80környékén már lehet halálosat csapódni, innentõl kezdve tökmindegy :]
am. aki eddig megszegte mostis meg fogja.
szerintem amúgy baromságok a sebességkorlátozások, fel kell venni a forgalom tempóját, és akkor a leginkább balesetmentesebb a közlekedés, ha városban mindenki 90et megy, akkor a betartott, 60-70-80-al is csak balesetet generálhatsz. de ha mész 90-el akkor szépen siklasz a tömeggel.
autópályán detto. ha mindenki 200-al menne és az utak/autók is erre lennének tervezve, nem lenne több baleset mint most elhiheted...
Az elet vedelme sosem baromsag...
Felesleges is belemaszni a temaba, mindenkinek ismernije kellene a hazai utakat, a gepjarmuparkot es az emberek mentalitasat... Ha valaki elhiszi magarol hogy nagyon jol vezet es profi, es minden korulmeny kozott meg tud allni 70/110km/h felett (foleg esoben), akkor az mar regen rossz.
ha már új a kresz, belevenném hogy tilos legyen biciklivel fõutvonalakon járkálni,amikor ott kacskaringózik 10-zel a vén fasz részegen a nosztalgiával, na hát az asztán nem balesetveszélyes mi?
A 200 mar egy kicsit eros, foleg tartosan;) Persze uttol, idojarastol, napszaktol, autotol, emertol, stb. is fogg, de ha jol tudom, hosszutavon, biztonsagosan joval 150km/h alatt van a hatar.
mi multkor mentünk 100al rallybpél hazajövet, és elénk vágott egy fácán. elcsaptuk, de akkor éreztem meg igazán az autó erején:S
remélem sohase fogok fácánon, békákon és bogarakon kivül mást elütni:(
lehet h 250 a határ, de nemtudom h meg is tartják-e :) láttam a nesönelen h külön autós oktatás is van az Autobahn-ra, h hogyan kell ott közlekedni.. :)
Szerintem meg nem baromság... városba mindenki tartsa be a sebességeket... engem ne kényszerítsenek hogy gyorsabban menjek mint ahogy a táblák engedik... nem is megyek, pont. Aki száguldozni akar arra ott vannak a jó kis fõutak, ahol jobb esetben csak õ és a fa van... állandóan csak a szabályszegéseket látom az utakon, 1szerûen nem tudunk közlekedni normálisan, az meg nehogy az én hibám legyen hogy a szabályokat betartom... a városba nem kell száguldozni, azt birom amikor városba elõzget, kockáztat, de a következõ lámpánál meg kell állnia, vagy valahol ugyis fennakad... megéri? nagy francokat...
Naggyon szigurú szabályokat kellene bevezetni, és kiszürni az ilyeneket.. sajnos sok van.
Sikerült téged is megetetni a demagóg dumával.. Ez az egész semmi másról nem szól, csak a pofátlan pénzbeszedésrõl. Nincs mirõl beszélni.. Európában hol van olyan, hogy pályán 110???
Ausztriában azért vannak legalább ilyen szigorú szabályok. Persze Burgenlandot, meg többi sík területet leszámítva szinte mindenhol veszélyesebb is a terep.
Igazad van, de ha pl. a lassú közlekedõk betartanák a jobbratartási kötelezettséget, (vagy városi közlekedés esetén _nem szegnék meg a KRESZ-t_ azzal, hogy a belsõ sávban akadályozzák a gyorsabban haladókat) talán nem lennének olyanok, akik az autók közt cikázva próbálnak elõrébb jutni, ami meg kell adni, tényleg veszélyes.
Németországban nincs sok baleset, mert ott tudnak az emberek közlekedni. Én egyszer egy olasz autópályán jöttem 200 körül (nem szoktam ennyivel menni), mert mindenképp el kellett jutni valahova idõre. Minden jónak tûnt, az útminõség, az idõjárás rendben volt, nagyobb biztonságban éreztem magam, mint amikor Budapesten 40-nel megyek. Egészen addig, amíg nem vágott elém teljesen váratlanul egy kb. 110-zel haladó autó a külsõ sávból, aki egy lakókocsit akart elõzni. Na, ezért nem lett volna haszontalan, ha csak 130-cal megyek. És mi a slusszpoén? - Magyar rendszámú volt az autó. Vajon miért nem lepõdik meg ezen senki?
