Az a problémám, hogy nagyon szaggat a játék és ez már kezd idegelni.
sziasztok, egy kis segítség kellene: hogyan tudok a dzsungelbõl visszajutni a kolostorba? Már kivégeztem a dzsungelt anno, már a szunnyadás pecsétjét kellene elvinnem a titkos barlangba, de útközben eltévedtem és visszajöttem a fekete-szorosba, de innen nem tudok visszamenni, mert nem tudok felugrani a sziklán(a Jabo magjai küldit adó pasi mellett állok), és a dzsungelt végigjártam még1x de semmi kiutat nem lelek innen...
A teleportok párosával vannak összekötve. Ha felfedezel egyet és a párját már régebben felfedezted, akkor kiírja, hogy létrejött az összeköttetés, és használhatod. Elég hasznos tud lenni, ha csak egy küldetés leadás miatt kellene visszafutnod valahova.
Üdv. Hogy a manóba lehet a teleportokat rendesen használni? 2x használtam és szimplán át dobott máshova? Milyen alapon megy? Most Toosooban járok, az ottani teport aktiválása után meg, nem tudok teleportálni. Azt írja nincs kiválasztva a cél, vagy valami ilyesmi. ( Semmi részt nem találtam ahol ezt lehet állítgatni, jelölgetni - hogy melyik legyen aktív vagy ilyesmi. Van még küldi amit nem tudok megoldani. 1. Még a 2. sziget elején pont a falu mellett van egy barlang ott találtam egy ládikót, kinek kell vinni? 2, Találtam egy levelet amiben le van írva hogy egy kulcsot rejtett a matraca alá, ami egy rejtett rekeszt nyit. ( Hol az a kulcs és hol a rejtett rekesz? ) A levélbõl nem derül ki pontosan.
Igen, meg lehet csinálni, bár Egy FPS-nél egyszerûbb, de lehetséges, csak nem tudom mennyire lenne értelme. Az biztos, hogy a Risen és a készülõ Risen 2 már megvan/volt tervezve bele van ölve egy halom pénz, tehát a leglogikusabb (ha feltételezzük, hogy elvállalják a G5-öt), hogy összevonják a Risent a Gothic világával.
Nem tudom ha ismered pl a FEAR nevu jatekot, annal is hasonlo dolgok tortentek, az ugynevezett 2ik reszt a Timegates studio hegesztette, mert ott is a Valve es a Monolith oszekaptak de a brand neve a Valvenal maradt. Jott meg 2 tovabbi resz, majd aztan a Monolith megegyezett a kiadoval es visszakapta a fejlesztesi jogot, es azzal kezdtek hogy semmisnek nyilvanitottak a nem altaluk fejlesztett Fear folytatasok tortenetet es szepen onnan folytattak a sajat tortenetet ahol ok abbahagytak az elso resz vegen. Velemenyem szerint ez teljsen rendben is van, es ha a Pluto 13 csinalna megint egy Gothicot akkor siman felredobhatja a Forsaken Gods-ot csakugy mint az Arcaniat is minden tovabbi problema nelkul, nem ok lennenek az elsok ebben a tekintetben
Szerintem is jobb volt összességében a nameless, bár pár beszólása van castawaynek is. Én nem bánnám, ha szakítanának ezzel a névtelen, háttér nélküli hagyománnyal, valamint a két epizód közötti szintnullázással... Tõlem lehet akár új hõs minden részre.
Most azon filóztam, hogy a PB-nek úgyis van rajongótábora, tehát akár be is vállalhatják a G5-öt, mert akit érdekel ez a világ az tisztában lenne azzal, hogy mit kell "meg nem történtnek tekinteni"... Nem tudom, szerintem jobb lenne a Risen szérializálása, bár nem bánnám, ha a gothic világának lényei is megjelennének. Meg õszintén szólva a Risen hõse sem a kedvencem, ellenben namelessel, akinek voltak beszólásai rendesen. Valami olyan karakteres csóka kéne a folytatásba...
