztalati pontot költeni, ha megvan a recept és a hozzávaló, már lehet is csinálni. Ehhez hasonlóan a bányászáshoz is csak egy csákány kell, és már mehet is.
- Rengeteg olyan dolgot belepakoltak, ami kezdõk számára megkönnyíti a játékot, viszont ezeket mindet ki is lehet kapcsolni. A tutorialban (ami lényegében az elsõ sziget) végig fogja a kezét a játékosnak a program, képtelenség elvérezni benne.
- Rengeteg kulcsfontosságú Gothic jellegzetesség hiányzik: nincsenek tanárok, nincs zsebtolvajlás, nincsenek nagyobb frakciók, akikhez csatlakozva az ember egyedi irányban fejlõdhetne, az NPC-k nem reagálnak semmire (tolvajlás, fegyver-elõhúzás, gyilkolászás), állítólag ezt már nem volt idõ lefejleszteni, mint ahogy az idõjárás befolyásolásának lehetõsége (és annak hatása az NPC-kre) sem került bele emiatt.
Manapság úgy látszik az irreálisan drága CE-k korát éljük. Ha bejön a játék, elég lesz nekem az alap is.
Attól, hogy a szarrá olvastam, nem volt rongyos. Vigyáztam rá, mint a hímes tojásra. Egy sg-s srácnak adtam el. Örült is neki rendesen, hogy tökéletes állapotban kapott meg mindent. :)
Igen, a G3 Artbook minden visz, az enyém is rongyos már. :) Pedig az csak a kistesója az igazinak, ami a keményfedeles, A4 kiadás, dupla annyi (192) oldalon.
Akárcsak a Mafia 2 esetében. :( Sajnos az Angliában tomboló árharc miatt ott már sokszor csak megnyírbált kiadványok jelennek meg, collectorsok pedig egyre ritkábban. Amazonról lehet csak ezeket a jóságokat megrendelni, aranyáron.
Thehut,zavvi,game.co.uk helyeken nincs pc-s collectors csak sima. A legolcsóbb a game 22,94fonttal. ~7800FT Magyar boltba (csak kettõt néztem) még nem lehet elõrendelni sem így hazai árat sem tudok!
Nálam a hangulat a lényeg ha az magába ránt akkor nem érdekel a mimika meg a graf.Az általam legjobbnak tartott rpg-nek mind gyenge a grafja. A harcrendszer meg szvsz mindig szánalmas ha nem körökre osztott egy rpg-ben, vagy kicsit szánalmas, vagy nagyon, majd meglátjuk erre melyik lesz igaz.
Mikor ez pont azzal lett reklámozva, hogy a "harcosok" RPG-je.
A grafika nem rossz, de túl sok a baljós elõjel. Csaj a sztori miatt veszem meg, mert érdekel és mert telik rá. Ha ócska lesz, akkor hamar porosodni fog és várok a Risen 2-re.
Addig is végig kellene tolnom a két NWN2 kieget. Majd egy éve vettem meg õket, a Risennel együtt.
A Gothic4-et sem a karakterek kidolgozása, harmónikus, szép mozgása miatt fogjuk szeretni (ha szeretni fogjuk), meg kell mondani, idejétmúltan idétlenek a mozdulatok, nem szépek a karakterek, ronda az arcmimika, a táj viszont tetszett. A világító, felkiáltójellel a fejük fölött ácsorgó NPC-k szerintem sem elõrelépést jelentenek, nagyon ódivatú jelzések. Egyenlõre arról nem tudok véleményt formálni, hogy van-e jelentõsége annak, hogy a karaktereket újra rajzolták, Diego is felismerhetetlen az új külsõvel. A harc viszont nagyon gáznak tûnik, nem egy jó reklám, amikor olyat lát az érdeklõdõ, hogy a karakter az ellenfélnek háttal állva a levegõt csápolja.
A tengerben semmi különöset nem látok. Arcmimika igen durva. A vegetáció és környezet szépnek tûnik. A harc a végén viszont elrettentõnek tûnik. Nem kicsit, nagyon...
Kamerás, de még így is átjön, mennyivel kidolgozottabb az arcmimika, mint a Piranha Bytes játékaiban. Ellenben a harc olyan, mintha a Gothic 3-at látnám.
Azért bízom benne, hogy jó kis játék lesz. :) A legnehezebb fokozat neve Gothic, ezen gyakorlatilag megegyezik a játékmechanika a régi részekkel. Hogy a hangulatot mennyire sikerül átvenniük, azt majd meglátjuk.
