de ha az a neve hogy : Pannónia Rally akkor mit vártak? Én spec. jobban szeretnék egy komolyabb rali szimulátort mint egy pályaautósat a sok közé...Egyedül az RBR olyan ralis játék amivel érdemes több idõt tölteni. Pályaautózni meg itt van az rFactor, GTR sorozat és még sok másik is.
A béta murvás pályája még az én fantáziám szüleménye lesz.
Késõbbiekben meglátjuk ezt a valóspálya dolgot.
Srácok, értsétek már meg, hogy vannak határok! Egy dolog, hogy ki mit szeretne, és egy másik, hogy mi megvalósítható! Ez egy beta program, amit rali szimulációnak szánnak! Mégis milyen kilincs küzdelmet vártok jelen állapot szerint? Rali! Az RBR-ben sincs kilincs küzdelem, mégis kiváló, és népszerû játék a mai napig!
Azzal kell foglalkozni ami a realitás talaján áll...
Ahogy gondoltam...sokan írják h ígéretesnek tûnik, de így nem az igazi, hogy csak "rally"-ról szól, azaz amirõl már sokat beszéltünk, hogy nem lesz benne "kilincs-kilincs" elleni küzdelem... Ezzel csak szûkül a játékosok száma :(
Srácok valami jó angolosnak nincs kedve válaszolgatni az itt felmerülõ kérdésekre?
rf steering test a lényeg látszik nagyjából, kicsit pöcsölõs de azért be lehet állítani.
a murvás pálya vonalát csak úgy fejbõl vagy valamelyik magyar rali pálya alapján csinálod?
brutaldt: az jutott eszembe a következõ verzióba betehetnél a freeride pályába egy kis pallót ugratónak :D...bár ha lesz murvás pálya abba már lehet lesz :P (?)
ma egy igen érdekes buggal találkoztam az egyik oszlopra csavarodásom után... http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/ShowTime+2009_01_28+19_40_51_90.bmp
Toya: ez már egész jó lett, 3:45, a lassítót kicsit elcsesztem...
Ha a Crysis-t ismered, akkor abbol lehet meriteni otleteket, ha jol emlekszem, abban eleg jok voltak a fenyek-arnyekok:) Volumetrikus es egyeb dinamikus fenyek, gomolygo por, kod stb.:) Bar ez a volumetrikus cucc nem hiszem hogy nagyon kellene ha sokat zabal:) Igaz, poen lenne az erdoben a elvakitgato fenyek, foleg a HDR (dimanikus besotetedes, elvakulas):)
Most ugyan az, csak huplis. Hát lehetne rajta még lágyítani, de keményre szokták azt beállítani. Én láttam a youtubeon olyan videót, hogy a faszi kapaszkodott a kormányba, mert a rossz útminõség miatt ugrált a kocsi mindenfelé. Sztem ez kb reális beállítás.
Toya: itt egy 3:50 -es kör (lassítóval), nem a legjobb, de voltak izgalmas pillanatok...egy majd tökéletes etap nem akar összejönni :)))
brutaldt: a következõ verzióban fogtok javítani a kocsin? Úgy érzem, hogy freemodban nagyon jól viselkedik a kocsi a síma "steril" aszfalton, míg a gyorsaságin talán túl sok a tapadásvesztés a humplik miatt, nagyon elpattog, illetve nehezebb megfogni a hátulját, ami rendben is van az eltérõ útfelület miatt, csak sztem túl nagy a különbség, vagy az autó beállítását kéne "puhábbra" tenni...
tényleg: a 2 pálya aszfaltjának más a tapadási értéke, vagy a gyorsnak is ugyanaz csak huplis??
Te jó ég:DMost esett le,hogy én az 1.1-el játszok...Furcsa volt hogy midenki lassítókrol meg ilyenekrõl beszélt én meg mondom,hogy mivan,milyen lassító?
Hát nem egészen úgy értettem, az idõjárás változást, hogy abban a pár percben beszaladsz az esõbe, amíg tart a szakasz, hanem úgy, hogy meglesz a rajtideje mindenkinek, és idõben késõbb indul el, ami napszakban és esetleg idõjárásban is változást eredményez. Mindezt az online verseny alatt értem. Idõjárás elõrejelzés lesz, ahogy az szokott lenni elõzõ rallygamékban is.
