Igen, ez egy jó rendszer. Kiszúrná a kivilágítatlan szekereket az uton így nem rohan belé az ember, mint ahogy nekem is összejött. Egy részeg szekeres, kivilágítatlan szekér, egy szembejövõ jármû, szerencsétlen idõzítés és meghalt egy barátom. Esély sem volt kikerülni. Ezzel a rendszerrel biztos semmi baj nem lett volna. :(
Ez rettentõ jó lenne mikor beszáguldasz mondjuk 100-al egy ilyen szakaszra, hirtelen leveszi a gázt majd a mögötted lévõ fele ilyen modern kamion 100-al belédrongyol hátulról.
Volt nekem olyan ismerõsõm is, aki pesten szabályos akart lenni, úgyhogy amikor a lámpa narancsra váltott õ szépen lelassitott és megállt hogy ne repüljön át már a piroson. Erre mit történt? A mögötte levõ belement hátulról és elõretolta másfél métert, és nagy mákja volt, mert keresztbe jött egy kamion és ha még 1 métert kijebb tolja akkor jóval rosszabb járt volna mintha szabálytalanúl átment volna az épp piroson.
Egyébkét az a fõ gond hogy a közlekedés nem egy statikus valami és a kressz is igazából csak iránymutató mert éles forgalmi helyzetekben sokszor nem betartható. (pl mifelénk ha szigoruan betartanám a jobbra tartás elvét, akkor igencsak hamar tengelytöréssel és kerékkiszakadással vihetném az autót szerelõhõz lévõn a FÕÚT széle kamionkeréknyi lyukakat tartalmaz...)
Na de ugyanigy mi történne akkor ha megy az ember elõtt egy szekér 40-el, és közben az automata nem engedi 50 fölé a sebességet? Megelõzni ugye 45-el nem igazán tudsz egy 40el közlekedõ jármüt fõleg ha szembeforgalom is van, viszont a biztonságos 60-as elõzési tempót meg már nem engedné... És még sorolhatnám sokáig. szóval egy ilyen automata szerintem sokkal veszélyesebb lenne mint a gyorshajtás (értve mindezt 2007 magyarországi utakra és a magyar közlekedési szokásokra, beleértve a tök egyenes utakon "kinnfelejtett" 30as táblákat, meg a széjjelkopott felezõcsikokat stb stb)
Termeszetesen tovabbra is lehetne merni a sebesseget tobb ponton, aki ezt a muszert kiszereli, megbuheralja ott a buntetesi tetel minimalisan a jarmu elkobzasa valamint szandekosan elkovetett, tomeges eletveszely okozas vagy ehhez hasonlo merteku legalabb 10 ev letoltendovel (felfuggesztett kizarva!)buntetendo, maris toredeke lenne a baleseti statisztika a mainak.
En mar regen hallottam egy masik fajta berendezesrol, ami nem engedne az autot az adott sebessegkorlat fole menne, eleinte varosokban, falvakban lenne ertelme, a varosba bevezeto utakon a belterulet jelszo tablan lennenek az adok, amikor az auto elhalad mellette veszi a jelzeset es barki probalja nyomni a gazt nem menne az auto. Termeszetesen ugyanigy, kotelezove tenni a bevezetest, es az uj autokat mar enelkul nem lehetne forgalomba hozni. A legtobb baleset okozoja a gyorshajtas (+ ittas vezetes, de azt egeszen maskepp kell szurni).
Én azért azt gondolom, hogy a balesetek többsége gyorsabban zajlik le, mint ahogy a chip jelzésére reagálni tudna a vezetõ. Ugye ez max. 200 méterre "lát", de ha belegondoltok, az teljesen normális, hogy 200 méterrel elõtted keresztbe-kasul haladnak az autók. Azt a chip sem tudja garantálni, hogy mire te odaérsz a keresztezõdéshez, meg fogják adni neked az elsõbbséget. Autópályán esetleg jó, ha baleset történik a látótávolságon túl, de más esetekben, pl. városban nem igazán tudom elképzelni, hogy min segíthetne ez a szerkentyu. A távolságtartó automatika, a fejtámla, a fékek és a légzsákok elõkészítése, illetve az éjjeli kamera már most is megvan természetesen, és nyilván ezek a felszerelések csak olcsóbbak lesznek a közeljövõben.
