A Bioshock és a Portal nem /akció/ FPS. Az elsô inkább kaland, míg a második logikai FPS-re húz, de attól még mindketten nagyszerûek lehetnek ^_^.
Attól hogy valami több mint akció, vagy nincs is benne attól még nagyon is lehet FPS. Ez fôleg a Bioshock ra érvényes, az nagyon is FPS akar lenni, de az interview-ba is megbondta a szaki, hogy redefiniálni akarják a FPSk fogalmát vele, ami a HL1 óta nem változott (ezzel azért lehetne vitatkozni, de tegyék csak a meg amit tudnak, hogy nagyon unique legyen).
Nem azért, de én a mai napig azt hittem, hogy a far cry egy szimpla (fizetos) tech demo volt a far engine-hez :D. Unreal2/3-rol is ugyanezt gondolom.
De jobb 2 mint egy sem...
http://www.farcry-2.com/ Ez egy nemhivatalos Far Cry 2 rajongói oldal, ami kevés idáig kijött, az itt kint van.
A Bioshock és a Portal nem kifejezetten FPS.
Ja amúgy ... http://farcry.uk.ubi.com/teaser/ Bár egyenlõre sok nincs rajta :) Meg ha valaki rákeres volt a játékból sok-sok koncept festmény még régebben.
eigen, és az idei is, nagyon boldog vagyok, végre!! ^_^
Bioshock Unreal Tournamet III Crysis Huxley Timeshift Jericho FarCry 2 Half Life Episode 2 Team Fortres 2 Portal Left 4 Dead Cod 4 Stalker expansionja Fear expansionja ....
és ez csak a közeljövô (pár hónap), abból is amit figyelek, de lesz itt még több. ^_^
hát... ha 1 golyótol mind kifekszik akkor meg unalmas, és rém könnyû lett volna. Szerintem ok volt így a nehézség. Azért egy picit okosabbak lettek volna, még így is sok helyen végighenteltem a tömegen. Ha bújtak volna, és fölváltva, szervezetten támadnak, az már eleget nehezített volna (még +pár nap játékidô).
"Persze, csak a FarCry-ban nem lehetett pl. headshotolni a szörnyeket."
oh? már miért ne lehetne? Csak picit komlexabb mint az embereket, mer igen mozgékonyak, de függetlenül attól imádják az ólomot. Az ember és a majom muties-okat is csak szintén fejbe volt érdemes szedni mivel testbe szintén örökkévalóság amíg elpusztultak (magad is aláírtad :).
Én sajnos halálosan untam a farcry-t, a hajós jelenet után abba is hagytam mert nem volt semmi motivációm folytatni. A grafika tényleg szép volt, de ez az összes pozitívum amit el tudok róla mondani.
Persze, csak a FarCry-ban nem lehetett pl. headshotolni a szörnyeket. A végefelé a raksivetõs nagydarab gorillák már igencsak idegesítõek voltak, különösen a final act-ban. Szal nem tudom; mivel az elején lopakodós gerilla harcot kellett vívni, a végén meg már átment hentelésbe... amivel nem is lenne túl nagy probléma, ha a történet is árnyaltabban követné. (Mondjuk nem sok története volt.) Én annak örülnék, ha tennének bele a karakter fejlõdésével kapcsolatos dolgokat. Mondjuk, ha már keressük a barátnõnket, lehetnének benne néhány helyen döntõ fordulatok, amik attól változnak, hogy mi hogyan játszuk végig a játékot... túlzás lenne dialógusokat belerakni talán, de én még ezt is el tudnám viselni, és nem pontokat kellene osztogatni a karakterünknek - vagy képességeket, hanem a beszélgetések során kihámozott történetfoszlányok által tudnánk több irányba tovább haladni, és a karakterünknek lenne saját énképe és ez változna... vagy mittomén. így ki-ki választhatna, hogy lopakodik vagy inkább hentel, de mélyebb tartalmi ággyal, mint ami a FC-ben volt. Merthát jó volt, én anno naon élveztem, csak minden pálya ugyanolyan koncepcióra épült. Bújj, el. Távcsövezz körbe, majd egyesével szedd le a közted és a kis villogó zöld pont közti kommandósokat és barmokat......
Jajj, most kezdjünk azért sírni mert 2 jó dolgot kapunk 1 helyett. ProClub, minél több jó cucc jön pc-re annál boldogabbnak kéne lenned. Nézd csak meg, mikor is játszottál fps-vel a közelmultban? Mondjuk a stalker ami talán "nemrég" nek nevezhetô (már aki játszott vele). De ilyen téren csak igérgetésekkel bombáznak, évente 1 max 2 ha kijön, azokkal vagyunk kénytelenek ellenni. Hálistennek én már öreg rókának számítom magam fps-k esetében, így nem kihívás legnehezebb fokon sem átpaszírozni a játékokat 2-3 nap alatt. A farcry-al és a stalkerrel se volt másként. Kell egy pár óra amig ráhangolódsz a mozgásra, a viselkedésre, az ellenségekre, és onnantól már piece of cake. - szörnyek - emberek Az aztán az élvezetes, ha csak folyamatosan ember ellen kellene menni, megtanulod hogyan mozognak, viselkednek, és ásítva osztogatod a headshotokat. A szörnyek sokfélék lehetnek, jobb esetben mind-mind más tipusú AI-t kapnak, dehát kicsit próbálnak kizökkenteni a megszokott célzás, ill mozgás rendszeredbôl. - változást visznek - a megszokott gameplay-be, minden csavar, változás kellemes frissítésként tud hatni a "hétköznapi" elemek mellett.
Szerintem, elég nagy hiba az Ubisoft részérõl FarCry 2-t csinálni, mert a FarCry neve összeforrt a Crytek-kel és én személy szerint azt hittem, hogy a Crysis lesz a FarCry 2.
Ami a szörnyeket illeti, azok nekem sem tetszettek.
én szeretem a szörnyes dolgot, pluszba ad hozzá egy kis változatosságot, izgalmasabb is. Szerintem a far crynak hangulatilag elég fontos részét képezik a dögök. És persze ahhoz képest hogy egy gyengébb gép is elég neki, gyönyörû, még mindig. Az én szememben a valaha elkészült második legnagyobb fps. A call of juarez után :D
Ja, szörnyes rész egy elég elcseszett dolog, nem illik bele. Én épp most játszom újra, új a vas, gondoltam nézzük már meg full-full + 64bites extra textúrával. Elég gyorsan haladok, még rémlenek a buktatók úgy látszik, pont most kezdem a szörnyest. Nem szeretem.