Attól hogy 110el lehet majd cska haladni nem lesz biztonságosabb a közlekedés. Mindig annyival megyek amennyivel biztonságos, hiába lehet 90nel menni ha 30al biztonságos akkor annyival megyek. Ez semmi másról nem szól csak a pénzbehajtásról, aki túllépte ezután is túl fogja szerintem, szal ez az egész teljesen felesleges. Ha minden sarkon lenne rendõr akkor talán lenne értelme de így...Úgysem fogja betartani senki, már most túllépik a 90et is..
én tatabányai vagyok de tegnap pont voltam pesten a hungárián : kamion kivitte az elválasztó betont -> egy sáv ->dugó-> kormány jobbra parkon át-> lakótelep 90-> dugó nincs élelmesebbek utánam
azért bp-n a tábláknál mindig lehet +10km/h-t rárakni :)
és a forgalom tempoját sem baj ha felveszed, persze nem annak a tempoját aki 120-al megy a városban is :D
Mondjuk, alapbol nem ertem a problemat, hogy miert nem mindegy a 130, 120 vagy 110? 10-15% a kulonbseg. Olyan kis szar orszag vagyunk, hogy meg a par oras ut alatt is minimalis az idoveszteseg. Annyit csak meger a talan nagyobb biztonsag?!
Az hogy meg buntetnek, meg penzbehajtas, megint erdektelen. Be kell tartani a szabalyokat es nincs gond. Nem ertem a problemat...
Az auto elsosorban kozlekedesi eszkoz. Legyen kenyelmes, biztonsagos, dinamikus, aztan annyi. Egy bizonyos szint felett egyszruen statuszszimbolum. Teljesen felesleges az X szaz loero, a szarny es a tobbi gyokerseg, ugy sem lehet hasznalni. Vagy huzza elo a penzt, es mennyen versenypalyara korozgetni.
A sportkocsis, a luxusautos, a tuningos pocsoket nem durvan buntetnem a szabalytalansagokert, egyszeruen elkoboznam az autot es kozmunkara itelnem;) Persze az osszes tobbi autossal eggyutt;) Sot meg azt is lehuznam, aki durvan duborogteti a zenet;) Szerintem az is veszelyes:D
én inkább a kétszeres szorzó teóriát hoztam volna fel
ezek a sebességhatárok a varburgos zsigás korba lettek alkotva és ott is inkább azért mert nagy lett volna a zajártalom az utakon a 90-utáni nyugati autóknak ez mind tötymörgéshatár nem sebességhatár
Sokminden idézhet elõ balesetet, nem csak a szabálytalankodás. Ettõl függetlenül igen, ha mindenki betartaná a szabályokat kevesebb baleset lenne. Amit én veszélyesnek tartok, az inkább az elsõbbségadás elmulasztása és az elõzgetés, a gyorshajtást azért lehet kezelni, erre tényleg jó példa a német autópálya is.
Ezek miatt a szigorú korlátozásbetartók miatt vannak baleseteket. Szépen megy egy csapat kocsi normális tempóval, ez kb az autósok 98%-ra igaz, majd egy sebességbetartós merazjó 20-al tötypörög a belsõ sávban, egész sor nagyot fékez, megkezdõdik az elõzgetés, ami sokszor lehetetlen, amikor 2 ilyen okos megy egymás mellett, és esély sincs megelõzni. Aztán meg az van hogy a 2 okos megy elöl, elõttük 5 km-re semmi jármû, mögöttük 10 km-es sor. És nyilván nagyon biztonságos lenne betartani az utépítés után kintfelejtett 30-as feliratú tábláról olvasható korlátozást... baze biciklivel túllépem állandóan a sebességkorlátozásokat, mert néhány helyen olyan vicc szerû. Viszont az olyan helyekre ahol méteres kátyúk vannak, és métereket repkednek az autók ott nincs olyan alacsony sebességkorlátozás, de szerencsére a legtöbben látják hogy veszélyes, és még annyival se mennek. Nem sebességkorlátozás szerint, hanem ésszel kell vezetni. Ha valaki gondolkodik tudja hol a határ.
