"Ugye, milyen jó érzés lehetne, egy halkan suhanó olcsón üzelemtethetõ, környezetbarát autóban ülni? :)" Igen szep volna.Meg reggelente beszivni a tiszta friss levegot.Az emberek elsem tudjak kepzelni mennyivel jobban indulna a napjuk,ha nem a szennyezet budos levegot lelegeznek be.Hogy mennyivel eleterossebek jobbkedvuek volnanak az emberek,pusztan a tiszta levegotol.
Nem fuzok hozza semmit,csak a teljesitmenykulombseget figyeljetek! Sajnalatos modon az elektromos energia tarolasa a problemas ennek a meghajtas tipusnak... Bar a Thosiba esetleg megoldhatja a kozeljovoben ezt a gondot :D Mar ha nem intik nyugalomra az olajkonszernek....Ferrari es Porsche bealazasa...Nem kicsit! :D
Nem kell lebecsulni az elektromos autokat! Szinte barmit legyorsulnak :) Csak sajnalatos modon az energia tarolasuk meg eleg harmatos... Bar a Tesla roadster ezt is megoldotta,kar hogy nagyon limitalt szeria...
Tom am h mellik, de en modern vok :P
1et tudok. Gyorben az egyik autot, (na vajon mejiket? ;) tobb mint 400%os haszonnal gyartjak.. :S Ez tuti.
Ami az elektromos autót illeti, így nézett ki az 1900-ban bemutatott Lohner-Porsche autója. Teljesítménye rövid ideig elérte a szédítõ 7 lóerõt is, bár általában csak 2,5-3,5 lóerõvel hajtották.
Ja igen...ugye márciusban megjelenik ez az új akksi ami gyorsan tölthetõ, remélhetõleg nem arany áron. Így még sokkal olcsóbban lehet feltölteni az autót, hiszen nincs a töltésbõl eredõ nagy hõveszteség. Az akkumulátor tömege is kicsi...csak 2KG/24V/4.2Ah...ez nagyon jó!!! :)
43000$ ért már kapsz egy Tesla Roadstert. :D Videókat nézegettem, elég jó kis töltõ csomagot adnak, tul. képp. bárhol töltheted akár otthon a 220-as hálóról is. :)
Ami pedig az elektromos autó lomhaságát illeti, általában jóval kisebb teljesítményû motorral szerelik, mint benzines társaikat, és persze ott van az akkupakk tömege, ami nem kevés.
Rollika kivételesen nem hülyeséget beszélsz.
Ami a hidrogéncellás autót illeti, az is elektromotoros autó, akku helyett hidrogéncellával, és tartállyal. A kocsi meghajtását már régen kidolgozták, abban nincs semmi különleges. Ami a fájó pontja: a hidrogéncella ára. A múlt hónapban utánna kerestem az árának, hát mit mondjak; egy 1 kW-os cella 43000$!
:) Számolj utána. Lehet kapni villany bicajokat ugye. A töltés során felvett teljesítmény ~3KW. Ezek a bringák, max 20km/h-val tudnak menni, de 40-50Km-t meg tudnak tenni egy töltéssel.
Namost 3KW villanyáram ára durván 90Ft. 40km-t ennyi pénzbõl maximum rollerrel lehet megtenni, mert a görgõ csapágyak kikopnak. :D
Ebbõl a 3KWból cirka 1 azért megy el mert melegszik az akksi.
Ha autóról beszélünk, ott is a veszteség a töltés során keletkezett hõbõl fakad, de még így is nagyon olcsó a mûködtetése...azért nem olyan drága mint a benzik, mert ott az autó motojának hatásfoka, ha valami jófajta dízel van benne, maximum 38%!!! Ez nagyon maximum, hajóknál 40%. Villanymotor 89%.
Tehát ha veszel 1 liter benzint, abból csak fele olyan távolságig vagy mé g addígse jutsz mint árammal hajtott autó esetén.
Na arról meg jobb nem is beszélni, hogy egy villanymotor felépítése, könnyebb, kisebb, olcsóbb, könnyebben szerelhetõ, megbízhatóbb sokkal benzines társánál, de a dízelnél is.
Az meg nem igaz ám, hogy az elektromos autók lomhák, lassúak...vannak igen jó motorok is, de azért gondoljunk bele, a dízel és benzin motorok fejlesztésére mennyit költöttek...ha ezt az elektomos motorokkal tették volna, már hol tarthatnánk...
Ugye, milyen jó érzés lehetne, egy halkan suhanó olcsón üzelemtethetõ, környezetbarát autóban ülni? :)
nem értem minek az üzemanyagecellát erõltetni. már most is nagyon jó alternatívák vannak, úgy mint a Tesla elektromos autója (igaz nem olcsó), de láttam már discovery science-en elektromos autót 30-45 ezer dollárért is. meg ott a Tata sûrített levegõ meghajtású motorja, amire van egy asszem francia változat is az MDI képében (bár lehet ez a kettõ ugyanazt takarja). és elég jó adottságaik vannak, szemben pl ezzel az 50-60 km-rel. (bár persze hiányosságok is akadnak, mint végsebesség) szóval mire fel?
"a konnektor segítségével is feltölthetõ villanyautóját"
áramszámla rulz
Alig várom!
"klór-alkáli-elektrolízis folyamatok során felszabaduló hidrogénmennyiségnek az 50 százalékát hasznosítani tudnánk"
Miért, most kárba megy?
A 11 mrd euró meg európai viszonylatban nem sok.
Ez igen !
Úgy tudom a Honda jövõre már bérelhetõvé teszi az üzemanyagcellás autóját Amerikában egy államban. Plusz mintha kísérleti buszjáratok (Merci?) is lennének Európa pár nagyvárosában. A 2015-16 csak a GM számára távoli, a többiek már itt toporognak.