Pedig börtön kéne a gyorshajtóknak is, hogy legyen hol gondolkozniuk tetteik veszélyével, nem csak akkor kéne okosnak lenni, ha a baj már megtörtént, és egy, avyg több ember meghalt. Ha így folytatjuk, lassan a hülyék miatt elfogynak a normális emberek.
Miért, te nem akarod megvédeni az utakon ártatlanul meghaló embereket? Ez a te véleményed??? Mert akkor védd csak a szemét, bárki életébe véglegesen belegázoló gyorshajtókat.
Nem jó cikk, nagyon elfogult ez az ember. De ha egyszer is megölne valakit az utakon, másként látná az egészet. Az lenne az igazán szomorú, ha nem. Aki szabályt szeg, az fizessen meg érte. A szabályokat nem egy sakkmeccs alatt találják ki, nem azért állítják fel õket, mert valakinek ilyen kedve van. Aki képtelen együttélni velük, alapítsanak önálló országot egy szigeten, és ott üljék meg egymást, az élni akaró embereket pedig hagyják élni.
A legfõbb gondom az, hogy Te folyamatosan a gyorshajtókról beszélsz. Jó tudom a cikk a gyorshajtó motorosokról szól. De. A balesetek jól behatárolható része történik gyorshajtás miatt. Mint azt már leírtam 5X voltam baleste részese (villamos vezetés közben 3X, motorral 2X) mindben vétlen voltam és mindben az elsõbbség meg nem adása játszotta a fõszerepet. Bizony a KRESZ nem véletlenül van kitalálva csak sajnos az emberek 99% nem tartja be. Nem kötözködésbõl kérdem de Te vezetsz autót vagy bármilyen jármûvet??
Egyébként a cikk legfõképpen nem arról szól, hogy a szabályszegõ elmenekülhessen, hanem az, hogy az új szabályozás semmivel nem ösztönzi az embert a normális közlekedésre. Csak pénzbehajtásra jó. Ha elkapnának minden szabálytalankodót és fél év alatt összeszedne annyi pontot amitõl ugrana a jogsija akkor lenne értelme. De itt meg sem próbálják. Megy a fotó az üzembentartónak az meg vagy röhögve vagy sírva fizet és csinálja tovább amit eddig.
Nem vezetek, eddig csak a gyalogos KRESZt tartottam be. És a mondatodat rosszul mondtad, helyesen: "Bizony a KRESZ nem véletlenül van kitalálva csak sajnos az emberek 99% nem ismeri."
"Gyorshajtásért pénzbüntetés, pont a jogsiba ill. jogsielkobzás jár. Nem agyonlövés, börtönbüntetés. Nekem csak ez a gondom veled (veletek)."
Én meg nem igy látom. Mert gyorshajtás és gyorshajtás között is van különbség. Nagyon nem mindegy hogy 40 helyett 60al megyek vagy 130 helyett 200al. Mindkettõ gyorshajtás mégsem ugyanaz a hatás mert ugye E=1/2mvv Ugyanigy nem mindegy hogy egy autó megy 140el vagy egy motoros.
Egyrészt hiába magyarozod nekem az ellenkezõjét,egy autó hamarabb fog tudni megállni mint egy motoros (és most ne egy 20ezres ladát hasonlits egy 3 millios motorhoz). Másrészt ahhoz hogy egy autó megcsusszon legalább két keréknek kell megcsusznia egyszerre! tehát ha rászalad az egy kerék egy banánhéjra kanyarban még nem fogok az árokban kikötni. Motornál elég egy keréknek megcsuszni. Defekt stb dettó, egy defektes kereket még meg lehet fogni valamennyire autóval, de egy defektes kerék motornál=repülés az árokban.
A fentiekbõl meg az következik hogy egy adott jármüvel egy adott gyorshajtás (pl autóval 60al menni) nem szabályos de még nem is veszélyes. Azonban motorral 170el menni 40es táblánál szerpentinen zárovonalon (és ez nem ritka ha jársz a hegyekben mindennapi dolog magyarországon) gyilkossági kisérlet.
Szóval nem mindegy hogy kimegyek az utcára egy késsel a kezembe, vagy egy csõre töltött és kibiztositott pisztolyt dobálgatni az utcán a levegõbe! (mert egy ilyen motoros ezt csinálja).
Az meg hogy az autosok között is van gyorshajtó ez tény. De mégis én még sohasem láttam olyat hogyha haladtam lakott területen kivül 100al autoval akkor egy motoros is jött volna mögöttem a forgalom ritmusában. EGYETSE! mindnél csak annyit láttam hogy vhuuu de már a következõ faluban járt 170el. Érdekes modon az autok nem szoktak túl sürün megelõzni elég sok szokott menni mögöttem is és nem érez kényszert hogy 160al rámelõzzõn.
"De. A balesetek jól behatárolható része történik gyorshajtás miatt." Heh... Te nézel statisztikákat? Ninsc rendõr ismerõsõd? A balesetek legalább 60% a relativ gyorshajtás miatt következik be.
