Tudom nem szabad szkeptikusnak lenni, de engem meg mindig nem gyozott meg. Remelem a frizura valtoztathato lesz mert ez a Löw hajzat gaz. (ok, ez nemet jatek:)
A goblinoknál kifogyott a hús a pörköltbõl, ezért a JoWoodnak és a Dreamcatcher Gamesnek nyilatkozatot kellett tennie a játékosok várható érkezésének idõpontjáról. A Goblin szakszervezet örömmel vette tudomásul, hogy október 12-én elsõsorban PC és X360 játékosokra számíthatnak, azonban a PS3 tulajok csak a jövõ év elsõ negyedében érkeznek.
A goblinok nagyon elégedettek, bár örültek volna, ha a PS3 tulajok is egyidõben érkeznek. A konzolos játékosokat ugyanis könnyebb kupánvágni az esetlen kontrollerhasználat miatt.
info: Hardwired
Gothic 4: Finomságok!
(HW Insider) Streamline elven mûködõ harci rendszerrel szembesülünk a játékban, amely kézi, lõfegyveres és mágiaharcot ismer. Staminánk vagy manánk pillanatnyi erõssége határozza meg a támadás erõsségét. Ráadásul könnyített, gyorsgombos támadásnál nem, csak normál támadási módban tudunk critical hitet bevinni!
A Gothic 1. szenzáció-fansztatikus hangulatának élvezete során megtanultuk, mennyire varázsos a készített játékvilág! Úgy látszik, most minden Gothic sarjadék készítõcsapat ezzel kíván izmolni. Az ARCANIA csapata - Spellbound - gondosan ügyelt rá, hogy az összes kunyhó és a hegyek körvonala természetesen asszimmetrikus legyen, ne úgy nézzenek ki, mintha kartonpapírból vágta volna ki egy kisóvodás csoport.
Arcania kovácsmûhelyeiben elszórt szerszámok tanúskodnak róla, hogy tényleg ott dolgozik a fickó, nem pedig kénytelen-kelletlen odaállított NPC-rõl van szó. A mester úr éjjel-nappal készíti a digitális kardokat, amelyek éle tapasztalt kalandozók markában fáradhatatlanul nyesik a szörnyikék testét képezõ digitális húst.
A fõcímzenét leszámítva szörnyû, a játék ennél sokkal jobbnak ígérkezik. A borító különösen iszonyatos továbbra is. A JoWood egyébként (ismét) masszívan a csõd szélén van, de talán okbóberig még kihúzza (bár a játék elvileg olyan készültségi fokon van, hogy a megjelenését talán ez már nem érinti).
Nem a bugokra mondtam, hanem a hangulatra, a szörnyekre, és úgy magára a világra. Semmi gondom nincs a bugmetes, és egyben csodálatos szerepjátékokkal, de akkor nem egy meglévõ sorozat neve alatt kellene kiadni. Bár ha megmagyaráznák a világ drasztikus változásait(amit nem tartok valószínûnek) mondjuk útközben felszedhetõ könyvekbõl(mint ahogy G3-ban a rúnamágia hiányát megmagyarázták), akkor semmi bajom nem lesz a játékkal.
Elvileg január óta megy a bétateszt, sok bugra én se számítok, JoWood ide vagy oda. Az érdemi(?) újítások nagy része kikapcsolható (minimap, quest marker, villogó kard és hasonló fontos dolgok), tanárok nem lesznek, skillfa lesz, a harc stat alapúnak tûnik (csak csapkodni kell eszetlenül), ééééés kábé ennyi a különbség eddig.
Azért bízom benne, hogy jó kis játék lesz. :) A legnehezebb fokozat neve Gothic, ezen gyakorlatilag megegyezik a játékmechanika a régi részekkel. Hogy a hangulatot mennyire sikerül átvenniük, azt majd meglátjuk.
Kamerás, de még így is átjön, mennyivel kidolgozottabb az arcmimika, mint a Piranha Bytes játékaiban. Ellenben a harc olyan, mintha a Gothic 3-at látnám.
Érted ez alatt azt, hogy bambán bámult a háttal álló ellen, míg a másikat ütötted?
A tengerben semmi különöset nem látok. Arcmimika igen durva. A vegetáció és környezet szépnek tûnik. A harc a végén viszont elrettentõnek tûnik. Nem kicsit, nagyon...
