persze, ez álkérdés volt. most is, ha balesetet okozol nem az autógyártót veszik elõ, hanem téged, pedig nem te ütted el a balfasz gyalogost, hanem a kocsi lökhárítója.
"Egy baleset esetén például kit vonnak majd felelõsségre, a vezetõt, aki gyakorlatilag csak utazott a jármûben vagy a gépkocsi gyártóját?"
Ez egyáltalán nem kérdés. A soför-t. Ha a gyerek valami miatt megsérül, a szüleit veszik elõ... Ez ugyan az az eset. A rendszer nem fog felelõséget vállalni. A kormány megmozdítása azonnal felülírja az autó mozgását. Nyilván ilyesmi módon fog elõbukkanni az átlagfelhasználó számára a rendszer. És az is nyilvánvalónak tûnik, hogy egy ilyen rendszer számára az autópály lesz a kevésbé nehéz pálya. Valószínüleg ott lehet csak jó ideig használni rendesen. Városban sokkal több a mozgó egység, a sáv váltás, és a biciklis :D
Jójó, de elõttem írták h alternatívák kellenének mert lézerszennyezés meg mittomén... (mondjuk pár centis távolságban télleg lehetne õket használni abban igazad van... nem értek a lézeres technikához)
Az új mercik már tudják az automatikus követést. Az audi meg a bmw meg olyan rendszert fejleszt ki, hogy az autó kommunikálnak egymással. Ha pl. egy bmw bent ragad a csúcsforgalomban és érzékeli ezt a fedélzeti számítógép (tehát lassan araszol elõre az autó, stb) akkor a környezõ autók GPS-ei automatikusan áttervezik az útvonalat, hogy ne vigyék be a többi autót is a szarba :)
"Aki a mai technikai színvonal mellett rá meri bízni az életét a gépekre, nagyon bátor, vagy csak tudatlan."
Elég sokan megteszik. Többek között Te is, minden nap. Csak hogy a közlekedésnél maradjunk: például a közlekedési lámpák vezérlése, a vasúti sorompók vezérlése, a metrók irányítása mind géppel történik. A repülõgépeket a le- és felszállást kivéve automata pilóta vezeti, sõt a leszállást is nagyon sok automatika segíti. Stb.
" A lényeg, hogy bolond az aki az életét gépekre bízza a mai technikai színvonal mellett, kivéve ha nincs más esély, pl: mesterséges lélegeztetö, bár ez nem olyan bonyulult mint ez a jármü, ezért keveseb is a hibalehetöség. "
Hát nézd az országúti balesetek 90, de énszerintem 95 % -ban a sofõr a hibás, és szinte elhanyagolható a mûszaki meghibásodásból adódók! Mert ugye mért ne elõznénk a domb elõtt csaknem jön szembe semmi. Vagy épp a 4sávos út elõtt még leelõzünk 2-3 kocsit mert nemtom megvárni azt a 1,5 percet amikor már lesz gyorsító sáv. Annyi ilyet látok nap mint nap! És lehet köcsög dolog, de ilyenkor bárcsak jönne szembe a kamion! Az ilyen barmok nemcsak a saját de más életét is veszélyeztetik. Mert abban bízik hogy nem jön szembe semmi meghogy milyengyors frankó verdája van. Úgyhogy én inkább bíznék kocsit egy ilyen gépre, mint egy "olyan" sorfõrre.
"a 10 cm-es pontosság is kevés lenne nagy városokban... "
Gondolom ismered a mondást: mindenhez használjunk megfelelõ eszközt. Néhány (tíz) méteren belül már jóval megbízhatóbb egy képfelismerõ rendszer, lézeres, ultrahangos és egyéb szenzorokkal felszerelve.
Látom a jövõt ! Pl új kresz táblák, amik jelzik ha bekapcsolhatod automatára. Sztem a technika megbízhatóbb mint mi azt gondolnánk, bár elõre én is szkepitus vagyok a hír hallatán, de sztem pár év, és lesznek ilyenek.
a 10 cm-es pontosság is kevés lenne nagy városokban... sorbanállás közben vki hátrafelé elindul mert nem figyel stb...
Errõl az a véleményem h mivel emberi tényezõt nem nagyon lehet kiszámíthatóan belekalkulálni a programba, kellenének ehhez olyan utak, utcák, autopályák, ahol csak ilyen gépek vezetnének.
"Aki a mai technikai színvonal mellett rá meri bízni az életét a gépekre, nagyon bátor, vagy csak tudatlan."