A Risen gyakorlatilag a folytatása, elsõsorban a lore és a világ közvetlenebb összekapcsolása miatt lehetne jelentõsége. Na nem mintha a Gothic/Risen lore-ja ne lenne egy két mondatban összefoglalható vicc, de ezen most lépjünk túl! :)
Persze kérdés, hogy ezt bevállalják-e, és ha igen, akkor egyszerûen meg nem történtté nyilvánítják-e az FG-t és a G4-et.
:) Azért nem semmi. De még ha van is rá esély, hogy a Gothic 5-öt a PB/Pluto 13 csinálja, akkor se kéne erõltetni. A gothic szériát hagyják békében nyugodni, már a Forsakeng gods is csorbát ejtett rajta, hát még ez a mostani valami. A Risen egy jó irány, lehet abból az új Gothic széria...
Legkisebb felbontáson, legkisebb beállításonis is lagol a játék, vagy nem is tudom hogy nevezzem. FPS szám elég, csak 1 másodpercenként egy pillanatra belassul, és futás közben olyan a karakterem mintha sielne. (a darabos mozgás miatt) Szolúsön?
Most játszottam végig. Az egyik kértdésem, én nem szedtem össez az össze innos szobrocskát relikviát? Mi történt volna ha összeszedem?
Amúgy sztem nagyon jó játék volt, döbbenetes szép grafikával. OK, az NPC-k nem túl változatosak, kb 4-5 van belõlük, ugyanigy az ellenfelek, meg az animok helyenként nem túl változatosak. De hogy könnyû lenne? Persze, az igaz hogy a sztori lineáris, de ez sztem nem baj, legaláb nem tévedtem el benne :) A harcok többsége is könnyû, de akinek nem tetszik az játszon gothic fokozaton, én normálon toltam végig, néha nehezebb fokozaton (de ott nem áll másból a játék hogy nyakaold a piát meg kötözöd magad, stb, meg jó sûrûn mentegetsz. erre nekem semmi szükségem nem volt), és azért volt egy két vérbe izzasztó csata. Fõleg az utolsó is, ott rendesen kurvaanyáztam, mert egy nagyon nagy hibája van a játéknak a kameraállás. Nem tudod szabadon beállítani milyen távolságból akaorod nézni a karaktered hátát - még a modolva sem - és emiatt sokszor nem látopd a talpad alatt mi van (az uccsó csatánál lényeges)
Amúgy sztem nagyon élvezetes a játék, volt hogy 8 órát toltam egyhizamban.
A másik hibája még a vége, hirtelen vége van. Setariffbe nem is lehet bemenni? Azt hittem ott lesz majd a végkifejlett... meg miután lecsaptad a fõfõellenséget, rögtön elindul az endanim, közben meg még a harci zene nem áll meg, szóval egy kis bugf van a végén, némi hangzavar képében. SZvsz a végét már elsiették.
Az elsot ismertem, a 2es link utolso kitetele az kifog rajtam, vagy marha kacifantos vagy az angolom nem eleg jo ertelmezni a 2 csillagos jelzest. Hat el lehet csamcsogni rajta boven.
Sírjatok velem. Megtámadott 1000 légy. Na mondom, befutok elõlük a favágókhoz, majd együtt agyonverjük õket. Egy frászt. Ezek a barmok teszik tovább a dolgukat a legyek meg csak engem támadnak. Itt és most abbahagyom, ez nem méltó még a G3-hoz sem. Még jó, hogy nem vettem meg (pedig gondoltam rá, csak már a demo is necces volt.
Hat igen, a nyito filmecskeben amikor a feher fenykitoresnel meseli a narrator hogy az ember miutan eluzte az isteneket.... A G5 nyilatkozatokba eddig nem sikerult beleakadni, ralesek, koszi
Pedig a Risen abszolút Gothic (jó és rossz értelemben egyaránt), és elvileg úgy van felépítve, hogy jóval a G3 után játszódik, csak ez incs konkrétan kimondva.
Késõbb viszont akár ezt is megtehetik, mert a Gothic frencsájz nem a JoWooD tulajdona. A Gothic 5 például a ködös nyilatkozatok legvalószínûbb értelmezése már újra a PB-é, de a JoWooD opcióval rendelkezik a kiadására. Szóval ebbõl a szempontból még lehet kavarás bõven.
