Most látom a voda honlapján az Internet Szabadon akció idõtartamát : "* Az ajánlatok 2008. július 9-tõl szeptember 30-ig érvényesek, 2 éves hûségnyilatkozat, 1 év után más tarifa is választható " Pont július 9-étõl vagyunk korlátozva! NO COMMENT !
Mivel nem engedték a díjmentes számcserét-> délben 1270-online számcsere,SIM-et ki sem vettem a modemból!Köv. számlán 4990.-,jóvá fogom iratni velük,mivel így tényleg bebizonyítva!!!! : Letöltési seb: http://prohardver.hu/tema/re_hir_hsdpa_es_internet_arzuhanas_a_vodafone-nal/friss.html
3.5-4Mbit/s !
áááá... nekem se engedik ingyen:@ Most ezért dobjak ki 5000-ret?
És felhívom a 1270-et és melyik opciót válasszam meg mit mondjak nekik?
én így is úgy is lemondom...
no meg mit gondoltok meddig fog így menni a net? 1-2 hónapig talán...vagy nem töltötök. Akkor meg mire mentek vele?
Vagy két havonta számot cseréltettek? Jó üzlet....
Mindegy én most huzatom a naked adsl vonalat magamnak... 8 megabit 6800 Ft. Még szervert bérelnem se kell...
jó neked... ha lenne kábel nálunk már a házba lenne a 20 megás net de nincs mert a szar t-com nem akarja behúzni:@ pedig még fizetnénk is érte az utcába de nem.... és így csak ez a net lehetõség van ...
Én is hasonló cipõben járok, mint ti: havi kb. 200 Gb forgalmam volt az elmúlt két hónapban, normál letöltések mellett (nem p2p), és júl. 8-9. körül visszavágtak a sebességbõl. Addig a Blaha Lujza téren (Bp., 8. ker.) 5-600 KB/sec jöttek a letöltések, most max. 50KB/sec. Nálam is megvolt a simcsere kb. 1,5 hete, akkor a vodás szervizes mért egyet ott a boltban, teljesen korrekt volt a sebesség. Másnap visszamentem vele, hogy ismét lassú ugyan úgy, vittem a laptopot, kollegám modemjét és az enyémet is: bedugtam õket felváltva, letöltésvezérlõvel egy olyan fájlt indítva, amelyik oldalról melóhelyen, bérelt vonalon 2MB/sec jön az adat. A kollegám modemével 600KB/sec, az enyémmel 45KB/sec ugyan ott, ugyan akkor, ugyan az a fájl… A pultos mondta, hogy látja a problémát, de õ ebben nem tud segíteni, hívjam a 1270-et. Ott ültem elõtte, felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol felvette a technikus a hibajelenséget. Ma telt le a 15 nap várakozási idõ, majd holnap felhívom õket, hogy áll az ügy. (Sejtem/tudom...) Õk is átmeneti leterheltségre hivatkoznak mindig (ami ugye kilõve a kölcsönmodemmel/SIM-mel, szintúgy, mint a modemhiba). A telefonos ügyfsz. mindig végigfut a DNS-, APN-beállítás, vírusirtó, simcsere stb. vonalon, mert nekik ez van leírva: technikusig kell eljutni minimum, aki már tud "érdemben" segíteni. A korlátozás bizonyítottnak tekinthetõ, most már csak az a kérdés, hogy el tudunk-e érni valamit, ha sokan jelezzük a problémát a fogyasztóvédelem felé... Én várok holnapig, akkor felhívom õket telefonon, hogy mi történt az ügyemben, és ha nem volt változás, akkor megy a levél a hif/fv-nek.