Hát, az nem baj ha szétesik a feje egy ilyen idióta száguldó motorosnak,de ha ártatlan embereket veszélyeztet,akkor életfogytiglanra ítélném a köcsögöt. Gyorsan lerendezném ezeket ,ha rajtam múlna.
Ha rajtad múlna se rendeznéd le õket. Érdekes módon ezeket az Igazság Ökle embereket soha nem látni a nyílt utcán. Mikor a buszon a csöves ugat a nyugdíjasnak (mert az rászolt, hogy ne dohányozzon) 50 emberbõl senki nem nyitja ki a száját csak lapít. A Nyugatinál sem látom, hogy ott állnátok nagykalapáccsal, hogy beverjétek az összes autós szélvédõjét akik bentragdtak a keresztezõdésben(Legtöbbjük már piroson ment át). Hogy is van ez??
Megmagyarázom: az elõre a magyar emberek nemtörõdömsége a válasz. Az emberek többsége felöl, ha megerõszakolnak valakit a nyílt utcán, vagy megtámadnak, le se sz*rják. A másodikra pedig az, hogy ha megtenné valaki, az igen hamar sokat fizetne. Aki folyton azt mondja, "hú de megölném ezt-azt", az hang ember. Ha pisztolyt adnék a kezébe, hogy nosza, váltsd meg a világot, nem tenné meg sosem. Nem is az erõszak a megoldás a társadalom bajaira, hanem a tényleges büntetés. Aki bajt csinál, fizessen érte (de nem szemet-szemért elven, csak a megfelelõen közelítõ súllyal). Bár, egy emberi életnek mekkora súllya van? (Szerintem végtelen, vagyis nincs olyan büntetés - még a halál sem az - ami viszonozná az õ okozta kárt, pláne nem a mostani törvények által, ahol ha valaki elég befolyásos, bármit megúszhat.)
Butaságokat beszélsz. 1.2. Pontosan annyi balesetet okoz a gyorshajtás mint az elsõbbség meg nem adása és majdnem ennyit a szabálytalan kanyarodás. Ezt az autó hamarabb megáll mint a motor és kevésbé veszélyes autóval gyorsan hajtani dolgot alátámasztanád valamivel??
Nah, nekem most mennem kell, vitatkozzatok nyugodtan, de ha a hsz-ek száam több mint 400-450 lesz, akkor nem hiszem, hogy vissza fogom õket olvasni.
Pedig jól tennék ha rádelõznének. Akkor nem lennének azok a kis 8-10 autóból álló jármûkonvojok a semmi közepén amik a baleseteket okozzák. 3 éve történ velem egy érdekes eset. A haverral lementünk Szombathelyrõl Keszthelyre. 600ccm-es yamahával. A 84-es fõúton haladtunk olyan 130-140-es tempóval. Megelõztünk egy saab-os ürgét. Haladtunk továb ezzel a tempóval. Beértünk valami kis községbe (talán Ukk??) ezekrõl azt kell tudni, hogy a falu egyik szélétõl átlátsz a másikba tehát kicsik. Lelassítottam 60-ra (széles utan sehol egy lélek) Áthaladunk a falun elkezedek gyorsítani erre mit látok?? Elõz ki a saabos. (Nem kell a duma, hogy miért nem néztem a tükröt) Rögtön elengedtem a gázt és intettem neki, hogy menjen. Megelõzött beállt 120-ra erre én visszaelõztem. Közbe benéztem az ablakon, hogy ugyan mit is gondolt az egészrõl. Természetesen kurva anyázott rendesen. Na most szerintetek mennyivel mehetett az az ember lakott területen ha utólért minket?? Miért volt neki muszály elõznie ha úgy sem ment olyan gyorsan mint mi?? Láthatta, hogy nem szarozunk. Vagy csak nem bírta elviselni, hogy valaki megelõzte??
hú ez tök fasza kis vidi volt, jók voltak a zenék is. kéne egy olyan játék mint nfs csak motorokkal és autópályán kéne az autókat kerülgetni meg menekülni a rendõrök elõl. ilyet miért nem csináltak még? németeknek tetszene :D
Milyen hamar kivették a fõoldalról a cikket! Vajon miért??
> Dany, a pszichopata személyeskedett! Õ kurva anyázott, buzeránsozott, meg mit tudom én még mit mondott!
Vilagos, de ha Te is ugyanezt teszed, akkor semmivel sem leszel kulonb mint az az ember akirol ilyen rossz a velemenyed. Ettol meg persze nem ertek vele se egyet (lasd lentebb).
bazeg nem tudja valaki mi a címe annak a számnak ami a legvégén van? annyira ismerõs pedig... :(
Az nem érdekes, hogy assdf-el szemben nem személyeskedem??(Csabával szemben is csak néha) Ez vajon mitõl van? Van aki kiharcolja magának a dolgot.
> Eddig az összes balesetem más hibájából volt.
