az jó hír, már mint hogy sok az elõrendelés, bár ez lehet marketing duma is, és az sem garancia arra, hogy a játék legalább olyan jó, mint az elsõ rész
tudja valaki hogy magyarorszägon lesz -e PC-re royal bundle kiadäs...vagy esteleg tervezi meg valaki ezen verzio megväsärläsät külföldröl ?...szivesen tärsulnek egy közös külhoni väsärläshoz
Hogy ne csak flameljünk itt van Antaloor térképe rajta minden lényeges hely bejelölésével. Ugyanez megtalálható a hivatalos oldalon is interaktiv formában.
A számítógépes RPG mint mûfaj az asztali szerepjátékokból jön, ugye ez nem kétséges. Aki a régi, hagyományos módon szerepjátszott/ik, az semmilyen PC-s (vagy egyéb platformos) játékot nem tekint igazi szerepjátéknak, de nem is lehet hiszen azt a mértékû randomitást és választási szabadságot, amit egy élõ játék magában hordoz, lehetetlenség leprogramozni. Ha úgy vesszük, igazából minden sz.gépes RPG csak egy erõsen csonkított változata azoknak a gyökereknek, ahonnan a mûfaj ered. Azonban minél több közös vonást mutat fel egy gépi RPG játék az asztalival, értelemszerûen annál közelebb áll ahhoz, amit szerepjátéknak lehet nevezni, és minél távolabb, annál inkább valami más(hack&slash, akció, kaland, stratégia stb.)
Szerintem azon nem múlik, hogy milyen tipusú a harcrendszer, csak legyen jól megcsinálva. Ha belegondolsz a kocka alapú úgy mûködik, hogy a karakter értékeihez hozzájön még a kocka dobásból származó véletlen. Tulajdonképpen így mûködik a legtöbb rpg (már ami a harcot illeti, a képzettségek nem biztos) Egyébként ajánlom neked akkor a Drakensang sorozatot, ha nem próbáltad még -ami mostanában jelent meg- az pl. 20 oldalú kocka alapú rendszert használ (be is lehet hozni egy ablakot, amiben írja az adatokat, mint az NWN-ben) Én körülbelül azt várom el, amit Encore is írogat. Mondjuk én szívesen játszom varázsló karakterrel is. A Two Worlds 2-rõl eddig megjelent videókban pl. a varázslatok elég jól mutattak - az az örvényes kifejezetten tetszett- remélem élvezhetõ is lesz. Ha jól emlékszem a történetet most "hivatalos" írókkal készítették, ami rá is fér a játékra az elsõ rész alapján...
A lehetõségekkel egyet értek, nekem is azok a legfontosabbak (azért van még más is), de engem nem érdekel a kinézete, hovatartozása, stb... engem a küldetések megoldásának lehetõsége érdekel. Például Risen egyik küldetése a fogvatartott kalózhoz való bejutás. Lehetõség egy: leverem az õrt, elveszem kulcsot. Lehetõség kettõ: Ellopom az õrtõl a kulcsot.. Lehetõség három: Lefizetek egy k*rvát, hogy foglalja le az õrt én meg meghackelem a börtön zárat... Lehetõség négy: Megdumálom/lefizetem az õrt.. (most hirtelen nem emlékszem, hogy a Risenben melyik volt, de lehet hogy csak három lehetõség volt). A lényeg, hogy többféleképpen oldhassam meg ugyanazt a feladatot. Az nem pálya, hogy elvállalok egy küldetést, hogy szerezzek meg a tárgyat, de azt a missziót csak egyféleképpen tudom megoldani...
Meg az is fontos, hogy a cselekedetinek látható/érezhetõ hatása legyen. példa a Fallout 3-ból. Egy kis településen megkérnek, hogy segítsek megvédeni õket a mutánsoktól. Ha nem vállalom, akkor mikor legközelebb arra megyek kihal a település és egy szellemváros lesz belõle. Ha segítek, akkor késõbb gyarapodnak, aztán még pár szívesség és egy fejlõdõ kis település lesz tele élettel, robot õrökkel, stb...
Ezek érdekelnek egy RPG-ben, nem a varázslatok, nem a loot, nem a különféle fajok. Sorry, ha a hardcore RPG fanokat megbántottam...
Ezért nem szerepjáték egy FPS feltétlen..illetve bármi más sem. Lehetek én autóversenyzõ is, de ha nincs választási lehetõségem, akkor nem tudok szerepet játszani, csak játszom.