Egyetertek, nagy a zavar itt az eroben, ize a fejekben. Otletem sincs miert akarjak folyamatosan osszehasonlitani a Risent az Arcaniaval, amikor se a fejlesztocsapatok, se a mufaj , se a kiadok, se a jatek vilagok nem hasonlitanak, semmi kozos nincs bennuk. Akik meg azzal vannak kepzavarban, hogy a Risen fejlesztoi korabban a Gothic-ok fejlesztoi voltak, azok nem tudjak hogy 2008ban a PB es a Jowood sajtonyilatkozatban beket kotott es elvaltak, sok sikert kivanva egymasnak, PB azota mas neven fut, most Pluto 13GMBH a nevuk es a Risent mar ezen a neven csinaltak, szoval megegyszer: semmi koze sincs egymashoz a Risen-nek es az Arcania-nak. Az Arcanianak van gothic oroksege, mert ezeket a jogokat mint a Jowood kapta a PB fiuk utolagos beleegyezesevel, ez is szerepel a kozos sajtokozlemenyukben, es az is hogy a PB fiuk teljesen mas iranyba fognak jatekot fejleszteni veglegesen szakitva a gothic vilaggal. Ergo a Risen soha egyetlen masodpercig sem volt gothic, annak ellenere hogy a stilusjegyei ertheto okokbol nagyon is azok(erdekes ellentmondas, ugye?). Az Arcania meg hiaba mesel a gothic vilagrol de hangulatilag nem tudja elhitetni senkivel, talan a mufaj megvaltoztatasanak is van ebben szerepe, de a fejlesztoi csapat cserenek biztosan.
"Ha pedig riválisával kellene (és ez esetben miért is ne), a Risennel, akkor sztori szempontjából mindenképp a Gothic 4 felé billen a mérleg. Nem csak azért, mert felvonultat szinte minden elemet, ami a Gothic univerzumból ismert, de azért is, mert életszagúbb és jobban átgondolt, mint versenytársáé...."
Nem versenytársak, közük nincs egymáshoz. Ez Hack & Slash, a másik pedig akció RPG. Az meg, hogy felvonultat minden elemet, ami a G univerzumból ismert, ez egyenesen vicc. A sztori hol jobb?
"nem olyan jó, mint az eddigi Gothic-ok."
Nem olyan jó???? :D
Megint egy tesztelõ, aki tuti, hogy nem játszott a gothicokkal, max kicsit utána olvasott.
Lepkéket már kifigyeltem, ennek ellenére, amikor szakadó esõben, netalán sötétben bóklászom, nem biztos, hogy minden zugba benézek (sõt verõfényes napsütésben sem bogarászok át minden fûszálat)
Próbálgattam, de eddig még nem találtam olyan gombot, amivel a körülöttünk lévõ tárgyakat felfedné, jelezné a játék, így pedig 100%-ra biztos vagyok, hogy otthagytam tárgyakat, a 30x30 szobrocsak összegyûjtése szerintem kizárt. Megtaláltam néhányat, de jellegtelen, jelöletlen helyen, így nagyon könnyen ott is lehet hagyni.
Sajnálatos, de a játék szerintem is gyengére sikeredett.
csak Én nem találom ,hogy melyik billentyûvel fut a karakter? kamera mod mûködik... de a futás az hogy megy? középsõ egérgomb? mert az nekem nem megy... :) ha azzal akkor esetleg vmi megoldás? elõre is kösz :)
Jó ez a térkép, vissza is kellett mennem pár vacakért. Persze ha nincs meg mind akkor nem tudom elkésziteni az adott tárgyat... Kizártnak tartom, hogy vki elsõre mindent megtaláljon, én elég lassan játszom, benézek minden bokorba, de még így is hagytam el pár relikviát..