A Gothic4-et sem a karakterek kidolgozása, harmónikus, szép mozgása miatt fogjuk szeretni (ha szeretni fogjuk), meg kell mondani, idejétmúltan idétlenek a mozdulatok, nem szépek a karakterek, ronda az arcmimika, a táj viszont tetszett. A világító, felkiáltójellel a fejük fölött ácsorgó NPC-k szerintem sem elõrelépést jelentenek, nagyon ódivatú jelzések. Egyenlõre arról nem tudok véleményt formálni, hogy van-e jelentõsége annak, hogy a karaktereket újra rajzolták, Diego is felismerhetetlen az új külsõvel. A harc viszont nagyon gáznak tûnik, nem egy jó reklám, amikor olyat lát az érdeklõdõ, hogy a karakter az ellenfélnek háttal állva a levegõt csápolja.
Mikor ez pont azzal lett reklámozva, hogy a "harcosok" RPG-je.
A grafika nem rossz, de túl sok a baljós elõjel. Csaj a sztori miatt veszem meg, mert érdekel és mert telik rá. Ha ócska lesz, akkor hamar porosodni fog és várok a Risen 2-re.
Addig is végig kellene tolnom a két NWN2 kieget. Majd egy éve vettem meg õket, a Risennel együtt.
Nálam a hangulat a lényeg ha az magába ránt akkor nem érdekel a mimika meg a graf.Az általam legjobbnak tartott rpg-nek mind gyenge a grafja. A harcrendszer meg szvsz mindig szánalmas ha nem körökre osztott egy rpg-ben, vagy kicsit szánalmas, vagy nagyon, majd meglátjuk erre melyik lesz igaz.
Thehut,zavvi,game.co.uk helyeken nincs pc-s collectors csak sima. A legolcsóbb a game 22,94fonttal. ~7800FT Magyar boltba (csak kettõt néztem) még nem lehet elõrendelni sem így hazai árat sem tudok!
Akárcsak a Mafia 2 esetében. :( Sajnos az Angliában tomboló árharc miatt ott már sokszor csak megnyírbált kiadványok jelennek meg, collectorsok pedig egyre ritkábban. Amazonról lehet csak ezeket a jóságokat megrendelni, aranyáron.
A G3 colletors megérte. A mellé adott "hogyan készült füzetet" szarrá olvastam. Mai napig bánom, hogy én marha eladtam...
Ezt azér így elsõ látásra nem venném meg collector kiadásban.
Igen, a G3 Artbook minden visz, az enyém is rongyos már. :) Pedig az csak a kistesója az igazinak, ami a keményfedeles, A4 kiadás, dupla annyi (192) oldalon.
Attól, hogy a szarrá olvastam, nem volt rongyos. Vigyáztam rá, mint a hímes tojásra. Egy sg-s srácnak adtam el. Örült is neki rendesen, hogy tökéletes állapotban kapott meg mindent. :)
- Gyakorlatilag bugmentes volt a demó, szépen futott, nem találtak kivetnivalót benne. 30-40 másodperc az elsõ betöltõdés, utána már gyorsabb, a mentés pl. kevesebb, mint 1 másodperc... A grafika gyönyörû, szó nem érheti a ház elejét.
- A harc nagyon reszponzív, azonnal reagál a karakter. Bal klikk: támadás, jobb klikk: blokkolás. Tovább kitartott bal klikk nagyobb csapást eredményez, amivel mások blokkolását is át lehet ütni. A különbözõ lényeknek egyedi harci taktikája van.
- A páncélzat a szokásos darabokból áll (sisak, testpáncél, gyûrûk, amulett, pajzs), rengetegféle van belõle. A távolsági fegyvereknél (a szokásos íj és szerszámíj) többféle muníció használható. Háromféle támadó mágia van: tûz, fagy és villám. Az elsõvel sérülést lehet okozni, a másodikkal meg lehet állítani az ellenfeleket, a harmadik a kettõ kombinációja, egy kicsit ez is meg az is. Emellett lehet találni sokféle rúnát, ezekhez nem kell mana, hanem cooldown idejük van. Idézés jellegû varázslat egyáltalán nincs a játékban.
- Minimum százféle recept van elszórva a világban fegyverekhez, ételekhez, varázsitalokhoz. Ezek elkészítésére nem kell tapasztalati pontot költeni, ha megvan a recept és a hozzávaló, már lehet is csinálni. Ehhez hasonlóan a bányászáshoz is csak egy csákány kell, és már mehet is.