Viszont ha több lehetõségem is van, sõt lehetõségek sokasága...szereplõk hovatartozása, kinézete, viselkedésem megválasztása az adott környezethez, tulajdonságokat tudok kidomborítani...lehetek kegyetlen, vagy éppenséggel kegyes...bárdolatlan gyilkos és akár gyilkos bárd (ez kicsit olcsó volt bocsesz :D ). Szal mindenképpen a lehetõségek az elsõdlegesek nálam...másodsorban már jöhetnek a kitalált világok, fajok...tök mindegy, egy jó könyv ezeknél sokkal többet ér. Viszont lehetõséget/lehetõségeket csak játék tud kínálni, egy szerepjáték pedig kihelyezhet egy 'más' világba és elérhetõvé teszi hogy ott a választásom szerinti 'életet' éljem....ez minnél sokrétûbb annál inkább cRPG szvsz ....és annál tovább készül és kell rá várni :DDD
Szerintem akkor definiáljátok már azt, hogy mi az RPG és akkor az alapján el tudjuk dönteni, hogy (szerintetek) melyik játék az és melyik nem. És akkor nem vagdalkozunk, hogy a Gothic, vagy akár a Two Worlds például RPG vagy sem, illetve lehet, hogy kiderül, hogy a Dragon Age meg egy mászkálós-stratégia! :D
Már bocs hogy beleszólok, de az a mondatod ordított a "kiforgatásért".. :D Mert tényleg ezek szerint, az összes FPS, és a legtöbb akció és kaland játék is szerepjáték.. :D Mondjuk az tény, hogy manapság már mindenre ráaggatják az RPG jelzõt, amiben tárgyakat rakhatsz a karakterre és vannak benne skill-ek :S
Ezért nézem értetlenkedve, mikor valaki olyanokat kérdez egy RPG topikjában, hogy mire érdemes gyúrni, meg hasonlók... minek nyomul akkor RPG-vel, neki hack&slash kell, ha nem tud úgy játszani, ahogy szeretne...
Ez igaz,..ha maxolt csapattal mész, akkor dara pl. a DA, de ha valóban, és valóban olyan csapattal vágsz neki amivel több érdekességet kínál a játék...vagy talán a rokonszenv szerint választasz, akkor komoly a kihívás, és egy jól belõt automatizálással kíváló is tud lenni.
...persze rögtön le is vívva magammal a dolgot, ehhez több és érdekesebb karakterek kellenének...illetve az ilyen lehetõségre fektetett sokkal több energia.
Nem azért, de a szerepjáték nálam legalábbis azért szerepjáték, mert úgy játszom, mintha valóság lenne és lennék az adott karakter, ergo még egy kaszabolós harcrendszerrel bíró játékot is lehet úgy játszani, hogy neked jó legyen. Én például nem rajongok a mágiáért, ezért nem használom szerepjátékokban, máshogy oldom meg. Ha nem tetszik a kaszabolós harc, akkor ne kaszabolj! Ha igazán jó az RPG, akkor lesz más megoldás is, vagy lehet máshogy is harcolni. Ha meg csak darálással lehet elõrejutni az már régen rossz...
Látod én pont az UUW miatt szerettem meg a real-time RPG-ket (akarom mondani néhányat közülük). De ha már itt járunk az Ultima UW-bõl is lehet találni olyan speedrun-okat, ami tönkre teszi az élményt. Természetesen bármely játéknak kellõképpen ki lehet ismerni a harcrendszerét, MI-jét és akkor valóban monotonná válhat. De pl. a Dragon Age is sokkal könnyebb volt másodszorra és már nem élveztem annyira a csatákat: elég sokszor darálássá alakult. Egyébként az Obliviont nem akarom védeni, az nekem se jött be csak elismerem, hogy sikeres. Viszont a Gothic sorozat nálam úgymond az UUW "szellemi örököse", azt sose hagyom bántani :)
Mar pardon de a Dragon Age ezerszer RPG-bb barmelyik altalam felsorolt jateknal. Oblivion, mutassak olyan videot, hogy teljesen mindegy mik az attribjai a karakternek es az egermozgatastol fugg csak milyen a vedelme vagy a tamadasa ?
Egy regi UUW-ben is jobban volt megoldva ez a fajta harcmodor, ott bizony erezted a csatabard sulyat es ha gyenge voltal lassabban emelted fel a fegyvert, ha utottel a csapas erejet az hatarozta meg mennyi ideig tartottad az egergombot lenyomva. Es biza minnnel gyengebb voltal annal tovabb tartott ez a fazis.
Manapsag ezekben a jatekokban meg csak kaszabolsz a karakterekkel, lebutitottak az egeszet egy silany akcio jatekka.
Márpedig szerintem ezeket nyugodtan RPG-knek hívhatjuk. Attól hogy realtime történik harc, nem jelenti azt, hogy ne férne bele ebbe a kategóriába. Nem az a definíciója, hogy körökre osztott harc legyen. Ráadásul két olyan megbecsült játékot említettél, amelyek a kategórián belül is igen jók. Van karakterfejlõdés, képzettség-rendszer, történet, szabadság. Persze ilyenkor mindig fel szokták hozni, hogy Baldur's Gate, meg KOTOR, stb. az igazi, de hát ezek nem mai "gyerekek" nem lehet mindig ezeket emlegetni. Viszont akkor mondj egy mostani igazi rpg-t, kiváncsi vagyok mire gondolsz! De figyelmeztetlek, hogy a Dragon Age is csak egy klikkelõ-bajnokság, esetleg real-time stratégia pause opcióval.
