Napi szinten 8-10 órát vezetek. Inkább feladat, mint élmény. De azért hozzátenném villamosvezető vagyok...
Több, mint 32 éve van jogsim, eleinte imádtam vezetni. Ahogy telik az idő és egyre nagyobb a forgalom, a zsúfoltság, annál inkább megy el a kedvem tőle. Meg egyre több az egoista barom, agresszív sofőr, akik a verdát a farkuk meghosszabbításaként élik meg. A nagy és erős kocsikat kompenzációként használják. Attól érzik magukat valakinek talán.
100%-ban feladat, nem szeretek vezetni, nem vagyok jó benne + sok az agresszív ember az utakon. Sosem szerettem. Évente néhányszor vezetek, ha nem lehet máshogy megoldani, vagy autóval kényelmesebb.
Most épp 4, kevesebb pontszámot adok, napi szinten (50-60km).
2 év alatt 2 koccanás (egyik sem saját hibás) + kolléga parkolóban lezúzta a kocsim. Egyre rosszabb a közlekedési morál sajnos. De egyébként szeretek vezetni, amikor nem a dugóban kell rohadni.
Az hagyján. Reggel pont arra megyek és akkor, amikor kukásautó meg az Üllői melletti szűk utcákban. Én bringával lekerülöm, de még a 9 órai sávban is azonnal beáll minden utca.
Vagy csak egy lassú sofőr parkol és Üllőin már torlódik a forgalom, mert nem tudnak lekanyarodni. BP. régen túl van azon a szinten, ahol gépjárműves közlekedés "öröm" lenne. Gondolkoztam rajta, hogy veszek kamerát, hogy minden nap mutassam a vicces helyezeteket és a morált, amit látni, ahogy még egymás farkasai is a közlekedők...
Nekem is kb. ugyanez, csak közben eljutottam arra a szintre, hogy már a kreszt is újra át kellene néznem, meg arra sem emlékszem, hogy hogyan kell tolatva parkolni. Szóval nem igyekszem kormány elé ülni. Igazából nem is nagyon van rá szükségem, mert a legnagyobb táv amit időnként megteszek, max félóra tömegközlekedéssel. Ja meg kb kéthavonta lejárok vidékre, olyankor kibírok két óra vonatozást. Szerintem sok embernek van autója úgy, hogy nem feltétlenül kellene, hogy legyen. Bicajjal, bkv-val majdnem minden megoldható. Eközben meg olyan brutális autós forgalom van, hogy a város háromnegyede már parkolóhelyként funkcionál.
Nekem 4 éve van, kétszer vezettem összesen utána, az utolsónak is két éve. És azóta kőként zuhan a közlekedési morál. 2011-13 tájához képest kb. balkáni mélységekben vagyunk.
Amikor az oktató kérdezte, hogy amikor már belejöttem élvezem-e, azt mondtam csak annyira, amikor valaki örül, hogy egy feladatra képes. Nem tudom mi lehet abban az élmény, hogy lassan mindenhol a barombalfaszokra kell figyelni akik művelik azt az utakon, amit.
Vagy, ha én tolok el valamit, akkor meg engem rúgnak seggbe és tehetem más életét tönkre vele.
Számomra a vezetés feladat volt. Soha nem élmény. Az élmény az, amikor akkor is csinálod, ha nem kényszerít rá semmi. Eszembe se jutna soha az, hogy "na, menjünk vezetni csak úgy".
wow, ennyien vezetnek itt rendszeresen? 10 éve szereztem jogsit, utána kb 2 hónapig vezettem, azóta már szerintem lejárt és meg sem hosszabbítottam. Nekem inkább stresszes és feladatjellegű volt, sosem vonzott a dolog
Új szavazás. Jövő héten jön a lenti gameres, hacsak a COVID helyzet nem ad új muníciót... :(
Ilyen már volt, az 52. De akkor lehet megint, mert ez most bővebb.
Nem különösen tervezem, mert nem tudom hogy egyáltalán lesz-e valami amire érdemes, a covidtól függetlenül. Szabadtéri dolog ha esetleg nagyon érdekelne az játszhatna Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2020.09.08. 03:17:34
Nem.
De egyébként sem terveztem.
Kérdésjavaslatok jöhetnek, jövő hétre perpill nincs tervem.
Nem, moziban most voltam, mert a Tenet érdekelt, más az idén már nincs moziban, máshova meg amúgy sem járok.
Új szavazás.