Idõjárási viszonyok változása az nagyon jóóóó!!! Ezen pl. olyat értesz, hogy elindulok, egyszercsak beburol, elkezd szemerkélni az esõ és korcsolyapályává válik az út, ha épp rossz gumát tettünk a gép alá? Ha ilyen, ennek szerintem sokan örülnének... Jah, meg ugye, ha elkezd esni az esõ, az elsõ 15-20 percben a leesett esõ keveredik az úton lévõ porral, ami ilyen nyálkás izét alkot, ami baromian csúszik... Aztán ahogy esik tovább az esõ, elmossa ezt a nyálkát és picit javul a helyzet tapadás ügyben. Ez már kicsit extrém.Igazából én ilyesfajta fejlesztéseknek (fizikai, autó, pálya) vagyok a híve, az hogy most hogy szûrödik át a fény a fákon, az már másodlagos, ha egy félelmetes élményt nyújt az, hogy zskasz közben leszakad az ég és életveszélyessé válik az útviszony slickeken. :))) Eddig szép munka!
Bezony! Pénteken hazatolom a képem és kitaposom a zsiga beleit végre már, alig várom, másfél hete nyûglõdöm, amióta megjelent a béta, szenvedek, de nem mondhatjátok, hogy nem vagyok kitartó, kábé múlthét péntek óta számolom a napokat :))))
Egy példát mondtál, és lefogadom, hogy az pont nem jó példa. Ez az effekt általában egy polygonra feszített átlátszó textúra. A növényzeten csak szabálytalan alakzatban szûrõdne át ilyen, ami már olybá megnehezíti a dolgot, hogy nem tudom mennyire lehetne ezt egyáltalán ilyen egyszerûen megvalósítani. Arról nem is beszélve, hogy a statikus az nem jó. Az egész grafikai engine dinamikus elvekre épült, és nem teszünk már bele félmegoldásokat. Egy ilyen effekt ha lesz is, biztos nem lesz "olcsó" a gépnek. Maximum ez is kikapcsolható lesz. Gondolj csak arra, hogy nálunk már be lehet állítani a napszakot, és az éjszakai módot is elkezdtük csinálni. Ha online lesz a bajnokság simán kivitelezhetõ lesz az, hogy teljen az idõ, és szépen besötétedjen a nap végére, esetleg beboruljon, vagy ilyesmi. Én ettõl a fénysugaras dolognál fontosabbnak tartom a pupilla szimulációját, ahogy alkalmazkodik a fényviszonyokhoz, és néha idõleges vakságot okoz a hirtelen fényerõsség változás.
Abban egyet értünk, hogy az út több figyelmet érdemel. Csak ez sem úgy megy, hogy hipp-hopp megcsinálom. Ki kell találni és azt meg kell valósítani. Méghozzá úgy, hogy azt máshol is az adott módszerrel ismét meg tudjam csinálni.
Ezt a keréksüppedõs dolgot még meglátjuk, de azt azért gondolhatod, hogy ez önmagában is durva és az egész segarallyt nagyjából erre a csodaeffektre építették. Egy jelenleg 2 és fél tagú garázsfejlesztéstõl várod el, hogy legyen profi színvilága mint az RBRnek, közben nem nagyon érdekel, hogy mi Crysis irányultságú grafikát csinálunk és mellette koppintsuk le a segarally sajátos megoldását, majd a végén még legyen gyors is az egész, és fusson minden gépen. :) Szóval vannak igények...
A játék neve Pannonia Rally, és nem kíván a kárpátmedencébõl kimenni a természeti látványvilágot illetõen! Már csak azért sem, mert amit nem nézhetek meg testközelbõl, arról nem kezdek képek alapján fantáziaobjekteket, meg textúrákat készíteni.
Amit várhatsz a játéktól, ha elkészült a grafika szempontjából. Dinamikus napszakváltozás estét is beleértve, idõjárási viszonyok változása (télit még nem tudom, hogy lesz e). A magyar bajnokságban fellelhetõ pályákra emlékeztetõ természet és egyéb dolgok. Aszfaltos, földes és murvás pályák. (Ezt a sáros dolgot még meglátjuk, de van más ötletem is a kivitelezésére, mint azt a segáék csinálták.)