/Anno még az elején kaptam az extrém használatra levelet -kipróbáltam, a Flashget azon verziójával, mely tudja kezelni a p2p-t, nem torrentet, de 5 Gb felett töltve minõsítettek extrémnek(?)- azóta Internet Download Managert használtam, és eddig teljesen jó volt, ráadásul elértem azt, hogy az ügyfélszolgálatuktól kapjak egy olyan levelet, amiben leírják, hogy igen, konkrétan ez a program használható letöltésre nehogy belekössenek késõbb... (Ha érdekel valakit bemásolhatom a levélváltásokat abban a témában.)/
Igazából nem is azzal van a bajom, hogy lekorlátoznak, hanem ahogy csinálják: ha mondjuk, közlik szerzõdéskötésnél, hogy X GB felett visszaveszik a sávszélt, akkor az ember az alatt tartja a mennyiséget, de így, hogy korlátlan nem gondolná, hogy behúzzák a csõbe. Arra leszek még kíváncsi, hogy így marad-e vagy bizonyos idõ elteltével visszaáll az eredeti sebessége? Tartok tõle, hogy nem fog, max., ha ráhúzzák a vizes lepedõt a cégre a HIF-nél...
Hálisten engem még nem korlátoztak le, de ha megtörténik, nem szarozok a kamubandával, kapásból fogyasztóvédelemhez fordulok, vannak ott ismerõsök...
Most már csak azt kellene kideríteni, mekkora az a mennyiség, ami fölött korlátoznak. OK, hogy a számcsere segít(?), de minek, ha csak egy hónapig él a dolog és újra jön a korlát...
Várd meg,amíg a Fogyasztóvédelem lerendezi õket!Elsõ mailemre 22-én válaszoltak,a tegnapi "online" számcsere után,minden bizonyítékkal,kötbérrel:5000/30=167.- 167*4=668.--egy nap. 668*21=14028.- elküldtem mindent,most jött visszajelzés,hogy elolvasták!Már rengeteg mailt kaptak ez ügyben!Ráadásul a voda végig azt állította,hogy technikailag nem tudnak sebességet korlátozni!Hangfelvételen rajta van.Én sem vagyok szívbajos,ráadásul szakmámból kifolyólag értek hozzá!Nagyon nagyot buktak!
Igazából a Voda volt a hülye, mert elkerülhette volna ezt azzal, ha egy sort beleír még a szerzõdésbe: X GB adatforgalom felett a sávszélesség korlátozásra kerül, de a forgalmazható adatmennyiség nem. Ezzel még mindig korlátlan net lett volna, ennyivel még mindig a konkurencia elõtt járnának, de így azt gyanítom megint fizetni fognak egy nagyobb büntetést... Egyébként úgy tûnik, azzal érték el a korlátozást, mintha azt állították volna be, hogy a letöltéseket is feltöltésként értelmezze a hálózat, így nem engedi a feltöltési maximum fölé. (?)
A számcsere megoldja a helyzetet ideiglenesen legalábbis? Csak, mert akkor elmegyek és cseréltetem, addig is...
Itt Szolnok környékén idén emeltek, már 0.5 -rõl kb 1.5 Mbps-re letöltést, feltöltés maradt kb 0.3 Mbps, de ezzel még nem is lenne gond. Viszont eddig nyugodtan tudtam játszani a kapcsolaton keresztül, nem szakadozott, most meg van hogy 10 percekre leáll a HSDPA ... inkább ne b.szogatták volna
jut eszembe a net200-nál is beleszámít a feltöltés a 200megába, így gondolom a 5gigánál is.
Az nem létezik!Én úgy cseréltettem a 1270-en,hogy ki se vettem a modembõl!Amikor nincs terhelve a hálózat-4.5Mbit/s.-al jön,mint júl.09 elõtt!Most 2.5-3Mb/s.-al!Idáig m.kinél bevált a számcsere!GVH nemsokára lép!
egy lehetséges magyarázat, hogy mért nem mûködik nálad számcsere: lehet hogy az új számod korábban egy voda által korlátozott felhasználóé volt (tehát õ is számot cserélt) de mi van ha egy tök új ügyfél kap egy ilyen számot? +25 millió bünti...