Ez az eset, amit példaként felhoztál, egyáltalán nem jelenti a szabályok betartását. A belsõ sávban lakott területen csak az közlekedhet a KRESZ szerint, aki nem akadályozza a gyorsabban haladó jármûveket. Lakott területen kívül pedig állandó jobbratartási kötelezettség van. Amit te vázoltál, az pont egy szabálytalanság, ami veszélyes, de csak akkor, ha a sértettek, a gyorsabban haladók szabálytalansággal reagálnak rá.
csak az a fura h van ez a 130as korlát ugye. nem1szer elõfordult h az egész belsõ sávval 160-170el lehetett menni. bevezetik esõben a 110et. elmész trafipax mellett m1-esen mondjuk lejtõnek lefelé 150el. és fizetsz majd 100ezer forintot a szigorított rendszerben.....erre lesz majd bevezetve a 110. de ha 130al mész el mellette akkor is fizethetsz majd 50ropit. Inkább az autós oktatást reformálnák meg h ne az legyen h bónusz pénzel teszik le a jogsit azt vezetni meg nem tudnak
Hát igen, meg olyan idõben nem is nagyon traffipaxolnak.
Igazából mindenhol külföldön ugy van,hogy nem keveset kasználnak be tõled,ha gyorsan mész. Tõlem pl nyáron horvátországban mikor mentem Dubrivnikba 2x is elkaptak mert 60 helyett mentem 90-100-al ilyen szerpentines úton,és összesen 600kunát vasaltak be tõlem,de nem rinyáltam,hanem beláttam,hogy ez van. Németeknél ahol van sebesség korlátozás ott van,hogy 500eurót is beszednek az embertõl,és az már a németeknek is "megrázó".
Szakadó esõben meg kiváncsi lennék ki olyan hülye,hogy megy 150-160akat pályán,mikor 2 méterre nem látsz az esõtõl. Másik az,hogy nem is tudnál menni,mert elötted sem mennek gyorsan.
Hát nem tudom, pályán szerencsés esetben csak a külsõ sávban mennek folyamatosan, ott viszont napsütésben is csak 120-140 a tempó. Bent meg gyakorlatilag bármennyivel lehet menni.
vasárnap Budaörsrõl jöttünk haza az M7esen, fater nyomta neki 120-140nel és mellettünk olyanszinten elzúzott egy ilyen magyar rendszámmal, h majd beszartam
Én azt mondom városban legyen max 60, azon kivül meg 100, semmi értelme esõre külön szabályt alkotni, aki olyan hülye hogy nem az útviszonyoknak megfelelõen vezet, az éppugy lefogja szarni a szabályt is, ergo csak pénzt beszedni jó, tehát marhaság.
meg egyáltalán hogy állapítod meg h mikortól számít esõnek? :o
Gondolom amikortól elkezd esni,mert akkor is rohadtúl csúszik az út,meg már akkor is ha sok víz esett le.
Hát én rendszeresen megyek 50es tábla helyett 90el :D néha zöld hullámba 120al és én képes vagyok megállni vagy kikerülni a helyzetet mivel autóversenyeztem 4 évig vagy meddig :D és nagyon érzem az autót tudom mikor hogy merre kell reagálni mert vannak emberek akik alapból rosszul reagálnak az ilyenre... nálunk van 1 kanyar amihez 20-as tábla tartozik és én esõbe simán bevettem 50el még nem is csúszott a kocsi és 1x lefújtuk a táblát 6osra és aláírtuk hogy csak gyalog... katasztrófa...