Elvileg január óta megy a bétateszt, sok bugra én se számítok, JoWood ide vagy oda. Az érdemi(?) újítások nagy része kikapcsolható (minimap, quest marker, villogó kard és hasonló fontos dolgok), tanárok nem lesznek, skillfa lesz, a harc stat alapúnak tûnik (csak csapkodni kell eszetlenül), ééééés kábé ennyi a különbség eddig.
Nem a bugokra mondtam, hanem a hangulatra, a szörnyekre, és úgy magára a világra. Semmi gondom nincs a bugmetes, és egyben csodálatos szerepjátékokkal, de akkor nem egy meglévõ sorozat neve alatt kellene kiadni. Bár ha megmagyaráznák a világ drasztikus változásait(amit nem tartok valószínûnek) mondjuk útközben felszedhetõ könyvekbõl(mint ahogy G3-ban a rúnamágia hiányát megmagyarázták), akkor semmi bajom nem lesz a játékkal.
A fõcímzenét leszámítva szörnyû, a játék ennél sokkal jobbnak ígérkezik. A borító különösen iszonyatos továbbra is. A JoWood egyébként (ismét) masszívan a csõd szélén van, de talán okbóberig még kihúzza (bár a játék elvileg olyan készültségi fokon van, hogy a megjelenését talán ez már nem érinti).
(HW Insider) Streamline elven mûködõ harci rendszerrel szembesülünk a játékban, amely kézi, lõfegyveres és mágiaharcot ismer. Staminánk vagy manánk pillanatnyi erõssége határozza meg a támadás erõsségét. Ráadásul könnyített, gyorsgombos támadásnál nem, csak normál támadási módban tudunk critical hitet bevinni!
A Gothic 1. szenzáció-fansztatikus hangulatának élvezete során megtanultuk, mennyire varázsos a készített játékvilág! Úgy látszik, most minden Gothic sarjadék készítõcsapat ezzel kíván izmolni. Az ARCANIA csapata - Spellbound - gondosan ügyelt rá, hogy az összes kunyhó és a hegyek körvonala természetesen asszimmetrikus legyen, ne úgy nézzenek ki, mintha kartonpapírból vágta volna ki egy kisóvodás csoport.
Arcania kovácsmûhelyeiben elszórt szerszámok tanúskodnak róla, hogy tényleg ott dolgozik a fickó, nem pedig kénytelen-kelletlen odaállított NPC-rõl van szó. A mester úr éjjel-nappal készíti a digitális kardokat, amelyek éle tapasztalt kalandozók markában fáradhatatlanul nyesik a szörnyikék testét képezõ digitális húst.
info: Hardwired
Gothic 4 megjelenés!
A goblinoknál kifogyott a hús a pörköltbõl, ezért a JoWoodnak és a Dreamcatcher Gamesnek nyilatkozatot kellett tennie a játékosok várható érkezésének idõpontjáról. A Goblin szakszervezet örömmel vette tudomásul, hogy október 12-én elsõsorban PC és X360 játékosokra számíthatnak, azonban a PS3 tulajok csak a jövõ év elsõ negyedében érkeznek.
A goblinok nagyon elégedettek, bár örültek volna, ha a PS3 tulajok is egyidõben érkeznek. A konzolos játékosokat ugyanis könnyebb kupánvágni az esetlen kontrollerhasználat miatt.
Maximum: OS: Microsoft® Windows® XP / Vista / Windows 7 Processor: Intel Core 2 Duo Memory: 3 GB (Windows® XP / Vista) Graphics: GeForce 9800, Radeon HD 4800, 512 MB DirectX®: DirectX 9.0c or higher Hard Drive: 10 GB + 600 MB virtual memory Sound: DirectX 8.1 compatible sound card
Tudom nem szabad szkeptikusnak lenni, de engem meg mindig nem gyozott meg. Remelem a frizura valtoztathato lesz mert ez a Löw hajzat gaz. (ok, ez nemet jatek:)
Ez nekem a bajom sok a baromság és minden kikapcsolható. Kb azzal nyitunk majd kikapcsoljuk egész játékot De hát gondolni kell debilekre akiknek kell nyíl hogy merre menjen stb.