A játék online lesz, és ha úgy látjuk, hogy érdemes csinálni, akkor folyamatosan fejlesztve lesz fizikai-, játékmeneti-, és grafikai szempontból is.
Ha mar akaratlanul is felcsigaztatatok a kedelyeket, akkor kenytelenek lesztek kiadni egy uj valtozatot, hogy lenyugodjon a jonep. Szerintem egy murvas palyaval le lehet csititani minket :)
ez a beszurudo feny sok jatekban van, bar szerintem mindegyikben statikus, de kit erdekel, nem all ott az ember 2 orat, hogy a nap arrebb menjen es ellenorizze, megmozdult-e valami :) A gridben is van olyasmi effekt, a demoban levo varosi palyan is.
Bar en nem vagyok aszfalt parti, de ami nagyon hianyzott a rbr-ben nekem, illetve csak par helyen volt megvalositva az utegyenletlensegek, marmint grafikai oldalrol. Mindenki tudja, menj ra a sotet foltra mert az valami arok, kitapasott nyomvonal, ami megtartja oldaliranyba is a gumit, de remelem itt ezek mind lathato dolgok lesznek, nyugtass meg ! :) Akkor szerintem mindenkinek az alla leszakadna, ha lesz benne multi, es az elozo emberke pusztitasa maradando lenne. Gondolom lattad a legutolso segarallyt, ahol vegre belesuppedtel a sarba, hoba, grafika szempontjabol mindenkepp. A jatek kaki volt, de azert turtam benne a sarat egy ideig es gyonyorkodtem :) Hatalmas elmeny lenne latni, ahogy a sarban latszik kicsuszott a masik az arokba stb. Ha ehhez sok kakao kell, akkor a negyoldalu fak is elmennenk melle, mert azt a kutya nem nezi 10 perc utan foleg, ha mar tud vezetni. Az ilyen autos jatekokban a szem 90 %-ban az utra oszpontosit, altalaban annak is a legtavolabbi reszere, en a mindent az utra, ut melle latvany parti vagyok :) Aztan ha mar ket mag is igen sok gepben, ha kakao kell, akar a masik magot is lehetne hasznalni valamire, ha jol lattam az pihen szepen a jatek alatt.
Oke, hogy "szurke valosag"-ot adod vissza, de ha nem a helyi kiserdorol mintazza az ember, hanem nekunk picit egzotikusabb tajrol, akkor ami nekik szurke valosag, az nekunk elkepesztoen szep valami, mert kevesen lathattak meg olyat. Jo par eve tenrrriffen fent a hegyekbe olajfak kozott rallyztam a kolcsonautoval valami 1.4 es fiat volt :) , tenyleg nem jutottam levegohoz ugy amultam-bamultam. Az eghajlati adottsagai miatt ott aztan minden volt ami kell egy jatekba, kozben 1 nap alatt korbe lehet menni, egeszen a tengerparti sziklas utaktol, a felhok feletti, jeges havas utakig. Egy jo kezikameraval egy eletre eleg otletet lehet gyujteni, hogy is nez ki a termeszet. Olcsobbik, megoldasa megnezni par youtube-os rallys videot :) Ennyi almodozas eleg is lesz mara tolem :)
Közben megnéztem... Minden korábbi cikk is 27.-ei, hiszen akkor indult újra az oldal. Ki tudja már melyik cikk mikor íródott. :)
A napokban behalt a HSW szervere, mert nem bírta kiszolgálni az oldalunk miatti nagy forgalmat. (átlag 2500 látogató naponta, ebbõl x le is tölti a bétát)
Új alapokra lett építve az oldal. Elõfordulhatott egy rossz dátumozódás. Majd az oldalon javítjuk.
"Gondolom sokak számára örömhír, hogy ha minden megfelelõen alakul akkor a még a mai napon megérkezik egy új béta, amelyben számtalan apróbb észrevételetek beépítésre került. Kisérjétek figyelemmel az oldalt, mert amint megérkezik a friss béta a részletekbe is beavatunk benneteket!"
Félreértettél valamit. Az 1.11 az ami "meg fog jelenni".
