"Míg 1980-ban az átlagamerikai 105 percet dolgozott azért, hogy 100 mérföldön át itathassa átlagos nagyságú autóját, ez mára 52 percre csökkent."
Õk nem döglenek bele, de egy átlagmagyar, aki minimálbéren van kb:400Ft/óra az a 160km-t 2700Ft-ért teszi meg, így ledolgozza az egész napját (7óra) hogy megtegye a 100mérföldjét.
Nyilván ehhez az is hozzátartozik, hogy Amerikában elég sok "hipergazdag" él, akik az átlagot jelentõsen meg tudják emelni. (De ez hosszabb dolog, most nem mélyednék bele).
Viszont a drasztikusra sikeredett címbõl kiindulva, persze, hogy költünk benzinre: Ha pl. ketten Békéscsabáról fel akarnak menni Budapestre, akkor a vonatjegyért retúrba bõ 12.000 Ft-ot csengetnek ki a MÁV-nak, ámde ha van autó a családban, ezt 10.000 alatt is megússzák (jobb autókkal 8.000 Ft alatt is).
Ergo: Hülyék leszünk nem tankolni, és helyette "olcsó" tömegközlekedéssel utazni!!! Ráadásul nem családról beszéltem, hanem csak 2 emberrõl, mennyivel gazdaságosabb ugyanez 4-5 tagú családnál.
De ne csak a hosszútávot nézzük: Ha ez a két ember (megyeszékhelyen) egy tömegközlekedési eszközzel jár munkába, az kb. 600 Ft-ba kerül nekik oda-vissza (átszállás nélkül). Azt ne mondja senki, hogy ugyanez autóval drágább lenne.
Persze kitaláltak olyat, hogy bérlet (mondhatnák sokan jogosan), igen ám, de pl. Békéscsabán sokkal kisebb távolságok vannak, mint Pesten, viszont az árát keményen elkérik. Mi például kevesebbet költünk havonta tankolásra, mintha bérletet vennénk (persze itt most csak ugyanazt a célt nézem, mintha tömegközlekedéssel járnánk dolgozni). A vásárlás árát meg megéri a tankolás, nem fogok cipekedni 2 zsugor ásványvízzel, meg egy csomó mindennel, ha be is tudom pakolni a kocsiba. (Persze 1 kenyérért és 1 tejért már nem éri meg).
Énse az autóhasználat ellen írtam a kritikámat, maximálisan autópárti vagyok, hanem a cikk tartalma és címe ellen. A cím ugyebár azt sugallja, hogy nemis oly drága a nafta nekünk, DE a cikkben csakis amerikával példálóznak.
Az autóval való közlekedésbe számold bele az amortizációt és a szervizköltséget. Ez akár 100.000Ft is lehet évente. km-re bontva ~10Ft/km. Szóval Békéscsaba retúr: 500km *10 Ft/km = 5000 Ft többlet költség.
Az üzemanyag nagyon drága nálunk, elõbb vagy utóbb bele fogunk fulladni. Én csak azt nem értem, hogy itthon miért lesz drágább az anyag? Ameriaki viharok, leállásáok, drágul a hordoónkénti ár. Erre nálunk 300 Ft fölé is emelkedhet 1 liter. Az amerikaiak pedig ugyanúgy mindössze 80 Ft-ért megkapják, vagyis náluk nem emelkedik. Ráadásul mi az oroszoktól kapjuk az üzemanyagot. Akkor meg nem értem az egészet!!!!
Mert a benzinárba 200forintnyi adó van literenként plussz a geci kapitalista mol rajtunk akar meggazdagodni. Nem véletlen hogy megvette már az összes környezõ olajtársaságot, akkora nyereségbõl amit lehúz rólunk nem nehéz...
Ja, meg számold bele azt a 2-3 órát, amit az oda-vissza úton megspórolsz (mondjuk 1000Ft-os órabérrel 2-3000Ft), meg számold bele hogy nem veszel jegyet tömegközlekedésre, ez 2 fõ esetén, 1-2 átszállással, oda-vissza 8-12 jegy, azaz kb 1500-2500Ft. ?eg nem kell kötelezõ szervízre 100eFt-t költeni, mert magadnak is lecserélheted az olajat meg a szûrõket 20-ból, igaz biztosítás akkor is van (nehogy éhenhaljanak az ingyenélõ biztosítósok, hogy rohadna meg az összes), de vidéki lakcímmel túlélhetõ az is. Arról nem is beszélek, hogy vadidegen emberek nem fognak leköhögni-tüsszögni, így nem esik ki 2 hét a munkámból a szokásos évi influenza miatt. Szóval autó jelenleg 2 fõnél kb ugyanott van nagy távolságok, mint a tömbegközlekedés. Más kérdés, hogy a vasútnál a vontatási díj (amibe a vonat A-ból B városba juttatása kerül) kb 5-10 utas jegyára. Én ahogy emlékszem 5-10 utasnál még hétközben is jóval több szokott lenni, hétvégén meg 1000 környékén is van egy-egy fõvonali szerelvény utasszáma, szóval a kérdés leginkább az, hogy hova b.sszák el a sok lét, amit az iszonyat drága jegyen beszednek. Jó, tudom, az 1000+fõs MÁV vezetõség, meg a sokezer fõs adminisztráció, de ezek minek?