Mivel jelenleg egyedül élek, mindent, 100% :)
50%-ot kb, de gyűlölök takarítani, szóval még szerencse, hogy ő is
Mindent is, kb. 30% arányban. Takarítanék gyakrabban is, de a barátnőm megelőz, neki alacsonyabb a tűréshatára
Új szavazás.
rendkívül káros, ez gyakorlatilag a celebjelenség internetre való terjeszkedése. Azok, akik semmiféle különösebb szellemi vagy kézzel fogható teljesítményt nem tudnak felmutatni, régen maximum a falu figyelemkurvái lehettek, most pedig olyan eszköz van a kezük alatt, amivel a tömeg ösztöneire és indulataira hatnak, és ezzel a világot befolyásolják. Csak ezeket a celebeket nem a kereskedelmi média dizájnerei gyártják, hanem az algoritmusok és a véletlen. Egyre inkább nem a szaktekintélyek azok, akik meghatározzák a diskurzust, hanem azok a minecraft streamerek és sminktippesek, akik lehet, hogy egy könyvet sem fogtak még a kezükben. A tudományos tevékenységet is kezdi befolyásolni az influenszerek által a tömegben gerjesztett ideologikus gondolkodás, főleg a társadalomtudományokat egyelőre. Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2020.08.25. 02:02:06
Új szavazás. Nem tudtam jobban kidolgozni.
Változó,max 200Ft.
nem, szerintem évente egyszer. Ha egy hosszabb sétára indulsz a belvárosban akkor 5-10 interakciód is lesz csövessel, elég szomorú a helyzet. Jellemzően nem nagyon hordok magamnál készpénzt egyébként sem. De amikor hordok is konkrétan nyomasztó a gondolat hogy aprópénzt adogassak nekik, egyszerűen nem visz rá már a lélek.
Soha. Én nem gondolom, hogy egy alkoholista életét úgy lehetne megoldani, hogy pénzt kap italra.
Régebben igen, de azóta egy szar alak lettem, úgyhogy nem.
Új szavazás, bocs, elfelejtettem.
Nem iszom alkoholt-ra nyomtam, mert kb 3 évente iszom valamit, de az akkor sem sör.
a nem iszom alkoholt-ra nyomtam, mert kb 2 havonta iszom 1-2 sört. Kézművest kb. félévente, de amúgy azt preferálom, mert van sok extrém cucc amit feldobnak különféle dudvákkal meg bogyókkal, és ettől érdekesebb lesz az íze.
A következő kérdés asszem a tartalom nélküli tartalomgyártásról fog szólni...
Nem, sokallom az árukat, és nem igazán vagyok gurmé, beérem a soproni ipával vagy egy igazi cseh sörrel.
Új szavazás.
Két szabadon változtatható ötlet:
1. Milyen alkoholos italt iszol egy kerti sütögetés vagy haveri összejövetel alatt?
1. Sör 2. Bor 3. Pálinka 4. Antialkoholista vagyok 5. Alkoholmentes sör 6. Egyéb rövid ital (Jager, vodka...stb.)
2.Volt-e hatással a sörfogyasztási szokásaidra a kézműves sörök elterjedése?
1. Igen, jobban odafigyelek, hogy minőségi sört igyak 2. Nem volt, csak a nagyüzemi továbbra is, mert az jobban csúszik 3. Részben volt, de főleg nagyüzemit iszok továbbra is, mert árérzékeny vagyok 4. Nem volt, mert eddig se ittam, ezután se fogok 5. Igen, mert a kézműves sörök meghozták a kedvem a söriváshoz Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2020.08.03. 10:45:33
A héten nem lesz új szavazás. Ötleteket várok továbbra is. :)
Melyik egy hónap? Tavaly összesen kettő nap volt talán, amikor nem tekertem melóba és egy, amikor nem kellett volna, amikor 4,5 km volt 28 perc és keréknél magasabb volt a hó. Befelé. Hazafelé meg semmi dráma. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.07.27. 22:18:44
Az elmúlt 9 évben minden nap télen-nyáron azzal jártam munkába. Egy évben nagyjából 1 hónap az, amikor nagyon szívás, de ezt leszámítva jobb, olcsóbb, egészségesebb, mintha kocsival jártam volna.
Van egy lent vidéken.Ritkán használom :(
Sajnos nincs, nem tudom tárolni. Pedig szeretnék, mert fogyni kéne :D Egyszer megoldom.
3. Egy Pesten, minden nap használom, munkába járok vele, hétvégén tekerés. Ill. szüleimnél van 2, abból egyiken tekerek, ha náluk vagyok hétvégére, vagy el kell ugrani valahova + a 3. az ilyen pót, ha jönne a barátnőm, vagy unokahúgom kölcsönözheti ki.