Aha. Még a 70-es (!) években történt, hogy az F-111 éjszakai automatikus terepküvetõ rendszerét úgy próbálta ki a bereplõpilóta, hogy bevitte a gépet a Grand Canyonba. A pilóta utána hozzá sem ért a kezelõszervekhet, csak felügyelte
Na ja, de az EGYHELYBEN való méréskor lehet elérni több GPS párhuzmos alkalmazásával és statisztikai módszerekkel. Egy szóló GPS nem tud ennyit, fõleg egy 800-1000 km/h-val mozgó repülõgép fedélzetén, ahol a magasság is komoly biznytalansági tényezõ!!
wiki szerint sima eszközökkel 2-3 méter, nagyobb frekvenián használva 30 centiméter, cpgps-sel pedig 20-30 centis a pontosság. aztán hogy katonai alkalmazásaiban mire képes, azt nem hiszem, hogy kitolják a wiki-re.
"Egy baleset esetén például kit vonnak majd felelõsségre, a vezetõt, aki gyakorlatilag csak utazott a jármûben vagy a gépkocsi gyártóját?"
Ez a mondat tetszett. Aki a mai technikai színvonal mellett rá meri bízni az életét a gépekre, nagyon bátor, vagy csak tudatlan. Ez a jövöben biztosan fog javulni és akkor már úgy lesz hogy a rendszer sokkal megbízhatóbb lesz, mint a kézivezérlés. A gyártás, vagy rendszerhiba esetén meg nem szabad felelösöket keresni, hogy Ti miattatok halt meg xy, hanem ha xy nem volt képes felmérni a helyzetet, hogy ez veszélyes is lehet, de ennek ellenére utolso perceiben a volán mellett olvasta a Newsweeket, akkor a saját sírját ásta meg ezzel. A lényeg, hogy bolond az aki az életét gépekre bízza a mai technikai színvonal mellett, kivéve ha nincs más esély, pl: mesterséges lélegeztetö, bár ez nem olyan bonyulult mint ez a jármü, ezért keveseb is a hibalehetöség.
Honnan veszitek ezeket az egetverõ baromságokat???
Nem lenne ez életképes átlag magyar ember alatt: -a f@szér' nem megy? elfér a biciklis mellett, a szembejövõ meg úgyis lehúzódik! -a f@szér' nem sorol át a buszsávba, úgyis jobbra fogok kanyarodni 2km múlva! -a f@sznak áll má' meg? én még simán elmennék a sok mazsola mellett 'osz beállnék közvetlenül a lámpa alá... -a picsáért megy 50-el, amikor itt még egy defektes Velorex is legalább 100-al menne? -mér' nem elõz má' könyörgöm! nehogymá egy WagonR+ mögött mennyek a Touareggel... -azér mondjuk annyira nem rossz, mert végre tudom vezetés közben egyik kezemben a mobilt másikban a cigit tartani...
Hmm most hallottam nemrégiben, hogy az USA és az EUs GPS-eket akarják összehangolni. Vagyis valami közös hálózatot kifejleszteni. És így 6cm pontossak lesznek a GPS-ek! persze a nyakamat nem tenném rá :)
"Mert odáig rendben van, hogy egy autó már mûködik a forgalomban, de ha az összes ilyen lesz, akkor a lézerezéstõl egy újabb szennyezési forrást iktatunk be a zaj és károsanyag kibocsátás mellé."
A lezer csak tartaleknak kell mert nagyon pontos, de a nemet auto elmegy csak gps-sel es sztereo optikaval is, bar olyankor tobbet hibazik. Ha befejezik a szoftvert, akkor a kesobbiekben csak a kamerak kellenek majd. A gps csak a terkep kovetesehez kell, a vezeteshez eleg a latott kep.
Hmm hát érdekes a dolog :) Csak tudnám mért kell hozzá 15-20év ?:O Mért nem kapcsolják össze egy GPS-szel õket, és az is segíthetne a navigációban akár...
- Gyerünk pajti! SPM fokozat! - Oké Májkül!
Mondok jobbat! Elmehetsz berúgni autóval, és hazafelé nem kell sofõrszolgálat :D
Baleset esetén a vezetõ vagy a gyártó jogsiját vonják be? Ittasan is lehet ezek után vezetni?
Egymást nem zavarják ezek a lézeres távolságmérõk? Mert odáig rendben van, hogy egy autó már mûködik a forgalomban, de ha az összes ilyen lesz, akkor a lézerezéstõl egy újabb szennyezési forrást iktatunk be a zaj és károsanyag kibocsátás mellé.
"....24 kilométer/órás csúcssebességre képes..."
Azért ezt feltornázhatták volna egy 40-50km/h-ra. De már ez egy nagy lépés.
Belegondoltatok már hogy nem kell lerakni a jogsit?:D