én pályán mentem esõbe 150-160al és még így is letoltak a V8as mercik meg a BMWék no meg az AUDI-k...
teljesen igaz... én is 50es táblánál 70el megyek külsõ sávba és simán elmegy melletem a kamion meg a trabant 80-90el... a mai világban ez az 50km/h-s sebesség határ semmi szart sem ér... legalább 70 kéne...
és amennyiben egy babakocsit toló anyuka kilép eléd, a zebrán vagy akárhol, csak át akar menni elõtted, és te a 4 éves csodás versenymultaddal úgy átmész rajtuk 110el ahogy a rendje, akkor mi lesz? Nem a jogsin a hangsúly, sem a büntetésen, a lelkiismereten.. Városba igenis hogy elég az 50... Rengeteg olyan helyzet adódhat, amit még 50el sem lehet kivédeni, nem még többel.. Fûúton pedig a legjobb az lenne, ha még több helyen beveztnék azt, amit már múltkor elkezdtek, hogy ahol az út minõsége megengedi, és mondjuk több sáv van, kevés kanyarral, ott felvinni a 90es sebességhatárt, mondjuk 110-re. És ha lehet a rossz minõségû útra nem a 60-40-30as táblakombót helyezzék ki, hanem csinálják meg..
Szakadó esõben kétlem... Egybefüggõ ködben sem mész 160-akat mikor fél méterre sem látsz,nem hogy azt mi van elötted. Vagy ha igen,akkor egészségedre...
De ez a baj,ha megis csinálnák fél éven belül megint ugyan olyan szar lesz mint volt,ha nem szarabb,mert kilopják belõle az anyagot. És az a fekete trutymák amit aszfaltnak neveznek csak valami gyorsan kötõ moslék. Az elsõ nagyobb esõzésnél alámossa a víz és baszhatják.
de melyik az a vadbarom anyuka aki látja hogy jövök mint a golyó és lelép a járdáról? amúgy meg már mindenki reflexbõl nem lép le ha jön autó pedig nyugottan szétnézés nélkül átmehetne a kresz szerint mivel ha a zebrán tartózkodik akkor az autósnak kötelessége elengedni...
itt a baj... hogy megint egybõl egyenesen kéne menni :D nem tévedésben vagy... teljesen más technika van az ilyen kikerülésére... (nagyon gyors reflex kell és nagyon nagy ügyesség persze)
nem szakatt de vizes volt az út... 20as tábla volt kirakva szárazon simán 70el be lehet venni... autópályán meg szakadó esõbe mentem de ködbe azért én sem száguldozok...
Szerintem aki ide ír az még nem karambolozott, vagy nem látott nagyobb karambolt... Mi az, hogy városban 70? Pályán 150? Egy húszmillás kocsinak tudom, hogy a 200 is full bizotnságos, de nem csak õk vannak az utakon. És az, hogy ti 70-nel mentek városban és nem karamboloztok csak szerencse, nem vezetni tudás. Nem véletlenül "csak" 50 a sebességhatár, így sokkal több ideje van a sofõrnek dönteni, sokkal rövidebb a féktáv, jól véd az autó ütközésnél stb. Próbáljátok ki, biztos odaértek épségben a-ból b-be. Aki tényleg fontos ember azt megvárják, nem kell sietnie. Aki meg élvezni akarja a lóerõket, olyan helyen tegye, ahol nincs forgalom!
kivéve hogy 20 millás kocsiban biztonságos a kétszáz.. az semmilyen kocsiban sem az, mert haltak már meg többszázmillás védelmi extrákkal telezsúfolt kocsikban is..