Új szavazás.
nem is az a probléma, hogy "üzletszerűvé" vált, hanem az, hogy jelen jogszabályi keretek között (vagy azokon kívül) túlzottan megéri csinálni. Ez pedig akkor fordulhat elő, ha vagy szabályozási hézagot használnak ki, vagy az alternatíva (jelen esetben a szállódák) van túlszabályozva, és ilyenkor nem tud érvényesülni a piaci verseny. Ilyenkor jön az, hogy tiltani egyszerűbb, mint dolgozni és gondolkodni. Az uberrel is ez volt a helyzet - ha az emberek tömegesen választják inkább az ubert és ez a taxisok üzletét fenyegeti, akkor ott vagy a szabályozás hiánya van az egyik oldalon, vagy túlszabályozás a másikon, vagy szimplán egy olyan környezet, ami eddig egy elavult szolgáltatás monopóliumát eredményezte (taxi) és ez hirtelen felborul. Az uber is egy olyan szolgáltatás volt, amire láthatóan lett volna igény, ki kellett volna dolgozni jobban a jogi kereteit nem pedig tiltani, azért pedig ha ez taxisokat üt ki az üzletből mert nem kompetitív a szolgáltatásuk, azért mi nem vállalhatunk kollektív felelősséget, fejleszteni ugyanis a szolgáltató felelőssége, nem a júzereké.
Azt kifelejtettem, hogy nem is feltétlen a adócsalás meg az üzletszerűség a fő probléma (az is persze), hanem az hogy ezáltal nem nagyon lehet lakáshoz jutni (sem bérelni értelmes áron), mert felnyomja az árakat (nem feltétlen a belvárosról beszélek, hanem kihatással van a külvárosra és az agglomerációra is), illetve csökken a kínálat is, mert a fél város ki van adva airbnbre.
Alapfelállás lehet még, hogy csere másik európai városban lakóval mondjuk 1-2 hétre. Persze ekkora az ember a saját lakását adja ki, nem biztos hogy szívesen, de ha jól tudom ilyesmi is volt korábban. Bár nem airbnbztem soha.
Persze a szállodának azért vannak előnyei is, én pl. szivesebben megyek oda, akkor is ha drágább. Ha elmegyek nyaralni valahova, akkor nem mosni, főzni, meg belvárosi parkolódíjat fizetni, hanem pihenni szeretnék és megnézni a környéket.
Mint a legtöbb dolognak van egy "nemes célja", csak aztán rátelepszik az üzlet és kiforgatja azt.
Gondolom az alap felállás az amikor az ember egyéb okokból egyedül marad a szülői házban vagy kirepülnek a gyerekek és ott állnak az üres szobák és szívesen fogadnának vendéget, aki egy jelképes összegért cserébe ott alhatnak, lakhatnak és így segítenek a rezsiben.
Nem szavaztam, mert a szállodák annyira nem érdekelnek, de a lakásárak és a bérlet piac igen.
Szerintem nagyon nem jó irány, hogy komplett emeleteket, házakat, lakásokat vásárolnak fel gazdag befektetők a városban, hogy szállodai szolgáltatást nyújtsanak bújtatva, megkerülve az összes szabályozást, adócsalással kombinálva.
Az a probléma minden ilyen közösségi dologgal, hogy néhányan üzletszerűen kezdik el használni az adott dolgot, nem erre lett kitalálva (persze az airbnbnek, ubernek ez jó).
Taxival csak az a baj, hogy fix árak vannak, és nem maximalizált árak.
Én nem reggelizek, ha igen, valami helyi édességet szoktam + kávé. Takarítás nem érdekel, 4-5 napot kibírok nélküle.
Budapesten lehet, de létezik más város is az országban, ahol kb. változatlan a helyzet. Szabályozni kellett csak nem úgy, hogy egyoldalúan kitiltunk valakit, aki akkor technológiailag messze a többi fölött járt és az a szint most sincs előírva a taxisoknak. Uber sokmindenre rávilágított.
Okkal lett szabályozva a taxi, egyenletesebb lett a szolgáltatás, még ha néhol drágább is.
Viszont az Uber ota van az, hogy a taxisoknak is van appja. Azelőtt telefonon kellett szenvedni. Ma gyakorlatialg telefonon nem tudsz kocsit rendelni, appal meg 5 perc alatt nálam volt a kocsi kétszer.
Ráadásul az ár is muris. 2012 táján volt, hogy a Boráros térről Szigetszentmiklósra hazavitt egy taxis 4500 ért. Taxiplus volt akkor, ha jól emlékszem.
Egy másik taxisnál is ment az óra, és nála valahogy 7000 lett a vége és egy elég lepattant szar volt. Ment az óra, de tuti berhelt volt. Nem kötözködtem, de soha többet nem mentem az ipsével.