Sziasztok!Beléptem a "korlátoltak" táborába!Négy-öt napja visszazuhant a sebességem!Eddig stabilan töltöttem 120-160 Kb/s most meg gyanúsan stabilan 15kb/s,de inkább kevesebb,szóval vicc,ami van!1270-en azt mondják nem tudnak semmit!Mértem nekik öt adatot és várom a reakcíót,de a hozzászólásokból már elõre tudom a választ!Azért megvárom oszt irány a fogy.véd.!GYÖKÉR VODAFONE!!! Amúgy ez kb. szerintem kimerítí a szerz.szegés fogalmát!Hiába írják,hogy a min.1 kb/s ennyi erõvel azt is írhatná,hogy minimun azt tudja garantálni,hogy világít a lámpa a modemen!
Nem azt írják,az ÁSZF 3-as melléklet 3-as pontjára hivatkozva utasították el a kötbér igényemet : "3. A GARANTÁLT (ÁTLAGOSAN ELVÁRHATÓ) LE-ÉS FELTÖLTÉSI SEBESSÉG Minõségi mutató meghatározása: Hatálybalépés: 2008. július 25. Az átlagos le-, illetve feltöltési sebesség, amelyet a Szolgáltató az El)fizet)i számára a szolgáltatás igénybevétele esetén a vizsgált esetek 90 %-ában garantál. GPRS Internet tekintetében:
A minõségi mutatóra a Szolgáltató által megadott érték:
A panaszodra úgyis az lesz a válasz, hogy "megvizsgáltuk, és minden rendben, panaszát nem tartjuk indokoltnak"...
Amúgy, gyanitom, hogy a "régi", pár hónapos ügyfeleknek a sebbeségét vágták le, hogy a mostani akció miatt jelentkezõ, és még próbán lévõket maximálisan kielégitsék, egészen amig fix elõfizetõk nem lesznek. Ez nagyon geci dolog.
igazad van!, a 3-as mellékletben nem is szerepel az a szó hogy HSDPA. GPRS/3G kit érdekel nem azt használom. Lefedettségi térképre hivatkoznak miközben ott külön jelölik a hogy GPRS,3G,HSDPA-t. HSDPA-ra nem adtak meg semmilyen értéket hivatalosan, a reklámjaikban(pl.: vodafone one újság) hirdetett sebességet, a próbaidõ alatt tapasztalt sebességet nem tartják be. Ez megtévesztés.
Az is nagyon érdekes,hogy amíg nem korlátoztak addig nagyon szélsõséges skálán mozgott a let.sebesség, most viszont tök stabilan lassú!Nem megtévesztés!Ez kajak átverés!!!
Az ügyfélszolgálattal való levelezgetés csak arra jó, hogy nyoma marad. Ha érdemi elõrelépést akarsz elérni, fel kell hívni az ügyfélszolgálatot, és technikust kérni egybõl. Nálam ez az 1 vált be, mert én is megkaptam a sablon, minden rendben levelet 2x is, már az elsõnél eldurrant az agyam, hogy megvizsgálták a bejelentést, mindent rendben találatak. Amúgy én is írtam levelet a fogysztóvédelemnek és a hírközlés felügyeletnek. Én csak szerencsésnek mondhatom magam, hogy ingyen cseréltek számot nekem és azóta stabil a sebességem. Azt viszont érdekesnek találom, hogy eggyetlen cikkben sem láttam, hogy valaki foglalkozna az üggyel, semmi hír arról, hogy probléma lenne a vodafone 3G internetes sebességgel.
már 3g-n se tudok csatlakozni..........csak 2g... fasz kivan már a vodával
pontosan. nálam is már csak 2G-vel csatlakozik, sõt van amikor az
Az a gerinctelenség ebben a cégben, hogy ha valahol esetleg szétment valamilyen berendezés, és ezért van ez a hálózati hiba, akkor legalább mondják meg! Mert amikor T-ADSL elõfizetõ voltam, ott legalább amikor valami baj volt, akkor nem titkolták el! Itt viszont nem hálózati hiba van, hanem egyértelmûen a régebbi ügyfelek lekorlátozása, hogy az új, még próbanapos ügyfelek maximális kielégítése. Persze, csak szerintem.