- Rengeteg olyan dolgot belepakoltak, ami kezdõk számára megkönnyíti a játékot, viszont ezeket mindet ki is lehet kapcsolni. A tutorialban (ami lényegében az elsõ sziget) végig fogja a kezét a játékosnak a program, képtelenség elvérezni benne.
- Rengeteg kulcsfontosságú Gothic jellegzetesség hiányzik: nincsenek tanárok, nincs zsebtolvajlás, nincsenek nagyobb frakciók, akikhez csatlakozva az ember egyedi irányban fejlõdhetne, az NPC-k nem reagálnak semmire (tolvajlás, fegyver-elõhúzás, gyilkolászás), állítólag ezt már nem volt idõ lefejleszteni, mint ahogy az idõjárás befolyásolásának lehetõsége (és annak hatása az NPC-kre) sem került bele emiatt.
Melyik? Tanárok helyett skillfa van, a zsebtolvajlás egyébként is csak a Risenben volt az igazi, a Gothic 3-ban se voltak már klasszikus frakciók, a buta NPC-ket már láthattad a videókon, ahol kivont pásztorbottal rohangál a fõhõs a városban, és rá se bagóznak, az idõjárás szerepe meg újdonság lett volna, nem volt rá keret.
Hát ez így elég szarul hangzik, fõleg, hogyha a Gothic fõ jellegzetességei hiányoznak, ezt már nem is igazán lehet Gothicnak nevezni. Legalább a hangulat legyen jó. (a régi Gothic-os hangulat úgysem tér vissza)
Az idõjárás befolyásolásra tojok. Ez remélem azért nem jelenti azt, hogy mindig napos idõ lesz. (Mondjuk a G3-ban is csak a szép tiszta idõt szeretem, de akkor is uncsi egy idõ után.)
Az ok, hogy skillfa van. Viszont magatól tanulsz? Mert a magadtól tanulás gyakorlással megy, ahhoz a TES fejlõdési rendszere van közel.
Az, hogy LP van, de tanár nincs az elég érdekes.
Az igaz jó RPG tényleg akkor lenne jó, ha a szereplõk is a kerakter értékeival lennének modellezve és tényleg csak addig tanulhatnál tõle, amígy az õ képességeit nem érted el, vagy picit meghaladod. A megfelelõ tanár keresése is komoly feladat legyen.
Pedig számomra is ezek jelentették a Gothicot, az élõ-lélegzõ, középkorias fantasy világ mellett. A tanárok hiánya nagyon fog fájni, de azt eddig is tudtuk, a komolyan vehetõ frakciók hiánya miatt már a G3-ra is fújtam, a zsebtolvajlás nem volt nagy szám, de a lehetõség tetszett a G2-ben éltem is vele két végigjátszás során is, az NPC-k passzivitása pedig visszalépés a G1 elé :(
Összességében lehet ez még jó játék, de a Gothic széria elsõ rész óta létezõ, számomra naggyá tevõ erényeit szépen leépítették. Gratulálok a Spellboundnak!
Tényleg kár volt hozzátenni nekik a Gothic nevet mert sokan igy azokat a dolgokat keresik benne ami a G2-G3-ra jellemzö volt mondjuk a G3-ból is hiányzott már egy pár gothicos elem...
" Gratulálok a Spellboundnak! " -én még várnék ezzel, ha bugmentes lesz akkor gratula, bennem mindig van egy félsz ebböl a szempontból ha a gothic nevet meghallom...... a többi változtatás nekem nem tünik vészesnek.
Ami árat az oldalon látsz, az a német adóval (19%) terhelt ár. De ha Magyarországra rendelsz, akkor a magyar adót (25%) teszik rá, na meg a postaköltséget (ami német barátainknál ekkora tételnél már nincs). A játék alapára 63 EUR, így a német ár 63*1.19=75 EUR, a magyar (63+6)*1.25=86.25 EUR (6 EUR a szállítás, ami kis hazánkba 7-21 munkanapot jelent).
Ezt mos tudod, hogy így mûködik, vagy csak kombinálás? Amazonról sosem rendeltem semmit a postaköltség miatt, de eddig EU-n belül sosem kellett szórakoznom az ÁFA-val kaptam a "VAT included" - tehát nem magyar ÁFA-val terhelt - árakon a javakat.
engem sose érdekeltek igazán a bugok... a gothic 3 még bugokkal együtt, szar vga-val is nagy élvezetet nyújtott nekem. az univerzuma jól volt összerakva. Szóval ez a legkisebb félelmem... a többi már inkább. pl. ez az utolsó bekezdés kifejezetten aggasztó, na meg röhejes képet fest. legyilkolhatom a fél falut és az npc-k le sem szarják? Nem lesznek frakciók? Az élvezet felét az adta, hogy egy adott frakciónál lépkedhettem elõrébb, és egyre inkább elismertek, hordhattam státusz-szimbólumként az egyre jobb páncélokat...