Hát azért azon mosolyogtam, hogy "4 színû"... :) Még csiszolgatok ezeken a textúrákon, mire ez a játék teljesen elkészül, van még rá idõm. De mint mondtam, akkor kell elvégezni a végsõ simításokat, mire minden effekt áll, amit terveztünk. (pl. a FOG, azaz köd)
A stage restartot egyenlõre így egyszerûbben megvalósítható. Azért, mert amikor végigmész rajta, "telepiszkítod". Pl. a guminyomokkal, illetve feldöntesz néhány dinamikus objektumot (lassító). Ezeket meg kell csinálni, hogy visszarendezõdjenek, de egyenlõre ez a gyorsabb módja az újratöltésnek.
"Tenyleg a sokak kedvence mikor a napsugar beszurodik a fak lombja kozott belekerul a jatekba ? " Hát passz, mert ebbe még bele sem gondoltam igazából hogyan lehetne megcsinálni... Egy biztos, elõször megnézném, hogy más játékban hogyan oldották meg. De no olyat találjál nekem, hogy bevilágít az ablakon, mert az egyszerû! Olyan kellene, ahol a fák között tör be a fény! Nyilván nem mi leszünk azok, akik vadi új eljárásokat fejlesztünk ki. Létezõeket felhasználunk, egyes effekteket megfigyelünk, és megcsináljuk a magunk módján.
Mondani könnyû, hogy változatosabb pályákat, de ha odaülsz a gép elé, akkor jön a hoppá... de hogyan is?! Vannak ötleteim, de ezeket idõ beletenni,különösen utólag. Elhiszem, hogy ez a pálya már unalmas, hiszen 1 hónapja csak ezzel lehet igazából tesztelni a játékot, de nem hiszem, hogy túl sok idõt fogok már rá szentelni. Inkább az újakra összpontosítok. Ez egy béta verzió, és evvel együtt a pálya is béta! ;) Ha tudsz ilyen szintû randomgenerátort csinálni, akkor fel vagy véve... :)
Nem lesz minden pálya az álmaidhoz igazítva. Ez egy szimulátor, és a szürke valóságot ábrázolja majd. Vannak olyan pályák, melyeken nincs visszaforgató, nincs elágazás, és még a bitumen sem tört fel rendesen. Nem kell minden pályát teletûzdelni az összes csicsával, csak mert azok olyan jól néznek ki. Azt mondod nincs benne egyediség. Én meg azt mondom, hogy akkor ezt én most lemásoltam valakirõl?? Vannak a pályának jellegzetes momentumai, és tuti, hogy a következõ hasonló más lesz mint ez. Itt mennyiséget is kell termelni, ugyanis a rally akkor jó, ha sok szakaszt lehet befutni. RBRben nagyon könnyen megszámolhatóak a fõ momentumok, amit alkalmaztak. Nálam ez nem attól függ milyen textúrákat raktam össze. A pálya egyes részei máshogy vannak kialakítva, nem ugyanúgy, mint az RBRben, ahol jobbára csak textúrában volt a változatosság, a talajban sokkal kevésbé. (polygonszinten) Jóval fejlettebb technikával készítem a pályákat, mint azt az RBRen tették. Ott még multitextúrázás sem volt! Az én meglátásom szerint néhány helyen lesz még az úton hiba, illetve felhordott kavics, vagy por. Kap még a pálya pár újfajta növényzetet, és letudva a dolog.
Az alt+Tab-ot azt hiszem simán lehet a béta számlájára írni. Mi sem gondolhatunk mindenre, de jó hogy szóltál miatta.
A fékkel még vannak gondok, de nem az autóbeállításban, mert versenyzõtõl tudom, hogy lehet blokkolni a vöfti kerekeit, tehát a fizikai beállítás jó. A settingsben próbálunk még csinálni valamit ezzel a fékkérdéssel, mert a fék nagyon nem lineáris, mint ahogyan egyik pedál sem az. Ezt köv. bétáig megoldjuk valahogy.