Felhívtam 1270-et azért csak 2g-vel tudunk csatlakozni mert hálózati fejlesztés van! Legalább most megmondták mi a baj! Lehet viszakajuk a sebességet is?!
jelentem nekem is behúzták a kéziféket. Március közepén fizettem elõ, a forgalmam max 40-50 Giga volt havonta. Pár napja 30-40 kbyte/sec a max sebesség. De különösen szar: 10-15 kbyte/sec.
egész egyszerû: kb reggel 9-10 környékén visszaveszik este 11 / éjfélig. Ilyenkor a max 15 kb/s, éjféltõl reggelig pedig gyönyörûen belõtt 50 kb/s.
Hát ja! Én két napja voltam az Arkád Pláza-ban, bevittem a modemet. Mondtam a srácnak, hogy miért van visszavéve a sebesség? Erre elkezdett pofákat vágni. Nekem kurva kellemetlen volt, mert láttam az arcán, hogy "na itt egy láma". Nagynehezen betette a modemet a kis gépébe, és mutatta, hogy milyen szépen tölti az index.hu-t... a baj az volt, hogy vagy 3 percig! Kértem, hogy nézzünk már meg egy letöltést! Az origo-n elkezdett tölteni egy file-t, 10-15k/s, az én modememmel! Kértem, hogy nézzük meg ezt egy másik modemen... be a másik modem, azon 100-120k/s, és állandóan vigyelte, ha 1-2k-val csökken, és hangosan kommentálta, hogy "figyeld, hogy csökken"! Erre jött a dumával, hogy töröljek le mindent a modemrõl, és tegyem újra! Komplett hülye! Ott is hagytam a picsába.
Amikor én bementem a kaposvári nagy vodafone-hoz ott a srác csak nézett, hogy õ ilyenrõl nem is hallott, mef, hogy neki milyen szépen megy a dolog, milyen jó sebességgel.Ez az után volt,hogy 2xra is megkaptam a "Megvizsgáltuk, semmi gond, minden nagyon jó " válasz e-mail-t. Akkor mondta, miért nem hívom fel onnan a 1270-et. Meg is tettem, csak és egybõl mondtam, hogy a csajnak a telefonba, hogy adjon 1 technikust. Az az igazság, hogy csak azért nem kezdtem el üvöltözni a telefonba, mert velem volt a haverom. A technikus épp elkezdte volna a monológját,de udvariatlanul beléfojtottam s szót, rövidre zártam a dolgokat, megmondtam, hogy ne is próbálozzon a hálózati probléma, vírusírtó/tûzfal stb. szöveggel. Elmondtam,hogy csak is a sim kártyával lehet a gond, pontosabban az elõfizetésemmel, mert ki tudtam próbálni ugyanazon a gépen és helyen a sim és a modem cserét. Na akkor elnézést kért, beszélnie kell egy másik osztállyal. Mondom rendben. Amikor ismét a vonalban volt, oké rendben, próbáljam meg 2xra is a sim cserét, ha ez sem válik be, akkor ingyen számcsere. Ez meg is történt, bejegyzést tett az adataimhoz, hogy esetleges számcsere. Mire ki tudtam próbálni az új sim-et addigra õk bezártak, de semmi gond, elmentem a plázában lévõbe, a csaj ismerõsként üdvözölt, egybõl mondtam, hívja az ügyfélszolgálatot. Vázoltam neki, hogy már beigérték a számcserét ingyen, õ azt mondta,hát az nem ingyenes. Én: nekem azt ingyenesre igérték. Eljutott õ is gondolom ahoz, akinek joga volt dönteni,ok, ingyenes számcsere, s még azt is megkérdezték, hogy milyen számot akarok, s hogy amit õk adtak elfogadható e nekem. Azóta minden simán megy, a sebességem ismét a régi. Amúgy én is írtam a fogyasztóvédelemnek és a hírközlés felügyeletnek is. Azóta folyamatosan olvasom azt és a másik fórumot is, lehet, hogy nekem szerencsém volt, amiért ingyen cseréltek számot? Mert másoknak pénzbe került. Én csak egy dolog miatt használom a vodát, mert ahol netezek, csak ez az 1 lehetõség van, s a vodáé az egyetlen "korlátlan" mobil net. De akkor is, csesszék meg. Az a minimum lenne, hogy mindenkinek ingyen számcsere és jóváírás, vagy kötbér fizetés. Matte-nak igaza van abban, hogy ha bármelyik sorstársunknak lenne vmilyen fejes ismerõse, akkor lehet, hogy vezetõ hír lenne, a Vodafone korlátozza elõfizetõit, mert amúgy ez a kézifék behúzás már elég rég tart. Még csak hírt sem olvastam, hogy vizsgálódnának a vodánál. Remélem jól a nyakukba sóznak egy elég nagy bírságot, hogy tanuljanak a dologból. De ez, a magyar helyzetet és gyakorlatot ismerve eléggé kérdéses.