(Basszus, 2 hete mentem haza taxival ki és MA nem volt annyi, mint annál a csaló köcsögnél 8 éve.)
...és szabályzás helyett szimplán betiltották őket, ami a legegyszerűbb volt. Taxis cégek örültek, csak éppen a vásárló járt rosszul. Helyes döntés az lett volna, hogy egy olyan szabálykörnyezetet hoznak létre, ami követi a technológia színvonalát és esetleg a túlszabályzásból engednek egy kicsit.
A hozzáadott érték az egész turizmusnál nagyon kicsi, ezért kell iszonyatosan tömegesen tolni és mivel, ahol sok a turista, ott drága lett a lakás, ebből megélni se nagyon lehetett. Cserébe sajátossá képes tenni teljes városrészeket.
Viszont az airbnb-s lakás és a szálloda hozzáadott értéke közé egyenlőség jelet tenni azért meredek. Pl. Szegeden voltam barátnővel szállodában, a szobát takarítják, nem mi a végén, reggeli benne az árban, amit nem én készítek el szép nagy választékkal. Ezt melyik airbnb lakás tudja? :)
Látom az airbnb előnyeit, csak ez az egész lényegében szokás szerint kimaxolódott a tőkefelhalmozódás jelensége miatt. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.07.21. 09:27:08
Az első egy jó állapotú kétszobás, 8. emeleti lakás volt a Sas hegy oldalában. 90k+rezsi volt. Minden tip-top állapot, teljesen bútorozva és légkondis.
Ez 2016 tavaszára oda fajult, hogy a baráttól, baráti áron bérelek egy kicsit jobb felszereltségűt, mint az, 110k+rezsiérti, igaz kisebb rezsivel. És ez akkor volt ajándék ár, mert volt, hogy Körúton kívül, inkább Hungáriához közel akartak egy szájbavert LEPATTANT szobát (Kádár korabeli bútor és állapotok) 70k-ért kiadni, de a 30 nm-es újszerű lakás volt 110k. Ez 2013 végén lett volna kb. 70k.
Ennyivel pusztán az építkezés és javuló gazdasági helyzet önmagában nem veri fel az árakat...
Az airbnb igen durva lakáshiányt generált. A 200 lakásos lakópark, ahol most lakom, annak egyetlen lépcsőházában 15 lakásából kettőről tudom, hogy airbnb lakás, az egyik az én szintemen. De szembe levő 2 lakás is annak tűnt, mert mindig ugyanazon emberek takarítottak az erkélyen, de mások laktak. Na, ezek a lakások üresek most hónapok óta.
Ez nem tűnik soknak, de ha kb. 50 lakásból 4 az és azt nézem, hogy itthon átlagosan 90% lakik saját (na jó, a banké is...) tulajdonú lakásban, akkor ez azt jelenti, hogy az airbnb a 10% szabad lakásból elvitt négyet és maradt egy. Így nézve az iszonyatosan durva.
Persze a modell durva, de valahogy kilóg a lóláb. Honnan látni? A COVID miatt 4 hónap alatt volt, ahol már 30%-ot estek az kecó árak és nagyhirtelen hosszútávra is kiadnak több száz vagy akár már ezres nagyságrendű lakást, mert itt turistáskodás egy ideig nem lesz tömegesen úgy tűnik.
Szóval fővárosi lakosként és azt mondom, hogy igen erős korrelációt látok a kettő között... És bizony az airbnb-s lakások nagy hányada bizony feketén megy... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.07.21. 09:23:15
Ja az albérletpiacra való hatása meg pláne, nyugati és északi országokban, ahol az átlag fizetés 3-4-szerese az itteninek, az albárletárak csak az itteni kétszeresénél mozognak (és elnézegetve dán, svéd albérletes oldalakat az átlag lakás úgy néz ki, hogy nálunk "luxus ékszerdoboz a város szívében" néven hirdetik a hasonló szintűeket, kb. megegyező áron. Szóval itthon a kínálat színvonala is retek, meg az ára sem igazodik a magyar pénztárcához. Ezzel kell valamit csinálni, de hogy az airbnb megregulázása sokat nem javít önmagában, az biztos Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2020.07.20. 23:34:16
ha a szállodákra szigorúbb szabályok vonatkoznak, az nem igazságos (nem tudom így van-e, csak feltételezem). És ebben az esetben vagy dereguláció az egyik oldalon, vagy reguláció a másikon, a lényeg az, hogy ne lejtsen a pálya
Azt gondolom, hogy valami rendes szabályozás kell neki, de be biztos nem tiltanám, mert hasznos. Én sem mennék szállodába külföldön, nincs hozzáadott értéke, és rohadt drága.