mar majdnem elarultam amikor megneztem a reglapodat, na meg a hobbyjaidat, igy a vonatok tagelese helyett fordits idot arra, hogy picit kepbe tedd magad es rajojjel magadtol :)
nemtudjátok mért van az hogyha indítanám az 1.11-est akkor kivág engine.exe hibával?:CCCCCCCCCC
na meg csak most jutottam az 1.11-hez a homepagen viszont mar mara van igerve az uj verzio, varjuk ! - Hatarozottan jott tett az arnyek erejenek a csokkentese, a fakrol nem is beszelve, bar meg mindig azt erzem 4 szinu a jatek. Valahogy abszolut nincs termeszetes osszahatasa. Lehet, ahogy irtad,a fa level uber elethu, na meg a fuszal is, de ha ezek nem allnak ossze egy egyseges keppe, akkor nem sokat ernek. A napnal se erzem azt, hogy besut es megvilagit valamit, a bokrok vilagitanak a fu nem stb, eleg fura. - Egy stage restart valoban jo lenne, toltogetes nelkul. -Tenyleg a sokak kedvence mikor a napsugar beszurodik a fak lombja kozott belekerul a jatekba ? A fog biztos jot fog tenni, ha mast nem a kilometerre levo vak szinet, kicsit tompitja, mint ahogy a valosagban is vesznek el a reszletek a tavolsag noekedesevel. Amit alexease linket RBR-es kepet, ott valoban tudnak mitol zorog a haraszt. Hiaba "fako" minden. -Regen mindig szerettunk volna egy olyan autos jatekot, amit amigan meg is kaptuk lotus esprit turbo challenge neven talan, ami kepes generalni a palyat egy bizonyos szintig, igy vegtelen szamu kanyar lehetseges. Na ezt persze nem azert irom, mert ilyenre szukseg lenne, hanem a jelenlegi allapotaban a palya, a grafikaja, az utvonalvezetese azt az erzetet kelti, mintha igy keszult volna, random generatorral :) Semmi egyediseg egyelore, remelejuk majd valtozik. Bar az egyik kanyar utan az egyik bukkano igen jo es meglepo helyre kerult :) Biztos letezik hasonlo palyaresz, egy-ket visszafordito csak lesz majd, esetleg fold ut csatlakozas, ut szeli leallosav, letoredezett bitumen szele stb. pl jo lenne latni, egy visszafordito utan az utvonalat amin mar jottunk, kicsit feledtesse ezt az erosen csopalya erzest. Netan a melletunk allo hegyet latni, patak stb. na de hogy ne csak a grafikat emlitsem :) -Ez az alt+tab-os dolog nem igazan ugy mukodik, ahogy szeretjuk, talan annyi csak, hogy nem minimalizalja a programot, igy ha nincs egy futo alkalmazas a hatterben hiaba valtok ki mindig a kepernyon marad. A legdurvabb az volt, beallitottam a joy-t, ugye a jatek miatt babralni kell, de a kepernyon hagytam a teszt ablakot. Jatekba vissza alt+tab. Adom a gazt hatalmas motorboges, meg is ilyedtem kozben csak annyi tortent, hogy a fokuszba visszatette a jatek kepernyojet, gazt is adott, de a hatterben a logitech joy programja is mukodott es a gazpedalra az is adta ki a hangot magabol. Na ilyennel meg nem talalkoztam :) -Lehet, hogy ez egybol azzal is osszefugg, de nem szerencses, hogy hiaba alt+tab a proci terheles megmarad, meg akkor is ha a jatek a menuben van. -Bar ilyen speci ladat nem vezettem illetve a jatekban automata kuplungot hasznaltam, de az termeszetes, hogy 100-nal siman rukvercbe teszem ? :) a rekacioja is eleg fura. Az egyes tenyleg erosebb lett. Elsore ravagtam volna, hogy a fek is tul erzekeny, de lehet, hogy csak nem ehhez vagyok szokva. mind epito jellegu eszrevetel akart lenni.
Nagyon király a játék !!! Gratula a készítõknek, kibróbáltam tényleg 7 mp 0-100 ra...Várom a murvát és a trabit is csak így tovább
trabit láttam én is a fájlok közt de azt hittem ilyen háttér autó lesz hogy használni nem lehet csak úgy van :)
egy garázs jol jönne a játékba skincsere meg ilyenek meg esetleg lehetne apróbb beállításokat is nekünk meghatározni pl gumi tipusa meg nemtom majd lehet csinálni egyéni beállításokat?futómûre gondolok elsõsorban
Soltnak is kellene már. Õ autózza a rekordokat tudtommal. :)
Valaki kérdezte, hogy a fejlesztõk hogyan mennek... Hát biztos vannak nálunk jobbak. Szoktunk játszani, de spec az új beállítással csak addig játszottam, amíg azt állítgattam. Nem tréningeztem azóta vele. Van más dolgom... :)
Jah, mikorra várható új autó? Jelenleg fejlesztetek valami új masinát? Nem muszáj lelõni a poént, csak hogy a közel jövõben számíthatunk-e ilyesfajta meglepetésre? :))
Jeeeee, na ennek örülök, a pályaautózást meg szerintem meg lehet oldani rfactorral. Szeretem azt is, de már rég jött ki ütõs rally játék... RBR óta nem is szerintem...