G3-ba se volt olyan frakció mint a G2-ban...én a bugok miatt dobtam a játékot, engem idegesit ha veszek valamit és a pénzemért szart adnak.
Azt kéne tudatositani hogy ez nem egy igazi Gothic 4, eredetileg nem is volt a cimben valszeg az eladások miatt teték bele, szerintem jobban jártak volna ha maradnak elsö cimnél akkor nem várnák ugy sokan mint egy folytatást...
Én ugy állok hozzá hogy ez egy új cim, semmi gothic-ost nem várok a játéktól ha jó lesz a hangulat akkor nem érdekel az elözmény ha rossz akkor meg ugy is mindegy.
Engem érdekel az is, hogy egy új fejlesztõ miként fontolja tovább a Gothic világát (mert ugye sztoriban, világban karakterekben is kapcsolódik, nem csak címben).
Az viszont ettõl teljesen független, hogy az NPC reakcióinak butításától émelygek. Minden második RPG esetében amiatt sírok, hogy ebbõl a szempontból a G1 körberöhögi (lásd BioWare RPG-k), szóval ha Gothicként tekintek rá, ha nem, ez mindenképpen csalódás. Ráadásul mégiscsak afféle Gothicos félsandbox játékról van szó, ami miatt még inkább elvárnám.
A Gothic úgyis a nameless hero-ról szólt, talán nem is baj, hogy nem folytatódik tovább lényegében a sorozat. Azért az elég ciki lett volna, ha a hero már megint elfelejti, hogy kell kardozni... Az a csavar vajon hogy van megoldva, hogy a király ellen kell tevékenykedni, az meg ugye a régi nameless hero, de egy király azért mégse lehet egy névtelen senkifia. Vagy senki nem tudja hogy hívják? :) Régen nem érdekelt senkit, most már nem merik megkérdezni? :)
III. Rhobar a neve. A másik nem lett gonosz, csak fogalmazzunk úgy, hogy depis lett. Történt valami amitõl elvesztette az erejét és józan eszét. Nem képes irányítani csapatait, ezért Lord Hagen és Lee irányítja a csapatokat. Meg nem gonosz cél a régi birodalom újra egyesítése Innos istenség alatt. Csak... egy megrokkant volt nagy hõssel az élén érdekes dolgok történhetnek.
JoWoodos interjúkból kiderül, hogy a játék fejlesztési költségei átlépték a 6 millió Eurót (kb. 1.7 milliárd Ft). A játékban nem lehet majd úszni, az NPC-k reakcióit pedig saját bevallásuk szerint azért vették ki, hogy a történetre fókuszálhassanak. 5 külön csapat teszteli a játékot, bár például köztük van az a román brigád is, akik a Gothic 3-at tesztelték. :) A demó PC-re és Xboxra szeptember végén érkezik. Megjelenés a fejlettebb országokban október 12-én, nálunk a Balkánon valamikor a 4. negyedévben.
A játékban nem lehet majd úszni, az NPC-k reakcióit pedig saját bevallásuk szerint azért vették ki, hogy a történetre fókuszálhassanak.
Szánalmas. Éppen, mint a Deus Ex: HR esetében a lopakodásnál a fényviszonyok jelentõségének kigyomlálására adott válasz: hogy világos és sötét helyen egyaránt lehessen lopakodni...
a kotor esetében nem lehetett úszni... ok. De a Gothicnak voltak elõdje!
Az úszás hiánya nem fáj. A másik viszont tényleg szánalmas. Ha az lesz, hogy fényes nappal legyakok valakit és le sem szarják, akkor üvölteni fogok...
Csak ezek is mind hangulati-játékértéki elemek. Már a Gothic 1-ben sem volt mindegy, hogy egy magas helyrõl sekély vízbe, vagy mély vízbe ugrottam bele(sokszor így rövidítettem le útvonalakat). Vagy amikor víz alól lehetett megközelíteni helyeket. Az NPC reakciók hiánya pedig tényleg fájó, ez emelte ki a többi RPG-k közül.