Nem is annyira rossz grafikailag mint vartam. Sajnos a sztorirol meg semmit nem tudunk (tudok). Egy RPG-nel az se mindegy. Ettol fuggetlenul nincsenek nagy elvarasaim, jatekmechanizmusra meg mindig a gothic 1-re hasonlit. Az akkor jo volt de ma mar tarsak es ragyogo, szorakoztato parbeszedek kellenek. Nekem mar kicsit unalmas ez az "egydul bolyongok" jatekmenet. Mondjuk a Risen bejott de a tarsakat ott is hianyoltam.
A konzol agyatlanok miatt kell ez a sok "Újítás" quest mark, világító npc ha felé fordulsz és egy kurva nagy felkiáltó jel a quest szörnyek feje fölött. Még így is égni fognak a telefon vonalak hogy "mit csináljak, ha felkiálltó jel van a szörny feje fölött"?
háát ez nekem kissé csalódás :| remélem ki lehet kapcsolni majd a minimapot a quest markerrel, de amit a legjobban remélek, hogy ki lehet kapcsolni azt a faszságot, hogy világítanak az npc-k amikor feléjük fordulok... ez melyik idiótának jutott eszébe? valamint nekem kombóknál a fegyver se kezdjen el világítani. ezt leszámítva már csak a harcrendszerrel van kifogásom. Mi az a nagy felkiáltójel, ami a health barral és a dög nevével együtt nagyobb helyet foglalnak a képernyõn, mint maga a lény? És miért darabosak a mozdulatok harc közben?
ja, nem körülbelül annyi, hanem több, na. Mert hát új hõsünk sem lett a 2-ben, és a környezet egy része az 1-bõl lett átemelve (aminek én pl. örültem, hogy viszontláttam). Szóval ha a demonál dobtad, akkor egy igazi gothic élménybõl maradtál ki, amit ezen a traileren nem látok megjelenni...
Ennyi erõvel a G2 pedig nem más, mint a G1, jobb graffal... A Risen csupán új sztori, új környezet, új hõs. Ez körülbelül annyi, mint amennyi G1-rõl 2-re változott, azaz pont elég, a rendszer magja megmaradt.
Nekem a G3-mal vége van a PB-nek mint a botnak. Hosszú játékos éveim alat az volt az elsö lemez amit 8 óra játék után összetörtem és kidobtam a francba.
A risen demoba belekezdtem de mivel egy az egyben a G2 csinálták meg uj grafal abahagytam.
De szerintem ne szenyezük a topicot a PB-vel ez egy másik csapat tiszta lapal majd meglátjuk mi sül ki belöle, egyenlöre igéretesen néz ki.
nem lesz ez rossz, HA nem csináltak belõle komplett akció-rpg-t. remélem azért csak akciót nyomják a trélerben, mert ezzel lehet az egyszerû amerikai kölyköknek eladni. a gótik nem errõl szól... a beszélgetéseken óriási hangsúly volt mindig, na meg a piti küldetéseken amikkel az elején érvényesülnöd kell.
1. A narrátor nõ hangja nem tudom, hogy magától ilyen, vagy csak próbált nagyon 'titokzatosnak' lenni, mindenesetre szerintem elég hülyén jött ki. 2. Nem lesz ez rossz játék, ha eltekintek attól, hogy volt képük a 'Gothic' szót beleírni a játék címébe:D
"...valamint új játékelemeket és friss ötleteket tudjanak beépíteni a kissé öregessé, elmaradottá váló szériába."
Szerencsére ezek a hatalmas ötletek mind kikapcsolhatóak a "Gothic" nehézségi fokozaton, így legalább némi kihívást is jelent majd a játék talán. Bár onnantól, hogy az Xbox360 az elsõdleges célplatform, igazából már majdnem mindegy.
A DreamCatcher Games és a JoWooD bejelentette, hogy a harmadik negyedévben érkezik a Gothic folytatása, az Arcania: A Gothic Tale. A megcélzott platformok: PC, X360, PS3.
Az új Gothic tizenkét évvel játszódik az elõzõ után, s a fejlesztõk egy teljesen új fõhõs állítanak a középpontba. Clemens Schneidhofer, a JoWooD PR-osa szerint erre azért volt szükség, hogy okosan tudják folytatni a történetet, valamint új játékelemeket és friss ötleteket tudjanak beépíteni a kissé öregessé, elmaradottá váló szériába. Nos, a történet biztos, hogy mindenki számára meglepõen alakul: az elõzõ karaktered ugyanis a háború által feldúlt birodalom királya lett, és látszólag teljesen megõrült. Így a névtelen fõhõsöddel át kell szelned a veszélyes vidéket, s le kell rendezned a királlyal a nézeteltéréseidet.