Nem gyõzöm hangsúlyozni, hogy rally készül elsõ sorban, és még csak véletlenül sem akarjuk az embereket félrevezetni egy olyan pályával, ami nem oda való! A free ride volt a maximum ami belefért a dologba. Murvás pálya lesz a következõ amit ki lehet majd próbálni.
ez az iracing-es kormány kalibrálás tûnik a legkézenfekvõbbnek (atyaég milyen szavakat tudok:) ) igaz van egy pár éves már a kormány, de lfs,rf,grid,gtr2,gtl mindnél betudtam lõni egy használható szintre. igaz én inkább a pályákat bírom, a monotonitást, körbe-körbe mint a hüjegyerek a mászókán, egyre jobb idõket menve. pálya: nem lehet olyan körpályát csinálni mint a free ride, beton elválasztókkal kirakni egy pályát, hogy azért legyen fizikai határa a pályának. így lehetne "szerintem" feszegetni a saját határokat meg a gépet is kiismerni. megtervezem/lemodellezem ha kell a pályát, persze koncepció szinten.
Sajnos sose lesz jo beallitas, mert nem egyformak a kormanyok elfordulasai.:)
Szerintem, alapbol a 900 fokos kormanyokhoz kellene beloni, mivel abba gond nelkul belefer az 540. A program addig tekerne a kormanyt, linearisan, utana mar hiaba forgatnam tovabb, nem tortenne semmi. Ez lenne az 1.0. A kontroller beallitasoknal lehetne egy kormanyszog beallitas 0.25-tol 4.0-ig, ami osztana vagy szorozna az attetelt.
Ha pl. egy 270 fokos kormanyon 0.5-re allitom, akkor a teljes elfordulasanal nem 540 fokot fordulna a programban a kormany, hanem csak 270-et. Igy persze a fordulosugara is felere csokken az autonak, de ritkan fordulnak olyan szuken, jobb mint a semmi;) Ha valakinek megis kell a kissebb fordulokor (nagyobb kerekelfordulas), akkor kompromisszummal van lehetosege 0.75-re allitani (405 fok), es allitani a linearitason hog az elejen kevesebbet forgasson.
Hasonlo beallitas van az iRacing-ben is (csak ott nem kormanyszogbeallitas van, ha nem a kalibralasnal lehet forgatassal beallitani a real vs sim kormany aranyat). Annyi hatrannyal, hogy az iR-ben nincs linearitas allitasi lehetoseg.
A látottak alapján pontatlan a kormányodban a poti, és azért ugrál... Erre nem hiszem hogy volna igazán megoldás. HW probléma. Az én Wingman-em sem tökéletes, de azzal azért még nincsen ilyen ugrálós gond.
Ha megnézel egy G25össel felvett replayt, abban lehet látni milyen preziz és folyamatos a kormány forgása. Azért mert az szorgosan és pontos jeleket küld a gépbe.
A te problémádra én csak valami helpet tudok elképzelni, de az nem biztos, hogy jó lenne... (Mondjuk a kisebb kitéréseket átlagolja, ezzel simítva a nagy ugrásokat.)
4:04, de komplett idegbajt kaptam, mert egyszerûen milimétereket kell mozdítani a kormáyon és kovályog mint az õrült, majd ha lesz részletes ffb és kormánybeállítás akkor foglalkozom vele szívesen, de így idegbajt kapok mindíg!:)túl ideges a kormány! beállításokat, sokat, sokat,sokat, plz! itt egy rec hogy mirõl is beszélek.
H.264-et meg nem tudok menteni. Kellene ilyen kodek, vagy inkább teljes csomag, mert a jelenlegi összeszórt trágyával tele a ...