Ezeket az RPG elemekkel kiegeszitett akcio orientalt jatekokat ne nevezzuk mar RPG-knek. Az RPG-k nem az egerskillre szakosodott Oblivionoknal,Gothicoknal vagy Dungeon Defenders-eknel kezdodik.
Baromság volt halasztani, mivel aki várta már régóta, az nem fogja innen berendelni, hanem már a kib...ás miatt is letölti és végigjátssza! Egyetlen esélyük, ha kiváló játék lesz, mert akkor letöltés, végigjátszás után esetleg megveszik!
És mivel az amerikai mellett az angol, illetve ausztál kiadás is a Southpeak-hez tartozik, természetesen ott is 2011 elejére tették át a megjelenést. De ezt most gyorsan a Topware jelentette be, mielõtt még hülyeségeket kezdenek el nyilatkozni. És az európai megjelenés továbbra is okt.21. és nem fogják elhalasztani.
Azért sajnálom a fejlesztõt, hogy ilyen cirkuszt kerítenek a játék köré, biztos nem tesz jót neki. Továbbá vajon az eladásokat is hogyan fogják érinteni a tengeren túlon, ha itt már megjelenik. Három lehetõség van: vagy kivárják, vagy innen rendelik, vagy letöltik...
Az európai kiadó (Zuxxez)egy kicsit nehezményezi, hogy befejezetlennek állították be a terméket, csupán arról van szó, hogy az amerikai kiadást tolták el a jövõ évre, az idei nagy rpg dömpinget elkerülve. Az õ szándékuk továbbra is az, hogy okt.21-én kiadják.
Meglátjuk.
Akkor már az Oktober 21 se biztos...kezd az egész egy brazil szappanoperára hasonlitani.
Kijött a hivatalos gépigény, eléggé barátinak mondható.
Minimum system requirements: - Intel or AMD single-core processor (2,0 GHz) - 1GB of RAM (2 GB for Windows Vista and 7) - Windows XP, Snow Leopard - Radeon HD, Geforce 8800GT (Shader 3.0 and 512 MB RAM) - Mouse, keyboard, DVD drive, sound card - Internet connection for multiplayer - DirectX 9.0c or OpenGL - 8 GB hard disk space
Recommended configuration: - Intel or AMD multi-core CPU (2.6 GHz) - 4 GB Ram - Windows Vista, Windows 7, Snow Leopard - Radeon HD 2900, GeForce 8800 GTX - Mouse, keyboard, DVD drive, 5.1 sound card - Internet connection for multiplayer 6000 BPS - 8 GB hard disk space
Össze vissza irkálnak mindent az oldalak! Volt szept 17 is sokáig, majd sok helyen átírták okt 5-re, valahol 2011 január szerepel. Szóval totális képzavar már a fejemben ezzel kapcsolatban.
Egyébként hivatalos oldalon még mindig szept 17 az európai megjelenés, az amerikai október 5-e! Érdekes dolog, hogy az amerikai amazon 2011 januárt ír, a német amazon 2010 szeptember 28-at! Na így igazodjon el az ember a megjelenésen....
Angol tudással rendelkezõk elõnyben! Bal oldalt ha lentebb görgettek az oldalon csomó leírás van szörnyekrõl, mágiáról miegymásról!
Csak ajánlani tudom ezt az oldalt!!
Komolyan mondom, ha ez a játék tudja megfelelõ minõségben tálalni azokat a funkciókat, amiket eddig láttunk, akkor akár felléphet az igazi profi játékok soraiba! Nagyon meggyõzõek ezek a videók (2-at nézem)!
Kérdés csak az vajon milyen Physx lesz benne? Mert olyan is lehet mint a pl a Shift-nél!Hamarosan érkezik,de errõl 0 info sincs. Videókban sem volt semmi amire Physx kéne.
Nagyon gyenge már a német tudásom.De ha nem fordítottam félre akkor lesz DX11/DX10/DX9 is. + Physx!
Már egy ideje magyarul is elérhetö a hivatalos honlap.
Akit érdekel a játék és nincs képben erösen ajánlott az oldal.
Ennek ellenére semmi hir a magyar forgalmazásról, mondjuk igy is lehet rákényszeriteni az embert, hogy külföldröl vásároljon...
Nem tudom, miert de nekem "nem jon at". Megvan az elso resz is eredetiben, vegig is jatszottam - kicsit szenvedve - de nem estem tole hasra. Azert bizom benne hogy jo lesz.