A vihar az okés meg a tûz terjedése, de én személy szerint nem láttam, hogy a növényzet vagy a fa növekedne-e, pedig figyeltem többször is és ott álltam elõtte is...szal szerintem az csak kamu
A fa növekedés nem cpu-s, elég valószínû hogy tisztán gpu-val megy, eléggé geometry shader gyanús :) . Van benne egy halom jó dolog ami hiányzik a CE2-bõl, pl normálisan kinézõ indirect lightning (amit próbáltak CE2-ben de feladták mert nem volt idejük rá).
Amúgy modellezéshez 3dsmaxot használnak van fenn a neten pár videó ahol a 3dsmaxos fx cuccokkal tesztelgetik a shaderjeiket.
Hát nem is tudom. Engem annyira nem gyõzött meg. Mondjuk szép, ez tény! Az, hogy bozótot is lehet írtani fincsi lenne, csak kár, hogy a valóságban egy kicsit másképp mûködne... de ezzel még nincs is próbléma. A vihar is jó dolog lenne, de egy szavannán viszonyleg kevés vihar van, és az is elõre megjósolható, nem alakul csak úgy ki és tûnik el hipp-hopp. Az ötlet mindenesetre nem rossz (de feleslegesnek érzem). A fa növekedés szintén egy olyan dolog, ami jó hogy benne van (kérdés mennyi procit fog enni emiatt a motor), de hogy játékélmény szempontjából nem sok jelentõssége van, az fix (legalábbis az elõzetes infók alapján). Ez is egy olyan extra feature a motorban, amit majd talán más fejlesztõk használnak ki igazán, mondjuk 1-2 év múlva (amikor már lesznek elég erõs vasak és jól optimalizált lesz az engine is). A növényzet önárnyékolását kiváncsi vagyok mennyire tudják jól szkriptelni a srácok, mert egy ilyen dolog eléggé a teljesítmény rovására mehet, akárcsak a tengernyi fûszál mozgatása. Mindenesetre az egész ígéretesnek tûnik!
Nem tudja vki. esetleg, hogy milyen 3D progit használtak a fejlesztõk a modellezéshez? Nekem Maya gyanús, de lehet tévedek...
"Ami még esetleg fordíthat a szekéren, az a motor konzolokra portolása (már akkor, ha komoly kompromisszumok nélkül sikerül megoldani, amit részemrõl kétlek)." Pedig azt állítják kész van X360-ra és PS3-ra is. Mondjuk a motor tudhat sokat, ha korlátozott a textúra memória mérete ...
Hopp, egy mondatot elírtam, helyesen: "Részemrõl ha a Far Cry 2 motorja jobban belõtt, skálázhatóbb engine-t jelent, én örömmel jelentem ki gyõztesnek:),..."
Sajnos a CE2-vel érdemben felesleges összehasonlítani akármelyik másik engine-t, ahhoz picit túl nagy a hype körülötte. Részemrõl a Far Cry 2 motorja jobban belõtt, skálázhatóbb engine-t jelent, én örömmel jelentem ki gyõztesnek:), hiszen ezen a téren a CE2-nek még lenne mit fejlõdnie. A gond az, hogy még a készítõk sem jutottak el odáig, hogy beismerjék a motor komoly hiányosságait ezen a téren. Így az átlagos géptulajoknak marad a diavetítés, miközben a Crytek arra veri magát, hogy milyen egy korszakalkotó csodát is alkottak õk. Kár, hogy ez nem igaz. Szerencsére a fejlesztõk azért még nem este a fejükre, így licenszelés terén a Cryengine-nek nem sok jövõje van (ellentétben a sokkal skálázhatóbb, multiplatform UE3-al pöllö). Ami még esetleg fordíthat a szekéren, az a motor konzolokra portolása (már akkor, ha komoly kompromisszumok nélkül sikerül megoldani, amit részemrõl kétlek).
Skálázható ? Még lowon is kurva lassú és amellett ocsmány.
"optimalizáció nemsok van benne " Ezt hogy érted? Elég skálázható a motorja. Én inkább a CE2-vel készült Bravia reklámot tettem volna be, az elég álejtõs ...
A vihar tényleg jó ötlet volt a FC2-ben, de a fanövekedés az baromság. A CE2-õt nem hozza be az biztos.
tegyenek már bele sérülésmodellt.. egy nehéz géppuskával ne csak a fákat lehessen felaprítani.. ha már realizmus akkor legyen teljesen az
Cryengine 2 a legdurvább grafmotor lehetne csakhát mivel optimalizáció nemsok van benne ezért nem jó :(
Ez a CryEngine2 bemutató nem új, ugyanezt mutogatták már a Crysis kiadása elõtt is. Persze... még mindig gyönyörû. A Far Cry 2 prezentálásába meg igazán vihettek volna egy kis életet.