A kilencvenes években, a nagy kocsi-lopási járvány idején kitalálta néhány pasi, hogy jeladót tesznek az autókba, párhuzamosan a riasztóval. Vevõket raktak ki a határátkelõknél, meg másutt is. Csak az volt a baj, hogy be sem kapcsolták a vevõket a határõrök, mert "úgyse jó semmire"....
nem csak az életveszélyt küszöbölhetné ki, de a kocsilopásokat is csökkenthetné, mert ha csak pár óráig le lennének tárolva az mozgások, akkor nyomon lehetne követni merre vitték el. persze akár a rendõrségnek is támpont lehetne, hogy hol és mikor melyik kocsi lépte túl a megengedett segítséget, hajtott át piroson vagy nem fizetett parkolásért :)
amúgy meg a nagy testvér ha akar akkor így is úgy is lát téged. legfeljebb nem tudsz még róla
#7: Attól mentsen meg minket az isten, hogy a nagy testvér mindent lásson. Még csak az kéne. Inkább leszek folyamatosan életveszélyben, de nem akarom, hogy tudják, mikor, hol és mennyivel megyek.
sõt, lehetne olyan, hogy például a parkolóórákat bekötnék a hálózatba, illetve ezek figyelését a kocsikba és akkor lehetne a kocsikban tudni, hogy hol van szabad parkolóóra illetve, hogy hol mennyi idõ múlva azaz mikor lesz. sok keringülést meg lehetne vele spórolni és kicsit a forgalom is csökkenne talán
N még csak az kellene, hogy a légzsákot egy radarrendszer aktiválja. Ekkora baromságot.
sõt, azt is megcsinálhatnák, hogy minden autó bírna egy hálózati azonosítóval és helyzet meghatározóval és a mozgásuk folyamatosan rögzítve lenne, szerverek figyelnék õket és ha kettõ közülük túl nagy sebességgel túl közel kerül egymáshoz (az autók bírnának mind jellemzõkkel, hogy mi túl nagy már nekik, tehát más lenne egy kamionnál, mint egy trabantnál), akkor automatikusan fékeznének. kicsit a vonatok irányításához hasonlítana, csak itt csak speckó esetben érvényesülne
a HUD-ra már gondoltam én is, a mûszerfalra nem kellene lepillantani, hanem ki lenne vetítve az ablakra, meg akár lehetne hangvezérlésû is sok kapcsoló és akkor arra se kéne félrenyúlkálni és a hudon megjelenhetne a gps is, meg az adott város, körzet interneten keresztül adhatna forgalmi információkat erre a gps-hudra, hogy melyik utak vörösek, melyikek sárgák, zöldek, dugónak, építkezéseknek, forgalomkorlátozásoknak, lezárásoknak megfelelõen például és gyorsulhatna vele a közlekedés; illetve, hogy hol és milyen számban vannak parkolóhelyek és akkor az is egyeszerûsödhetne
Ezt hajtogatom már nemtom mióta: aktív balesetelhárító rendszer, lökhárítóba épített, külsõ légzsákokkal.
Az igazi persze a vadászpilóták katapultja is lenne, de qrv drága.
Ezen már én is gondolkodtam, hogy milyen jó lenne, fõleg ha ez alapján egy a szélvédõbe épített HUD-on keresztül lehetne látni a forgalom többi résztvevõjét mint egy vadászgépben.
az még stimmelhet, jelenleg inkább prémium felszerelés a radar.
amitõl kicsit félek, az a légszákos sztori. miért nem elég ütközéskor? nagyobb zsákot lehet felfújni, ha még kocc elõtt észlelik, vagy miért? nem biztos, hogy szerencsés egy szélfútta najlonzacskó miatt szívrohamot kapni a kidurranó airbagtõl. meg veszélyes is gondolom.