Nem olyan rossz egy játék lett volna ez.Egyedül az élõ,lélegzõ világot hiányolom belõle,amik az elõzõ részekben benne volt.Kiváncsi leszek milyen módok,vagy javítások jönnek.Van még mit dolgozni rajta
Par kozelharci manover volt inkabb, pl jobbgombot hosszan lenyomva tartva eros utest valtott ki, meg oldalra lepest koveto vagas, nekem ilyesmik remlenek.
A harchoz annyit, hogy ebben a játékban szerintem a mágiát érdemes fejleszteni. Én a jég vonallal kezdtem, maxolás után most vagyok a tûz elején 21-es szinten, és így jó változatos harcokat folytatok, mert eldönthetem, hogy fagyasztok és el sem érnek, vagy tûzlabdázom, akkor már kell pár szaltó, de mindezek mellett közelharcban is jó vagyok, mert fegyver korlátozás ugye nincs.
Egyébként emlékeim szerint a Gothicokban sosem voltak aktív közelharci skillek, amit külön gombbal kellett volna aktiválni, kombóskill meg itt is van.
Hetvegen megneztem en is, sajna igen. Le is toroltem par ora utan mikor eljutottam az elso varosba. Itt is csak a grafikara mentek ra, a tobbi resze sajna teljesen le van butitva konzolszintre. Egy Oblivion, Gothic2, Witcher, Risen, Fallout3 utan azert kicsit tobbet varna az ember egy uj akcio rpg-tol.
Osszeszedtem mik a fobb bajok:
- Primitiv harcrendszer, gothic fokozaton van egyedul kihivas benne. De ott is csak az a lenyeg, hogy HP/Mana poti legyen nalad meg kotszer, a tobbi lotty felesleges. - A skillek teljesen le vannak butitva. Nem lehet kirakni gombokra amiket kifejlesztesz, full passziv az osszes fegyveres skill. Igy mar 4-5 gombot se kell nyomkodni, csak tamadas+kiteres. - Lathatatlan falak mindenhol, nincs igazi sandbox elmeny, vagy pl. ilyen rejtett kis teruletek amiket fel lehet fedezni. - Napszakot/idojarast nem lehet valtani pl. alvassal. Ha nem szeretsz ejjel esoben vakoskodni akkor varni kell mig vilagos lesz. - Siman lopkodhatsz az npc-k orra elott, vagy epp fejbeloheted egy nyilvesszovel, leszarjak. Risenben mar azert is beszolnak ha settenkedsz, itt zombi az osszes. - Egysiku, linearis sztori dontesi lehetosegek nelkul. Akar teljesen ellentetes modon is valaszolhatsz egymas utan egy parbeszedben, semmi hatasa nincs a tortenetre. - Amator parbeszedek, jellegtelen szereplok. Nemelyik npc kifejezetten idegesito, a boszorkanytol pl. falra masztam. -Vicc a magyar felirat, csomo tukorforditast talalni. A molerat (foldikutya) pl. vakondpatkanynak van forditva, plusz tele van idegesito finomkodassal, mintha tizeves gyerekeknek szolna (will kick your ass=ki fogja porolni a hatsodat, no comment)
télleg annnyira szar mint egyesek állítják ? mert akkor nem foglalkozok vele, van bõven más is. amúgy kár, hiszen a gothic 3 hemzsegett a hibáktól, mégha jó is volt a sztori mellé. aztán rá pár évre már mûködõképes volt meg jól is futott, de olyan hibák maradtak benne így is,amit azért már mai szinvonalon nem igazán....
erre tessék itt van ez, a risen után azt gondotam volna hogy na, bárcsak jelenne már meg... erre tessék
Sose bánd: Cobwebs: 12 pókhálót kell egy helyi nõnek összegyûjteni, halál idegesítõ, mert némelyik csak bizonyos szögbõl észrevehetõ, így én speciel 35-ször végigjártam a mocsarat mire összeszedtem.
Meteoric ore meg az egyik fõquest variációban fontos tárgy!
Hm.....Elég jónak tûnik. Próbáltad? Vagy esetleg valaki más? Amugy én ezt a 2 küldit meg sem csináltam ahova ez a 2 cuc kell. - white dots in Swamp = Cobwebs - white dots in Thorniara = Meteoric Ore