Ami ugye garancia arra, hogy az elkovetkezendo baleseteid is mas hibaibol lesznek. Pl. te messz 130-cal autopalyan a belso savban, majd egy szabalytalankodo olasz kamionos az orrod elott beall a savodba 70-nel. Te lefekezel mert savot nem tudsz hova valtani (tobbek kozott a hosszu szerelveny miatt). A mogotted halado szemely auto nem tart mogotted kovetesi tavolsagot, amikor beletaposol a fekbe o hatulrol beled durrant. A kamionos (aki a baleset 1. sz. gyanusitottja) elhajt, a mogotted jovo - aki uthengerkent megy at rajtad - meg ott marad veled egy kicsit, hogy kerek szemekkel nezegesse az agyvelodarabkaidat.
DE! Legalabb az emleked az "uber csavo" marad, mert nem a te hibadbol tortent!!
Nem feltetel szabalytalannak lenned, hogy megdogolj.
> Tudjátok mit?? Falhoz állítanám és agyonlövetném az összes surmót aki figyelmen kívül hagyja a stoptáblát! Jó ötlet nem??
Persze, csak az o lataluk okozott balesetek meg sem kozelitik az evi 875-t es alig van koztuk sulyos serult vagy halott. Nem ugy mint egyeseknel...
Miért? Az elsõbbség meg nem adása nem foglalja magában a STOP tábla figyelmenkívül hagyásást? Évi 4500 személyi sérüléses baleset. "alig van koztuk sulyos serult vagy halott." Ezt Te sem gondolhatod komolyan??
"Az elsõbbség meg nem adása" nem ugyanaz mint a "STOP tábla figyelmenkívül hagyása".
1. Ha egy STOP tablanal nem alitod meg a tabla vonalaban a jarmuvedet, attol meg az elsobbsegadast nem szuksegszeruen szeged meg, csupan nem teszel eleget egy plusz kovetelmenynek, hogy minden esetben meg kell allni - fuggetlenul attol, hogy egyaltalan van-e mas rajtad kivul a kornyeken. Ha ezt nem teszed meg, szabalysertest kovetsz el. Ha viszont motorral szaguldozol az M7-esen 200-zal, nem szabalysertest hanem buncselekmenyt kovetsz el. Nem tudom erzekeled-e a kulonbseget?
2. Tovabba, ha valaki nem all meg egy STOP tablanal az lehet csupan egy figyelmetlenseg, ami a szandekossagot es az elore megfontoltsagot nem feltetelezi. Viszont nem szoktak motorosok 200-zal szaguldozni es szlalomozni autok kozott pusztan pillanatnyi "figyelmetlensegbol", hanem a jarmuvuket elore megfontoltan gyorsitjak fel ilyen sebessegre. Ha megis "figyelmetlensegrol" van szo, akkor megegy ok ami azt bizonyitja, hogy mentalisan alkalmatlan a feladatra es semmi keresnivaloja egy kozuti gepjarmu volanjanal ahol embereletek kerulhetnek miatta veszelybe.
> Igen tudom. Csak máskor egy cikk fent van 3 napig az elsõ oldalon most meg...
... tobb cikket kuldtek be amik lenyomtak az elotte levo cikkeket is ugyebar. #ravasz1]
Látom néhányan valoban korlátoltak! Nem szoktam személyeskedni de néhányan kiborítanak. Akinek nem inge... Azt hiszem abban egyetértünk mindenkivel hogy a cikkben leírt agyament gyilkosokat mindenki kivonná a forgalomból. De azért már neharagudjon meg a világ,nem váletlenül lehet vásárolni sport motort/autót,stb.
Egy motoros 90%-osan figyel a forgalomra egy autós max 70% pont a nagyobb riziko miatt.
És aki avval jön hogy kocsival könnyebb megálni az látszik hogy egy mazsola!
A vészhelyzetekben a legrosszabb általában a vészfékezés!Az autópályán pláne) Amikor kezdõ sofõr voltam én is csak a féket ismertem ha valami váratlan történt. Amikor már rutinos lettem elmertem engedni a féket,akármi is történt és tudtam mérlegelni hogy hogy tudom elkerülni az ütközést. Több alkalommal jöttem ki nagyon veszélyes helyzetek -bõl azáltal hogy nem a féket meg a dudát nyomtam mint állat! Rendszerint kilehet kerülni az ütközést,mindíg van valami kis hely a kocsik mellett,és ez a mûvelet motorral sokkal könyebb.(igaz veszélyesebb is)
Annak ellenére teszem ezt hogy én vétlen vagyok, de tudom hogy mögöttem is jönnek és általában féktávon belül igy több embert mentek meg.
Igen, abban igaza van ddt500-nak, hogy vannak olyanok, akik mindenáron elõzni akarnak (Saab-os példád)! Nah, látod! De elég csak egyszer hibázni és....de ilyen soha ne történjen vele és senkivel se! De ehhez tenni kell, figyelni és észnél lenni! Illetve másra is gondolni!
És annak a számnak mi a cime ami a 2. magyar videóban szól, 6:10-töl?
"De azért már neharagudjon meg a világ,nem váletlenül lehet vásárolni sport motort/autót,stb."
Na ép pez a baj, hogy lehet, teljesen fölösleges... Ha meg már lehet, akkor legalább ne használhassák közúton, csak erre kijelölt pályákon. Forma1-es autó se sok járkál a közúton, pedig az a legbiztonságosabb.