Kevés az olyan út ahol biztonságosan lehet gyorsan menni, de még nem is ez lenne a nagyobb baj... most Pesten lakom, de ennyi idióta barom autóst amit az emult fél évben itt láttam az hihetetlen... ma reggel is, egy busz parkolni szeretne ( egyurányú út ), közbe persze jönnek a tisztességes bunkó paraszt pesti pógárok, megállnak, 2 másodperc mulva egyik elkezd dudálni, utána a többi is... 1 perce sem állnak ott már dudálnak... egyik kidugja az õsbukó fejét a kocsiból: " takarodj a kurva anyádba már bazdmeg "... no comment... sajnos ezt látom nap mint nap ( az mellékes hogy a busz külföldieket hozott, szép bemutatkozás :D )
A másik meg hogy pl Esztergomba, 10 autósból 4 nem ismeri a indexet, körforgalomba minek? ki és bementkor... persze ezek álltalában nem a 1-3 milláig terjedõ átlag kocsik... de ez minden napos, és engem kurvára idegesít. Vagy állok a lámpánál 6 másik autóval... zöld-re vált majd 100al mellettünk a balra fordulós sávba végig elõzve megelõz mindenkit... mert õ megteheti... és még sorolhatnám estig, kárhányszor beülök a kocsiba és megteszek pár kilómétert a városba, x barommal mindig találkozok...
Azzal egyetértek, hogy bevezetik ezeket a korlátozásokat és nem csak az esõben... hanem vizes utakon is!
Tegnap jöttem haza és mivel piros volt a lámpa elengedtem egy autót, de nem vette figyelembe az elengedett autó hogy a szembõl jövõ Suzuki-s nem mond le az elsõbbség jogáról és kihajtott elé! Azt tudni kell hogy ez a Suzuki körülbelül 80km/h-val jött lakott területen zebra elõtt úgy, hogy a zebra takarásban volt, tehát felelõtlen volt miközben megszegte a kreszt... a következõ történt nyomott egy satuféket és valószínûleg használta a kéziféket is, ugyanis a hátsó kerék amerikai bobcsapatot játszott (gy.k.: megcsúszott) és ez még nem volt elég nem ellenkormányzott hanem ugyan arra fordította a kormányt amerre az autó hátulja csúszott. Innen már mindenki sejti, hogy a gépjármû keresztbe fordult! A szerencséje az volt hogy ebbe a keresztezõdésbe 5 út torkollik így elég nagy! Végül személyi sérülés és anyagi kár nem keletkezett, de még a Suzukisnak állt feljebb akit jól szájbacsaptam volna annak ellenére hogy neki volt elsõbbsége!
Viszont azzal nem értek egyet hogy zebra elõtt 30km/h-ra kellene lelassítani, és meg is magyarázom, hogy miért!
Tegyük fel belátom a zebrát és vasárnap délután van hogy mindenki otthon pihen (nálunk ez így van általában). A rendõr bácsi ott áll a zebra után egy civil szolgálati autóban és csoportképet készít a családunkról mikor 55km/h-val áthajtok egy gyalogátkelõ helyen!
Mi történik: a rendõr 60-at mond és megbasz 60e forintra aztán ha ez még 1x elõfordul talán még a jogsimat is elveszik!
Alapvetõen higgadt vezetõ vagyok.. a buszt amikor tehetem elengedem még ha nekem van elsõbbségem még akkor is sõt a kamionokkal is mert volt részem autóbusz garázsban megfordulni egy csuklós busszal! És elárulhatom hogy nem könnyû közlekedni egy 20m-es járgánnyal (hanem több)
Továbbá a gyalogosokat is elengedem ha a forgalmi helyzet megengedi... pl mai nap erõsködött egy öregasszony hogy mennyek mikor megálltam mert lassan cammog át a zebrán mire lehúztam az ablakot és finoman közöltem hogy piros a lámpa tehát nem sietek... és nyugodtan átment!
"Viszont azzal nem értek egyet hogy zebra elõtt 30km/h-ra kellene lelassítani, és meg is magyarázom, hogy miért!"
Ez igaz, de lassítani kell, tök mind1 mennyivel megy az ember, és késznek kell lenni hogy netán valaki lelép akkor fékezni kell... ha ugy megy hogy szarik bele akkor esélye sincs rá hogy megelõzze a balesetet, vagyis figyelmetlen...