Szerintem azonnal mail a Fogyasztóvédelemnek,minden bizonyítékkal együtt! Júl15-én küldtem,válasz 22-én: Tisztelt Uram,
Levelét köszönettel vettük.
A problémával megkerestük a szolgáltatót, válaszukat várjuk.
Az ügy súlya miatt tájékoztattuk a szolgáltató felettes szervét, a Nemzeti Hírközlési Hatóságot is. (Tõlük nem várunk választ, mert egyedi panaszokkal nem foglalkoznak, csak akkor, ha nagy számban érkeznek egyazon problémára.)
Üdvözlettel:
Selmeczi Balázs
elnök
Fogyasztóvédõ és -Érdekszövetség Alapítvány
www.fogyasztovedelem.hu
-----Original Message----- From: Vohányi András [mailto:[email protected]] Sent: Tuesday, July 15, 2008 10:05 PM To: Fogyasztóvédelem Subject: Internet Szabadon--sebességkorlátozás?! Importance: High
29-ei számcsere óta rendben.Kaptam 1 havi jóváírást,de számcsere 5 ezer.Kötbérigényt,stb.,válaszleveleket újra Fogyasztóvédelemnek,azóta semmi hír....
Mivel túl nagy a csend,összes mail összegezve/voda-válasz..stb/elküldtem 10 perce a NHH-nak,válasz: Tisztelt Vohányi András Úr !
Levelét, melyet a Nemzeti Hírközlési Hatóság Országos Informatikai és
márpedig le fogják (idõ kérdése). Én csak azon vacilálok hogy meglépjem e azt, hogy bemegyek a Vodához (nem nálam, hanem ahol kötöttem) és mondjam nekik hogy akkor itt, most szerzõdésbontás, kötbért pedig nem fizetek, az okok ismertek. Valószínûleg úgyis beperelnének, ahhoz pedig....
vohanyi, te mit gondolsz errõl? Mert hogy még én fizessen 25k-t hogy le tudjam mondani ezt a szart....
Még a legelején mondtam a hálózatmérnöknek,amikor felhívott,szerzõdésbontás-díjmentesen,esetleg újra-szerzõdés->"ez túl drága...."na ekkor egybõl jóváírt egy hónapot,belátta,hogy gond van,cirka még 3hét...türelem!Hát nem volt...Egyébként szerintem 45 napra korlátoznak. Várd meg,hogy mit lép az NHH,addíg online számcsere.Biztos,hogy mindent jóvá fognak írni!Kötbér,stb.
pl.ez a link : http://www.metnet.hu/?m=radar most is 2.5Mbit/s.-al jön le,korlátozás alatt ilyenkor 150kbit/s-el jött!
Amikor én probáltam a telefonos ügyfélszoglálatot, akkor nem tudtam eljutni semmilyen technikusig... mindig nõ vette fel, õk pedig mondták az agymosott dumákat. Nem tudtak tovább kapcsolni sehováse.
Az a baj, hogy én nem igazán tudok ingerülten beszélni egy nõvel, megasztán nem sok értelme lenne azt a szerencsétlen csajt lebaszni, aki végkép nem tehet az egészrõl. Na azért amikor elmondom, hogy nyilvánvalóan nem a Neró, vagy a Daemon Tools a hiba forrása, és kellene találni más megoldást, mire elmondja, hogy ÉN mérjek NEKIK egy nap 5 idõpontot, és mondjam be, akkor azért felmegy a pumpa rendesen, és inkább lebaszom a telót...
ezért mondtam nemrég, hogy nem állok le tökölni velük, kapásból email a szakmai vezetõségnek, NFH-nak, illetve minden itt található szervezetnek, és nem kizárt hogy egy-két médiának is a tudomására jut...
Ez az egyetlen megoldás, minél több helyre, minél nagyobb nyilvánosságot, minél több mellénk álló személyt kell gyûjteni magunk köré!
Ha 1270,akkor 5-ös menü,majd 0-ás gomg.-technikai osztály.Itt volt az "online" számcsere,és itt hivattam vissza megem a hálózat-mérnökkel.-de minek.... Capello-nak teljesen igaza van!A hivatalos helyeken kívül már vagy 5 médiának elküldtem,NHH foglya sz.tem kirobbantani...
nem fogok ezzel szórakozni, hogy számcsere, meg visszaadják egy havi pénzt stb.... Vagy önként veszik le a korlátozást, vagy a gatyájukat is leperlem róluk (van egykét jó ismerõsöm az ügyészségen is, meg a fogyasztóvédõknél is) - csak persze amíg nem korlátoznak le engem is, nem tudok mit tenni...
Szerintem hálózati teljesítménytõl függ, hogy visszaveszik-e napközben 50 KB/sec alá: A Blahán, ahol simán ment a 7,2 régebben, ott most is megvan napközben az 50Kb, míg máshol, ahol próbáltam és régebben is csak 3G volt, ott tényleg napközben a 25 KB a maximum és este jön 50. Én pénteken voltam reklamálni, hogy letelt a 15 nap és semmi változás, kérek új számot, de nem adtak(!) mondván, nem oldaná meg a problémát. Nem erõltettem, mert annyiban igazat adtam a csávónak, hogy ha õ felhívta a "technikus kollegát", aki azt mondta neki, hogy nem változtatna semmit, ingyen nem engedték, akkor ha én fizetek érte, és nem változik, akkor õt vonják felelõsségre, mert "kicsalta" tõlem a pénzt. No most akkor tényleg megoldotta a problémát a számcsere, mert volt aki azt írta, hogy nála nem?! Egyébként ott a boltban pénteken ismét megígérték hogy visszahívnak a technikusok, de ebbõl nem lett semmi, csak egy kedves kiscsaj telefonált velem szombaton, és õ is megígérte, hogy technikus fog visszahívni.:-) Azóta is hívnak... Úgy gondolom, hogy mivel hazafelé úgyis útba esik egy Voda-márkabolt, ezentúl gyakran fogok betévedni és elbeszélgetni velük...
Mi az, hogy nem hajlandó újra cserélni? Ha neked pont olyan számod lett, ami "egybeesik a kedvenc macskád halálának dátumával", és ezrt akarod cserélni, fizeted az 5E-t, akkor cserélnie kell nem?
Én közel lakom hozzád, és nekem is 50k volt éjjel, napközben 15k, egészen a számcseréig, ami után 5megás lett éjjel nappal! Számcserével 100%, hogy visszakapod a sebességet, mert a korlátozás a modemhez rendelt számhoz van rendelve! A hálóztattal nincs semmi baj!
Mellesleg a Vodafone "technikus" munkatársai olvassák ezt a fórumot, és ph-t is, ismerik a www.vodanet.extra.hu oldalt, tudnak mindenrõl! Miért nem mész be egy ügyfélszolgálatra, és mutatod meg a modemet, kérve, hogy teszteljék, majd teszteljék a sajátjukat? Hivatkoz ezekre a fórumokra!
Számot annyiszor cserélsz amennyiszer akarsz, olyan nincs, hogy "nem lehet"! Fizetni viszont kell érte, ingyen nem fogják cserélni.